Ja taas uusi pikkujoulukriisi puitavaksi...
Koko homma sai alkunsa viime kesänä, kun mies lähti illanviettoon eikä sitten tullutkaan kotiin. Mitään ei kuulunut koko aamuna, kunnes sitten päivällä mies soitti ja pyysi hakemaan hänet kaupungista. Selitykset olivat hataria ja omituisia ja elämä meni todella persmäkeä tuolloin. Jossakin vaiheessa ilmoitin haluavani erota, ja silloin mies tuntui pelästyvän ja lupasi ryhdistäytyä ja vannoi että nämä reissut loppuvat. Mitään pettämistä ei ole koskaan tullut ilmi, mutta näitä venyviä ryyppyreissuja on aina välillä.
Syksyllä sain selville (en mieheltä vaan hänen työkaveriltaan), että he ovat menossa laivalle pikkujouluristeilylle. Odottelin aikani ja kun mies ei ottanut asiaa puheeksi, päätin kysyä. Mies kertoi että risteilystä on ollut puhetta, mutta hän aikoo ilmoittaa ettei pääse lähtemään, koska olin todella lopussa sen viimeisen reissun jäljiltä. Ok, olin tyytyväinen, mies laittoi perheen menojensa edelle.
Sitten kävi ilmi että miehelle oli kuitenkin varattu matka. (ei taaskaan miehen suusta tullut tieto, vaan jälleen työkaverilta) Kysyin taas mieheltä asiasta, ja hän myönsi unohtaneensa kertoa töissä peruutuksesta, mutta kertoi että hän aikoo ilmoittautua sairaaksi eikä lähde. Ok, unohduksia sattuu, mutta pakko myöntää että tässä vaiheessa jo ärsytyskäyrä alkoi nousta.
Ja nyt sitten viikko ennen matkaa kävi ilmi (ja jälleen kerran työkaverin suusta!) että mies on kuitenkin menossa sinne perkeleen risteilylle!!! Olin ihan äimänä ja kysyin että koska hän ajatteli minulle kertoa. Mies jankkaa vain ettei ole ehtinyt miettimään asiaa ja ettei ollut vielä varma onko menossa...
Sanokaa nyt arvon av-mammat, olenko aivan kohtuuton nipo, kun en vaan kerta kaikkiaan enää jaksa. Mitta on täynnä, kuppi on nurin ja hanskat on naulassa. En jaksa enää yrittää yksin hakata päätä seinään, vaan aion erota. Kolme lasta on mukana karusellissa katsomassa mallia parisuhteesta. Vittu että vituttaa!
Kommentteja?
Kommentit (47)
"olet nipo, päästä ukko reissuun" ovat itse pettäviä, reissaavia , ryyppääviä akkoja jotka ehkä ovat just näiden meidän bilettävien miesten perään. Tuskin heillä on lapsiakaan. Eli paskoja tyyppejä joilla paskat ukot jos ovat edes koskaan miestä=munaa saaneetkaan. Tai sitten ne ovat vaan olleet liian pitkään synnytyskanavassa tai kätilö tiputtanut...
ihan hakusessa.
Ennen eropäätöstä olisi mun mielestä hyvä käydä terapiassa. Jos mies ei lähde, mene yksin.
mitkään tuommoiset yksin viihteellä käymiset eivät kuulu avioliittoon.
Ne nakertavat perustusta.
Jos ei voi hetkeksikään "päästää" miestä yksin kavereiden kanssa, tai itse lähteä ilman miestä esim tyttöjen illanistujaisiin baariin, niin on kyllä suhteessa sellainen luottamuspula että eron voisi ottaa samantien.
Normaalit ihmiset eivät petä, eivätkä koko ajan epäile toisen pettävän. Niin se vaan on.
ja koska syyllisyys painaa, syytää lisää valheita ja viihtyy paremmin jossain missä ei muista omaa kusipäistä käytöstään eli kännissä poissa kotoa. Näin käyttäytyvät pettävät miehet jotka tietävät tehneensä väärin. Eivät kestä itseään.
Parisuhde johon kumpikin on tosissaan sitoutunut ja jonka kruunaa luottamus ja rakkaus on kaiken taistelun arvoinen. Mutta vähemmän ei pitäisi riittää kenellekkään. Yksin on parempi ja jaksaa pyörittää lapsia ja muuta, kuin että vielä joutuu murehtimaan kelvottoman ukon toilailuja. Mutta, elämä on valintoja.
Hyvä näkökulma tuo, että ei kehtaa kertoa työkavereille, että ei ole lähdössä. Se nimittäin on joku omituinen miehinen piirre, johon törmää fiksun ja luotettavankin miehen kanssa. Että ei kehdata kertoa työkavereille sitä asian oikeata laitaa. Miehillä tuntuu olevan ihan erilainen pätemisen ja kulissit kunnossa kulttuuri kuin naisilla, jotka voivat kertoa luottamuksellisesti parisuhteensa tilasta ystävilleen. Ehkä kannattaa nyt odottaa, että millä tavalla miehesi käyttäytyy risteilyn suhteen. Koska peli on jo aika pitkälle menetetty, ei liene mitenkään vaarallista, jos mies sinne risteilylle lähtee. Se kuitenkin tulee todistamaan sen, että mieheen ei todellakaan voi luottaa.