Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko totta, että juuri ennen IVF/ ICSI- punktiota ei saisi nostella mitään painavaa, rehkiä eikä hyppiä tms??

Vierailija
14.01.2008 |

Mulle ei puhuttu " ennen" - sairauslomasta mitään, ainoastaan punktiopäivä ja sitä seuraavat 2 päivää ovat sairauslomia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole totta!! Itselleni tehty 3 punktiota ja ihan hyvin len raskaassa fysisessä työssäni pystynyt olemaan. Punktion JÄLKEEN ari äivää saikkua. Tietty jos saat hyperin tms, niin sitten eri juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voivat kuule munasolut muuten irrota ennen aikojaan. Imuroidakaan ei kuulemma " saanut" . Eikä ollut mitään hyperiä tms.

ap

Vierailija
4/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman tarve ja ohjeet varmastikin osin tapauskohtaisia. Mulla on ollut joka kerta (kolme) munasarjat hyvin turvonneet, joten ohje on ollut välttää hyppimistä ja juoksemista.

Nostamisen kanssa ei ole mulla ollut ongelmaa, mutta en mäkään nyt varmasti muuttolaatikoita olisi kyennyt kantamaan.

Oma oloni on kerran ollut niin tukala, että istuminenkin teki hankalaa. Kahdella kertaa taas oli melko normaali oloa. Tosin esimerkiksi autossa oli tukala olla ja varsinkin motarien rampeissa tuntui, että vatsassa kaikki liikkui irrallaan.

Väestöliitosta standardisairasloma on 5 päivää, mutta tietty voi olla tapauskohtaisia erojakin suuntaan jos toiseen.

Kannattaa jutella sen oman lääkärin kanssa, koska todella sairasloman tarve ja eri asioiden välttämäinen voivat olla hyvin tapauskohtaisia. Jos joku toinen on hyvin pystynyt hikijumppaan, niin se ei tarkoita, että kaikkien pitäisi pystyä.

Vierailija
5/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan kun itselläni rakkuloita kehittyi lähemmäksi 40, kiellettiin viimeisinä päivinä ennen punktiota moni asia, koska on mahdollista, että munasarjat (joissa täysi rakkuloita) jotenkin kiepsahtavat ympäri!

Vierailija
6/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellessä vatsan tärähtely sattui. Lisäksi oli pahoinvointia.

Vierailija
7/7 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin siis viimeiseen ultraan ennen punktiota ja lääkäri määräsi sairaslomaa koska molemmissa munasarjoissa oli paljon rakkuloita. Työssäni on paljon nostelua ja kumartelua, lääkäri sanoi että on vaara että munasarjat kiertyvät tai repeytyvät, kehotti lepäilemään ja ottamaan hyvin rauhallisesti. Käytännössä s-lomaa olisi ollut 3 päivää, ultra oli perjantaina ja punktio maanantaina, mutta minä olisin ollut töissä normaalisti vain tuon perjantain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä