### Marrasvauvat tammikuussa ###
Moi!
Aloitettaisko uusi pino, kun edellinen on jo niin pitkä ja aika iäkäskin?
Kivoja nimiä tosiaan teidän vauvat ovat saaneet! Meidän oli tosi vaikea päättää lopullinen nimi, mutta pakon edessä saatiin se puristettua! :)
Ikävä kuulla, että jotkun vauvoista ovat joutuneet sairastelemaan, jotkut ihan sairaalassa saakka. On se aina ikävää, kun näin pienet sairastuvat! Meillä ollaan pysytty koko perhe terveenä (kop kop kop). Oonkin miettinyt, että " uskaltaisko" sitä alkaa taas käydä avoimessa päiväkerhossa? Lähinnä mietin sitä, että kuinka helposti vauva sieltä flunssat, rs-virukset sun muut mukaansa nappaa...
Vauvan kanssa pyyhkii hyvin. Tosi ihana ja söpö pakkaus ja tosi rauhallinen eli ei itke paljoa. Itse oon vaan tosi väsynyt, kun en saa tarpeeksi unta, sillä vauva nukahtaa tuntien tissittelyn jälkeen klo 23-23.30 ja esikoinen pomppaa ylös sängystään klo 6 aikoihina ja tossa välissä vielä heräillään vauvan takia. Illat menevät siis imettäessä. Korviketta tarjoan joka ilta pullosta, joskus menee " jopa" 40 ml, yleensä 10 ml. Eli nälkä ei tyttöä vaivaa vaan haluaa vaan varmaan imeä väsymyksen, läheisyyden tms. takia.
Mukavaa alkanutta viikkoa marrasäideille ja -vauvoille!
tosca ja tyttö s. 2.11.
Saas nähdä osasinko laittaa tän linkin edelliseen pinoon oikein:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12067306&p=1&tmo…
Kommentit (44)
Harmaata on täälläkin vaikka lappia ollaan. Tulisi jo talvi ja pakkaset vaikka alle -10 niin voisi ulkoilla ilman muovipusseja kengän sisässä.
Meillä tosiaan nuo muutto ajatukset ja jatkosuunnitelmat ovat tapetilla. Kumpikin valmistunee teoriaopintojen osalta ja näin ollen meidän ei tarvitsisi asustaa täällä kaukana muista. Meillä olisi oma olohuone vaikka appi vanhempien kanssa asuttaisiin. Eli vain pesu ja kodinhoitohuone jaetaan. On siinä rauhaa sen verran. Appivanhemmat on jo 73 ja 75 vuotta, joten koko talo jäänee meille 10 vuoden sisään. Kitsaasti laajennetaan sillä neiliöitä alkaa laajennuksen jälkeen olla 300 ja se on jo tarpeeksi, varsinkin appivanhempien kuoltua. No ei kai sitä toisten kuoleman varaan saisi laskea atulevaisuutta, mutta täytynee olla realisti.
Ehkäisystä keskustelitte. Minulla jälkitarkastuksessa lääkäri kirjoitti jo rengas-reseptin. Olen käyttänyt eläissäni vain zerazetteä (sopii imetyksen aikana) mutta niiden ongelma oli ettei tullut kuukautisia. minä haluan että kuukautiset tulee ajallaan ettei tartte raskaustestiä olla tekemässä yhtenään. Ne piti myös muistaa ottaa ajallaan ja ei se minulta tuntunut onnistuvan. Joten olemme käytänössä olleet ilaman ehkäisyä. No, nyt kokeilemaan rengasta imetyksen jälkeen vaikka yritin selittää, että onko järkeä aloittaa ehkäisyä muutaman kuukauden tähden jos ensi syystalvella yrittää kolmatta??? ei ymmärtänyt, sanoi että hedelmällisyys palaa nopeaan. Joten onko teillä kokemusta renkaasta?
Neiti nukkuu ulkona ja pojat (mies ja esikko) ovat reissussa. Mukavaa olla lähes yksin... Eilisen olen nyysinyt kaapeista pieniä vaateita ja aijon pitää kirppiksen kunhan kaikki kaapit on nyysitty. Nyt jatkamaan siivousta tiskauksen merkeissä. kaupassakin pitäisi käydä ostamassa isompia vaippoja kun valskaavat nuo 5-8 kg. Neiti oli 2 kk neuvolassa 7.2 kg ja 60 cm.
Germit ja Smilla (29.10)
Olenkin uusi täällä. Poika syntyi 16.11. kauhean nopsaa tämä aika menee =)
Meillä oli viikko sitten kastajaiset ja nimeksi tuli Miko Valtteri.
Eilen oltiin 2kk neuvolassa ja pituutta on nyt 57cm ja paino 4900g. (Synt. 48cm ja 3700g.) Meidän mittapuun mukaan hyvin tullut kumpaakin lisää. Mennään omilla käyrillä, mutta pääasia ettäkasvaa :) Esikoinen oli samanlainen hoikkapoika että tuttua kun housut tippuu.
Olen innostunut liinailusta, ostin eilen omankun tähän asti ollaan lainattu ystävältäni. Miko nyt ei kauhean innostunut ole vielä, kehtosidontaan on turha yrittää laittaa. Ollaankin nyt kokeiltu kietasux2 sidontaa paremmalla onnella.
Kovasti jutellaan ja hymyillään, mutta esinettä ei lähde seuraamaan. Siitä neuvolassa noottia tulikin. No ehkä sekin onnistuu 3kk.... Ihme hätäilyä minusta!
Yöt ollaan aina menty yhdellä syötöllä, alkuun piti laittaa kello oikeen soimaan syöttöä varten. Nyt herää jo itsekin. Ollaan sekä äm että nan korvikkeella.
Tässä nyt alkuun.
Kippe, Miko ja Jere 3.5v
Pikaisesti vain vastailen,Vaasassa asutaan,muistelin et marrasmasujen esittelypinkas oli vain yksi vaasalainen meidän lisäksi nikkiä en nyt muista!
Leidareilla lähti esikon jälkeenkin nopsaa kilot, suosittelen muillekkin=) Ehkä ei samas kaupungis asustella?
Lauantaisin on ladylinella lastenjumppa 3-5v ,mut flunssasina ei ny päästy ite olis samalla vaan päässy salille 45minuutiksi. ja esikko päästeleen höyryjä.salilta on vielä kätevästi ikkuna jumppasaliin että näkee mitä lapset touhuaa=)
Poika nukkuu ulkona vaunuissa niin on mammalla aikaa netissä surffata. Kouluhommia kyllä pitäs tehdä mut jänne juttu että aina silloin sitä tänne nettiin jumittuu.
Meillä oli keskiviikkona neuvola ja poika on kasvanut aika komiasti 2kk ikään mennessä. Eli painoa nyt 6720g ja pituutta 60cm (syntymä 3320g ja 50cm) Korviketta menee päivässä noin 1,2l, mut terkkari sanoi että ei oo vielä niin iso määrä että tarttis vellejä aloittaa, kun ruokailuvälit kuitenkin on semmoset 2-3h, mut kerralla menee sitten 140-160ml. Yöllä onneks välit pitempiä. Ens perjantaina ois lääkärinneuvola. Ois pitänyt olla jo alkukuusta mut jouduttiin siirtämään sen rs-virus sairaalareissun takia.
TULPPA:Taidettiin taas olla yhtäaikaa lääkärin jälkitarkastuksessa 8. päivä. Minä olin sinun jälkeen. Ainakin oletin että sinä se olit Juhon kanssa siinä. Muistelin kun joskus aikasemmin sinut äitiysneuvolassa näin. Minäkin sain minipillerit. Lääkäri käski kokeilla niitä, kun mulle noi tavan yhdistelmäpillerit laukasee migreenin. Vai suunnitellaan teillä jo toisen tekoa... Itellekin on kummasti jo vauvakuume noussut, vaikka vielä kk sitten sanoin ettei vielä moneen vuoteen. Meillä se kyllä vääjäämättä siirtyy parin vuoden päähän, ellei ihmeitä tapahdu. Nyt on pakko minun saada koulu päätökseen, tehdä töitä jonkin aikaa ja talokin pitäisi saada rakennettua...
Sanle ja Eljas 14.11