Mikä teistä on " pientä herkuttelua sillon tällön" ? OV
Nyt kun toi yli- ja alipaino on ollut paljon esillä... Mietin eilen, miksi jotkut eivät koskaan lihoa älyttömiin mittoihin ja toiset taas tekevät niin ja kaikki ilmottavat syövänsä terveellisesti ja välillä herkuttelevansa.
Mä olen normaalipainoinen/hoikka ja mielestäni herkuttelen sillon tällön, eli syön pari keksiä, otan muutaman namin, syön herkkuani, eli juustoviipaleita. MUTTA siis syökö joku oikeesti esim kerrallaan kokonaisen suklaalevyn?? Eilen muistaakseni joku sanoin syöneensä neljä munkkia!! Mä en ikinä ikinä sais alas neljää munkkia. Enkä suklaalevyä. Jos syön 8 palaa sukaalevystä olo on tosi yäk täys ja tuntuu, että olen mässännyt hirveesti.
Mutta jos jonkun mielestä pari munkkia päiväkahvin kanssa on vaan " pikkuvälipala" niin en ihmettele, että lihoaa helpommin.
Kommentit (7)
muutama karkki
yksi pulla tai pari keksiä
1-2 riviä suklaalevystä (mielellään tumma suklaa)
annos marjarahkaa
jäätelöpuikko
Jos herkuttelen niin saatan syödä kourallisen karkkia tai suklaata mutta tosi harvoin. Ennemmin herkuttelen esim. hyvällä juustoleivällä.
Laskiaispullaa syön mutta niitäkin onneksi vain kerran vuodessa.
Syön n. 2 keksiä ja 5 namia joka ilta. Ja hoikka/normaali olen.
On niin paljon muutakin hyvää, ja terveellisempää.
t. Ylipainoinen, joka todella ihmettelee tätä asiaa itsessään.
Voisi ehkä tehdä pahaa, mutta menisi kuitenkin.
And where' s the sense in that? Tarvitsee todellakin uuden asenteen/elämäntavan.
Mutta mulla on kokemusta isommastakin " herkuttelusta" (=mässäilystä), johon sorrun harvoin. Silloin saatan syödä kokonaisen levyn suklaata, litran jäätelöä tai kokonaisen karkkipussin (300 g). Siis vain jonkin noista edellä mainituista, ei kaikkia yhtäaikaa. Ja olo on aivan kamala! Oksentaisin, jos vain pystyisin, mutta inhoan oksentamista yli kaiken. Toivoisin, että pääsisin tällaisesta mässäilystä kokonaan eroon.
Ja normaalipainoinen olen.
Mulla se on kerran viikossa pikkupussi karkkia tai vähän jotain herkkua.