Hansuliini
En sitten keksinyt mitään vetävää nimeä pinolle, mutta kaippa se näinkin voi alkaa.
Jokos sinulla on menkat alkaneet? Täällä alkaa olla jo pahemmalta osalta ohi. Pitää varmaan tilata niitä netin ovistestejä, kun pitäisi alkaa tikutus jo viikonloppuna varmuuden vuoksi. Aiemmin ostin klinikalta, mutta en viitsi niin pitkää matkaa tehdä vain tikkuja ostaakseni, kun viikon päästä sinne on kuitenkin asiaa.
Minulla ei ole ainakaan todistetusti endoa, niille munatorvien tukkeumille ei virallista syytä koskaan löydetty. Olen ilmeisesti aika herkkä saamaan kiinnikkeitä, koska niitä tuntuu olevan runsaasti ja sektio on varmaan vielä laproskopioitten lisäksi pahentanut tilannetta. Minulla tosiaan jopa rakon liiallinen täyttyminen tuntuu ikävältä, sielläkin taitaa olla niitä kiinnikkeitä.
Mieliala on harvinaisen hyvä, ainakin vielä. Loma teki tosi hyvää ja toivuin yllättävän hyvin negasta. Olen kai jossain määrin jo tehnyt surutyön tämän asian kanssa viime vuonna, kun PAS siirrot oli negoja. Keväällä meni monta kuukautta hirveän masennuksen kourissa ennenkuin elämä taas alkoi näyttää mukavalta. Suhdekin siinä taisi kärsiä jonkun verran. Siksipä en halua enää siihen suohon vajota, vaan yritän keskittyä myös muihin asioihin elämässä. Piinailuaika voi alla vaikeaa, mutta nyt näitä negoja kokeneena senkin osaa aika hyvin ennustaa mitä tuleman pitää, eli ei sitten tule niin suurena yllätyksenä.
Meillähän pakkasessa on vain kolme alkiota, taitavat sulattaa ekana sen yksinäisen. Olen ajatellut kysyä jos vikassa siirrossa voisivat laittaa molemmat (jos selviävät), kun en tosiaan kaikesta huolimatta usko tähän PAS siirtoon kauheasti. Tosin viimetalvena tekivät pitkän viljelyn ja toinen kuukahti siinä, joten saattavat ehdottaa sitäkin.
Lisäksi, en ole taikauskoinen ainakaan tietoisesti, mutta olen joskus yli 10v sitten ollut ennustajalla ja osasi nämä meidän lapsiasiat ennustaa nappiin silloin. Ja sen mukaan lisää lapsia ei tulisi, ja nyt tämä typerä vanha asia pyörii päässä. Tiedän, että on ihan järjetöntä, mutta välillä pyörii mielessä, että yritetäänkö me nyt uhmata kohtaloa.
Mutta toivotaan, että positiivinen mieliala auttaa meitä molempia ja saataisiin ne syysvauvat!
t. Triina
Kommentit (38)
Harmi, jos sulla negafiiliksiä pukkaa...älähän vielä luovuta!!! Raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan :) Tulehan sitten kertomaan kuulumiset, kun testaat. Mie pien sulle peukkuja, että plussaat!!
Täällä ei mitään erikoista, eihän niitä raskauteen viittaavia oireita viel vois ollakaan. Tokkohan ois kiinnittyny ees vielä. Muistelen lukeneeni jostain, että kiinnittyminen tapahtuu noin 5 vrk:n päästä siirrosta vai oliko 5vrk:n päästä hedelmöittymisestä? Onko sulla millanen käsitys asiasta? Endokipuja ei oo onneks nyt ollu, mut flunssaoireet pahenevat koko ajan. Päikkäritkin tuli tänään otettua, kun niin heikko olo. Yleensä en osaa nukkua päivällä. Nasolinia oli pakko ruveta taas käyttää, kun mulla menee niin helposti poskionteloihin ja se tulehdus ei todellakaan oo kiva. Täytyy vaan toivoa, että Nasolinista ei oo haittaa.
Oo onnellinen, että miehesi on hengessä mukana. Meillä kun asiasta ei juurikaan saa puhua...sekös välillä ärsyttää. Mie oon vaan viime päivinä miettiny, että mitä pistän sitten vauvatamineista ekaks myyntiin...kai ne on niitä luopumisprosessiin kuuluvia ajatuksia. Kyllähän se varmaan haikeelta tuntuu luopua kaikesta, mut eipä niitä viitti turhaan nurkissa pyöritelläkään. Mutta...mennään nyt tää piinis viel loppuun positiivisin mielin.
Hansuliini pp3
ja tulos oli juuri se mitä arvelinkin, eli puhdas nega. En usko enää sen muuttumiseen, sen verran näitä negakiertoja kuitenkin on takana, että oman kropan tuntemukset alkavat olla melko tuttuja. Kyllä osaa ottaa taas päähän, varsinkin kun turhaan niitä kammottavia lugeja tunkee sisäänsä. Jos ei vuoto ala viikolla, niin testaa vielä uudestaan torstaina tai perjantaina ja soitan sitten klinikalle, sillä verikokeeseen ei huvita turhan vuoksi mennä. Kyllä tuntuu siltä, että olen niin valmis jättämään tämän kaiken taakseni. Ja kaivelee tosi raskaasti tähän uponnut raha, kun olisi muitakin menoja ollut..
Toivon todellakin, että sinä plussaat nyt. Eikö se jo tilastollisestikin pitäisi tapahtua, sinulla on niin paljon siirtoja takana. Ehdin vielä kuulla sinunkin uutiset ennen kuin taas suuntaamme pohjoiseen puolentoistaviikon kuluttua torstaina. Itsellä täytyy katsoa miten menkat nyt tulevat, en yhtään ihmettelisi vaikka menisi viikkokin ennen kuin alkavat. Eli on aika kiikun kaakun voiko siirtoa tehdä ensikiertoon, todennäköisesti ei, sillä olemme poissa yli puolitoistaviikkoa.
Kyllä tämä vain on niin rankkaa aina uudestaan kasata itsensä. Onneksi se loppuu pian, sitten alkaa kyllä aikamoinen kaappien raivaaminen.
Oikein paljon plussatuulia sinnepäin ja älä vain anna minun huonojen uutisten viedä positiivista mieltä. Enköhän minäkin tästä nouse vähitellen.
t. Triina pp9
Voi ei Triina, älä nyt vielä luovuta! Onhan pp9 kuitenkin aika aikaista testailla. Mutta toki tiedän tunteesi, onnistumiseen on siinä vaiheessa enää hyvin vaikea uskoa. Pidetään kuitenkin vielä peukkuja bdbdbdbdbd
Tänne ei mitää uutta, mitä nyt endo ilmoittelee taas olemassa olostaan. Flunssa riehuu edelleen, varmaan kiva yö tulossa kun röörit ihan tukossa. Nostas kuumeen, ni menis nopeemmin ohi. Harmittaa, kun ei lenkillekään voi lähteä. Hyvin rauhallisissa merkeissä menny viikonloppu. Sen verran tuli ulkoiltua että, aamulla kävin pikku-ukon kanssa laskiaismäessä.
Niinkun jo viimeksi kirjoittelin, niin tässä vaiheessa piinistä on viel helppo edetä positiivisin mielin.
Hansuliini pp4
Mitä sinne kuuluu? Onko ilmaantunu toivottavia oireita? Täälläkin alkaa negasia fiiliksiä pukata, ikävä kyllä. On ollu niin selkeet pms-oireet, että ei kai tää enää muuta enteile kuin täti punaista kylään ensi viikolla. Illalla kylmää ja yöllä hiottaa sekä valvottaa viikkoa ennen menkkoja.
Eilen jo veljen vaimolta kyselin, että mitä vauvatamineita haluavat ottaa ja loput sitten laitan eteenpäin. Meitin pakkasukot/akat saavatkin sitten odottaa...en yhtään enää jaksa näitä hormooneita, klinikalla juoksua ja ainaista odottamista...josko ja josko, mutta kun ei niin ei. Tää on ihan oikeesti rankkaa...kylläpä olisi lapsen teko helppoa, kun ei tartteis ku poiketa vällyjen väliin. Unelmaa meille...
Mutta...piinis kohta puolessa välissä, eikä hääppöset tunnelmat. Itseasiassa en enää kovin korkeelta putoa, vaikka tietysti nega satuttaa. Ja onhan tää päätepiste tälle kaikelle, joten voihan se olla että itku tulee silmään. Pakkasukoille en voi enää mitää laskea, kun sellanen hävikki tässä pas:ssa kävi. Kyllä sitä joka päivä ihmettelee, että mitenkä se on ollu mahollista, että joskus on saatu katella kahta viivaa?????? Nyt vaan odotan, että tämän kaiken odottamisen odotuksen saa pyyhkäistä pois ajatuksista (helpommin sanottu kuin tehty) ja aloittaa nauttimaan elämästä ja siitä hienosta lahjasta, joka meille suotiin.
Huoh...tulipa vali vali juttu...
Hansuliini pp6
Älä nyt vielä heitä pyyhettä kehään! Ainahan on se mahdollisuus, varsinkin noin varhaisilla päivillä. Siihen kiinnittymiseen voi käsittääkseni mennä viikkokin, jotenkin PAS hoidossa se taitaa olla hitaampaa, niin muistelisin lukeneeni.
Oltiin eilen juniorin kanssa kyläilemässä yhden kaverin luona koko päivä ja se teki tosi hyvää. Jotenkin pääsin tästä kauheasta masiksesta yli ja elämä näyttää taas ihan hyvältä. Minulla ei tosiaan mitään toivottavia oireita ole ilmaantunut. Kilttinä tyttönä jatkan lugeja perjantaihin, teen silloin aamulla vielä testin ihan varmuuden vuoksi. Vaikka negaa sieltä odottelen, enkä enää jaksa olla kauhean pettynyt tästä koko hommasta. Minä uskon että tämä tuplaluge annos pitää vuodon kurissa tämän viikon, ei ole vielä alkanut edes tiputella tai tuhrutella ja onneksi pahimmat menkkaoireet on lientyneet. Voi että ymmärrän hyvin inhosi hormonihoitoihin.
Jotenkin ymmärrän sinua ja tuntemuksiasia tosi hyvin, me taidetaan mennä niin samassa tämän luopumisprosessin suhteen. Ja ihan hyvin siitä selvitään vai mitä? Onhan nuo ilopillerit elämää piristämässä.
Ymmärsinkö oikein, ettet aio vikaa PASia tehdä enää tänä keväänä? Vai tarkoititko, että olet jo varma sen vikankin tuloksesta? Minä luulen että nega siitäkin paukahtaa minulle, jos siirtoon edes päästään. Mutta sitten on tämä tie kuljettu eikä voi väittää ettei olisi yritetty.
Toivottavasti sinulla ainakin mieliala paranee ja pidän kyllä edelleenkin peukkuja sen plussan puolesta. Muista, että kiinnittyminen voi olla myöhään.
t. Triina pp11
Mites siellä jaksellaan? Josko sinulla menkkaoireiden hiipuminen tietäisi hyvää? Oishan se ihana ylläri perjantaina, kun tikkuun tulisi kaksi viivaa. Toivotaan vielä!!!!
Täällä ilmaantuneet hirmuiset menkkajuilimiset alamasulle tänään, joten melkeinpä voin sanoa että metsään mennään. Taidankin testata jo sunnuntaina, niin eipähän tarttee hääpäivää pilata negafiiliksillä. On se kumma tämä ihmismieli...välillä miettii, että josko sittenkin ja sit taas putkahtaa nega-ajatukset. Pas:a ei tehdä meille enää tänä keväänä elleivät sitten suostu tekemään sitä luonnolliseen kiertoon. Pahoin pelkään, että alkioista ei ole siirrettäväksi. Näin ollen hormoonikuurit eivät nyt houkuta. Oon " kurkkuani myöten" täynnä tätä koko hommaa. Jääköön ne pienet sit pakkaseen palelemaan joksikin aikaa...vuodeksi tai kahdeksi. Jotenkin en vaan jaksa enää tätä ainaista odotuksen odottamista.
Kyllähän me vahvat naiset tästä luopumisprosessista selvitään :) Onhan meillä jo niin ihanat lapsukaiset! Onneksi se ihme tapahtui edes kerran...
Piinailemisiin
Hansuliini pp7
Huomenia vaan!
Ihan piti lähteä rustailemaan kuulumiset. Illalla menkkakivut äityivät niin koviksi, että miehen piti hieroa ristiselkää ennen kuin alkoi helpottamaan. Tuli mieleen ajat ennen laparoskopiaa...taitaa ne endokivut vaan pahentua ajan saatossa. Ja sitten tänä aamunapa täti jo ilmoitti itsestään. Lugemössössä oli havaittavissa väriä...nyt en ymmärrä...viikko piinailtu ja menkat jo ilmoittaa tulostaan. Eipä oo koskaan ennen näin lyhyttä kiertoa ollu. Ei sitä vuotoa oo sen värin verran enempää tullu, mut jotenkin vatsalla vaan menkkamaiset tuntemukset jatkuu. Saat uskoa, että fiiliksetkin on sen mukaiset...ei niin kauhean pettyneet, toisaalta helpottuneet. Toivon vaan, että vuoto nyt alkaisi, jos (kun) raskaus ei ole alkanut. Saisinpahan lopettaa kaikki hormoonit ja unohtaa koko jutun. Tää touhu alkaa tuntua ihan oikeesti hermoja raastavalta, kun näin elimistö temppuilee. Niin ja mie kyl tunnistan kohdunnapukasta Lugeja laittaessa, että millon oon raskaana ja millon en.
Mutta...palaillaan!
Hansuliini pp8
Olipas sinulla ikäviä uutisia! Ja jos jo nyt näkyy punaista, ei taida merkata hyvää. Minulla ekassa PAS siirrossa tuli tuhrua jo pp9, eli kai se on mahdollista jo pp7. Milloin sinulla olisi alkaneut menkat oman kierron mukaa?
Minulla oli eilen taas niin kaamea megajysis, että oli pakko painua pehkuihin jo seitsemältä. Koko päivä oli lievää kidutusta, mutta ilta oli ihan mahdoton. Onneksi oli mies kotona. Tein sen uusintatestin jo tänä aamuna, sillä aion lopettaa nyt luget. Mitä sitä itseään kiduttaa, varsinkin kun aiheuttavat noin mielettömiä sivuoireita. Puhdas negahan se oli, en muuta odottanutkaan, sillä minä kyllä tiedän myös lugeja laittaessa eron jos raskaus on alkanut tai menkat yrittää tehdä tuloaan. Mutta minä kärsin sen negatuskan jo sunnuntaina, joten eipä hetkauttanut enää hirveästi. Eniten pelottaa se, että millaisia oireita nuo luget aiheuttavat kun/jos mennään vikaan siirtoon. Katselin juuri kalenterista, että voi tulla kaksikin välikiertoa tuon pääsiäisen takia. Toisaalta ihan hyvä, pieni tauko tekee nyt tosiaan terää.
On kyllä ollut mukava kirjoitella sinun kanssasi, meillä kun on tämä homma mennyt niin samanlailla. Kun on jo alunperin ollut vähän skeptinen suhtautuminen tähän koko PAS touhuun, ei ole millään halunnut masentaa muita positiivisella mielellä olevia muissa pinoissa. Ja en tosiaan odota plussaa vikasta siirrosta, mutta tuntuu, että se on pakko vielä käydä läpi, että saa pisteen tälle kaikelle. Minulla kun on jo ikää sen verran ettei kannata liikoja odotella.
Joten vuotoa tässä odotellaan. Toivottavasti tulee pian ettei häiritse reissua tuolla pohjoisessa. Taidan pakata muutamia viinipulloja mukaan niin voidaan sitten miehen kanssa nauttia takkatulen loimussa iltaisin. Ja taidanpa keskittyä välillä tähän parisuhteen hoitoonkin.
Tsemppiä sinulle!
t. Triina pp13
Kiitos, tsempitystä todellakin tarvitaan, vaikka luovuttanu olo jo onkin. Ei sitä vuotoa nyt sit kuulunukaan, vaikka häivähdyksen näyttikin. Tai en mie tiiä mitä se oli...Lugemössön mukana tummaa väriä. Kivut on kyl ollu tänäänkin sitä luokkaa, että vuoto tulisi jos Luget eivät jarruttelisi. Kierron mukaan menkkojen pitäs alkaa vasta tiistaina, sillähän tämä hirveä kipuilu ihmetyttääkin. Ihan oikeesti ootan, että vuoto nyt alkaisi. Jotenkin niitä Lugeja ei uskalla ennen lopettaa, ennenkun on testannu jos vuoto ei oo alkanu. Vaikka kuinka tietääkin, että ei ole onnistanut.
Tosiaan on kiva ollu kirjoitella, kun ollaan niin samoissa vaiheissa luopumisprosessia. Harmittelut negastasi! Toivon teille onnistumista tulevassa pas:ssa. Mullakin ikä alkaa painaa näissä hommissa, joten ei kannattas viivytellä sen vikan pas:n kans. Nyt vaan tuntuu, että ei oo mielenkiintoa eikä paukkujakaan siihen. Aattelin, että josko kuitenkin yrittäisin vaatia sitä leikkausta ja jos siihen joskus pääsen, niin pas tehtäisi vasta sen jälkeen. Tekis mieli tokaista klinikalle, että odottelen nyt ne sietämättömät endokivut, niin sittenhän teidän on pakko leikata. En taida soitella sinne tuloksesta ennen kuin ens viikon perjantaina. Se on pp16, joten silloin saan vasta Lugejen lopetusluvan jos vuoto ei oo alkanu. Voi kauhistus, jos yli viikko vielä pitää näitä kipuja kuunnella. No, viikonloppuna testaan negan, niin josko se vuotokin sieltä sitten tulisi.
Viinipullo kuulostaa hyvältä ajatukselta :) Miekin sanoin miehelle tänään, että eiköhän viedä pikku-ukko joku viikonloppu mummolaan ja lähetä rentoutumaan tanssiparketille hotelliyön kera. Ihan oikeesti tässä on ruvettava hoitamaan parisuhdetta. Tuntuu, että sekin on " rähjääntynyt" tässä hoitojen ympärillä elämisessä. Ihan tuntuu itestäkin pahalta, kun vähän väliä kiukuttaa. Sana hormoonihirviö on aika kuvaava :)
Mutta...palaillaan!
Hansuliini pp8
Mitkäs siellä on tunnelmat? Olisihan se hienoa jos se pikku tuhru olisikin ollut kiinnittymisvuotoa. Jostain luin että sellaistakin voi olla. Otan osaa kipujen suhteen, niistä on tosi ikävä kärsiä. Minulla olo pikkasen helpotti kun jätin luget, mutta lopullinen helpotus taitaa tulla kun menkat alkaa.
Soittelin klinikalle ja arvelivat, että tuplaluget voivat hyvinkin viivyttää menkkoja vielä parikin päivää. Minulla näyttää nyt siltä, että vika siirto on vasta huhtikuussa. Eivät nimittäin tee pitkää viljelyä viikoilla 12 ja 13 kun on pääsiäinen, joten kaksi välikiertoa taitaa olla välissä. Ja hyvä niin, ei ole mitään hirveää intoa lähtee vikaan yritykseen kauhealla kiireellä. Se on sitten niin lopullinen loppu tähän vauvasta haaveiluun, että vaikka tätä asiaa on jo työstänyt, ei sitä kuitenkaan ole vielä ihan kokonaan luovuttanut. Kukapa tietää vaikka pitkä viljely selvittäisi, että onko alkiot kuinka elinkelpoisia. Aiemmassa pitkässä viljelyssä tosiaan se parempi lopetti kehityksen parin päivän päästä ja huonompi lähti hyvin jakaantumaan. No plussaa ei kyllä tullut, joten missäköhän vika.
Mutta pidan sinulle vielä peukkuja, tulehan viimeistään kertoilemaan testituloksia.
Mukavia viikonloppuja!
Triina
Täällä piinailu jatkuu...menin kyllä jo eka kerran testaamaan negan tänä aamuna, koska taas yöllä tullut Lugemössön mukana tippa väriä. Nega ei ollu yhtään yllätys. Jännä, että päivällä ei vuoda lainkaan ja yöllä sit vähä näyttäytyy. Kipuilu on jatkunu tänäänkin, mutta onneksi vähän lievempänä.
Soitin klinikalle ja kerroin tilanteesta. Lääkärin ohje: Lugeja en saa lopettaa ennen ens perjantaita. Huoh...viikko vielä...aivan turhaan. Saattaapa olla kiva viikko tiedossa, jos kipuilee koko ajan. No, oli siitä klinikalle soitosta hyötyäkin. Sanoin, että toivon edelleen Laparoskopiaa, koska kipuja on ja onhan endometrioomakin näkyny ultrassa jo vuoden päivät. Ja täytyyhän se tiputtelun syykin selvittää! Hoitsu lupasi kysyä lääkäriltä asiasta. Lääkäri oli sanonu, että jos raskaus ei nyt ala, niin minun ei ees tarttee käydä, vaan hän laittaa suoraan laparoskopiajonoon :D :D :D Jipii!!!!! Joten tiedä vaikka viimeinen pas tehtäisi minullekin vielä tässä kevään aikana tai sitten syksyllä. Jokatapauksessa leikkauksen jälkeen. Leikkausjonon pituutta en nyt tiedä, mutta syksyllä se oli vain kuukauden. Joten ei tässä välttämättä kauhean kauan tarttee odotella.
Täällä hyvillä fiiliksillä vaikkei plussaa enää tästä pas:sta tulekaan...
Mukavaa viikonloppua!
Hansuliini pp9
Mites menee? Onko tuhrut pysyneet poissa? Entäs kivut? Tuo kuulosti tosi hyvältä, että pääset leikkaukseen jos ei nyt onnistu. Täällä palstalla on minusta näyttänyt, että endopotilaat on plussanneet tosi usein leikkauksen jälkeen. Eli siinä mielessä mukavalta näyttää sinun kevät. Tai vielä mukavammalta jos ne kaksi viivaa tikkuun pamahtaisi. Älä luovuta vielä, kun eivät klinikallakaan luovuttaneet!
Itsellä eilen ilmestyi eka tuhru, mutta vuoto ei ole vieläkään alkanut. Toivottavasti tulisi nyt äkkiä, ettei olisi sitten lomalla häiritsemässä. Säät on niin surkeat, että odotan aivan innolla meidän reissua. Piha on silkkaa mutavelliä ja aina kun juniori on sen läpi kävellyt saa kaikki kamat heittää pesukoneeseen.
Eipä tosiaan mitään kummempia nyt, kun ei ne karmeat lugetkaan enää vaikuta vointiin. Mukavia sunnuntainjatkoja, toivottavasti teillä ei tule vettä yhtä kovaa kuin meillä.
t. Triina
Vai satelee siellä vettä, harmi...meil ei oo kuravellistä tietoakaan. Täällä siis täys talvi ja nytkin tosi ihanan keväinen ilma. Aurinko ei kyllä paista, mutta ei kyl sadakaan. Oltiin tuossa aamulla pikku-ukon kaa pulkkamäessä :)
Täällä nyt aika oireetonta. Ei oo kipuja ollu ja vuodotkin jäi siihen pariin tippaan sillon kahtena yönä. Vähä ehkä nyt menkkajuilintoihin viittaavaa alamasulla. Jotenkin vaan on sellanen fiilis, että ei oo tärpänny. Kyl kai sen aavistaa?? Monta monituista piinistä kuitenkin takana. Aattelin, että nyt vaan kannattas sinnitellä sinne perjantaihin saakka ja testata vasta sitten. Onpahan toiminu klinkan ohjeitten mukaan.
Jännä kun sanoin sillon hoitsulle, että testasin sillon pp9, niin äänestä päätellen ihmetteli...sano, et eihän se vois ees vielä näkyä?? Mut näkeehän täällä näitä pp9 haamun testanneita. Eikös sullakin tuoresiirron jälkeen ollu? Liekköhän pas:ssa kukaan testannu pp9 plussaa, sitä en oo koskaan aatellu.
Toiveet jotenki vielä heräs ku vuotoa ei kuitenkaan enemmän ollu. Tuli mieleen sekin mahis, että toinenhan voi vuotaa pois vai oisko voinu olla sitä kiinnittymisvuotoa, kun puoles välis piinistä?? Ihan itteenikin hymyilyttää taas nää raskaushaaveet, mut kyllähän sitä tietty pitää yrittää tsempata piinis loppuun asti. No, jospa se vuoto sieltä alkaisi alkuviikosta Lugeista huolimatta, jos ei oo tärpänny. Kyllä sullakin tosi kauan Luget estää vuotoa tulemasta. Ikäviä " mömmöjä."
Palaillaan!
Hansuliini pp11
Mitkäs on tunnelmat? Tuntuuko, että olisi ainakin toinen päättänyt kiinnittyä? Toivotaan parasta!
Itsellä menkat alkoivat vihdoin maanantaiyönä. Aika tehokkaita olivat nuo luget. Mutta nyt on taas niin normaali oli. Nyt en ole paljon tätä koko hoitohommaa edes mietiskellyt enkä palstalla pyöriskellyt ollenkaan, mutta sinun kuulumisia täytyy aina käydä kurkkimassa.
Energia on tosiaan suunnattu ihan muualle kuin näihin hoitoihin, mikä tuntuu ihanalta. Kärsitään sitten taas ne viimeiset tuskat kun seuraava PAS on ajankohtainen, nyt haluan keskittyä kaikkeen ihanaan. Ja eiköhän sitä ole kaikkea mukavaa ansainnutkin, on nämä hoidot sen verran rankkoja.
Kuulumisia odotellen!
Triina
Tyylipuhdas nega kuten arvelinkin. Ärsyttää vaan, kun lääkitystä ei saa lopettaa ennen perjantaita. Tuhrua kyl näytti jo tänä aamuna, että josko se vuoto sieltä tulisi. Ja yks mikä tyhmää, niin tuhlata viel testi. En ymmärrä miks klinikan ohje on, että pp16 vielä testattava uudelleen. En ainakaan mistään oo koskaan kuullu, että pp14 jälkeen olisi vielä plussaksi muuttunu. Mulla kun nuo testit on viel noita netin hcg10 testejä, että pitäs näyttää aikaseen.
Mutta...jotenkin on tosi helpottunu olo. Eilen oli hirvee v....tutus jo ennakkoon, niin nyt sellanen olo et " kivi putos sydämeltä." Kuitenkin sitä viimeiseen asti toivoo, josko onnistaisi. No, nyt odottelemaan täti punaista kylään ja sit leikkaukseen kutsua. Pitää kysellä perjantaina, että millaiset jonot on.
Nyt aletaan nauttimaan elämästä ja ihanista pikku vintiöistä mitä meille on suotu :)
Kiva ois välillä kuullu mitä sinulle kuuluu, oli niin mukava kirjoitella kanssasi, kun ollaan niin samassa tilanteessa. Minä peukutan teille viimeisen pas:n puolesta! Meille sitä ei tule ennen kuin minut on leikattu, jos sittenkään. En usko alkioiden selviytyvän. Endo on tehnyt tehtävänsä, uskottava se on. 16 alkiota siirretty, joista yksi onnisti. Onneksi edes yksi :)
Mukavaa keväänodotusaikaa!!
Hansuliini
Olipa tosi ikävä ettei edes toinen tarrannut kiinni. Teillä on tosiaan aika erikoinen tuo pp16 käytäntö, mutta se taitaa jostain syystä olla julkisella puolella yleisempi, ainakin mitä täältä on jäänyt mieleen muiden kirjoituksista.
Nyt sitten painat päälle sen leikkauksen kanssa, että saisit mahdollisimman nopeasti. Eikö endon kanssa ole kuitenkin niin, että se jossain vaiheessa taas pahenee vaikka nyt leikattaisiinkin? Ainakin minulla on yksi ystävä, jolle jo parikymppisenä sanottiin että lapset kannattaa tehdä pian. Koska mies löytyi vasta 10v myöhemmin, oli tilanne niin huono etteivät enää voineet saada lapsia. No onneksi tuntuvat olevan ihan onnellisia, vaikka lapsirakkaita ovatkin.
Mitä jos siirrettäisiin meidän pino tuohon sekundaarinen lapsettomuus palstalle? Ettei vahingossa loukattaisi ketään jolla ei ole ollenkaan lapsia. Minusta aina tuntuu, ettei tälle palstalle oikein saisi laittaa mitään lapsijuttuja, kun monet kamppailevat kuitenkin vaikeiden asioiden kanssa ja vielä ilman yhtään onnistumista. Niin voitaisiin aina välillä laitella kuulumisia, sillä puolella kun keskustelu ei ole niin vilkasta, että heti putoaisi jonnekin kadoksiin jos ei joka päivä kirjoittele. Ja olisi tosi mukava tietää miten leikkaus menee ja vika siirto onnistuu. Eli avaan sinne vaikka samantien meille uuden pinon, minähän olen ensiviikon poissa maisemista, joten sen jälkeen ainakin sitten saadaan se pino käyntiin.
Nauti pikkumiehestäsi!
t. Triina
Siirrytään vaan ehdottamallesi palstalle...kävinkin jo kurkkaamassa, niin siellähän se nikkini " komeili" :D Tänään ollu sellanen päivä ettei oo kiinnostanu yhtään mikään. Töissäkin tuntu et aika matelee. Mut jännä et itku ei oo tullu...taisin itkeä itkut jo sillon siirtopäivänä, kun kato kävi.
Tosiaan endo voi pahentua leikkauksista huolimatta. Minun kohdalla leikkaus ei kipujen takia vielä varmaankaan ehdoton ole, mutta itse haluan varmuuden siitä mistä joka kuukautiset tiputtelut johtuvat. Tietääkseni kaikki muu mahdollinen on jo tehty eli hysterosono ja hysteroskopia. Ja toinen mitä toivon silloin nukutuksessa tehtävän on ssg eli kiinnostaa vaan tietää, että onko torvet ees auki. Viimekshän Lapassa oikea munasarja oli terve, ainoastaan Fimbriat (??) epämuodostuneet, mutta torvi tukossa. Vasemmassa munasarjassa endoa ja se kiertyneenä paksusuolessa kiinni, mutta siinä torvi auki. Nyt kyl luulen endon levinneen jo oikeallekin.
Meillähän on takana se yksi keskenmennyt luomuraskaus kesällä 2006, niin sitä aattelin, että onko toinen torvi auennut raskauden myötä vai kenties heittiöt päässeet vasemmalta puolelta. Luomuylläriä tuskin koskaan tulee, kun ei näköjään hoidoillakaan enää onnista...mut eihän sitä tietty kukaan voi tietää.
Perjantaina soittelen klinikalle, koska vuotoa ei edelleenkään kuulu niin vaativat vielä sen testauksen pe. aamuna. Onpahan toimittu ohjeiden mukaan, vaikka ärsyttääkin vetää turhaan noita hormooneja.
Palaillaan uudella palstalla! Mukavaa lomamatkaa teille!!
Hansuliini
Toivottavasti sinulla kipuilu lupaa hyvää, ettei ole ihan turhaa kärsimystä. Minulla alkaa vähän olla taas negafiilis päällä, eilen illalla tuntui aika voimakasta menkkajuilintaa selässä ja alavatsalla. Su tai ma olisi menkkojen oikea alkamisaika, joten sopisi kyllä kuvaan. Ja muutenkaan ei ole mitenkään sellaista tunnetta, että olisi tärpännyt. Tosin en yhtään ihmettele vaikka luget onnistuisivat pitämään vuodon poissa vielä viikon. Minulla on sama tunne kuin sinullakin, eli toivoisin vuodon vain alkavan heti, jos ei ole kuitenkaan tärpännyt. Mutta maanantaina sitten testailen (jos en sorru jo huomenna).
Hermot on taas vähän kireällä, teki mieli vetäistä miestä lättyyn kun ihan viattomasti vain kyseli (taas) että tuntuuko siltä että olen raskaana. Jotenkin en tahdo jaksaa sitä kysymystä ollenkaan.
Olen myöskin puutarhaihmisiä, meillä tuo puutarha on oikeastaan kokonaan minun kontollani. Olen lähinnä paneutunut hyötypuutarhaan, mutta kyllähän sinne kukkiakin ja ruohonleikkuuta mukaan sopii. Kasvattelen omat vihannekset ja marjat ja viimevuonna uusin paljon hedelmäpuita. Meillä sitten juodaan vain kotitekoisia mehuja ja syödään omia hilloja. Perunoitakin on vielä kellarissa jäljellä ja omat valkosipulit on tosi hyviä. Olen myös innostunut yrttien kasvatuksesta ja niitä sitten talveksi kuivattelenkin. Taisipas tulla nyt asian vierestä tekstiä, pitäisi varmaan puutarhaosastolle kirjoitella. Mutta odotan tosiaan kevättä ja hyviä kelejä, että pääsisi pihalle touhuamaan. Nyt on niin märkää ja kuraista, ettei pahempaa oikeastaan voisi olla.
Mukavia viikonloppuja!
t. Triina pp8