------ Toukotuhisijat vko 3 ------
Kommentit (22)
Ajattelin nyt kirjoitella kun on vähän positiivisempi mieli kuin viimeksi.. :)
Kävin taas neuvolassa torstaina ja oli tullut kymmenessä päivässä 1,3kg!!! :o
Pikkasen lienee turvotusta ja kohdunpohjan korkeuskin oli kasvanut 4cm tuona aikana..
Nyt sf-mitta siis 22cm, eli vähän yläkäyrillä mennään..
Paino on nyt siis noussut 1,5kg koko raskauden aikana.
Maha on parina viime viikkoina kasvanut paljon, mutta ei vieläkään kyllä oikein huomaa että olen raskaana, jos ei tiedä.
Pikkunen potkiskelee oikein urakalla ja vaikuttaa kyllä aika vilkkaalta kaverilta :)
Ollaan käyty vähän vilkuilemassa jo vaunuja, mutta onneksi niiden ostamiseen ei ole vielä kiirettä.
Hyviä vointeja kaikille!
sama84 ja pikku ruipelo 22+4
On niin joutilas olo, että ajattelin aikani kuluksi jotain tänne rustailla...
Koko talo on kovin hiljainen - tytöt lähti eilen isälleen viikonlopuksi ja mies on töissä, jokseenkin ihan nautinnollista olla välillä ihan itekseenkin :o)
Lenkille tekis mieli lähtee, vaan ulkona on semmonenki myteri, että tiedä häntä...eipä tuo tuuli tietysti metsässä niin tuntuisi... Noh, täytyy kattoo, josko tässä päivän mittaan saisi ajalliseksi.
Närästyksestä ja vauvan tukasta on ollu puhetta... Mun on helppo allekirjoittaa kans se väite; meillä on kaikilla tytöillä ollu syntyessään tuuhea, musta tukka ja oon todellakin kärsiny närästyksestä joka kerta. Kuopuksen aikaan se alkas tosi aikaisin ja oli semmosta 24h/vrk, ihan hirveää poltetta, öisinki meni useampi Rennie, ku ei muuten saanu närästykseltä nukuttua :o/ Ja kun kuopus syntyi, oli sitä tukkaa tosiaan enemmän kuin muille jakaa, ihan hillitön letti ;o) Pitkä, pikimusta ja todella tuuhea! Ja hällä se tukka on pysyny koko ajan, ei tullu edes " tyynykulumista" takaraivolle, vaan tukka vaan kasvo koko ajan. Ja nyt ku tyttö on 3v, on tukka ihan järkyn paksu ja ulettuu jo typykän pepun päälle. Väri vaan on hitusen haalistunu.
Ja nyt: ei närästä. Kauheaa, onko meille tulossa kalju vauva!?! :D Oikeasti, oon saanu syödä vaikka millä maustettua ruokaa, eikä oo tarvinnu närästyksestä kärsiä. Silloin vähä ennen puoltaväliä oli jonku aikaa lievää närästystä, mut tosi lievää, ja nyt ei mitää. Tämä on mulle outoa.Njooh.
Viime yönä näin sit ekan kerran unta vauvan sukupuolesta. En muista aikasemmissa raskauksissa moisia unia nähneeni, vaan semmosia " sukupuolettomia" unia. Tässä unessa olin neuvolassa ja sielä outo täti otti vastaan. Ultras siinä sitte (meillä neuvolassa käytössä ultralaite, tosin tosi huono verrattuna esim. äitipolin laitteeseen, mut sykkeet ja asento saadaan tarkastettua ihan ok), ja tuumas iloisesti:" Täällä on poika!" Ja sit viiso siitä kuvasta mullekki ne vehkeet, eikä siitä totisesti voinu erehtyä. Heräsin sit veskihätään ja olin ihan hämmennyksissä, että noinkohan on...
Noh, oon sit nukahtanu uudestaan ja taasen näin vauvaunia. Tällä kertaa olinki sit synnytystapa-arviossa ja ultraaja tuumas mulle:" Onneksi olkoon, saat neljännen tytön!"
Hehee, että se siitä sukupuoliunesta sitte ;o) Kait se ny on maltettava sinne toukokuulle odottaa...
Miehen lapsille kerrottiin vauvasta viime viikonloppuna. Reaktio oli mitäänsanomaton. Tai siis eivät reagoineet koko asiaan, ei päätään nostaneet, ku isänsä asiasta heille puhui. Eivät kysyneet, että koska tai mitää... Ihan ku oltais säästä puhuttu!?! Outoa. Mies oli vähä ihmeissään, olis varmaan toivonut jonkulaista positiivista kiinnostusta asiaan, mut minkäs teet. Antaa niiden ny sisäistää asiaa ihan rauhassa ja katotaan tilannetta sit uudestaan... Eihän se kukko käskien laula.
Mun tytöt taputtelee/silittelee masua ja tunnustelee liikkeitä, ja kuopus jaksaa melkein joka päivä kysyä: " Milloin se vauva syntyy?" Niinpä, odottavan aika on piiiiiitkä ;o)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
KK ja AlmaElmeri rv24