Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Digikameraa ostamassa, kumpi parempi

Vierailija
21.01.2008 |

Panasonic Lumix vai Canon Ixus? Onko kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväinen olen.

Vierailija
2/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoimpia on fuji, hp, olympus. ne on tosi paskoja! mulla on niistä tosi huonoja kokemuksia, ne on aika epäluotettavia ja sellaisia! älkää koskeko niihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä kävelemään itsestään kaupassa ja sitten kuuluu piip! ei ole kivaa! mä jäin niiden kanssa aina kiinni!

Vierailija
4/14 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

huonoimpia on fuji, hp, olympus. ne on tosi paskoja! mulla on niistä tosi huonoja kokemuksia, ne on aika epäluotettavia ja sellaisia! älkää koskeko niihin!

Vierailija
5/14 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut osata käyttää kameraasi. Hp:t on kyllä huonoja, ihan oikeasti. Niihin ei kannata sortua.

Vierailija
6/14 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks mulla oli jokin halppismerkki, minkä nimeä en muista, mutta ostin Cittarista ja palautin takas, tosi surkea.

Mutt Canon on noista ehdottomasti parhain!

Tulee hyviä kuvia myös kameran omilla säädöillä ja mikä tärkeintä, värit ovat luonnollisia!

Vierailija
7/14 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. dpreview. com

Itselläni ei ole kokemuksia kummastakaan mallista, mulla on ollut vain huonoja digikameroita: HP, Sony, Samsung... Saa nähdä mihin halpaan seuraavaksi lankean. Ja nyt kun olen tuonut asiantuntemukseni ilmi, annan vinkkejä kameran valintaan:

Mihin kannattaa kiinnittää huomiota:

- laukaisuviive (jos meinaa joskus saada kuvattua sen mitä on tarkoituskin)

- akun kesto (imee erityisesti HP:ssa)

- mekaaninen laatu (ei rutise kädessä)

- optiikan valovoima

- kennon herkkyys (ISOt)

Näillä ei ole käytännössä väliä, mutta ovat markkinoinnissa pääosassa:

- megapixelit (kaikissa tarpeeksi, huonolla optiikalla resoluutiota ei voida kuitenkaan hyödyntää pienikennoisilla pokkareilla)

- zoom (ei sillä pitkällä päällä tee yleensä mitään huonon valovoiman ja kevyen rungon -> tärinä vuoksi)

Vierailija
8/14 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan asenna Huono&Paskakin- softaa tietokoneeseen.

Se yrittää hakea jatkuvasti päivityksiä startin yhteydessä eikäsitä saa poistettua. Sitä kun ei edes tarvitse -

Vierailija
9/14 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue 20 vaikka mitä keskusteluja hp-kameroista, niin kehuja ei juurikaan tule. Oma hp:mme kesti noin vuoden, juuri takuuajan. Akkuongelmia on varmaan kaikissa hp-kameroissa. Vaihdettiin Canoniin eikä ole tarvinnut katua.

Vierailija
10/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä tarkkoja kuvia tullut, mutta värit ehkä aavistuksen haaleat. Näin tehdasasetuksilla, enkä ole välittänyt tarkistaa voiko jo kamerassa korjata, kun se käy senverran näppärästi kuvankäsittelyssä. Hyvä zoomi joka lienee hieman pidempi, kuin pokkareissa yleensä. Canonista ei kokemuksia, muttei sekään varmaan huono ole.

Vierailija
11/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla hivenen pienempi? Kokeile liikkeessä kumpi sopii paremmin käteen. Kummatkin lienevät hyviä pelejä.

Vierailija
12/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoomauksen puutos? Onko sun kamera rikki? Mun Panasonicissa ainakin on zoomi.

Vierailija
13/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Zoomauksen puutos? Onko sun kamera rikki? Mun Panasonicissa ainakin on zoomi.

Vierailija
14/14 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakin tyyppiähän on olemassa lukusia malleja, joten kysymyksenasettelu on järjetön tai ainakin mahdoton. Yleisellä tasolla: kummatkin on hyviä, Canonilla hinta/laatu -suhde yleensä kohdallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi