Pitäisi varmaan kerätä joku adressi, jotta saataisiin kivoja vaatteita isommillekin lapsille!
Kävin tänään Lindexillä ja ah, miten ihania värejä ja kuoseja olikaan uusissa kevään vaatteissa! Ja sitten hirveä pettymys...kaikki pirteät ja värikkäät (ja lasten malliset) vaatteet olivat pienten puolella eli loppuivat kokoon 122 vai 128 cm! Voi helkutti! Oli muuten kivan näköisiä retrokuosejakin, mutta eipä löydy tytölle mitään koossa 140/146cm.
Samaa olen kironnut jo kauan H&M valikoimissa. Kaikki kauniit ja söpöt vaatteet ovat aina liian pieniä meidän lapsille. Ennen ostin näistä liikkeistä paljon, mutta nyt on ollut pakko keskittää ostokset muualle. Missä on " lasten malliset" kauniin väriset vaatteet? Minä kyllä ostaisin vielä Nalle Puhia, Mikkiä, Plutoa yms mukavia hahmovaatteita, mutta nuo Batmanit ja Spidermanit yms. örkit on tosi etovia.
Röpöläinen sekä
pojat 3 v & 11 v sekä tyttö 9v
Kommentit (35)
Etsin juuri pojalle kokoa 56 Reiman hattua ja esim. Itiksen J&J:ssä ei ollut yhtään tuota kokoa enää. Tytöille oli pilvin pimein eri vaihtoehtoja...
En itsekään halua noita " teiniversioita" ja niiden kopioita lapselleni. Ja ainakin minusta kaikki H&M:n farkut tytöille alkaa olemaan niitä tuosta 110cm -> Siis kapeita ja matalavyötäröllisiä.
ja vaikkei sen suuremmasta koosta olekaan vielä kyse, niin itse en meinaa mieleisiä vaatteita pojalle enää löytää. H&M:n pienten vaatteet (-86cm asti) ovat mielestäni usein tosi suloisia, mutta kun siirrytään " isojen" poikien puolelle, niin tarjonta muuttuu aivan toisenlaiseksi. Boikotoin niitä tummia ja synkkiä värejä, enkä voi myöskään sietää örkkiprinttejä!!! Sama pätee tyttöjen puolella eli pienten vaatteet ovat söpöjä, mutta isompien vaatteet eivät juurikaan silmääni miellytä poikkeuksia lukuunottamatta. Laatukin on usein näissä heikompi.
Olenkin siirtynyt ostamaan lastenvaatteet ihan muualta. Pikkuväessä, Bobossa, Pop:ssa, Pompiissa ym. asioin usein sekä tilaan paljon vaatteita myös ulkomailta. Pojille löytyy kivoja vaatteita kirkkaissa, iloisissa väreissä ja tytöillekin vaikka mitä ihanuuksia. Ja vaatteet ovat myöskin lasten mieleen.
Pikkuliikkeissä on toki nättejä vaatteita mutta hintaakin on sitten paljon enemmän.Itse en raaski maksaa arkivaatteista suuria summia kun on kolme lasta.Ei harmita jos vaatteet menee pilalle päiväkodissa tai tapahtuu kasvupyrähdys.Alesta raaskin ostaa,joskus en sieltäkään ;)
Mielestäni esim. 25e ylöspäin on liikaa 2-vuotiaan housuista...
ei ei, en tarkoittanut sitä, etteikö parivuotiaille löytäisi muuta kun pissisvaatetta, vaan sitä, että _mun_ mielestä on yllättävää että niinkin pienille ylipäätään on niitä! kun en tykkää niistä isommillakaan lapsilla, niin vielä vähemmän sitten ihan pienillä. kyllä mä vielä ton kokoselle löydän tosi helposti kivoja vaatteita, ei siinä ole mitään valittamista. mutta, kuten todettu jo moneen kertaan, makuja on monia, ja teinivaatteetkin löytää ostajansa, olivat sitten kuinka pieniä tahansa. :)
ostan esikoiselle (8v.) Benettonia ja Zaraa. On siirtymässä koosta 152 seuraavaan, muuten ranteet näkyvät paidoista. Benettonin paidat kestävät hetken siisteinä, enkä säästä seuraavalle. Zarasta ostin juuri 3,95/kpl pitkähihaisia tyttöjen paitoja (joista osa menee takaisin, ei pitänyt perhos- tai kissakuvista); aivan ihmisen paitoja ovat ;o) Ruotsalaiskaupoista löytyy tosi huonosti kivan näköistä, vaikka navan peittäisivätkin.
Minäkin toivoisin enemmän disneytä vaatteisiin.
H&m:ssä kaikki kivat paidat loppuu 128cm joka meille on isommalle tytölle (5,5v) nyt sopivia ja siitä isommissa vaatteissa ei ole kivoja. :(
Loggia olen nyt paljon ostanut ja niiden paidat onkin melkein ainoat joissa ei ole tytön selkä paljaana.
Tyttöjen housut on h&m:ssä tosi kapeita (etenkin farkut) eikä käy yhtään tytölle vaikka onkin pitkä ja hoikka.
Valitin h&m:lle että voisivat tehdä 134/140cm eteen päin kivoja alusvaatteita tytöille kun meille kohta jää pieneksi koko 122/128cm.
H&m:ssä hyvät alushousut loppuu kokoon 122/128cm. Hyvillä tarkoitan niitä joissa on kunnon kuminauha vyötäröllä.
Disney kuviolliset yöpukujen ja alusvaatteiden koot loppuu 122/128cm.
Itse en tykkää hello kit kuviosta yhtään enkä ruskeasta väristä joten nekin rajoittaa valikoimia...
Tähän asti olen ostanut h&m.stä aika paljon meille vaatteita.
Vinkkejä otetaan vastaan missä myydään kivoja alusvaatteita tytöille 134cm eteenpäin, samoin hyviä sukkahousuja tarvittaisiin.
Pojalle (7,5v.) en tykkää isompien pääkallo ym. paidoista. Disneyt olisi vielä kivoja etenkin kun meillä vielä tykätään autot- elokuvan autoista ja muutkin autokuviolliset paidat olisi kivoja. Enpä ole niitä nähnyt missään isoja kokoja 134cm eteenpäin.
Pienelle tytölle (2v 3kk) onneksi vielä löytää kivoja vaatteita.
Hyviä sukkahousuja tilasin isoissakin koissa Tinyzonesta, tulivat viime viikolla, olivat Melton-merkkisiä. Jossain kaupassa (oliskohan ollut Bobo?) olen niitä Suomessakin nähnyt. Yksivärisiä ja raidallisia tilasin monet, olivat noin 8 euroa pari ja sitten sain paljousalennusta sen 40 % kun loppusumma ylitti tietyn rajan. En tiedä onko siellä tarjouksia nyt, mutta sukkiksia voin ainakin suositella. Kivoja värejä ja hyvän tuntuiset, napakat, mutta eivät kiristä vyötäröltä, jalkaosa muotoonommeltu.
ja siitä ylöspäin. Suosimamme Katvig loppuu monissa paikoissa 128 cm:iin ja olenkin antanut palautetta jälleenmyyjille, sillä valmistavat ainakin joitakin malleja 140 cm:iin. Mutta entäs sen jälkeen? Kenkiä olen vielä löytänyt yllättävät hyvin, vaikka koko alkaa olla 34-35. Benettonilla on kivoja ja klassisia malleja varmaankiin siihen 160 Cm:iin?
Tänään juuri ostin Stockan alesta kahdet 150cm kivat MP:n sukkikset siskontytölle.
sann_he:
Vinkkejä otetaan vastaan missä myydään kivoja alusvaatteita tytöille 134cm eteenpäin, samoin hyviä sukkahousuja tarvittaisiin.
Mutta kyllä olen löytänyt molemmille sukupuolille aina kivoja vaatteita siinä isommassakin koossa.
Sokos, hm, lindex, stocka, ellos... Sieltä olen itse löytänyt minulle kelpaavia vaatteita.
Itse yritin etsiä verkkokaupaa jossa olisi pienelle tyttövauvalle perustavaraa... Bodya, jne.. Mutta ei! En katso että pieni prinsessa tarvitsee röyhelö mekkoa ensi vaatteekseen!
Käytännöllistä perusvaatetta itse kaipaa pienelle tytölle tällä hetkellä.
Verkkokaupoista joita olen selannut ei sellaisia löytynyt.. Tai sitten kyllä, mutta sen verran pihi olen että 20 e en yhdestä bodysta maksa
kirjoitti: " tykkään että lapset saa näyttää lapsilta, ja jos siltä tuntuu, niin yläasteikäinenkin saa pukeutua lapsellisesti jos niin haluaa."
Pakko kommentoida: Veikkaampa, ettei todellakaan halua ;-) Kun lapsesi on 15v hänet luokitellaan koulussa joko juntiksi, tavikseksi, fruittariksi, pissikseksi, hoppariksi tai gootiksi :-) (ja mitä uutta nyt ehtii tulemaankin) Näistä voi sitten valita... todennäköisesti tyyli valikoituu kaveripiirin mukaan...
Itse olen ollut tyytyväinen sekä H&M:n että Lindeksin tuotteisiin, laatuun myös (lapset 6, 11 ja 13v). Ap mainitsemia kivoja, värikkäitä, erilaisia vaatteita löytyy mm. Zarasta
siitä ovatko lapset kovin isokokoisia...
Meillä kesäkuussa 12v täyttävä 5-luokkalainen poika käyttää nyt 134cm vaatteita, voitte kuvitella, ettei varmasti laittaisi enää päälleen noita pienille lapsille tarkoitettuja söpösiä vaatteita :-) tosin ei kyllä mitään örkkejäkään... Mutta en siis lainkaan enää harmittele että tiettyjen vaatteiden koot loppuvat siihen 122cm, koska meille niillä ei olisi käyttöä...
Samoin 6v tyttö käyttää vasta 116cm vaatteita... 13v tyttö on vain 155cm pitkä, mutta koska alkaa olla jo muotoja niin olenkin viimeaikoina ostanut naisten vaatteita kokoa xs tai s
Kun joku harmitteli, että kivat vaatteet loppuu 140cm. Todennäköisesti tuon isompi ei enää suostuisi päälleen niitä laittamaankaan. Meillä 1-vuotias 134 senttisiä käyttävä poika on jo hyvin tarkka siitä mitkä vaatteet on nörttejä ja mitä voi käyttää. Toki juhliin pukeudutaan siististi, mutta kyllä tuo arkipukeutuminen on farkut ja huppari. ja mielellään mustana. Hänen kaksi isoaveljeään eivät ole niin tarkkoja vaatteistaan, mutta eivät kyllä mielellään enää laittaisi mitään lastenmallistoa.
ja H&M:stä tai urheiluliikkeistä löytyy kyllä sellaista mitä pitävät itse ja kaveritkin. Tärkeää tuntuu olevan ettei liiaksi erotu joukosta.
Onneksi on nuo kaksi pientä, jotka äiti saa vielä pukea niin kuin haluaa.
Ymmärrän kyllä hyvin harmistuksen ja minusta tuntuu, että pojille on vielä vähemmän noita kivoja vaatteita isommissa koissa kuin mitä tytöille (näin olen ollut katsovinani, vaikka toki hivenen poikien äitien silmin maailmaa katson).
Mutta sen sanoisin röpöläiselle, että ei sitä täällä pääkaupunkiseudullakaan aina niin ruusuista ole - monesti kun yrittää ostaa 140 cm vaatetta pojalle, niin kaikista kivoista on koot loppu. Ihmeen venäläistä on meininkin, mutta ei ole yksi tai kaksi kertaa kun kaikista kivoista vaatteista on koot jonnekin 122 tai 128 asti, mutta vaikka niitä kokoja 134 ja 140 olisi valmistettu, niin ne on kyllä menneet. Pitäisi osua kauppaan just silloin kun ne tulee kauppaan ja ostaa heti.
Kuvaavaa on, että usein metsästän pääkaupunkiseudulla jotain tosi pitkään (viimeiksi oli " ei sininen" toppahattu pienemmälle ja en löydä mistään muita kuin kokoja 46 tai 54). Sitten kun mentiin meidän kakkosasunnon paikkakunnalle ja menin siellä olevaan Boboon, niin lapoin mukaan 4 koon 50 hattua! Siis pääkaupunkiseudulta en löytänyt ainuttakaan ja tuolta yhdestä ainoasta kaupasta sain neljä erilaista. Mieskään ei kommentoi mitään, kun kerralla ostan neljä, kun olen pääkaupunkiseudulla ensin kierrättänyt kahdeksan liikettä ;-)