Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soturikissat

Vierailija
11.04.2014 |

Minkä ikäiset lapset teillä lukevat Soturikissoja? Tai oletko lukenut itse? Minkä ikäisille ovat sopivia?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soturikissat on elämä! Oon 9v ja rakastan niitä! Luen tällä hetkellä neljännen sarjan toista. Luulisin että 8-9 vuotiaana kannattaa aloittaa. Lempikissa on Täplälehti. Oon esim. Metsäkedossa ja Hopeapolussa nimellä Pisarasydän. Ovathan ne aika jännittäviä kirjoja, koko sarjassa on kuollut yli 2000 kissaa. Tosin kirjoissa on myös välillä rauhallisia tapahtumia. Pahat kissat ja taistelut voivat järkyttää pienimpiä lukijoita.

Toivottavasti tästä oli apua! :)

Vierailija
42/90 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmetoista olen ja luen. Aloitin kirjojen lukemisen kun olin yksitoista, kaverin vinkistä, jolloin tuo itsekkin paremmin innostui. Nyt kuulutaan molemmat 'fandomiin' (fandom = fans kindom lyhenne) johon siis kuuluvat nämä niin sanotut roolipelit, omat fanfictionit (tarinat) yms. esimerkkinä myös harry potter- faneille löytyy oma fandom :)

Kun kysytään minkä ikäiselle tuo sarjan lukeminen voisi sopia, riippuu enimmäkseen henkilön henkisestä iästä. Löytyy monia jotka ovat jo siinä kahdeksan ikävuoden paikkeilla, jotkut jopa aiemmin. Yleisesti katsottuna 10-11 vois olla sopiva 'suositus' (kirjakaupassa yms. 11-15 :) Kuitenkaan tämä sarja ei kovin nuorille sovi, normi kirjoissa noin. 300 sivullista, 'erikoisseikkailuissa' 400-500. Tää on myös paljon isompi soppa kun vaan pari kirjallista lemmikki kissoja. Kissat siis elää villeinä, on taistelua. Hahmoja kuolee mm. Taistelussa, 'murhassa', synnytyksessä, auton alle, mutta vaikka kuulostaa raa'alle, on se kyllä sitä, mutta myös parhaita kirjasarjoja joita koskaan olen lukenut, ja aijon kyllä jatkaa. - Toivottavasti jaksoitte lukea, ja saatte tästä tekstistä jonkinmoista apua, ja niin muuten, kirjasarjan ensimmäinen kirja on 'villiin luontoon' ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 13 ja olen lukenut 6-vuotiaasta asti ja luen sarjaa nyt kolmatta kertaa. En ole onneksi mikään herkkä ihminen ollut, mutta en suosittelisi sarjaa kauheasti alle 10-vuotiaille. Melko raakaa on meno ja itse rakastan tätä sarjaa yli kaiken. Uskon myös tähtiklaaniin. Suositukseni olisi n. 10-18 vuotiaille:) tähtiklaani valaiskoon polkunne!

Vierailija
44/90 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä

Vierailija
45/90 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 13 ja olen niitä 10-vuotiaasta asti lukenut. Jäin niihin ihan koukkuun koska ne vaan ovat niin jännittäviä kirjoja. Mulla ei oo mitään sitä vastaan että joku todella nuori niitä lukee, mutta sen voin sanoa että vakivaltaisia kohtauksia löytyy silloin tällöin. Sarja itsessään on todella tunteellinen ja hyvä, jos tykkää fantasiakirjoista ja/tai kissoista. Lempihahmoni on Murattilampi, voin jotenkin samaistua häneen. Olen 11-vuotiaasta asti roolannut ja roolaan edelleen. Annoin myös kissalleni soturinimen, ja uskon että hän viihtyy nykyään Tähtiklaanin metsästysmailla<3 . Sori kun tää on niin pitkä, ei ollut tarkoitus läkähdyttää teitä tekstillä :DD

Vierailija
46/90 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 11v ja olen lukenut ensimmäisen saagan sekä kolmikon mahti-saagan ja kaikki erityisseikkailut. Aloitin juuri tähtien enne-saagan. Aloitin soturikissojen lukemisen aika vasta, mutta rakastuin siihen heti. Olen lukenut Erin Hunterin toisen kirjasarjan, Etsijät, jo ajat sitten ja tykkään siitä suunnilleen yhtä paljon kuin soturikissoistakin. Itse tykkään Tulitähdestä, Sinitähdestä, Tiikeritähdestä ja ylipäänsä kaikista jotka ovat rohkeita ja taistelevat hyvin. En oikein pidä parantajista, paitsi Keltahampaasta, sillä siinä oli jotain sähäkkyyttä. Itken melkein aina kun joku kissa kuolee, eniten kun Sinitähti ja Keltahammas kuoli. Olen muutenkin tosi eläinrakas. Ihana sarja, pakko sanoa!

Vierailija
47/90 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 9v tyttö, ja aloitin vähän ennen kun täytin 9v. Nyt oon siis vähän yli 9v. Olen lukenut ekasarjan, kolmossarjan, kaikki suomennetut erikoisseikkailut, nelossarjan kolme ekaa kirjaa ja tokasarjan ekakirjan ja luen toista (kirjaa). Suosittelen yli 9vuotiaille.

Vierailija
48/90 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susityttö kirjoitti:

Olen 11v ja olen lukenut ensimmäisen saagan sekä kolmikon mahti-saagan ja kaikki erityisseikkailut. Aloitin juuri tähtien enne-saagan. Aloitin soturikissojen lukemisen aika vasta, mutta rakastuin siihen heti. Olen lukenut Erin Hunterin toisen kirjasarjan, Etsijät, jo ajat sitten ja tykkään siitä suunnilleen yhtä paljon kuin soturikissoistakin. Itse tykkään Tulitähdestä, Sinitähdestä, Tiikeritähdestä ja ylipäänsä kaikista jotka ovat rohkeita ja taistelevat hyvin. En oikein pidä parantajista, paitsi Keltahampaasta, sillä siinä oli jotain sähäkkyyttä. Itken melkein aina kun joku kissa kuolee, eniten kun Sinitähti ja Keltahammas kuoli. Olen muutenkin tosi eläinrakas. Ihana sarja, pakko sanoa!

Ja sori, unohdin vielä mainita, että Täplälehti on toinen parantaja, josta pidän. Melkein yhtä hyvä siis kuin Keltahammas.

Vierailija
49/90 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisteinit ja valistuneet aikuiset lukevat. Hyvin kirjoitettu ( ja käännetty ), johdonmukainen maailma.

Vierailija
50/90 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 10v ja ne on parhaita. Mä en pelästy niistä itken vaa surullisissa kuolemassa muun muuas. Sulkahäntä,Keltahammas,Täplälehti jne

Oma Lempparini on Sinitähti:3

Vierailija
51/90 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soturikissat=best ever

Oon lukenu kaikki tähän asti suomennetut paitsi Viimeinen toivo-kirjaa en vielä. Mulla on myös omana melko monta kirjaa.

Vierailija
52/90 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon lukenu kovalla innolla kymmenvuotiaasta. Siinä on viisi vuotta hurahtanut. Mahtava sarja. Sopii kyllä teineillekkin. Pikkusiskoaan lukee.

Vierailija
53/90 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä suosittelisi näitä kirjoja lukemiseen paitsi jos haluat nukahtaa nopeasti. Ne ovat raakoja kirjoja, joten en suosittelisi kenelläkään. En tykkää kun tälläiset kirjat pilavaat nykyajan lapset. He ovat muutenkin niin laiskoja ja nytten niistä tehdään vielä eläinten rääkkäjiä ja hulluja.

Vierailija
54/90 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni maikkeli puhuu asiaa. Itselläni on tapana höylätä kirjoja, sillä en osaa lukea. Olen kyllä kuullut että soturikissa kirjalla on hyvä oikoa kirjaston muita kirjoja.

Vierailija
55/90 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä soturikissat on jotain avian liian raakaa minun pikku mussukoille aina, kun yritän antaa niille soturkissa kirjaa nii ne vaan itkee että "päästä mut takaisin äitee22 luo" en ymmärrä miksi ei kai vaan pidä siitä että ne on lukkojen takana huoneessa. Noh oli miten oli... ÄÄÄÄHH yksi pääsi karkuun. tulen kohta jatkamaan tätä postausta

Vierailija
56/90 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 10v. ja luen tosi paljon. Oon lukenu Soturikissoja pari kuukautta ja se on mun lempikirjasarja ja mä rakastan sitä♥️♥️♥️

Vierailija
57/90 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kirjasarja jota olen koskaan lukenut.olen itse 11.v ja aloitin lukemisen 10.v minun mielestäni paras ikä raja olisi auunilleen 10.v riippuu hieman lukiasta Huom. Kirjassa kissoja jää auton alle, murhataan, hukkuu jne... minulla on kirjoja luettavana suunilleen 7kpl.kirjoja on suomen kielisenä suunilleen 27. Ensimmäinen kirja on villiin luontoon jos siis kiinnostaa☺

Vierailija
58/90 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään niin tiedä mikä siinä on niin koukuttavaa, ne vaan on tosi koukuttavia😂! Mutta onkos joku muu innoissaan viidennestä kuudennesta ja seitsemännestä saagasta? Ne kuullemma suomennetaan jossain vaiheessa, kait lähiaikoina!

Vierailija
59/90 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 12 mutta aloin lukemaan noita noin 10-11 vuoden ikäsenä. Luen nyt koko kirjasarjaa jo toista kertaa. Jää koukkuun helposti, mutta se on ihan hyvä asia kun lukemisesta puhutaan. Onhan siinä kuolemakohtauksia mutta ne on tehty ei ihan niin hurjiksi ja suurin osa kirjasta on aika tavallista elämää (siis klaanikissoille) joten itse olisin alkanut lukee varmaan 9 vuotiaana jos olisin silloin tiennyt niistä. Pikkuveljeni luki ensimmäisen kirja juuri 8-9 vuotiaana.

Vierailija
60/90 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat huonoja ja tylsiä. Tytölleni yritimme niitä lukea iltasaduksi.