Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluna jälkiruoaksi?

Vierailija
15.11.2008 |

Mitä teillä syödään aattona jälkkäriksi? Itse olen suosinut jäädykkeitä tai muita sellaisia, jotka voi hyvissä ajoin (mielellään edellisenä päivänä) valmistaa. Aattona en tykkään enää tehdä ruokaa, lähinnä vain lämmitän ja nostan tarjolle.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suvun perinne hyvin pitkältä aikaa.

Vierailija
22/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin jotakin kevyttä ja raikasta, sillä jouluruuat itsessään ovat niin raskaita. Täksi jouluksi en ole vielä keksinyt, viime jouluna oltiin sukulaisissa, jossa oli luumukiisseliä kermavaahtosilmällä. Niin ja tietenkin torttuja, glögiä ja namuja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa nimenomaan olla mitään raikasta ;) Ähkyn pitää mennä loppuun saakka, kuuluu jouluun.

Viime vuonna oli pipparkakku-maitosuklaa parfait, sitä edellisenä dajm-jäädykettä. Mikähän olisi oikein ihanaa ja täyteläistä jäädykettä?

ap

Vierailija
24/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joskus ollut Marianne-jäädykettä (nam!), mutta enimmäkseen hedelmäsalaattia. On voinut tehdä edellisenä päivänä/iltana ja ennen tarjoilua oon vain lisännyt banaanit.

Yleensä meidän hedelmäsalaattiin kuuluu: omenaa, päärynää, ananasta, persikkaa, viinirypäleitä (mol. värejä) ja joskus myös vesimelonia sekä ne banaanit. Sitrushedelmä-allergian takia ne on pois joukosta, mä henk.koht. inhoan kirsikoita, mutta niitä voi laittaa myös väriksi. Liemenä ananas- ja persikkapurkkien liemi + ananas/omena/päärynämehua 1 l sekä vettä. Ja kelpaa vauvasta vaariin!

Vierailija
25/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin kanssa kuivakakkua, torttuja ja pipareita. Yleensä en jaksa mitään kahvin kanssa kun olen niin ähky ruoan jälkeen.

Luumukiisseli syödään meillä aamulla ruispuuron kanssa.

Vierailija
26/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosin ollaan satsattu enemmän kahviin & leivonnaisiin, mm. brownies ja erinäköisiä kakkuja ja tietysti suklaakonvehteja. Mutta joulupäivänä olen joskus tehnyt Mysi Lahtisen ohjeella IHANAA rommi-suklaajäädykettä, jossa on jouluisen hedelmäkakun kuivahedelmiä rommissa liotettuna ja suklaata rouheena. Ei kylläkään mikään lasten jälkkäri...

Vierailija
27/27 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hedelmäsalaattia,meillä se sisältää persikkaa,ananasta,päärynää,appelsiinia,viinirypäleitä (2 väriä) ja muutama kirsikka "päälle" väriä antamaan,itse en myöskään tykkää kirsikoista mut lapset tykkää kyllä :) Liemenä vaan raiaksta ananasmehua (ilman sokeria) ja mangi tmv mehua

Ja sit toisena jälkkärinä on ollut jotain toooosi makeaa,aattelin tänä vuonna piparkakku-suklaajäädykettä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi