tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21849)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ja mistä ostettuja läpinäkyviä laatikoita täällä tarkoitettiin? Onko jotain pienehköjä läpinäkyviä olemassa?
Orthex Smartstore Classic. Löytyy todella monia kokoja, hyvä saatavuus. Kotimaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ja mistä ostettuja läpinäkyviä laatikoita täällä tarkoitettiin? Onko jotain pienehköjä läpinäkyviä olemassa?
Ainakin jyskissä oli tosi monen kokoisia, ihan parin desin vetoisista isoihin säilytyslaatikoihin.
Tulipa taas mieleen miksi muutaman euron tavarat kannattaa lahjoittaa eikä myydä. Kauhee säätö noutoajan kanssa, ei kyllä maksaisi vaivaa. No oma moka.
Tästä taas vähän viisaampana lähden keräämään laatikollisen tavaraa lahjoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aloittaa yhdellä siistillä setillä. Suomessa on täysin hyväksyttyä pukeutua aina samoihin - tai samanlaisiin - vaatteisiin.
Se toimii myös jopa USA:ssa. Muistan parikin juttua, missä nainen pukeutui joka päivä mustiin pitkiin housuihin ja valkoiseen silkkipuseroon. Kukaan ei oikeasti edes huomaa, ellei kyse ole jostain joka todella rakastaa muotia ja kiinnittää vaatteisiin huomiota.
Kokeile vaikka ostaa
a) 2 paria housuja ja 2 samanväristä hieman erilaista paitapuseroa
b) 2 mekkoa suht yksinkertaisessa kuosissa, esim. pellavaa ja sellaisia, että voi kerrospukea myös talvella
c) 1 hame, 1 housut, 2 toppia ja neuletakki tms
Nämä jossain neutraalissa mieluisessa värissä, sitten vaan vaihtelet. Joillekin on tärkeää olla suorissa housuissa ja kynähameessa, toiselle sopii mekko. Vähän siis oman maun ja alan mukaan. Periaate on kuitenkin se, että sinulla on 2 asua, joita voit vaihdella ja pestä.
Jos vanhoja asustejemmoja on tallella niin näitähän voi piristää tosi paljon koruilla ja huiveilla ym. JOS haluaa.
Kyllä mä ainakin huomaan, jos joku pukeutuu aina samalla tavalla.
En tietenkään ota sitä puheeksi. Enkä ajattele sitä mitenkään moittivasti vaan päinvastoin, ihailen, että joku on löytänyt oman univormutyylinsä, eikä ole pikamuodinkuluttaja.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään ota sitä puheeksi. Enkä ajattele sitä mitenkään moittivasti vaan päinvastoin, ihailen, että joku on löytänyt oman univormutyylinsä, eikä ole pikamuodinkuluttaja.
Mun mielestä suurin osa ihmisistä pukeutuu "huomaamattomasti", siis yllätyksettömän neutraalisti enkä siksi kiinnitä heidän vaatteisiinsa huomiota. Huomaan kyllä hyvin erikoiset, rohkeat, persoonalliset tai erikoiset yhdistelmät ja ne jäävät myös mieleen. Mutta 99% ihmisistä pukeutuu kuin salaiset agentit - jälkeenpäin kun yrittää muistella mitä työkavereilla oli tiistain palaverissa yllä niin vaikeaksi menee :) Ja tästä syystä uskon, että samanlaiseen tyyliin tai pariin samankaltaiseen asuun voi todella helposti pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tavarahallinta koetuksella. Olen ollut melkein kolme vuotta kotona hoitamassa lasta ja palaan työelämään pian ja vieläpä aivan uuteen työpaikkaan. Tuleva elämänmuutos hermostuttaa ihan valtavasti: lapsi menee päivähoitoon ja minä aloitan oman uuden arjen
Pukeudu kuin Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suurin osa ihmisistä pukeutuu "huomaamattomasti", siis yllätyksettömän neutraalisti enkä siksi kiinnitä heidän vaatteisiinsa huomiota. Huomaan kyllä hyvin erikoiset, rohkeat, persoonalliset tai erikoiset yhdistelmät ja ne jäävät myös mieleen. Mutta 99% ihmisistä pukeutuu kuin salaiset agentit - jälkeenpäin kun yrittää muistella mitä työkavereilla oli tiistain palaverissa yllä niin vaikeaksi menee :) Ja tästä syystä uskon, että samanlaiseen tyyliin tai pariin samankaltaiseen asuun voi todella helposti pukeutua.
Paljastan salaisuuden: suurin osa ei pukeudu vain yhteen asuun. Siksi et osaa sanoa mitä ihmisillä oli päällä, kun niillä on aina vähän eri perusvaatteet. Mutta Tiinalla oli se musta mekko mikä sillä on aina ja Terolla oli tietty se sama pikkutakki, mutta farkkujen sijasta alaosana olikin tällä kertaa vaaleat kesähousut. Tai jos olette vieläkin etänä, Minnalla olikin kerrankin hellemekko sen neuletakin sijasta, mitä hän aina, siis ihan aina, kotona käyttää. Nyt oli liian kuuma.
Kaikki suoralta kädeltä mieleen tulevat aina yhteen asuun toimistolla pukeutuvat pukeutuvat muuten mustaan. Vanhin - siis kauimman ajan takaa - aina samaan asuun pukeutuva tyyppi oli muuten meidän koulusihteeri lukiosta. Nuori platinanvaalea nainen, jolla oli aina sama tyylikäs musta asu.
10813: Minä en kiinnitä edes noin paljon huomiota vaateisiin. En todellakaan voisi sanoa, että Terolla olikin farkkujen sijaan vaaleat kesähousut.
Siksi toisekseen, kyllähän pikamuotiakin voi kuluttaa, vaikka pukeutuis suht samalla tavalla koko ajan ja "on löytänyt univormunsa". Hänellä voi olla aina valkoinen paitapusero ja farkut, joita minä luulisin samoiksi, vaikka ne oikeasti vaihtuvatkin joka kuukausi.
En tarkoita, että olet jotenkin pinnallinen, jos huomioit toisten vaatteita, mutta ehkä et tajua, etteivät kaikki huomaa edes noita mainitsemiasi asioita.
Olen itsekin asunut kodissa jossa kaikki kaappitila oli 4 kaappia ja avonaulakko. Ratkaisin ongelmaa tekemällä vaatteista 6 kapselia. Eli 2kk vaatteet oli ainoastaan asunnossa, muut häkkivarastossa. Toki oli todella rasittavaa, kun halusi tietyt kengät tai mekon johonkin yllättävään tilaisuuteen piti mennä kellarista kaivamaan, mutta muuten toimi tosi hyvin. Samoin lakanat oli kellarissa, aina kun vaihdoin lakanat, hain toiset kellarista. Imurin vein myös kellariin, vedin kumilastalla ja mikrokuituliinalla lattiat, imuroin ehkä kerran puoleen vuoteen. Nyt on iso siivouskomero täynnä kaikkia juttuja, silloin oli yleispuhdistusaine ja kloriitti, nekin keittiön kaapissa kahvin vieressä. Ei voinut mitään tuplia säilöä kotona.[/quote]
Tämä olisi mulle hyvä systeemi, mutta en osaa tehdä toimivia kapseleita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin asunut kodissa jossa kaikki kaappitila oli 4 kaappia ja avonaulakko. Ratkaisin ongelmaa tekemällä vaatteista 6 kapselia. Eli 2kk vaatteet oli ainoastaan asunnossa, muut häkkivarastossa. Toki oli todella rasittavaa, kun halusi tietyt kengät tai mekon johonkin yllättävään tilaisuuteen piti mennä kellarista kaivamaan, mutta muuten toimi tosi hyvin. Samoin lakanat oli kellarissa, aina kun vaihdoin lakanat, hain toiset kellarista. Imurin vein myös kellariin, vedin kumilastalla ja mikrokuituliinalla lattiat, imuroin ehkä kerran puoleen vuoteen. Nyt on iso siivouskomero täynnä kaikkia juttuja, silloin oli yleispuhdistusaine ja kloriitti, nekin keittiön kaapissa kahvin vieressä. Ei voinut mitään tuplia säilöä kotona.
Tämä olisi mulle hyvä systeemi, mutta en osaa tehdä toimivia kapseleita!
Mieti miten sinun pitää ja miten haluat pukeutua ja luo kapseli sen jälkeen sen ympärille. Voi myös tehdä erikseen työ- ja kotikapselin, jos pukeudut eri tavalla niissä.
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/muoti-kauneus/kapselipukeutumine…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orthex Smartstore Classic. Löytyy todella monia kokoja, hyvä saatavuus. Kotimaisia ovat.
Näissä on se yksi malli joka pitää kosteuden ja homeet ulkopuolella.
En ole mikään mekkoihminen, mutta tällä helteellä tekisi mieli lähteä ostamaan hellemekko. On niin kuuma että tuntuu että järki menee.
Onko ideoita miten tästä selviäisi ilman uusien vaatteiden ostelua?
Vierailija kirjoitti:
En ole mikään mekkoihminen, mutta tällä helteellä tekisi mieli lähteä ostamaan hellemekko. On niin kuuma että tuntuu että järki menee.
En tiedä, mietin samaa. Olen nyt käyttänyt paria vanhaa mekkoa, joista olin keväämmällä jo luopumassa. Nyt ne on hyvät, mutta en käytä niitä ikinä muulloin kuin tämmöisellä helteellä. Hankala tämä Suomen ilmasto, kun tarvitsee niin paljon erilaisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset hellemekkoa, osta hellemekko. Hellejaksot tulevat vain lisääntymään tulevina vuosina. Jos olet normikokoa, mekko voi löytyä fidasta tai uffilta helpostikin, jos et halua täysin uutta ostaa.
Jos haluat vain kotimekon etkä mihinkään kesäjuhliin tai muuten parempaa, ja sulla tai miehellä on vanhoja isoja t-paitoja tai paitiksia, niistä voisi ehkä saksimalla ja vähällä ompelulla muokata lyhyen mekon.
Auttakaa mua. Tekisi mieli tilata lapselle alennuksesta vaatteita. Isompaa kokoa aika perusvaatetta, mutta niillekään ei ole pakottavaa tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa mua. Tekisi mieli tilata lapselle alennuksesta vaatteita. Isompaa kokoa aika perusvaatetta, mutta niillekään ei ole pakottavaa tarvetta.
Jos se on jotain perusvaatetta, niin ne on alennuksessa kyllä toisenkin kerran. Itse ostan muksun vaatteet aina jostain cubuksesta, Lindexistä yms. peruskaupoista ja niissä on aina joku ale, kun vaan hetken jaksaa odottaa.
Sain viimeinkin laitettua kiertoon lastenvaatteita jotka havaittiin epäkäytännöllisiksi esikoiselle. Yritettiin myydä netissä kun siinä oli ihan kivojakin vaatteita, ne vain ei olleet meille tarpeen ja esim vähän väärän mallisia mutta ei menneet kaupaksi. Nyt toinen lapsi tulossa kuukauden sisällä ja tarvittiin tilaa. Laitoin kunnan vaatekeräykseen, täällä Keski-Englannissa meidän kunta onneksi hakee jätteet kierrätykseen kahden viikon välein ja siihen voi laittaa kasseissa myös vaatteet tien varteen. Jotenkin niitä tuli hillottua kun aatteli että kyllä joku ne pian ostaa mutta eihän me jaksettu päivitellä ilmoituksia... Mutta nyt on kevyempi olo :)
Järkkäsin myös pojan huonetta uudelleen ja kaikki lelut mahtuu nyt sängynaluslaatikoihin eikä pyöri ympäriinsä. Yritetään pitää hidasta unikoulua josko siihen auttaisi se ettei näe leluja kun yrittää nukahtaa. Vielä pitäisi käydä omat vaatteet läpi, siellä on taatusti paljon poistettavaa mutta tällä hetkellä ne mahtuu vaatekaappiin joten priorisoin muuta siivottavaa kun sitä riittää. Yksi kaappi on mikä pitäisi tyhjentää ja uudelleenjärjestää kun en edes muista mitä siellä on mutta sekin saattaa jäädä hamaan tulevaisuuteen. Siivoan yhden iltapäivän viikossa kun mies vie imuria säikkyvän taaperomme mummolaan, muulloin lähinnä mietin ja suunnittelen mitä kaikkea vielä pitäisi ehtiä...
Apua! Täyteensullottu varasto! Miten sen saa raivattua?🥵
Kiitos!