Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21847)

Vierailija
10681/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle pitäisi tehdä selväksi, ettei sitä uutta metallisorvia todellakaan tuoda ihmisasuntoon. Motskarit remppa- ja ajotarvikkeineen sopii paremmin vaikka autotalliin. Mitenköhän nämä suhtkoht itsestään selvät perusajatukset saisi meilläkin läpi? Ne ruostumattoman teräksen sorvauslastujen sirpaleet kun menee lapsen jalkapohjaan, niin eihän niitä saa edes magneetilla pois, vaan ne pitää neulojen ja pinsettien kanssa kaivaa esiin ja siitä sitten huutavat kun on tulehtunut ihon sisään ja pelkäävät sitä poisottamista. Petivaatteisiinkin niitä inhottavia metallilastuja kulkeutuu. Metallijyrsintä ei todellakaan olohuoneeseen tuoda, eikä sille olisikaan tilaa, jollei tuota Triumphin moottoria viedä muualle. Jotain rotia sentään oon onnistunut pitämään.

Vierailija
10682/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ilmaistavara on heikkous..käyn paljon lasten kanssa tapahtumissa ja aina tarttuu joku pehmonalle tai puuhakirja kotiin, kirpparilla pengon aina ota tästä ilmaiseksi korit..nyt taas kävin paikkoja läpi ja meiltä löytyy ääretön määrä heijastimia, avainnauhoja, tuubihuiveja, noita puuhakirjoja ja puuvärejä, hotelleista kerättyjä saippuoita, kengänkiilottajaa,lankasettejä yms😨Tempasin 2isoa pussia ns.ilmaiskamaa roskiin. Toinen on lasten lelut..ensin meillä oli poikia ja nyt on tyttöjä, tytöilläkin on toki ollu tarjolla nuo ns.poikien lelut, mutta ei heitä kiinnosta. Nyt oon kerännyt kaikki millä ei leikitä autotalliin ja pitäisi varata joku kirppispöytä tai lähteä vilttikirpparille myymään🙈Itselläni iskeetuo voimattomuus..yritän pala kerrallaan, mutta se kokonaisuus meinaa vyöryä päälle ja ei jaksa, mutta en luovuta.

Kokonaisuus on helposti uuvuttava. On tärkeää aloittaa tällainen työ pienistä asioista, muuten vain murtuu kaiken kuorman alle. Ota joku yksi yksittäinen asia, vaikka yksi kaappi jonka raivaat kerralla, tai yksi kategoria, esim. käy kaikki kengät läpi. Ihan kumpi sinulle tuntuu parhaimmalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10683/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni ilmaistavara on heikkous..käyn paljon lasten kanssa tapahtumissa ja aina tarttuu joku pehmonalle tai puuhakirja kotiin, kirpparilla pengon aina ota tästä ilmaiseksi korit..nyt taas kävin paikkoja läpi ja meiltä löytyy ääretön määrä heijastimia, avainnauhoja, tuubihuiveja, noita puuhakirjoja ja puuvärejä, hotelleista kerättyjä saippuoita, kengänkiilottajaa,lankasettejä yms😨Tempasin 2isoa pussia ns.ilmaiskamaa roskiin. Toinen on lasten lelut..ensin meillä oli poikia ja nyt on tyttöjä, tytöilläkin on toki ollu tarjolla nuo ns.poikien lelut, mutta ei heitä kiinnosta. Nyt oon kerännyt kaikki millä ei leikitä autotalliin ja pitäisi varata joku kirppispöytä tai lähteä vilttikirpparille myymään🙈Itselläni iskeetuo voimattomuus..yritän pala kerrallaan, mutta se kokonaisuus meinaa vyöryä päälle ja ei jaksa, mutta en luovuta.

Miksi et lahjoittanut niitä ilmaistavaroita takaisin sinne kirppiksen "ota tästä" pöytään jaettavaksi tai myytäväksi jonkin yhdistyksen pöytään hyväntekeväisyyteen? Kaatopaikalle ei pitäisi laittaa mitään ehjää eikä paljon rikkinäistäkään, joku aina keksii uusiokäyttöä toisen roskalle.

Vierailija
10684/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, nyt tarvitsisin jotain... öh, en tiedä mitä. Henkistä tukea? Moitteita?

Olen nimittäin myynyt ja karsinut paljon tavaraa pois (etenkin myynyt, koska yritän säästää rahaa, jotta saisin velkoja nopeammin maksettua pois), ja tein periaatepäätöksen, että nyt alkaa ankara säästökuuri ostosten suhteen.

Joten mitä hemmettiä minä tein? Tulin ajatelleeksi, että hetkinen, nyt kun en saa enää ostella mitään, niin ostanpa alta pois kaikki tarvitsemani kirjat, jotka ovat olleet jo kauan toivomuslistallani. Ja tilasin 25 kirjaa!!!!!!

Hävettää, ahdistaa, ja samalla ihan oikeasti haluan nuo kirjat (enkä kirjoistani ole ylipäätään luopumassakaan), joten fiilikset ovat vähintäänkin ristiriitaiset.... Olisin luultavasti ajan myötä ostanut kaikki nuo kirjat joka tapauksessa, mutta ei niitä ollut mitään syytä KERRALLA kaikkia ostaa. Ainoa syy oli paniikki siitä, ettei kohta "saa" tilata enää mitään. Olen idiootti.

Logiikkasi oli sama kuin ikilaihduttajalla. Dieetti alkaa huomenna, joten herkutellaan vielä tänään. Tai kun tulee yksi repsahdus, antaa mennä sitten vaan. Onko tilauksen peruminen vielä mahdollista? Jos on, harkitse tuleeko parempi olo tilaamalla vai tilaamatta jättämisellä. Jos ei voi perua tai jätät perumatta, ei muuta kuin toteat tilanteen ja jatkat elämänmuutosta sillä tavalla kuin ajattelitkin.

Jep, itsellenikin tuli mieleen, että se on IHAN sama kuin se, että "huomenna alkaa dieetti" ja nyt voikin sitten vetää vielä napaan kaikki mahdolliset herkut.

Peruminen olisi mahdollista, mutta ehdottomasti minulle tulisi parempi mieli siitä että saan kirjat hyllyyni, varsinkin kun sain ne -10% alennuskoodilla. Itse kirjoista en tunne mitään suurta syyllisyyttä, koska olisin ostanut ne jossain vaiheessa kuitenkin. Harmittaa enemmän periaatteessa tällainen idioottimainen "repsahdus", sekä myös se, että yritän aktiivisesti opetella olemaan ilman sitä tunnetta, mitä tulee laatikon avaamisesta ja uusien kirjojen ihastelusta. Tästä paketista tuleekin oikein mega-annos sitä huumetta. Jotenkin tuntuu siltä, että olen pettynyt itseeni heti alkutekijöissä, eikä sekään tietysti mikään kovin rakentava ajattelutapa ole.

En tiedä miten tässä lopulta kävi mutta itselleni on toiminut joskus sellainen että vetää ihan överisti suklaata, siis oikeasti niin paljon että tulee paha olo. Sen jälkeen olen onnistuneesti ollut ilman lisättyä sokeria parhaimmillaan kuukausia. Eli toivon että sulle tuli laatikon avaamisesta kirjaöverit ja onnistuit olemaan ilman tosi pitkään! ;)

Karsimista olen onnistunut harrastamaan sen verran että kun olen yrittänyt järjestellä ekalta lapselta jääneitä vaatteita pian saapuvalle toiselle, olen laittanut keräykseen sellaisia joita ei käytetty sillä ekallakaan kertaa. Jotenkin helpompi luopua nyt vaikka silloinkin jo huomasi että tässä on epäkätevä pääntie tai nepit ei pysy kiinni. Oikein odotan jo että vielä syntymätön vauva kasvaa ulos pienimmistä kooista että voin poistaa ne kaikki :D

Vierailija
10685/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen keino tavarapaljouteen on karsia ostamista. Ei se krääsä kaappeihin itse tule vaan sinä sen sinne kannat. Sen jälkeen alkaa konmaritus tehota

Ei vain karsia vaan lopettaa kaiken ostaminen (ruokaa tietysti jokaisen pitää syödä)! Itseäni ei mikään karsiminen auttanut vaan totaalinen lopettaminen. Nyt käytän kaikkea loppuun ja kun vihon viimeinen on käytössä annan luvan ostaa uuden, jos oikeasti tarvitsen. Rahaa jää säästöön kivoja summia ja myydyistä tavaroista tulleet rahat menee säästöön myös.

Vierailija
10686/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta vuodevaatteiden lainaamisesta tuli mieleen, että oletteko alkaneet kyseenalaistaa joidenkin tavaroiden omistamista? Meidät on aika tehokkaasti aivopesty omistamisen ihanuuteen ja autuuteen, mutta olen tosissani alkanut miettiä, mitä kaikkea voisi vuokrata, lainata tai hommata jonkin kaveriporukan yhteiseksi sen sijaan, että ostaisi oman. En vielä ole päässyt ajatuksen toteuttamiseen asti, mutta tuli vaan mieleen.

Ihmisiä aivopestään todella tehokkaasti ostamaan kaikkea ihan kummallista ja turhaa tavaraa. Ostetaan asioita, joita "kuuluu olla" tai joista vakuutellaan että ilman ei voi elää. Meilläkin olisi ties mitä kaikkea jos kuunneltaisiin läheisten vinkkejä ja seurattaisiin mainontaa. Kerran anoppi toi meille sellaisen veivattavan omenankuorijahärpäkkeen. On kuulemma tosi kätevä omenoiden kuorimiseen. Siitä vehkeestä näki kyllä testaamattakin että perinteinen kuorimaveitsi on kätevämpi ja nopeampi kuorimisesta välineen pesuun. Meni muuten heti seuraavan erän mukana lahjoitukseen.

Meillä on 5 omenapuuta. Laite on todella kätevä.

Teen omenaraastetta aina ämpärillisen kerralla. Kuorin omenat, otan keskiosan pois, halkaisem 4 osaan ja raastan raastimella.

Nopeaa.

Kuorimaveitsellä tulee jossain vaiheessa rakko

Mutta eihän omenoita, varsinkaan kotimaisia, tarvitse tai edes kannata kuoria? Siinä haaskaa omenan terveellisimmän osan ja paljon makua.

Vierailija
10687/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse en ole koskaan oikein ymmärtänyt reikäisien vaatteiden käytön logiikkaa. Jos vaatteeseeni tulee reikä, korjaan sen. Näin vaate pysty käyttökelpoisena pidempään.

Jos reikää ei pysty korjaamaan tai en halua enää käyttää sitä, sitten vaate on täysin palvellut ja menee roskiin.

Siis mitä? Millä tavalla on parempaa heittää vaate pois, jos siinä on reikä jota ei voi korjata, kuin käyttää sitä kotona kunnes vaate repeää riekaleiksi? Enemmän sinä olet tuhluri kuin reikäpaidan käyttäjä. 

Eikä sinua pitäisi edes millään lailla kiinnostaa, mitä joku toinen pitää kotonaan yllään, kun sinä et ole paikalla. Asia ei kuulu eikä näy sinulle.

On tietysti hyvä, jos sinä käytät paitaa, joka on paikattu kymmenen kertaa, mutta luultavasti moni muu ajattelisi sellaisesta paidasta, ettei sitä kehtaa ihmisten ilmoilla enää käyttää. Se tuntuisi yhtä rikkinäiseltä kuin oikeasti rikkinäinen paita. Näin ollen sitä voi ihan hyvin käyttää korjaamattomanakin kotonaan. 

Taas hieman rautalankaa: Tämän ketjun ohjeita, kuten muitakin karsimisvinkkejä ja vinkkejä yleensäkään yhtään mihinkään ei kuulu ottaa 100% tarkkoina käskyinä, vaan soveltaa aina omaan elämään sopivaksi. Jos tuntuu ettei vinkki päde oman elämäsi tilanteeseen lainkaan, sen voi vain ohittaa. 

Itse tykkään huomioida muita kanssani asuvia ihmisiä sillä tavalla että näytän kotonakin perussiistiltä, enkä käytä kotonakaan reikäisiä vaatteita muuta kuin likaisissa töissä (maalauksessa tms). Myös itselläni on parempi fiilis siisteissä vaatteissa ja vähentää stressiä ja säätöä kun ei tarvitse vaihdella vaatteita joka kerta kauppaan lähtiessä tai ovikellon soidessa. 

Jos sinä ja puolisosi ette välitä tällaisista asioista, se on ihan ok ja voit siirtyä vaikka seuraavaan vinkkiin katsomaan olisiko se paremmin sinua auttava. 

Sivuutit täysin pointtini. Taisi osua pahasti. 

Vierailija
10688/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentaa tämä kodin sotkuisuus. En vaan saa karsittua ja järjestettyä, olen monta vuotta yrittänyt. Karsiminen on vaikeaa, en jaksa.

Konmari on ratkaisu tähän. Voit käydä tavarat läpi todella pienissä kategorioissa. Vähäenergisen on ihan eri asia lajitella pelkät sukat kuin hylly, kokonainen kaappi tai jopa huone (mitä hämmentävän usein ehdotetaan!)

Ehdottakaa pieniä kategorioita! Sukat on käyty läpi. Tuntuu hankalalta kasata kaikki samaan kategoriaan kuuluvat asiat yhteen, kun kaikki on levällään ympäri taloa. Esim. vaatteita on eri huoneissa eri kaapeissa.

Vierailija
10689/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta vuodevaatteiden lainaamisesta tuli mieleen, että oletteko alkaneet kyseenalaistaa joidenkin tavaroiden omistamista? Meidät on aika tehokkaasti aivopesty omistamisen ihanuuteen ja autuuteen, mutta olen tosissani alkanut miettiä, mitä kaikkea voisi vuokrata, lainata tai hommata jonkin kaveriporukan yhteiseksi sen sijaan, että ostaisi oman. En vielä ole päässyt ajatuksen toteuttamiseen asti, mutta tuli vaan mieleen.

Ihmisiä aivopestään todella tehokkaasti ostamaan kaikkea ihan kummallista ja turhaa tavaraa. Ostetaan asioita, joita "kuuluu olla" tai joista vakuutellaan että ilman ei voi elää. Meilläkin olisi ties mitä kaikkea jos kuunneltaisiin läheisten vinkkejä ja seurattaisiin mainontaa. Kerran anoppi toi meille sellaisen veivattavan omenankuorijahärpäkkeen. On kuulemma tosi kätevä omenoiden kuorimiseen. Siitä vehkeestä näki kyllä testaamattakin että perinteinen kuorimaveitsi on kätevämpi ja nopeampi kuorimisesta välineen pesuun. Meni muuten heti seuraavan erän mukana lahjoitukseen.

Meillä on 5 omenapuuta. Laite on todella kätevä.

Teen omenaraastetta aina ämpärillisen kerralla. Kuorin omenat, otan keskiosan pois, halkaisem 4 osaan ja raastan raastimella.

Nopeaa.

Kuorimaveitsellä tulee jossain vaiheessa rakko

Mutta eihän omenoita, varsinkaan kotimaisia, tarvitse tai edes kannata kuoria? Siinä haaskaa omenan terveellisimmän osan ja paljon makua.

Mä raastan omenat. Ilman raastamista kuoret jää aina kiinni raastimeen.

Pakastan omenaraasteen levyinä. Siitä otan palan ja laitan puuroon.

Oon tehnyt tämän niin moneen kertaan, tämä toimii

Vierailija
10690/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse en ole koskaan oikein ymmärtänyt reikäisien vaatteiden käytön logiikkaa. Jos vaatteeseeni tulee reikä, korjaan sen. Näin vaate pysty käyttökelpoisena pidempään.

Jos reikää ei pysty korjaamaan tai en halua enää käyttää sitä, sitten vaate on täysin palvellut ja menee roskiin.

Siis mitä? Millä tavalla on parempaa heittää vaate pois, jos siinä on reikä jota ei voi korjata, kuin käyttää sitä kotona kunnes vaate repeää riekaleiksi? Enemmän sinä olet tuhluri kuin reikäpaidan käyttäjä. 

Eikä sinua pitäisi edes millään lailla kiinnostaa, mitä joku toinen pitää kotonaan yllään, kun sinä et ole paikalla. Asia ei kuulu eikä näy sinulle.

On tietysti hyvä, jos sinä käytät paitaa, joka on paikattu kymmenen kertaa, mutta luultavasti moni muu ajattelisi sellaisesta paidasta, ettei sitä kehtaa ihmisten ilmoilla enää käyttää. Se tuntuisi yhtä rikkinäiseltä kuin oikeasti rikkinäinen paita. Näin ollen sitä voi ihan hyvin käyttää korjaamattomanakin kotonaan. 

Taas hieman rautalankaa: Tämän ketjun ohjeita, kuten muitakin karsimisvinkkejä ja vinkkejä yleensäkään yhtään mihinkään ei kuulu ottaa 100% tarkkoina käskyinä, vaan soveltaa aina omaan elämään sopivaksi. Jos tuntuu ettei vinkki päde oman elämäsi tilanteeseen lainkaan, sen voi vain ohittaa. 

Itse tykkään huomioida muita kanssani asuvia ihmisiä sillä tavalla että näytän kotonakin perussiistiltä, enkä käytä kotonakaan reikäisiä vaatteita muuta kuin likaisissa töissä (maalauksessa tms). Myös itselläni on parempi fiilis siisteissä vaatteissa ja vähentää stressiä ja säätöä kun ei tarvitse vaihdella vaatteita joka kerta kauppaan lähtiessä tai ovikellon soidessa. 

Jos sinä ja puolisosi ette välitä tällaisista asioista, se on ihan ok ja voit siirtyä vaikka seuraavaan vinkkiin katsomaan olisiko se paremmin sinua auttava. 

Sivuutit täysin pointtini. Taisi osua pahasti. 

Tämä ketju ei ole tarkoitettu tuollaiseen nälvimiseen. Sille löytyy palstalta monta muutakin ketjua. Pidetään keskustelu täällä hyvässä hengessä. 

Vierailija
10691/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentaa tämä kodin sotkuisuus. En vaan saa karsittua ja järjestettyä, olen monta vuotta yrittänyt. Karsiminen on vaikeaa, en jaksa.

Konmari on ratkaisu tähän. Voit käydä tavarat läpi todella pienissä kategorioissa. Vähäenergisen on ihan eri asia lajitella pelkät sukat kuin hylly, kokonainen kaappi tai jopa huone (mitä hämmentävän usein ehdotetaan!)

Ehdottakaa pieniä kategorioita! Sukat on käyty läpi. Tuntuu hankalalta kasata kaikki samaan kategoriaan kuuluvat asiat yhteen, kun kaikki on levällään ympäri taloa. Esim. vaatteita on eri huoneissa eri kaapeissa.

Minäkään en alkuun osannut tuota konmarin vinkkiä että keräisi kaikki saman kategorian tavarat yhteen. Toimii ehkä niille joilla on jo järjestystä kotona ja tavaramäärä on maltillinen, mutta itselläni oli kaikki kaapit sekaisin täynnä sekalaista tavaraa. Olisin joutunut purkamaan koko asunnon löytääkseni kaikki johonkin kategoriaan kuuluvat tavarat.

Aloitin sen sijaan kaappi/laatikko kerrallaan. Purin laatikon, kävin läpi tavarat, päätin mitä kyseiseen laatikkoon kuuluu (esim. toimistotarvikkeet), laitoin takaisin laatikkoon kuuluvat tavarat ja kaikki muu meni jonnekin muualle. Alkuun toki niihin valmiiksi sekaisiin kaappehin, mutta koko ajan tuli enemmän ja enemmän siivottuja kaappeja ja laatikoita joilla oli selkeä käyttötarkoitus ja prosessi kävi helpommaksi ja helpommaksi, kun tavaroille oli enemmän ja enemmän oikeita paikkoja. Ja toki jokaisen laatikon siivouksessa löytyi myös roskiin menevää ja pois annettavaa/kirpparille menevää tavaraa. Näillekin oli oma paikkansa, alkuun pahvilaatikko makkarin nurkassa ja kun tilaa sai raivattua, poismenevien tavaroiden laatikko siirtyi kaapin tasolle. 

Vierailija
10692/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin sen sijaan kaappi/laatikko kerrallaan. Purin laatikon, kävin läpi tavarat, päätin mitä kyseiseen laatikkoon kuuluu (esim. toimistotarvikkeet), laitoin takaisin laatikkoon kuuluvat tavarat ja kaikki muu meni jonnekin muualle. Alkuun toki niihin valmiiksi sekaisiin kaappehin, mutta koko ajan tuli enemmän ja enemmän siivottuja kaappeja ja laatikoita joilla oli selkeä käyttötarkoitus ja prosessi kävi helpommaksi ja helpommaksi, kun tavaroille oli enemmän ja enemmän oikeita paikkoja. Ja toki jokaisen laatikon siivouksessa löytyi myös roskiin menevää ja pois annettavaa/kirpparille menevää tavaraa. Näillekin oli oma paikkansa, alkuun pahvilaatikko makkarin nurkassa ja kun tilaa sai raivattua, poismenevien tavaroiden laatikko siirtyi kaapin tasolle. [/quote]

Kiitos, kokeilen tätä!

Vierailija
10693/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että konmari toimii sitten, kun ensimmäinen raivauskierros esim. hylly/kaappi/huone kerrallaan on tehty ja tavaramäärä on hallittavampi. Konmari on tosi hyvä sekin, koska siinä hahmottaa kokonaisuuden hyvin.

Vierailija
10694/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoituu toki, paperilapullakin. Kunhan nyt mainitsin, on toi sovellus kätevämpi kuin whatsapp. Helpompi pitää ajan tasalla, kun tuotteita voi myös poistaa.

Vierailija
10695/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla konmari toimi vaatteissa juuri sen ohjeen mukaan, että kaikki takit nyt tähän yhteen kekoon ja sitten sen kimppuun. Hain joka ikisen takin, kävin läpi vaatekaapit, varastot ja häkkivaraston. Jokainen takki urheilutakista nahkatakkiin oli lopulta järjettömässä pinossa ja sen näkeminen oli osa sitä "paranemista". Puhumattakaan minkälaisia kekoja muista vaatteista tuli, esim. puserot, housut ja muut. Miten monta samanlaista vaatetta löytyi. Miten monta sellaista, mitä ei KOSKAAN käyttänyt.

Jos sukat on käyty läpi, ota seuraavaksi kaikki puserot: topit, paidat, jne.

Vierailija
10696/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vinkkini tavaran poistoon ja kevyeen pakkaamiseen. Jemmaan aina reikäiset sukat, alushousut, huonot rintsikat ja sen kulahtaneumman pyyhkeen samaan lootaan ja pakkaan sitten mukaan (etelän) reissuille. Surutta sitten kohteessa roskiin kun olen päivän pitänyt. Näin siis olisin tehnyt kotonakin, mutta saivat jatkoaikaa matkalla. Matkalaukkuun tilaa ja huonot pois.

Näitä kertyy vuoden mittaan yllättävän paljon. Ei tarvitse sitten reissussa pikkupyykkiä pestä eikä ainakaan tuoda kotiin.

Vierailija
10697/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululuokat yms. tahot, mitkä järjestävät esim. ongintaa, ottavat mielellään noi heijastimet, avainnauhat yms.

Vierailija
10698/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vinkkini tavaran poistoon ja kevyeen pakkaamiseen. Jemmaan aina reikäiset sukat, alushousut, huonot rintsikat ja sen kulahtaneumman pyyhkeen samaan lootaan ja pakkaan sitten mukaan (etelän) reissuille. Surutta sitten kohteessa roskiin kun olen päivän pitänyt. Näin siis olisin tehnyt kotonakin, mutta saivat jatkoaikaa matkalla. Matkalaukkuun tilaa ja huonot pois.

Näitä kertyy vuoden mittaan yllättävän paljon. Ei tarvitse sitten reissussa pikkupyykkiä pestä eikä ainakaan tuoda kotiin.

Mikset vain käytä kotona loppuun ja laita sitten roskiin? Jätteen käsittely on Suomessa valovuosia edellä monia muita maita, mielummin polttaisi täällä energiaksi.

Vierailija
10699/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi onko nyt kauhean kiva olla reissussa reikäisissä sukissa ja kulahtaneissa bikineissä? Mielummin käyttäisin tuollaiset loppuun vaikka mökillä kuin ihmisten ilmoilla. 

Vierailija
10700/21847 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää reissussa roskiin laittaminen oli kertaalleen tässä ketjussa ehkä pari vuotta sitten. Samaa mieltä kuin edelliset: vain kivoja ja hyväntuntuisia vaatteita matkalle, ja kiertätään romumme täällä kotimaassa, jossa lajittelu pelaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä