Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21843)

Vierailija
10361/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotenkin nyt kauheasti vaatteita, ne on kaikki pikkuise1n nuhjuisia. Jos laitan yhden pois, pitäisi laittaa loputkin. Aina välillä ostan uusia vaatteita, koska en halua mennä joka paikkaan nuhjuisissa vaatteissa. Joten nyt mulla liikaa nuhjuisia vaatteita ja liian vähän hyvässä kunnossa olevia. Olisi edes niin nuhjuisia, ettei voisi mennä edes lähikauppaan, mutta eivät ole. Sitten käytän pääasiassa niitä hyviä ja niistäkin tulee hieman nuhjuisia. Sitten ostan taas lisää. Kamala kierre. Reikäiset, väärän kokoiset ja rumat osaan laittaa pois, mutta en noita kivoja lähes huonoja tai melkein hyviä.

Mihin sen rajan vetää?Välillä joku vaate näyttää ihan hyvältä, mutta kun viikkaa sitä vaikka uuden vastaavan kanssa, niin näyttääkim jo huonolta. Tai joku näyttää hyvältä ja sitten valokuvassa huomaa, että "ei hitto, toihan olisi pitänyt heittää pois ajat sitten."

Toinen on se, kun ei halua ostaa turhaa vaatetta, niin ei osta samanlaisia. Niin ei raaski heittää pois sitä vähän nuhjuista koska ei ole täysin vastaavaa tilalle. Ikään kuin ei olisi sitten mitään mitä pitää töissä, kun kaikissa muissa on joku epäsovelias kuvio tai liian paljastava tai liian tylsä tai liian jotain muuta.

Miten ihmeessä sulla on noin paljon NUHJUISIA vaatteita? Mulla ei oo kuin pari semmosta nukkavierua jotka menettelevät kotioloissa. Muut hyviä, mutta niitä on liikaa. Sen takia laitan kiertoon, tai annan suoraan. Kokoa M.

Nuhuisella tarkoitan sellaista joka vähän nyppääntynyt, venynyt tai pikkuisen menettänyt väriä. Sellaisia, että voi hyvin laittaa vielä kauppaan tai jos arkena joku tuttu käy kahvilla, mutta ei asiakastapaamisen, juhliin tai sellaiseen. Tää korona-aika varmaan pahensi ongelmaa, kun ei voinut käyttää oikein loppuun, mutta kaikkia tuli käytettyä.

Ymmärrän täysin ja itsekin tasapainoilen juuri tämän asian kanssa. Tosin mulla korona-aika paransi asiaa, kun uusia vaatteita tuli ostettua vähemmän ja enemmän etätöissä ja vapaa-ajan etäkokouksissa ym. tuli käytettyä esim juuri näitä nuhjuisia housuja, jotka ei kamerassa näkynyt tai jo hieman kuluneita paitoja ja parin vuoden aikana vaatteita kului jonkin verrankin roskiskuntoon. Esim. farkkuja olen heittänyt kuluneina ja rikkinäisinä roskiin varmaan neljät tai viidet parin vuoden aikana, mutta yksiäkään uusia en ole ostanut.

Tuohon pystyn samaistumaan tosi hyvin, että niitä nuhjuisia mutta ihan ok vaatteita on enemmän kuin mitä tarvitsee ja siististä vaatteesta vaatteet muuttuvat nopeammin kotivaate-kuntoon kuin kuluvat siitä roskis kuntoon ja kyllä sitä uutta vaatetta on vain pakko ostaa töihin ja vapaa-ajalle. En voi todellakaan toimia vaikka puheenjohtajana kokouksissa ihan missä tahansa vaatteessa. Kuitenkaan noita jo vähän kuluneita vaatteita ei voi enää oikein laittaa vaatekeräykseenkään ja ne jää itselle loppuunkäytettäviksi, tai tokihan näitä tekstiilikeräyksiä on ja roskiinkin voi heittää. Mutta siinä tulee vastaan se tietty ekologisuus/taloudellisuus näkökulma, jossa haluaisin nämä vaatteet sitten käyttää loppuun, jos ne vaan materiaalin ja mallin puolesta sopivat koti/mökkivaatteeksi. Mutta varmasti välillä pitäisi vaan heittää pois vähän ronskimmalla kädellä nuhjuisia vaatteita, vaikka eivät ihan rikki vielä olisikaan.

Sama ongelma täällä, töissä ja vapaa-ajallakin tarvitsee siistimpää vaatetta. Kotona ja mökillä voi käyttää nuhjuista, mutta nuhjuista vaatetta tulee nopeampaa kuin niitä ehtii kotivaatteena käyttää loppuun. Eli sinänsä ehjää, mutta nuhjuista vaatetta on vaan pakko heittää roskiin (toki kierrättäen esim. tekstiilikeräykseen) tai muuten sitä on pian kaikki kaapit ja komerot täynnä.

Minusta vaatteet eivät edes sinänsä nuhjuunnu nopeasti (yritän panostaa laatuun), mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Toki virheostoksiakin tulee joskus, mutta aika harvoin mielestäni. 

Miksiköhän minulla ei ole mitään nuhjuisia. Nuhjuuntuvatko toisten vaatteet herkemmin?

Voiko nuhjuisuus johtua väärästä pesusta?

Onko nuhjuuntuva heikompilaatuinen tuote?

Minulla on, kyllä se on paljon tuotteesta kiinni. Minulla on yksi h&m:n mekko joka on kestänyt nuhjaantumatta varmaan kymmenen vuotta ja malli on aivan ihana ja sopii lähes kaikkiin tilaisuuksiin, eli on käytetty paljon. Kerran on sauma ratkennut, mutta sen sai korjattua. Samassa ajassa on ollut varmaan 30 muuta saman puljun mekkoa, jotka ovat nuhjaantuneet noin 5-10pesussa. Hinta näissä kaikissa 10-50 ja kuvissa about saman näköisiä. Samaa kokemusta myös muista liikkeistä, laatu vaihtelee, samoin kuin koot, halvoista ja kalliista kaupoista.

Nykyinen maku on sellainen, ettei monesta paikkaa löydy noita minun tyylisiä vaatteita ja siksi pitää ostaa sieltä mistä saa, vaikka laatu on epäluotettavaa. Enkä toisaalta jaksa tutkia sataa tuntia mikä olisi kestävä. Nykyinen kauppa on sentään jokseenkin eettinen. Ostaisin kalliimmallakin, kun ei enää tartte mennä sillä opiskelija budjetilla, jos vaan voisi varmistua laadusta ja löytyisi sellaisia joita haluan pukea.

Sinulle on kertynyt, tilaat varmaan. Minä ostan aina kaikki vaatteet kivijalkakaupasta ja sovitan ensin. Samalla näkee myös laadun. Näin ei pääse kertymään kovin suuria vaatemääriä kaappiin.

En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia. Eihän kirjoittajalla ole mitään kertynyt, jos mekot on käytetty loppuun ja ostettu vasta sitten uusi. Ja tilaamallakin vaatteet sovitetaan ennen ostopäätöstä ja tutkitaan materiaali ja päätetään vasta sitten mitä pidetään ja mitä palautetaan, ei eroa mitenkään kivijalkaliikkeestä ostamisesta tuossa suhteessa. 

Tuosta sai käsityksen, että hänellä on/ollut peräti 30 mekkoa, käsitinkö oikein? Sehän on valtava määrä jo pelkkiä mekkoja! Ellei sitten ole esiintyvä taiteilija. Sitäpaitsi paketteja rahdataan (lennätetään) edes takaisin ympäri maailmaa. Sovitetaan ja palautetaan. Onhan se ihan hirveää tuhlausta jo luonnonkin puolesta. Tunnen yhden naisen jolla on pakkomielle tilata vaatteita ja meikkejä. Hänen kotinsa on täpötäynnä tuota kaikkea. Tuntui, ettei voi olla totta miten täynnä hänen kotinsa on! Silti tilaa lisää jatkuvalla syötöllä..

Tällaiset shoppailijat helposti arvostelevat yhtä kesälomareissuani Välimerelle, siitä kun tulee niitä päästöjä! ;)

10 vuoden aikana 30 mekkoa, jotka on ilmeisesti käytetty loppuun kun ovat nuhjaantuneet 5-10 pesussa. Jos käyttää arkivaatteena lähinnä mekkoja, ei ole mikään ihme pestä mekkoa 15-30 kertaa vuodessa, eli kerran-pari kuukaudessa. Itse käytin toimistoaikaan ennen koronaa mustia kangashousuja jotka pesin noin kerran viikossa ja niitäkin sai ostaa parit vuodessa.

Kertoo lähinnä nykyvaatteiden ja kankaiden surkeasta laadusta!

Ensin puhut 5-10 pesusta, joiden johdosta mekko on käytetty loppuun (ja heitetty pois?), mutta sitten puhutkin 15-30 pesusta. Hieman sekavaa. 

Jos mekko kestää vain viitisen pesua, ja sen takia joutuu ostamaan 10 vuoden aikana 30 mekkoa, niin syy on ostajassakin, ei vain valmistajassa. 

Ameriikan poijilla on sanonta: "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."

Eli jos ei kerrasta usko, syyllinen löytyy peiliin katsomalla...

Vierailija
10362/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Tavarapaljous'- ketjussa on viime aikoina ollut nuhjuisten mekkojen paljoutta! Yhdellä 30 ja toisella jopa satoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10363/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotenkin nyt kauheasti vaatteita, ne on kaikki pikkuise1n nuhjuisia. Jos laitan yhden pois, pitäisi laittaa loputkin. Aina välillä ostan uusia vaatteita, koska en halua mennä joka paikkaan nuhjuisissa vaatteissa. Joten nyt mulla liikaa nuhjuisia vaatteita ja liian vähän hyvässä kunnossa olevia. Olisi edes niin nuhjuisia, ettei voisi mennä edes lähikauppaan, mutta eivät ole. Sitten käytän pääasiassa niitä hyviä ja niistäkin tulee hieman nuhjuisia. Sitten ostan taas lisää. Kamala kierre. Reikäiset, väärän kokoiset ja rumat osaan laittaa pois, mutta en noita kivoja lähes huonoja tai melkein hyviä.

Mihin sen rajan vetää?Välillä joku vaate näyttää ihan hyvältä, mutta kun viikkaa sitä vaikka uuden vastaavan kanssa, niin näyttääkim jo huonolta. Tai joku näyttää hyvältä ja sitten valokuvassa huomaa, että "ei hitto, toihan olisi pitänyt heittää pois ajat sitten."

Toinen on se, kun ei halua ostaa turhaa vaatetta, niin ei osta samanlaisia. Niin ei raaski heittää pois sitä vähän nuhjuista koska ei ole täysin vastaavaa tilalle. Ikään kuin ei olisi sitten mitään mitä pitää töissä, kun kaikissa muissa on joku epäsovelias kuvio tai liian paljastava tai liian tylsä tai liian jotain muuta.

Miten ihmeessä sulla on noin paljon NUHJUISIA vaatteita? Mulla ei oo kuin pari semmosta nukkavierua jotka menettelevät kotioloissa. Muut hyviä, mutta niitä on liikaa. Sen takia laitan kiertoon, tai annan suoraan. Kokoa M.

Nuhuisella tarkoitan sellaista joka vähän nyppääntynyt, venynyt tai pikkuisen menettänyt väriä. Sellaisia, että voi hyvin laittaa vielä kauppaan tai jos arkena joku tuttu käy kahvilla, mutta ei asiakastapaamisen, juhliin tai sellaiseen. Tää korona-aika varmaan pahensi ongelmaa, kun ei voinut käyttää oikein loppuun, mutta kaikkia tuli käytettyä.

Ymmärrän täysin ja itsekin tasapainoilen juuri tämän asian kanssa. Tosin mulla korona-aika paransi asiaa, kun uusia vaatteita tuli ostettua vähemmän ja enemmän etätöissä ja vapaa-ajan etäkokouksissa ym. tuli käytettyä esim juuri näitä nuhjuisia housuja, jotka ei kamerassa näkynyt tai jo hieman kuluneita paitoja ja parin vuoden aikana vaatteita kului jonkin verrankin roskiskuntoon. Esim. farkkuja olen heittänyt kuluneina ja rikkinäisinä roskiin varmaan neljät tai viidet parin vuoden aikana, mutta yksiäkään uusia en ole ostanut.

Tuohon pystyn samaistumaan tosi hyvin, että niitä nuhjuisia mutta ihan ok vaatteita on enemmän kuin mitä tarvitsee ja siististä vaatteesta vaatteet muuttuvat nopeammin kotivaate-kuntoon kuin kuluvat siitä roskis kuntoon ja kyllä sitä uutta vaatetta on vain pakko ostaa töihin ja vapaa-ajalle. En voi todellakaan toimia vaikka puheenjohtajana kokouksissa ihan missä tahansa vaatteessa. Kuitenkaan noita jo vähän kuluneita vaatteita ei voi enää oikein laittaa vaatekeräykseenkään ja ne jää itselle loppuunkäytettäviksi, tai tokihan näitä tekstiilikeräyksiä on ja roskiinkin voi heittää. Mutta siinä tulee vastaan se tietty ekologisuus/taloudellisuus näkökulma, jossa haluaisin nämä vaatteet sitten käyttää loppuun, jos ne vaan materiaalin ja mallin puolesta sopivat koti/mökkivaatteeksi. Mutta varmasti välillä pitäisi vaan heittää pois vähän ronskimmalla kädellä nuhjuisia vaatteita, vaikka eivät ihan rikki vielä olisikaan.

Sama ongelma täällä, töissä ja vapaa-ajallakin tarvitsee siistimpää vaatetta. Kotona ja mökillä voi käyttää nuhjuista, mutta nuhjuista vaatetta tulee nopeampaa kuin niitä ehtii kotivaatteena käyttää loppuun. Eli sinänsä ehjää, mutta nuhjuista vaatetta on vaan pakko heittää roskiin (toki kierrättäen esim. tekstiilikeräykseen) tai muuten sitä on pian kaikki kaapit ja komerot täynnä.

Minusta vaatteet eivät edes sinänsä nuhjuunnu nopeasti (yritän panostaa laatuun), mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Toki virheostoksiakin tulee joskus, mutta aika harvoin mielestäni. 

Miksiköhän minulla ei ole mitään nuhjuisia. Nuhjuuntuvatko toisten vaatteet herkemmin?

Voiko nuhjuisuus johtua väärästä pesusta?

Onko nuhjuuntuva heikompilaatuinen tuote?

Olen kyllä kiinnostunut kuulemaan millaisia vaatteita hankit jos eivät nuhjuunnu ollenkaan! 

Itselläni menee valtaosa vaatteista 2-5 vuodessa sen näköiseksi ettei enää mielellään laita toimistolle tai muutenkaan ihmisten ilmoille päälle. Ei nyt mahdottomaan kuntoon, mutta osa venähtää ja menettää muotonsa ja toisissa kangas menee vanhan ja epäsiistin näköiseksi. Pesen aina vaatteen pesuohjeen mukaan ja poistan nukkaa, korjaan pieniä reikiä ym.

Erikoisesti kestävämpiä on ollut ihan tavallinen puuvillasekoitteesta tehty neuletakki, joka kesti siistinä melkein 15 vuotta kunnes reikääntyi ja halpa keinokuituinen neulepaita, joka sekin säilyi siistin näköisenä saman ajan kunnes lopulta kului puhki kyynärpäästä.

Ostan kaikki vaatteet sovittaen, katson aina materiaalin ja saumat ja olisin kyllä valmis maksamaan enemmänkin jos löytyisi vain vaatetta joka varmasti kestää. Vinkkejä hyvistä merkeistä otetaan ilolla vastaan. 

Mulla on esim COSin neuletakkeja, osa villaa, osa villa-puuvilla- tai villa-silkki-sekoitetta. Ei nyppyjä eikä muutakaan kauhtumista. Vanhimmat lähestyvät jo 10 vuoden käyttöikää. Samoin silkkipaidat kestävät kauan - mun vanhin on itse asiassa 90-luvulta peräisin. Tummanharmaa ja värikin vielä ihan hyvänä pysynyt.

Mustat vaatteet on ongelmallisia, kun ne tuppaavat melkein materiaalista riippumatta haalistumaan. Ei kannattaisi ostaa, mutta usein tulee silti valittua se itselle turvallisin väri.

-eri

Vierailija
10364/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Tavarapaljous'- ketjussa on viime aikoina ollut nuhjuisten mekkojen paljoutta! Yhdellä 30 ja toisella jopa satoja.

... ja posti tuo paketteja joissa on lisää mekkoja. Bangladeshin lapset ompelevat yötäpäivää.😢

Vierailija
10365/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... ja posti tuo paketteja joissa on lisää mekkoja. Bangladeshin lapset ompelevat yötäpäivää.😢

Lapselle kupillinen riisiä ja suominaiselle lisää mekkoja :(

Vierailija
10366/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä mekkojutussa nyt ongelma se, että ne ovat naisten vaatteita? Miehelläni on t-paitoja, housuja, paitapuseroita, neuleita, vöitä, kenkiä, takkeja, kelloja 3/4 meidän vaatesäilytystiloista. Minulla on tangollinen mekkoja ja yksi lipastonlaatikko muille.

Naisten kuluttaminenhan on aina sitä turhaa hömppää.

Vierailija
10367/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ihanan vaatelöydön kirppikseltä pojan yo-juhliin. Kaunis mekko jossa on pieniä valkoisia ja roosan värisiä kukkia tummahkolla pohjalla.

On kuin uusi ja istuu täydellisesti. Hinta 15e. Kannatan kierrätystä ja ostan vain harvoin uutta.

Nyt on lähdössä 2 laatikollista tavaraa PeLa:n kirpparille. Hyvän mielen saa aina kun vähentää.

Vierailija
10368/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ihanan vaatelöydön kirppikseltä pojan yo-juhliin. Kaunis mekko jossa on pieniä valkoisia ja roosan värisiä kukkia tummahkolla pohjalla.

On kuin uusi ja istuu täydellisesti. Hinta 15e. Kannatan kierrätystä ja ostan vain harvoin uutta.

Nyt on lähdössä 2 laatikollista tavaraa PeLa:n kirpparille. Hyvän mielen saa aina kun vähentää.

Missäs päin on pelan kirpputori?

Vierailija
10369/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt lapset Ukrainassa ovat vaarassa. Heitä uhkaavat haavoittuminen ja sodan traumat. Moni lapsi on joutunut pakenemaan kotoaan mukanaan vain yllään olevat vaatteet.

Pelastakaa Lapset on toiminut Ukrainassa vuodesta 2014 lähtien ja jatkaa hätäavun toimittamista lapsille ja heidän perheilleen. Järjestömme on myös paikan päällä lähialueen maissa auttamassa Ukrainasta paenneita lapsia.

Useimmissa Suomen kaupungeissa on PeLa:n kirpputori jonne voi lahjoittaa hyväkuntoista tavaraa.

Ostamalla sieltä autat lapsia.

Vierailija
10370/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä mekkojutussa nyt ongelma se, että ne ovat naisten vaatteita? Miehelläni on t-paitoja, housuja, paitapuseroita, neuleita, vöitä, kenkiä, takkeja, kelloja 3/4 meidän vaatesäilytystiloista. Minulla on tangollinen mekkoja ja yksi lipastonlaatikko muille.

Ei löydy meidän isosta tuttavapiiristä vaatteita shoppailevaa miestä. Oma mieheni ei osta kuin pakon edessä, juhlat tms. Suomalainen mies on sellainen, ettei se vaatteilla koreile. Olisi outoa jos mies tilaisi vaatepaketteja tai hypistelisi kauppareissulla.

Vaate/meikkishoppailu on naisten hommaa. Tai naismaisten miesten. ;)

Vierailija
10371/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy meidän isosta tuttavapiiristä vaatteita shoppailevaa miestä. Oma mieheni ei osta kuin pakon edessä, juhlat tms. Suomalainen mies on sellainen, ettei se vaatteilla koreile. Olisi outoa jos mies tilaisi vaatepaketteja tai hypistelisi kauppareissulla.

Vaate/meikkishoppailu on naisten hommaa. Tai naismaisten miesten. ;)

No olipas siinä mielipide. Minun mieheni on jotenkin ärsyttävän standardimittainen ja tilaa vaatteita paljon netistä. Pitää tietyistä merkeistä ja yleensä kaikki sopivat ylle ja ovat hyvänlaatuisia (sekin ärsyttää). En tiedä ovatko miesten vaatteet vaan järjestään parempaa laatua ja vankempaa tekoa kuin naisten vaatteet? Tosin heille ei myydäkään läpinäkyvää polyesteria, vanuvaa trikoota ja nukkaa keräävää sekoitetta.

Mutta kyllä mieskin saa pitää mieleisistään vaatteista ja asusteista. Esim. komeat lenkkarit tai tennarit saattavat olla miehen heikko kohta. Tai juoksevalla miehellä ne juoksukengät - ja ne kyllä kuluvat.

Vierailija
10372/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla OLI satoja. Nyt on 106 kpl mekkoja. Tarkistin juuri ohjelmasta, johon taltioin kaikki vaatteeni. Ja näitä mekkoja minä todella käytän. Eikä mukana ole nuhjuisia paitsi muutama oversized t-paitamekko, joissa on mukava liihotella kotona.

En myöskään tilaa halpiskolttuja netistä ja olen ollut melkein 2 vuotta ostolakossa. Kyllä, minua hävettää entiset vaatemääräni ja se miten ostin koko ajan ja liikaa. Mutta olen parantanut tapani.

Vierailija
10373/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset naimattomat naiset ovat ehdottomasti kovimpia shoppailijoita (onneksi eivät kaikki). Joillekin naisille shoppailu voi jäädä päälle ja jatkua keski-iässäkin. Liikaan osteluun voi liittyä mielenterveysongelmia, jolloin kotiin muodostuu tavarakaaos jota ei itse pysty hallitsemaan. Apua kunnan taholta on saatavilla mt-toimiston kautta.

Vierailija
10374/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä paitapuseroita??:D Hompsahtavaa.

Vierailija
10375/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla OLI satoja. Nyt on 106 kpl mekkoja. Tarkistin juuri ohjelmasta, johon taltioin kaikki vaatteeni. Ja näitä mekkoja minä todella käytän. Eikä mukana ole nuhjuisia paitsi muutama oversized t-paitamekko, joissa on mukava liihotella kotona.

En myöskään tilaa halpiskolttuja netistä ja olen ollut melkein 2 vuotta ostolakossa. Kyllä, minua hävettää entiset vaatemääräni ja se miten ostin koko ajan ja liikaa. Mutta olen parantanut tapani.

Sadat mekot on varmaan vieneet melkoisesti tilaa?

Vierailija
10376/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä. Vaatehuone pullisteli, makuuhuoneessa yhden seinän täyttänyt vaatekaappirivi samoin. Häkkivarasto oli täynnä. Jne. Kyllä siinä sai keksiä kaikkia mielenkiintoisia säilytysratkaisuja, mutta oikea ratkaisu oli lopettaa ensin ostaminen ja sitten käydä läpi ne valtaisat varastot.

Vierailija
10377/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuvitus alkoi laukkaamaan noista sadoista mekoista... joku huoltomies sattuisi vilkaisemaan kaappiin, kas, muutama mekko, vilkaisee toisenkin kaapin, kolmannen, mekkoja mekkojen perään, SATOJA MEKKOJA!!

Kauhu alkaa hiipiä miehen mieleen kuin Psyko -elokuvassa. Yhtä-äkkiä ulko ovi käy, ja asunnon omistaja tulee sisään, näkee huoltomiehen vapisevana rauniona vaatekaappien ovet selällään... nainen käy keittiöstä veitsen ja sanoo kylmän viileästä: "tiedät salaisuuteni, en voi päästää sinua hengissä ulos täältä..."

xD

*varmaan katsonut liikaa psyko -leffoja...* :P

Vierailija
10378/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä. Vaatehuone pullisteli, makuuhuoneessa yhden seinän täyttänyt vaatekaappirivi samoin. Häkkivarasto oli täynnä. Jne. Kyllä siinä sai keksiä kaikkia mielenkiintoisia säilytysratkaisuja, mutta oikea ratkaisu oli lopettaa ensin ostaminen ja sitten käydä läpi ne valtaisat varastot.

Pääsitkö eroon valtavasta mekkovarastosta?

Jos, niin minne sait kaikki sijoitettua?

Montako mekkoa sinulla on nyt ja oletko päässyt ostopakosta?

Vierailija
10379/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielikuvitus alkoi laukkaamaan noista sadoista mekoista... joku huoltomies sattuisi vilkaisemaan kaappiin, kas, muutama mekko, vilkaisee toisenkin kaapin, kolmannen, mekkoja mekkojen perään, SATOJA MEKKOJA!!

Kauhu alkaa hiipiä miehen mieleen kuin Psyko -elokuvassa. Yhtä-äkkiä ulko ovi käy, ja asunnon omistaja tulee sisään, näkee huoltomiehen vapisevana rauniona vaatekaappien ovet selällään... nainen käy keittiöstä veitsen ja sanoo kylmän viileästä: "tiedät salaisuuteni, en voi päästää sinua hengissä ulos täältä..."

xD

*varmaan katsonut liikaa psyko -leffoja...* :P

Entä jos on tolkuttomat määrät mappeja ja atk-romua? Voisiko niistä saada aikaan jonkin hullunhauskan tarinan mielikuvitusta käyttämällä? Ei muuten mutta kun ahdistaa se paperi- ja romumäärä.

Vierailija
10380/21843 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yksioikoista väittää liiallisen ostelun olevan yksinomaan (nuorten) naisten ongelma. Kyllä miehetkin ostavat enemmän kuin mitä ehdottomasti tarvitsevat, mutta erityyppisiä asioita. Mieht tutkitusti ostavat enemmän esimerkiksi elektroniikkaa ja harrastusvälineitä, mutta jostain syystä sitä pidetään hyväksyttävämpänä kuin naisellisina pidettyjä ostoksia.