Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soturikissat

Vierailija
11.04.2014 |

Minkä ikäiset lapset teillä lukevat Soturikissoja? Tai oletko lukenut itse? Minkä ikäisille ovat sopivia?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mä oon 12v tyttö, aloitin 10 ja puol vuotiaana. Aluksi oli jännittäviä, mutta nyt voisin lukea jokaisenkin kirjan (tai siis mähän oon :D). Eli suosittelen että ei alle 10v lukijoille. Välillä raakoja kohtauksia, mutta odotan aina iltaa koska luen iltaisin soturikissoja. Sen jälkeen saa aina unta :)

Vierailija
62/90 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11v tyttö, aloitin lukemaan 9 vuotiaana. Sitä nuoremmille en suosittele. Toki jos alle 9v henkilö ei ole herkkä, ei kestä verta tai ylipäätäänsäkkin väkivaltaa, niin se 9 on varmaan mun semmonen ns. Ikäraja. Itse olen lukenut kaikki suomennukset, jotkut ovat olleet surullisia, toiset väkivaltaisia tai raakoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Tässä minä 11v tyttö aloitin lukemaan 9v ja en ole herkkä joten jos et ole hirveän herkkä niin 9v on aika hyvä ikä aloittamaan soturikissojen lukeminen :)

Vierailija
64/90 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Soturikissa kotona joka oli kuin käsikranaatti jos sille päälle sattui :)

Vierailija
65/90 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 10v ja luen silti. Ei oo ainakaan mulle liian pelottavia:D

Vierailija
66/90 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 10 vuotias ja joo noissa on aika raakoja juttuja mutta kestän silti vaikka oon aika herkkä:D

Vierailija
67/90 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 11 ja luen niitä myös, vaikka en kauheen aktiivisesti. Just mä ja mun paras kaveri innostuttiin kirjottamassa Soturikissoissa käsin olis kirjoja, joissa on sama idea mutta nimet ja klaanit on erit.

Vierailija
68/90 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soturikissat sopivat yli kymmen vuotiaalle. En alle tämän ikäisille suosittele koska moni kissa sanotaan värjäytyvän verestä punaiseksi.

Maailaman paras kirjasarja jos multa kysytään!!

Vierailija
69/90 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on Soturikissoista kyse, minä olen paikalla!! Itse olen lukenut soturikissoja 7-8v saakka, ja nyt olen 12v. Sarjassa on useita raakoja taistelukohtauksia, ja useimmat kissat kuolevat erittäin kivuliaasti (Esim Tiikeritähti kröhöm)

Vierailija
70/90 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär 5-8 luokkalaisena

Vierailija
71/90 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 11 tyttö ja oon lukenu kaikki kirjat ja meidän luokalta kaikki on innoissaan soturikissoissta (paitsi pojat) aloitin 9-v lukemaan eikä vielä mikään oo pelottanut tai aiheuttanut traumoja. Edes hopeavirran kuolema

Vierailija
72/90 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse (40v) parikymmentä ensimmäistä kirjaa.

Sitten alkoi maistua vähän saippuaoopperalta.

Tykkään kissoista. 

Vierailija
73/90 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 11-v tyttö ja meidän luokalta tytöt lukevat. Poikien mielestä ällöttävää ja turhaa kamaa kun on romantiikkaa

Vierailija
74/90 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 8-9-v Je nyt oon 11 ja lukenut kaikki eikä mikään ole pelottanut minua. Kaikki kaverini lukevat myös ja hyvin herkkä pikkusiskoni joka on siis 7-v ei hänkään ole traumatisoitunut

Vierailija
75/90 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun herkkä 7-v pikkusisko lukee niitä eikä oo vielä kertaakaan pelottanut

Vierailija
76/90 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soturikissat on parhaita olen 11 ja lukenut 10 vuotiaasta en suosittele 1 luokkalaisille 1-2 luokka ois ihan hyvä ikäraja

Vierailija
77/90 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohdakehymy kirjoitti:

Hyvä ikä olisi 9-? vuotta, soturikissoille ei sinäänsä ole ikärajaa, koska... niille ei vain ole :D Olen itse lukenut kaikki osat, ja rakastan sitä yli kaiken, jotenka... joskus se voi olla hieman raakaa, mutta ei se niin raakaa ole, että siitä pitäisi kauhistua tai mitään muutakaan... itse ainakin rakastan kirjoja (lukuunottamatta Väärätähden Lupausta, se oli pskaa)

Väärätähden lupaus on yks PARHAISTA erikoisseikkailuista

Vierailija
78/90 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin nuoret noita lukevat. Saisiko noin nuoret noita lukea, jos sama tarina tapahtuisi ihmisillä? Tuntuu, että oikeasti tämä tarina olisi haluttu kertoa ihan ihmisillä, mutta koska silloin kirjoista olisi tullut liian raakoja, ehkä jopa k-16 niin ihmiset korvattiin kissoilla. Kyllähän liian nuoret lukivat sitten tämän ihmisversioitakin, kuten esim. Nälkäpeliä ja Outolintua, vaikka oikeasti oli todella raakaa ja ahdistavaa. Mutta toisaalta näitä nuoria suojaa myös tietämättömyys kaikenlaisista asioista. Itse siis luin Nälkäpelin ja Outolinnun aikuisena ja koen, että elämänkokemuksen ja iän tuoma tietämys asioista juuri lisäsi tätä ahdistavuutta.

Vierailija
79/90 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon juuri lukemassa tätä (12v)

Vierailija
80/90 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mä oolen ainakin lukenut kaikki soturikissat, ja sen voin sanoa, että kun niitä hetken lukee ja tottuu, niin ei kamalasti enää pelota. Soturikissoja kannattaa lukea, jos on kauhunsietokykyä. Kirjaa "Viimeinen toivo" ei kannata lukea, jos on herkkä kuolemalle ja taisteluasioille. Itse kun luin ensimmäistä kertaa, tuli vähän ahdistunut olo.