Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ollut NKL:lla vastaanotolla kun opiskelijat katsomassa?

Vierailija
14.01.2008 |

Olen menossa lääkärin vastaanotolle ja siellä on kuulemma liuta opiskelijoita mukana. Osallistuvatko he tutkimuksen tekemiseen, ovatko hiljaa, vai miten se on vaikuttanut käyntiin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kysytään lupa ja jos luvan kysyminen unohtuu sulla on oikeus kieltää opiskelijat!

Vierailija
2/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä näe siinä mitään kamalaa, jossakinhan kandien täytyy oppia potilaita hoitamaan. Ja tuleepa ainakin tutkittua kunnolla kun on opetustilanne.

Ja eivätköhän ole siinä vaiheessa jo vauvamahoja ja kohdunsuita muutaman ehtineet näkemään.

Minulla ei siis ole sen suhteen ongelmaa. Olisi vain kiva tietää, miten he osallistuvat siihen. Siksi kyselen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai olen sitten Suomen ensimmäinen rohkea.

ap

Vierailija
4/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin menossa tutkimuksiin naistenklinikalle rv 10 koska vuosin verta. Mukana oli lääkärin lisäksi 2 opiskelijaa. Ensin lääkäri ultrasi ja totesi kylmästi, että sikiö on kuollut. Sitten hän esitteli kuollutta sikiötä ultran kautta opiskelijoille. Olin kuolla suruun siinä pöydällä, mutta en pystynyt itkemään kun huone oli täys porukkaa. Kaiken huipuksi lääkäri löi harjottelijoille ultralaitten käteen ja molemmat vuoron perään sitten ultrasivat mahan uudestaan ja kyselivät lääkäriltä yksityiskohtia. Minä olisin vain halunnut pois ja itkemään rauhassa :( Opiskelijoista toista selkeästi hävetti se, että he vain jatkoivat ja venyttivät siellä oloani. Hän antoikin minulle jonkun numeron minne vois soittaa ja jutella keskenmenosta. Lääkäriä ei paljoa kiinnostanut.

Toinen erikoinen kokemus oli tässä raskaudessa. Ei niinkään ikävä, mutta ennemmin huvittava. Joku ei varmaan olisi kauheasti tykännyt. Minut otti vastaan lääkäri (mies) ja mukana oli opiskeljia lääkäri (mies myös). Ensin lääkäri tutki minut eli kopeloi paikat ja sitten heti perään opiskelija kopeloi paikat uudestaan...ihan vaan harjottelun vuoksi teki kaiken saman kuin lääkärkikin oli tehnyt. Aika outoa. Tämäkin tapahtui naistenklinikalla. Ehkä kannattaisi pistää mies opiskelijat nais lääkäreiden kanssa ja nais opiskeljiat mies lääkäreiden kanssa. Ei meinaan noi mies lääkäreiden kopeloinnit ole muutenkaan kaikista kivoimpia, saati sitten kun tulee ihan tuplana.

Tänään viimeksi (myös naistenklinikalla) oli harjoittelija kätilö mukana kun oikea kätilö teki tarkastuksen. Tämä meni ihan hyvin. Mutta yhteistä näille kaikille oli se, että minulta ei ole koskaan kysytty lupaa? Kun olen mennyt sisään niin yllätyksekseni sisällä on ollut opiskelijoita ja minulle on vain todettu, että " tässä on opiskelija/opiskelijat jotka ovat mukana tutkimuksessa" Koskaan en ole saanut kuulla siitä etukäteen ja koskaan kukaan ei ole kysynyt minulta lupaa.

Itseasiassa nyt kun oikein mietin niin naistenklinikalla tehdyistä käynneistäni lähes jokaisessa on ollut harjoittelija mukana. Lukeekohan niillä jossain tiedoissa, että " tämä asiakas antaa käyttää harjoittelijaa" kun en ole osannut kieltääkkään!

Vierailija
5/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijaa kattoon kun joskus tehtiin peräsuolen tähystys marian sairaalas. ei sitä etukäteen oltu kysytty, mutta saivat mun puolesta kattoon...

pakkohan sitä on jostain oppia.

Vierailija
6/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tuli itku silmään mullekin kun luin.

todella TÖRKEETÄ!!!

Vierailija
7/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin tuli liuta kandeja tutkimaan kans, mut ei se siin vaihees kiinnostanu ku ei tienny saako elävän vauvan vai ei..

Vierailija
8/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin juuri niitä koulutetaan!

Vierailija
9/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta tosiaan kysyttiin etukäteen kun aikaa tarjottiin. Joten sen puolesta ok. Ja kaikissa papereissa ja kylteissä lukee, että NKL on opetussairaala, ja opiskelijoita saattaa olla mukana. Eli ei se yllätys ollut.

Ja kun mulla ei sinänsä ole mitään kamalia komplekseja, niin ajattelin että tulkoon oppimaan, kunhan on pätevä lääkäri. Mieluummin niin että kunnon lääkäri ja kandit oppimassa kuin että vastavalmistunut yksinään tutkimassa.

Mieheni tulee saattamaan minua ja sanoin että tulkoon mukaan myös vastaanotolle. Sama se, kun siellä jo puoli Suomea on pällistelemässä ;)

Kurjaa jos kenelläkään ei ole mitään positiivista sanottavaa näistä opiskelijoista. Toivottavasti lääkäri osaa toimia hienotunteisesti.

ap

Vierailija
10/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun tietääkseni ole pakko kysyä lupaa, ehkä jossain niin tehdään kohteliaisuudesta. Minulla oli lauma opiskelijoita tuijottamassa kun laitettiin hormonikierukkaa. Tämä ei kylläkään ollut Naistenklinikalla. Silloin kiinnitin huomiota vain siihen, että muutama häveliäs mies (poika)oppilas ei uskaltanut tulla jalkopäähän vaan seurasi toimitusta mun pään tasolta. Teki mieli sanoa, että toivottavasti en satu ainakaan sun vastaanotolle, mistäs meinasit nämä tiedot hankkia...

Vierailija
11/11 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se opiskelijoiden vika ole, jos se itse opettaja on tökerö. Ja nehän on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi