Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja virtsatietulehdus

01.05.2007 |

Minkälaisia oireita virtsatietulehduksessa on? Mulla on ollut maha/selkä kipee muutaman päivän ja oksettanu vähän pitkin päivää samalla. Pissalla käydessä kirvelee ehkä vähäsen. Eilen olin niin totaalisen väsyny, että ihmettelin itekin että ei oo kaikki kunnossa, kun en jaksanu kun maata.

Nyt mietin että mihkä soittaisin, että pääsisin tarkastuttaan tilanteen..synnärille vai täytyykö mennä jonottaan päivystysasemalle? Huomena olis neuvola, voisinkohan odotella sinne asti?

Ensin luulin että liittyis alkavaan synnytykseen noi oireet, mut nyt tuli mieleen tollanen vaihtoehto.

äite82 39+0

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo inha tauti on iskenyt montakin kertaa; muksuna jouduin sairaalaan munuaistutkimuksiinkin kun niin monta kertaa talvessa sairastin. En osaa tosin sanoa, voivatko oireet olla raskaana erilaiset kuin ei-raskaana, mutta minulla siihen ei koskaan liittynyt selkä- tai vatsakipuja. Selkein oire oli jatkuva, tuskallinen pissahätä - ei siis mikään tavallinen vessahätä vaan sellainen, että nyt on pakko tai tulee housuun. Vessassa sain sitten yleensä muutaman tipan ulos, minkä jälkeen tuntui muutaman sekunnin helpottavalta, ja sen jälkeen alkoi polttava kirvely ulkosynnyttimissä, oikein sellainen todella kova kipu. Mutta, sinulla voi olla joku lievempi versio (ei vielä niin pitkälle edennyt tulehdus tai jotain) tai muuten vain hieman erilaiset oireet - tai sitten kyseessä on jokin ihan muu pöpö. Joka tapauksessa jos on kipuja, ja virtsatessa sattuu, soita ihmeessä vaikka terveysasemalle ja kysy, mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
2/4 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä th voi tehdä pikatestin ja laittaa lähetteen labraan, niin voit viedä pissanäytteen viljelyyn. Jos pikatesti näyttää jo positiivista, saat lääkkeet luultavasti heti terveyskeskuksesta.

Kotikonstina pissatulehdukseen on että kannattaa juoda todella paljon, ja erityisesti sokeroimaton karpalomehu ehkäisee pissatulehduksia, ja saattaa auttaa jo alkaneeseen, lievään tulehdukseen.

Minulla pissatulehdus oireile aivan hirveänä kirvelynä ja lievänä kuumeiluna, mutta ei se aina ole niin selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä melkein koko aikuisikä krooninen virtsatietulehdus joka alkoi oikeastaan 18v munuaisaltaantulehduksella. Eli nimenomaan jos alaselkää särkee voi olla kyse todella ärhäkästä taudista EI LIEVÄSTÄ. Munuaisaltaan tulehduksessa siis munuaisia särkee ja se voi juuri tulla pitkittyneestä tulehduksesta. Mulla ei " ekassa" virtsatietulehduksessa ollut muita oireita kuin järkyttävä selkä ja vatsakipu ja kuume. Lääkäriin menin auttamattoman myöhässä, jouduin sairaalaan ja verenvaihtoon.

Sen jälkeen sitten kroonista kunnolla oireilevaa tulehdusta toisensa perään. Olen koko raskausajan ollut erikoisseurannassa tuon takia ja jos olen ymmärtänyt oikein, ei lapselle varsinaista vaaraa, mutta tulehdus saattaa johtaa ennenaikaiseen synnytykseen ja tietenkin sitten mennnä sinne mumuaisiin jos jää hoitamatta. Ja nimenomaan vielä sanottiin että raskauden aikana oireet voivat olla hyvin erilaiset kuin normaalisti.

Jos pystyt olemaan, odottaisin huomiseen neuvolaan, viikkojahan sulla oli jo kasassa joten ennenaikaisesta synnytyksestä ei tarvii huolestua :) Tauti näkyy kyllä pissassatestissä huomenna.

Jaksuja

Rouvaii

Vierailija
4/4 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi pari viikkoa sitten lurauttamassa päivystyksessä pissan purkkiin, vaikka vain kuvittelin aavistuksenomaisesti tuntevani jotain polttelua. Lähinnä pissa tuntui haiskahtavan oudon vahvalle. Onneksi menin; raskausaikana ongelmana on kuulemma juuri yleisesti tämä oireettomuus, minkä vuoksi lysti saattaa mennä pitkällekin. Stick-testi ei näyttänyt mitään, vasta muutaman päivän päästä viljelyssä varmistui,e ttä virtsassa oli jos jonkinmoista stafylokokkia. Eilen loppui viikon antibioottikuuri, ja tarkastuslorottelu on viikon päästä.

Meillä siis pääsi suoraan päivystyksessä juuri jonottelematta hoitsun hoitoon. Jos olisi jotain heti näkynyt, olisi tietty täytynyt odotella lääkäriä. Kannattaa ilman muuta käydä antamassa näyte!

Vitanova rv 26+3