tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21849)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollakin vaatetilanne poikkeuksellisen hyvin hallinnassa ja miten sen teette?
Itselläni on suhteellisen hyvässä hallinnassa, mikä tarkoittaa sitä, että vaatteita on liian vähän.
Mikä on johtanut tähän tilanteeseen? No keski-iän lihominen! Enkä tarkoita tällä nyt yhtäkkiä lihomista, vaan sellaista salakavalaa, jossa vaaka näyttää samaa kuin ennen, mutta vartalotyyppi on täysin muuttunut. Yläkroppa on muuttunut tukevammaksi rintojen ja vatsan kohdalta ja reidet ja takapuoli kaventuneet entisestään.
Jouduin laittamaan koko vaatevaraston uusiksi. En ala enää säilyttämään vaatteita "sitku-elämään", sillä olen 2000-luvun alussa tehnyt elämäntapamuutoksen, jolloin senttejä lähti vartalosta. Mutta kun kauan himoitsemat vaatteet viimeinkin mahtuivat, ne olivat menneet jo pois muodista mm.hameen helma oli väärän pituinen. Enkä osaa ommella.
Pitkään ollut sääntö, että jos ostat jotain, laitat samalla jotain pois. Mutta nyt ostan vain yhden kappaleen yhtä tuotetta ja käytän sen loppuun. Pelkona on, että jos ostan taas kaappeihin kivoja ja laadukkaita vaatteita, lihon tästä enemmän ja nekin jäävät käyttämättä. Jopa strech-farkut jäivät pieniksi, enkä voisi kuvitellakaan ostavani enää suoria housuja. Hameet ovat melkein parhaita, mutta kun työpaikalla puhaltaa ilmastointi täysillä, en meinaa oikein tarjeta niissä.
Itse en pysty luopumaan sitku-vaatteista, vaikka tiedän ihanneminäni olevan epärealistinen haave. Silti se on tärkeää itselleni joten aion vielä säilyttää vaatteet. Tosin mikäli joskus onnistunkin saavuttamaan tavoitepainoni, haluan todennäköisesti palkita itseni ostamalla ihan uusia, laadukkaita, nykyiseen tyyliini sopivia vaatteita. Joten säilyttäminen ei ole kovin järkevää miltään kannalta ajatellen.
Silti tuntuu liian vaikealta luopua tavoitevaatteistani, joten käytän apuna rajaamista. Minulla on yksi pieni kassi, jossa saan säilyttää sitku-vaatteita. Kassi on täynnä, ja jos haluaisin lisätä sinne jotain, pitäisi jotain laittaa pois. Yksittäinen kassi on myös helppo säilyttää varaston perällä, eikä epäsopivat vaatteet pyöri haitoilla vaatekaapissa.
Tilan rajaamisen olen kokenut hyödyksi moniin muihinkin vastaaviin tavaroihin, joiden määrä voi helposti lähteä käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kerääntyy pakkauslaatikoita ja muita pakkausmateriaaleja, kun kuvittelen tarvitsevani niitä ihan just nyt Torissa yms. myymiseen. Unohtaen, että niitähän tulee jatkuvasti lisää.
Tosi sen kerran, kun onnistuin kaikki hävittämään, tarvitsinkin ihan heti sitten useampaa lähetyslaatikkoa. Huoh.
Tästä oli vitsikin että tietää olevansa aikuinen kun joutuu kamppailemaan itsensä kanssa siitä laittaako tyhjän pahvilaatikon kierrätykseen vaikka se on tosi kiva laatikko :D
Ikuinen ongelma myös itselläni. Tykkään järjestellä tavaraa laatikoihin ja tarpeet muuttuu aina välillä jolloin tarvitsen erilaisia ja eri kokoisia laatikoita. Kun järjestelen, toivon että olisin säästänyt kaikki mahdolliset kenkälaatikot ja muut lootat jotta saisin tavarat kivasti omiin laatikoihin. Ja kun sitten katson kaappeja joissa hilloan tyhjiä laatikoita, tunnen itseni idiootiksi.
Pakkauslaatikot sentään voi litistää ja koota uudestaan kun haluaa lähettää niissä jotain. Onnistuisiko säilyttää maltillinen määrä laatikoita tällä tavalla?
Jösses, en ole ihan oikeasti ikinä tullut ajatelleeksi tuota. NE VOI LITISTÄÄ! Tämä oivallus muuttaa paljon :D
t: joku joka on hillonnut kaapeissa niitä laatikoita ihan KOKONAISINA, miten noloa
Ihana voida olla näin avuksi, tulipa itsellekin hyvä mieli :D
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla on smartstore-säilytyslaatikot 20 % alennuksessa, jos joku tarvitsee. Ne ovat minusta käteviä sälän säilyttämiseen, näkee heti mitä laatikko sisältää.
Olen aivan rakastunut näihin laatikoihin ja jos olisi enemmän rahaa olisi kaikki kaapit ja varasto täynnä saman sarjan läpinäkyviä säilytyslaatikoita. Ovat tosi käteviä ja pinoutuvatkin kivasti. Olen laittanut varastossa olevien laatikoiden sisäpuolelle ison lapun johon olen kirjoittanut sisällön, näin näen sekaisestakin laatikosta helposti mitä sisältää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tavarahallinta koetuksella. Olen ollut melkein kolme vuotta kotona hoitamassa lasta ja palaan työelämään pian ja vieläpä aivan uuteen työpaikkaan. Tuleva elämänmuutos hermostuttaa ihan valtavasti: lapsi menee päivähoitoon ja minä aloitan oman uuden arjen, joka jo sellaisenaan vaatii energiaa ja keskittymistä mutta siihen sitten vielä tuo lapsen arjen muutos päälle... Tuntuu isolta asialta. Sen vuoksi tekisi mieli karsia elämästä ihan kaikki ylimääräinen ja tietysti katse kohdistuu ensimmäisenä tavaroihin. Samaan aikaan nuo tulevat muutokset saavat aikaan hillittömän hamstraushimon, sillä lapselle pitää hankkia yhtä jos toista uutta vermettä ihan vaikka kumisaappaista kerhotossuihin ja itselläni työpukeutuminen on täysin hakusessa, paikassa kun on vähän fiinimpi pukukoodi kuin aiemmassa työssäni, jossa sai hiihdellä talvella villasukissa ja kesällä hihattomassa hellemekossa. Tekisi mieli vain rynniä kaupoille ja ostaa, ostaa ostaa. Lisäksi sovittiin miehen kanssa, että saan ostaa tietyt haavejutut kotiin kun työpaikka varmistuu. Hyvin olen pärjännyt tähänkin asti ilman niitä tai siis vanhoilla toimeentullen mutta nyt himo palkita itsensä on kova. Lisäksi haluaisin, että koti on ns. täydellinen, jotta siihen ei tarvitse käyttää ajatuskapasiteettia yhtään, kun on muitakin tärkeämpi asioita ajateltavana.
Tällainen pieni purkaus ja omien ajatusten sanoittaminen tähän väliin. Sen ainakin tiedän, että ostan ahdistukseen ja toivon uusien tavaroiden helpottavan oloani, vaikka tiedän tasan tarkkaan, ettei se niin mene. Varmaan pitäisi nyt ensin shoppailla omalla kaapilla ja aloittaa tuo uusi arki ja vasta sitten hankkia ne tavarat, joita tarvitaan. Mieli kuitenkin haluaisi varautua ja järjestellä asioita mahdollisimman paljon ennakkoon, jotta sitten voi keskittyä vain olennaiseen eli uuden arjen pyöritykseen ja haasteisiin.
Vinkki isoon elämänmuutokseen: olisiko mahdollista, että lapsi aloittaisi päivähoidossa viikkoa-kahta ennen kuin sinä uudessa työpaikassa? Voisi olla teille molemmille hyvä asia, pehmeä lasku uuteen vaiheeseen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
On ollut paljon puhetta, että vain omia tavaroitaan saa karsia, ei muiden. Niin mitäs tehdä 2 vuotiaan lelujen suhteen? Ymmärrän toki, että vanhempana saan ottaa niitä vauvaleluja pois, millä ei enää leikitä, mutta nyt lapsi sai syntymäpäivälahjaksi taas kaikkea ihan ihme roinaa, niitä hemmetin pehmoleluja sekä todella ärsyttävän kovaäänisen "lautapelin". Saako näitä karsia vaikka ovatkin lapsen lahjoja? Mikään näistä ei siis ole noussut suosikiksi vaan ajelehtii pitkin lastenhuoneen lattiaa..
Saa karsia ellei nyt ole jokin erityinen muistoksi tarkoitettu arvokkaampi koru tai vastaava. Ihmiset ostelee nykyään niin paljon lahjoja lapsille etten ainakaan itse enää parin viikon jälkeen muista mitä olen jollekin ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen yksi pieni käytännön etu tavaroiden karsimisesta: pakkaaminen monen viikon kesälomamatkalle on aiempaa helpompaa! Ensinnäkin kun vaatetta ja muuta tavaraa on vähemmän, tarvittavan löytää nopeasti. Toinen, vielä suurempi etu on aiempaa parempi itsetuntemus. Ennen tuli otettua kaikkea tarpeetontakin mukaan, kun ei ollut ihan varma, mitä voisi tarvita ja otti "varmuuden vuoksi" mukaan myös turhaa. Nyt kun tietää ja tuntee itsensä ja tapansa, osaa valita mukaan juuri sen mitä tarvitsee.
Olen niin kateellinen ihmisille jotka osaavat matkustaa pienellä tavaramäärällä. Itsellä on aina ruumalaukku pidemmälle matkalle. Vaatteita tarvitsee vähän eri tarkoituksiin, siistit kaupunkivaatteet, toiset luonnossa liikkumiseen, eri säät on huomioitava ym. Tarvii useammat kengätkin kun vaelluskengillä ei voi mennä siistimpään ravintolaan illalla. Tosin en juuri käy matkoilla jossa on tarkoitus tehdä koko matkan ajan yhtä asiaa, (kuten maata rannalla/uima-altalla), jolloin selviäisi vain tietynlaisilla vaatteilla.
Joku sanoi että vanhempana tarvitsee vähemmän kosmetiikkaa, itselläni taas näin nelikymppisenä kosmetiikan käyttö on vain lisääntynyt ja olen tarkempi tuotteiden kanssa, joten on otettava kotoa juuri ne omat voiteet ja muut mukaan. En halua ostaa lomakohteesta mitäsattuu saippuaa ja voiteita, todennäköisesti iho ärtyisi ja tuoksut ärsyttää nenää. Nuorena taas ei ollut niin tarkkaa, iho ja hiukset kesti paljon enemmän. On ehkä myös ekologisempaa ottaa omat tuotteet mukaan ja viedä ne takaisin kotiin, sen sijaan että ostaa kohteessa isot pullot jotka menee loman loppuessa roskiin.
Näin meillä on erilaisia tarpeita, ja yritän koko ajan optimoida omia matkatavaroitani vähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kerääntyy pakkauslaatikoita ja muita pakkausmateriaaleja, kun kuvittelen tarvitsevani niitä ihan just nyt Torissa yms. myymiseen. Unohtaen, että niitähän tulee jatkuvasti lisää.
Tosi sen kerran, kun onnistuin kaikki hävittämään, tarvitsinkin ihan heti sitten useampaa lähetyslaatikkoa. Huoh.
Tästä oli vitsikin että tietää olevansa aikuinen kun joutuu kamppailemaan itsensä kanssa siitä laittaako tyhjän pahvilaatikon kierrätykseen vaikka se on tosi kiva laatikko :D
Ikuinen ongelma myös itselläni. Tykkään järjestellä tavaraa laatikoihin ja tarpeet muuttuu aina välillä jolloin tarvitsen erilaisia ja eri kokoisia laatikoita. Kun järjestelen, toivon että olisin säästänyt kaikki mahdolliset kenkälaatikot ja muut lootat jotta saisin tavarat kivasti omiin laatikoihin. Ja kun sitten katson kaappeja joissa hilloan tyhjiä laatikoita, tunnen itseni idiootiksi.
Pakkauslaatikot sentään voi litistää ja koota uudestaan kun haluaa lähettää niissä jotain. Onnistuisiko säilyttää maltillinen määrä laatikoita tällä tavalla?
Jösses, en ole ihan oikeasti ikinä tullut ajatelleeksi tuota. NE VOI LITISTÄÄ! Tämä oivallus muuttaa paljon :D
t: joku joka on hillonnut kaapeissa niitä laatikoita ihan KOKONAISINA, miten noloa
Kuinkahan monta kertaa tässä ketjussa on mainittu verbi hillota? Alkaa jo kyllästyttää, kun se toistuu täällä niin usein. Ei siis millään pahalla ketään yksittäistä kirjoittajaa kohtaan, mutta onhan niitä muitakin säilömistä kuvaavia verbejä. Kuten vaikka säilöä, säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa tässä ketjussa on mainittu verbi hillota? Alkaa jo kyllästyttää, kun se toistuu täällä niin usein. Ei siis millään pahalla ketään yksittäistä kirjoittajaa kohtaan, mutta onhan niitä muitakin säilömistä kuvaavia verbejä. Kuten vaikka säilöä, säilyttää.
Ehkäpä murre-ero, mutta täälläpäin hilloamisella tarkoitetaan turhaa, tarpeetonta tai liiallista säilömistä, kun taas säilyttäminen on ihan neutraali sana. Joten mielestäni sopii tähän ketjuun mainiosti, monella kun on ongelmaa nimenomaan liian tai turhan tavaran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kateellinen ihmisille jotka osaavat matkustaa pienellä tavaramäärällä. Itsellä on aina ruumalaukku pidemmälle matkalle. Vaatteita tarvitsee vähän eri tarkoituksiin, siistit kaupunkivaatteet, toiset luonnossa liikkumiseen, eri säät on huomioitava ym. Tarvii useammat kengätkin kun vaelluskengillä ei voi mennä siistimpään ravintolaan illalla. Tosin en juuri käy matkoilla jossa on tarkoitus tehdä koko matkan ajan yhtä asiaa, (kuten maata rannalla/uima-altalla), jolloin selviäisi vain tietynlaisilla vaatteilla.
Sama vika. Nyt kun ei ole vielä päässyt matkustamaan 3 vuoteen, niin on ihan hoomoilasena, että mitä pitää pakata mukaan. Komporomissina se, että nyt kun lähdetään kuukauden päästä miehen kanssa lyhyelle reissulle 4 päivää, 3 yötä, otetaan vaan yksi ruumaan menevä laukku, jossa on kummankin matkatavarat.
Silloin kun matkustan yksin, ne ovat yleensä harrastusmatkoja, joissa pitää raahata mukana erilaisia kenkiä, kuten vaelluskenkiä ja vaihtovaatteita. Ja jos kiertomatka, jossa ollaan eri hotellissa joka yö, niin ei ole oikein mahdollista pestä vaatteita joka ilta ja saada ne kuivatuksi seuraavaa aamua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla on smartstore-säilytyslaatikot 20 % alennuksessa, jos joku tarvitsee. Ne ovat minusta käteviä sälän säilyttämiseen, näkee heti mitä laatikko sisältää.
Olen aivan rakastunut näihin laatikoihin ja jos olisi enemmän rahaa olisi kaikki kaapit ja varasto täynnä saman sarjan läpinäkyviä säilytyslaatikoita. Ovat tosi käteviä ja pinoutuvatkin kivasti. Olen laittanut varastossa olevien laatikoiden sisäpuolelle ison lapun johon olen kirjoittanut sisällön, näin näen sekaisestakin laatikosta helposti mitä sisältää.
Me asuttiin yli 10 v sitten hetki Aasiassa ja olen HongKongista ostanut pyörällisiä säilytyslaatikoita, läpinäkyviä. Ostin niitä reilu 20.
Ovat koko ajan täynnä tavaraa.
Joulu- ja pääsiöiskoristeita, talvivaatteita, talvikengät jne.
Niitä on 3 eri kaapistossa, ylimmällä kaapissa.
Koska laatikot eivät ole ostettu tähän kotiin, ei mitat ole ideaaleja. Plus käytössä vähän liian pienet.
Ehdottomasti kannattaa sijoittaa.
Mä sain karsittua tänään yhden komeron! Siellä oli kaikenlaista liian lyhyistä verhoista rikkinäisiin vaatteisiin ja miehen vanhoihin pukuihin. Ja ihan silkkaa roskaakin. Jonkun verran löytyi lahjoitettavaa tavaraa ja laukkua, mutta myös ihan selvää kierrätystavaraa. Ihanaa kun sinne komeroon voi nykyään astua sisällekin!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tavarahallinta koetuksella. Olen ollut melkein kolme vuotta kotona hoitamassa lasta ja palaan työelämään pian ja vieläpä aivan uuteen työpaikkaan. Tuleva elämänmuutos hermostuttaa ihan valtavasti: lapsi menee päivähoitoon ja minä aloitan oman uuden arjen, joka jo sellaisenaan vaatii energiaa ja keskittymistä mutta siihen sitten vielä tuo lapsen arjen muutos päälle... Tuntuu isolta asialta. Sen vuoksi tekisi mieli karsia elämästä ihan kaikki ylimääräinen ja tietysti katse kohdistuu ensimmäisenä tavaroihin. Samaan aikaan nuo tulevat muutokset saavat aikaan hillittömän hamstraushimon, sillä lapselle pitää hankkia yhtä jos toista uutta vermettä ihan vaikka kumisaappaista kerhotossuihin ja itselläni työpukeutuminen on täysin hakusessa, paikassa kun on vähän fiinimpi pukukoodi kuin aiemmassa työssäni, jossa sai hiihdellä talvella villasukissa ja kesällä hihattomassa hellemekossa. Tekisi mieli vain rynniä kaupoille ja ostaa, ostaa ostaa. Lisäksi sovittiin miehen kanssa, että saan ostaa tietyt haavejutut kotiin kun työpaikka varmistuu. Hyvin olen pärjännyt tähänkin asti ilman niitä tai siis vanhoilla toimeentullen mutta nyt himo palkita itsensä on kova. Lisäksi haluaisin, että koti on ns. täydellinen, jotta siihen ei tarvitse käyttää ajatuskapasiteettia yhtään, kun on muitakin tärkeämpi asioita ajateltavana.
Tällainen pieni purkaus ja omien ajatusten sanoittaminen tähän väliin. Sen ainakin tiedän, että ostan ahdistukseen ja toivon uusien tavaroiden helpottavan oloani, vaikka tiedän tasan tarkkaan, ettei se niin mene. Varmaan pitäisi nyt ensin shoppailla omalla kaapilla ja aloittaa tuo uusi arki ja vasta sitten hankkia ne tavarat, joita tarvitaan. Mieli kuitenkin haluaisi varautua ja järjestellä asioita mahdollisimman paljon ennakkoon, jotta sitten voi keskittyä vain olennaiseen eli uuden arjen pyöritykseen ja haasteisiin.
Mä tein toisinpäin.
Jäädessäni äitiyslomalle, koko kk naputtelin ilmoituksia nettiin ja meidän ollessa sairaalassa, mies joutui viemään postiin pari pakettia, kun rahat eivät näkyneet tilillä ennen synnytystä.
Kesät viihdyin kirppiksillä, myymässä.
Lapsi oli 2 v 8 kk, kun aloitti päiväkodissa.
Mies kertoi hänellä ei ollut niin vähän tavaraa sinkkuaikoinakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli eteisessä pitkä avonaulakko, johon aina kertyi paljon vaatteita. Vaihdoimme naulakon lyhyempään ja loppuseinään tuli peili ja jakkara. Nyt on näkymä paljon kevyempi, ja vaatteet kulkeutuvat komeroon.
Meillä ei toimi tämä. Jos vie muualle säilytykseen, ne unohtuvat. Tulee ostettua tilalle uutta kun jäänyt johonkin vaatekomeroon piiloon joku välikausitakki.
Rasittavaa kun vaan pieniä säilytystiloja, niin myös säilytyksessä voi olla ties missä. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Auttaisiko, jos olisi lista "poissa silmistä"-tavaroista? Kuulostaa ehkä hassulta, mutta tarkoitan esim. eteisen vaatekaapin ovessa (sisäpuolella) olevaa listaa, jossa lukisi "saappaat ja sadetakit vaatehuoneessa" tai lasten vaatekaapissa muistutus "uimalelut kellarikomerossa" tms. Jospa se helpottaisi hahmottamaan, missä kaikkialla sellaista tavaraa on, jota ei koko ajan arjessa käytä.
Tai listana voi olla vihko, jota pidetään keittiön vetolaatikossa. Kyse ei ole joka ikisen asian listaamisesta vaan lähinnä niiden, joita säilytetään muualla kuin saman kategorian tavaroita. Jos kaikki siivousvälineet eivät mahdu pieneen eteisen komeroon, lappu muistuttaa, että loput ovat kylpyhuoneessa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli eteisessä pitkä avonaulakko, johon aina kertyi paljon vaatteita. Vaihdoimme naulakon lyhyempään ja loppuseinään tuli peili ja jakkara. Nyt on näkymä paljon kevyempi, ja vaatteet kulkeutuvat komeroon.
Meillä ei toimi tämä. Jos vie muualle säilytykseen, ne unohtuvat. Tulee ostettua tilalle uutta kun jäänyt johonkin vaatekomeroon piiloon joku välikausitakki.
Rasittavaa kun vaan pieniä säilytystiloja, niin myös säilytyksessä voi olla ties missä. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Auttaisiko, jos olisi lista "poissa silmistä"-tavaroista? Kuulostaa ehkä hassulta, mutta tarkoitan esim. eteisen vaatekaapin ovessa (sisäpuolella) olevaa listaa, jossa lukisi "saappaat ja sadetakit vaatehuoneessa" tai lasten vaatekaapissa muistutus "uimalelut kellarikomerossa" tms. Jospa se helpottaisi hahmottamaan, missä kaikkialla sellaista tavaraa on, jota ei koko ajan arjessa käytä.
Tai listana voi olla vihko, jota pidetään keittiön vetolaatikossa. Kyse ei ole joka ikisen asian listaamisesta vaan lähinnä niiden, joita säilytetään muualla kuin saman kategorian tavaroita. Jos kaikki siivousvälineet eivät mahdu pieneen eteisen komeroon, lappu muistuttaa, että loput ovat kylpyhuoneessa tms.
Mä tein tämäntyyppisen lista siivouskaapin yläkaappiin, missä on sekalaisia puteleita, jotain jopa samaa lajia useampi kappale. Vaikka putelit ovat kahdessa korissa, on sieltä hankala löytää mitään (ovat niin ylhäälläkin), että on tullut jotain ostettua, vaikka jo olisi ollutkin.
Nyt on oven sisäpuolella lista, mitä löytyy etu- ja mitä takakopasta.
Vierailija kirjoitti:
itselläni työpukeutuminen on täysin hakusessa, paikassa kun on vähän fiinimpi pukukoodi kuin aiemmassa työssäni, jossa sai hiihdellä talvella villasukissa ja kesällä hihattomassa hellemekossa. Tekisi mieli vain rynniä kaupoille ja ostaa, ostaa ostaa.
---
Varmaan pitäisi nyt ensin shoppailla omalla kaapilla ja aloittaa tuo uusi arki ja vasta sitten hankkia ne tavarat, joita tarvitaan. Mieli kuitenkin haluaisi varautua ja järjestellä asioita mahdollisimman paljon ennakkoon, jotta sitten voi keskittyä vain olennaiseen eli uuden arjen pyöritykseen ja haasteisiin.
En viitsiny lainata koko pitkää kommenttia. Aika hyvin näytät jo miettineen itsekin asiat, ja komppaan sitä, että kannattaa jotain uutta ostaa, jos työ vaatii hienompaa pukeutumista kuin mihin olet tottunut, mutta kuitenkin vähän himmailla, ettet osta turhaa. Vasta työpaikalla jonkin aikaa oltuasi näet tarkemmin, kuinka muodollista pukeutuminen siellä onkaan tai mitä tykkäät päälläsi pitää.
Millaisia ja mistä ostettuja läpinäkyviä laatikoita täällä tarkoitettiin? Onko jotain pienehköjä läpinäkyviä olemassa?
Kannattaa aloittaa yhdellä siistillä setillä. Suomessa on täysin hyväksyttyä pukeutua aina samoihin - tai samanlaisiin - vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ja mistä ostettuja läpinäkyviä laatikoita täällä tarkoitettiin? Onko jotain pienehköjä läpinäkyviä olemassa?
https://www.orthexgroup.fi/tuotteet/sailytys/sailytyslaatikot/smartstor…