Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ELOKUISET ja viikko 3~~~

14.01.2008 |

Pakkanen paukkuu täällä apaut -17 asteen tietämissä, mutta huomiseksi on taas luvattu nollakelejä, plääh!

Ummaliini kyselit noista närästyslääkkeistä: Mulla itellä ei ollut mitään vaikutusta Renniestä, vaan parhaimman avun toi Multitabsin raskausajan närästystabut, joita saa apteekista. Suosittelen niitä :)

Jahhans, en kerkee enempää, ko aukaseen pinon. Palajan paremmalla aikaa....

AJ & natiainen tasan 8+0

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollu kirkasta verenvuotoa ja sitä tuli ryöpyten,sitten niukkeni jne.kävin tarkistuttamassa kättärillä 8.1 ja löydettiin hematooma eli verihyytymä...nyt vuotoa jatkunu ja oon valkoinen kun lakana ja päivystykseen menossa..vauvalla kaikki ok sydämen lyönnitkin näkyi lyövän tuhatta ja sataa<3

Vierailija
42/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhuttiin työmotivaation puutteesta tuossa aiemmin. Kyllä täälläkin vähän hukassa.

Väsyttää vietävästi ja huono olo, niin ei vois työnteko vähempää kiinnostaa. Ja sitten kun pitäis vääntää jotain pidemmän ajanjakson kehittämissuunnitelmaa, mutta tulee kyllä mieleen, että ' mitä väliä, en ole täällä enää silloin' . (jos kaikki vaan menee hyvin)

Kyllä tuo tulevaisuudessa siintävä äippäloma on muutenkin ihan tervetullut tauko työelämään (vaikkei toki lomailua olekaan). Ite oon ollut edellisessä paikassa 3 vuotta ja nykyisessä 4 - samantapaisia hommia väännetty, toki vaativuusaste kasvanut, mutta vaihtelua kyllä jo kaipaa.

Mistäs sitä tietää vaikka vauvanhoidon ohessa kirkastuis mieleen, että mitä sitä oikeasti haluaa isona tehdä...?

pömppä ja rv7+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiosta ja sen puutteesta ollu puhe. Mulla on opiskelumotivaatio nyt korkeimmillaan. Okei, tän pahoinvoinnin kans ei oo aina kiva kärvistellä mutta ens kesä ja mammaloma houkuttaa sen verran että yritän vetää täysillä tämän puoli vuotta

Mä opiskelen terveydenhoitajaksi ja yritän nyt kuroa muut kiinni eli tenttiä syksyn opinnot tämän kevään aikana myöskin.

Onneksi opettajat on tosi lapsiystävällisiä ja luokalla muillakin pieniä lapsia ja onko meitä nyt kolme siellä raskaana :D

Ens keskiviikkona np-ultra, ei malta odottaa!!!

Nazuli 11+3 (viikot menee äkkiä vai mitä?!)

Vierailija
44/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti kertomaan (en muista nimee, sori), että Oulussa on halvempikin ultra, ko toi vajaat 90 euroa eli semmonen paikka ko, Meri-Oulun neuvola www.merioulunneuvola.fi/ Kätilö on asiansa osaava, ollut ammatissaan vajaat 30 vee ja erittäin ihana ihminen. Kävin hänen luonaan ultrassa tässä viime raskaudessani, joskus viikolla 14? ja oli aivan ihana käynti. Selitti tosi tarkkaan kaiken ja saatiin kuvia vauvasta sähköpostiin :) Ja hinta tosiaan se 45 euroa. Ultraaminen kesti pitkään eli ei todellakaan mitää liukuhihna-meininkiä. Suosittelen lämpimästi ko. paikkaa :)

Pitää tulla illalla uudestaan, nuorimmaisella menee kohta hermot ;)

-AJ-

Vierailija
45/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Tänään jouduin sitten diabeteshoitajan tykö. Mittarit on sitten haettu ja nyt joudun mittailemaan =( Ruokavaliolla hoidetaan eli hyvästit leivoksille ja makeisille..Onneksi ei tarvi mitään " laihdutus" rumbaa aloittaa, kun BMI on muutenkin matala. Paasto arvo oli mulla koholla. Voi olla, että joskus puolessa välissä joudun uuteen rasitukseen. =(

Täällä kuulostaa olevan muitakin opiskelija tovereita=) Paljonko teillä jää opinnot kesken kun jäätte mamma lomalle? Mulla jää 2v jälelle, yritän kesällä saada tuon terveyskeskuksen työharjoittelun käytyä niin vähän lyhynee. Opiskelen sairaanhoitajaksi. Miten te muut minkälainen ammattitausta/ opisk. on?

T: Sannami ja masuasukki 11+5

Vierailija
46/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää kolme vuotta vielä ja kuten tossa aiemmin sanoin niin terv.hoitajaksi opiskelen. Tosin voin ensi syksynä opiskella etänä vauvan kanssa joitain kursseja.

Mullakin on vuodeosastoharjoittelu tulos tos raskausviikkojen 20-23 aikana ..

Nazuli

Vierailija
47/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti urvahti päikkäreilleen, joten heti koneelle ;) Yritän tässä vastailla vähän niinkuin sille sun tälle mammalle :) Koitan olla tosi nopee tässä nyt...

Miijo: Sulonen toi teän tyttären sanoma :) Juu, no varmasti pitää sille tulevalle isillekkin kertoa, että teille tulee vauva ;) Ihana lapsi!

TarjaMamma: Uskon, että fiiliksenne ovat katossa, vaikka onkin Älvärin talo ;) On se niin ihanaa päästä muuttaan uuteen, omaan kotiin. Mielessäsi oot varmasti alkanut jo sisustaan sitä? Ja mikä mahtavinta, ei tartte sulla ison masun kans sitten " ähistä" raksalla.

Nii ja se olikin Mimuska, joka sitä yksityistä ultraa pohti, hälle vastasinkin aiemmin :)

Iluvatar, Emma & Peetu: Toivotaan todella, että teillä se vuoto on harmitonta *halaus teille* Ja toivottavasti Snowflakella oli hyvä Kättärillä käynti.

Puolukanvarpu: Viikko on tosiaan se aika, että alkavat sitä la:a muuttamaan.

Äippä00: Jännä juttu, ko eivät kuunnelleet sydänääniä, vaikka viikkoja sulla jo sen verran, että ne kuuluis. Mulla viimeksi (edellisessä raskaudessa) kuunneltiin ja viikkoja oli tuolloin 10+ Oiskohan toi sitten ihan nlakohtaista?!

Pömppä: Mulla on ainakin tässä ä-lomalla tullut sellanen visio, että haluan olla kotona ja pysyä (mieskin on siihen kannustanut). Ja niinhän nyt oonkin muutaman vuoden eteenpäin ;) Mulla ei oo mitään hinkua töihin, ko on tää arvomaailma muuttunut vuosien varrella...

Sannami: Paljon sulla oli se paasto ja mikä teillä on sen raja-arvo? Ite en joutunut uuteen rasitukseen (ihme kyllä), vaan kun mittaustulokset pysyivät syömisen takia kurissa, nii uutta ei tosiaan tehty. Ja ipanakin pysyi normikoossa eikä alkanut " ylikasvamaan" .

Jahhas, tulipa sitä tekstiä ihan miniromaanin verran :) Omat kuulumiset on sitä samaa eli pahaa oloa aamusta iltaan ja tää alkaa ottamaan jo vähän korvantakaa. Nyt lopetan ja siirrän vuoron seuraavalle.

-AJ-

Vierailija
48/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vähän parempi päivä. Ei tullut kuin muutama tippa sellaista beigen väristä vuotoa.

Mutta siitä huolimatta jo mietin, että pitäisikö yrittää saada aika neuvolaan jo aikaisemmin. Jotenkin nyt rassaa se, että mitä jos siellä ei olekaan kaikki kunnossa. Mut toisaalta, jos kesken menee niin se menee vaikka pääsisinkin aikaisemmin neuvolaan.

Joten yritän malttaa odottaa vielä reilu kaksi viikkoa. Mut miten tää aika voikin mennä niin hitaasti???

Miten muuten noi raskausviikot nyt sit laskettiinkaan? Liberon sivulta kun katson niin siellä sanotan, että olen viikolla 8, mutta raskausviikkojen- ja päivien määrä olisi 7+5. Eli jos haluan tänne ilmoittaa raskausviikkojen määrän se olisi sitten 7+5?

Iluvatar-76 rv7+5? :-D

Vierailija
49/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iluvatar-76 samaa mietin miekin, että jaksaako tässä odotella sitä neuvolaa sitten joskus vai yrittääkö tunkea itsensä jonnekkin. Jos keskjen menee niin sille ei tosiaan mitän voi, mutta tänä epätietoisuus käy ihan kunnon päälle, mukavampi olisi tietää missä mennään.

Mut meidän kylällä on se ongelma, että on tosi iso ihme jos sattuu päivystävä lääkäri osaamaan käyttää ultraa, että voisi asian tarkistaa, joten käytännössä tarkoittaa sitä että ruikutat ensin päivystyksessä että pääsisi näkemään sen lääkärin ja sitten saisi lähetteen, että pääsisi ajamaan melkein sata kilometriä lähimpään sairaalaan, jossa odotella tietysti ison sairaalan kuvioihin kuuluvat tunnit =( Ja yleensä vielä saada hyvät haukut lääkäriltä, kun on tullut tuhlaamaan hänen aikaansa. Tietysti tuuriakin pelissä voi olla, mutta.... Eli ei ihan yksinkertainen asia. Ja yksityisillekkin on reilun kahden viikon jonot, sen tarkistin jo.

-E- 7+5

Vierailija
50/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iluvatar-76 eikös se mene niin että kun on rv 7+5 niin siinähän jo mennään 8:tta viikkoa?? Korjatkaa jos olen väärässä. Näin olen ite ajatellu eli kun miulla on rv 11+1 niin sehän on jo 12:sta viikko alkanut :) KIVAA !!!! Kohta kai uskaltaa jo huokasta syvään ja uskoa että suurrimmat riski ajat on takanapäin :)

Vierailija
51/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi viikot lasketaan noin, että esmes 7+5 tarkottaa sun olevan viikolla 8. menossa :)

Ite näin aivan hullua unta viime yönä! Olin ekassa ultrassa ja tää ultraaja kertoo seuraavaa: Täällä näyttäisi olleen 2 sikiötä, mutta toinen on kokenut alkuvaiheessa syöksykuoleman kohdussa ja tää toinen, poika, näyttää voivan oikein hyvin...Aamulla herätessäni mietin, että mikä ihme on syöksykuolema kohdussa?! Ja sitten mietin sitäkin, että mun unet on pelottavan monesti käyneet toteen, että josko tuolla masussa sitten poitsu chillailee ;) Ja mullahan tuli kans jotain ihmeellistä verenvuotoa ennen positiivista testiä eli olikohan se sitten toi syöksykuolema... Toisaalta oli karmiva uni, mutta toisaalta taas rauhotti mua paljon.

Gotta go!

-AJ-

Vierailija
52/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka " neuvola" takana. ULtrassa kaikki ok, eli 1 vauva ja syke löytyi ja vastasi viikkojakin. Siihen sitten hyvät kokemukset jäivätkin. Uusi terkka siirsi käynnin eteenpäin 3 viikkoa.

Ei ottanut hemppaa, ei punninnut. Verenpaineen mittasi pyydettäessä, ei kysellyt mitään. Itse kerroin valtavasta pahoinvoinnista (oksennan väh kerran päivässä), päänsärystä ja heikotuksesta. Tiedetään että 1 terve lapsi on jo, mutta olisin odottanut vähän enemmän kiinnostusta..

Olo on edelleen hurjasti huonompi kuin edellisessä raskaudessa.

Mites muilla toisen /kolmannen odottajilla?

Toivottavasti tiputtelu loppuu kaikille ja pahoinvoinnit pian helpottaa.

Karpalo ja vauveli 8vk

Vierailija
53/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt enää ruskeeta. Sillon maanantaina tuli oikein kunnolla. Eka raskaudessa ei ollut mitään, joten tää on täysin uutta mulle. Neuvola viikon päästä.

Kerroin exälle, kun oli poikaa hakemassa, että meille (ei siis hälle ja mulle) on tulossa vauva. Se kysyi, että millanen =). Luuli kai että koiranpentu. Onnitteli ja halas sitten kuitenkin. Milloinkahan kertois työkavereille? Maha pömpöttää jo aikalailla. Ne varmaan kohta ihmettelee, että miksi pidän aina noita samoja housuja.

Toivotaan, että tiputtelut loppuu meillä kaikilla, niin vois olla vähän levollisemmin mielin ja yrittää tässä väsymyksen ja pahoinvoinnin keskellä ehkä jopa nauttia raskaudesta. Miehenkään kanssa ei olla uskallettu sekstailla, kun tää tiputtelu alkoi.

Vierailija
54/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se on näillä näkymin loppunut.Jouduin lopettaan paljon puhutut multitabsin inkiväärit.Vatsa turpos ja atooppinen ihottuma viel paheni.Pahoinvointi on ennallaan söi niitä tai ei.Oli varmaan muka niin hyvä usko niihin et se vähän helpotti...Eka neuvola vasta 4.2 joten aikaa siihenkin viel on.Kaks edellistä pv ollu aivan hirveitä.Töistä tultuaan saanu kaatua suoraan sänkyyn ja välil noussu vaan syönnin ajaks ylös.Tänään ollu vp joten reippaana vaihdoin järkkää olkkariin ja siivoilin(tätä ei ole tapahtunut sitten joulukuun..siivousta.):Mut tsemppiä kaikille joilla tiputtelee ja muilleki!!!ei auta ku uskoa!

T:roosa rv8+6

Vierailija
55/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa,

mun oli pakko tulla kommentoimaan kun aika monella ollut pientä tiputtelua lähi aikoina. Mulla myös tällä viikolla parina päivä oli ruskeeta vuotoa, ja sain ajan tälle aamulle ultraan. Oikeesti ois ollu eka ultra viikon päästä, mutta vaadin neuvolantädin varaamaan mulle jo aiemmin ultran. Olin niin huolissani ja koko aika tuntui menevän vain sen miettimiseen onko masussa kaikki kunnossa. Onneksi tosiaan pääsin tänään lääkäriin ja siellä näkyi ultrassa kaikki olevan kunnossa. Nyt on hurjan helpottunut olo, onneksi kävin tarkastuttamassa tilanteen.

Toki onhan se niinkin että keskenmenolle ei voi lääkäri tai kukaan muukaan mitään, mutta kyllä se silti stressaa jos joutuu koko ajan miettimään mistä tiputteluvuoto mahtaa johtua. Joten minä ainakin suosittelen tarkastuskäyntiä, jos vaan vähääkään mietityttää masuasukkaan vointi.

Voikaahan hyvin kaikki ja mukavaa viikonloppua!

-sini ja masu 9+4

Vierailija
56/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: kyselit niistä paasto arvojen rajoista. Meillä on 5.3 ja mun oli huimat 5,6 kuitenkin jouduin mittarille ja ruokavalio muutokselle. Ne oli viime vuodesta nostaneet arvoja. Viime vuona se oli 4.8.

JOku kyseli miten tämä raskaus eroo ensimmäisestä tai viimeisemmästä. Itselleni tämä on toinen eroa edelliseen on 3vuotta. ensimmäisestä minulla ei ollut mitään oireita missään vaiheessa. Nyt on ollut jo kaikki pahoivointi, närästys, ummetus, turvtotus, mielialat siis ihan kaikki mitä nuissa ns. oppikirjoissakin on. Huh..Pelottaa mitä tämä olo on sitten kun la on paljon lähempänä =(

Toivottavasti kaikilla teillä joilla tuhruttelua on loppuu se pian ja kaikki on ok pienokaisella =) samoin kaikilla muillakin tietenkin =)

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

T:Sannami ja papu 11+5, mä taidan pysyä tuossa vanhassa laskukaavassa tuon lasketun ajan suhteen =)

Vierailija
57/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettepas olleet ahkeria tällä viikolla, ja itse en ole kerennyt ollenkaan mukaan, toivottavasti ensi viikko on parempi.

minä myös opiskelemassa ja nyt kun on ollut pitkiä päiviä niin aivan mahdoton väsymys on iskenyt, onneksi ei enää pahoinvointi vaivaa.

hirmuisen itkuherkkä olen, jopa hysteerisyyteen asti, ja mieheltä kaipaisin läheisyyttä ja tukea, joka on kiireiden takia ollut kortilla. ja tämä sitten vain lisää minun hysteerisyyttä...ihanaa olla raskaana=P

opinnoista, itselläni jää opintoja suoritettavaksi 3 vuotta, hieman mietin joskos jotain suorittaisin myös mammalomalla, mutta sen päätän vasta myöhemmin keväällä. opiskelen kätilöksi, eli samansuuntaisia aloja meillä taisi muutamalla olla, eikös ollut sairaanhoitajaa ja terveydenhoitajaa ainakin...

mammeli ja pikkukolmonen

Vierailija
58/65 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis eilen yksityisellä ultrassa, en enää pystynyt olemaan käymättä. Varsinkin tuo oireettomuus on kakspiippunen juttu, toisaalta pitäs olla tyytyväinen että ei ole pahoinvointia tms. mutta toisaalta on kamala pelko että ei olekaan enää elämää masussa. Tällä kertaa oli ainakin vielä kaikki hyvin, yksi 20mm kokoinen siellä oli. Jo alkoi pienen pienet kädet ja jalat erottua, oli se jännä nähdä nekin. Sydänkin sykki niin reippaasti. Koko vastasi viikkoja (eilen 9+1), oisko ollu 2 päivän " heitto" , mutta lääkäri sanoi, että sillä ei ole merkitystä.

Pääsinkin käymään tuossa naapurikaupungissa ja olen kyllä turhempaankin 75e laittanut, ja tuosta summasta saa vielä Kelalta kuulemma reilusti takas. Lääkäri oli samoja jotka sairaalan puolellakin, tosi asiallinen eikä kiirettä pitänyt. Ajattelin jo, että tuolla voisi käydä toistekin jos tarvetta tulee. Helpottava käynti todellakin.

Toivottavasti teillä muillakin olo helpottuu ja kaikille mukavaa viikonloppua!

Vierailija
59/65 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ihanaa" että on muitakin itkuherkkiä hysteerikkoja kuin minä. Monesti tuntuu itsestäkin niin typerältä kun kaikki mahdolliset asiat alkaa itkettämään. Eilen töistä tullessa illalla puoli 10 aikaan itkin keittiössä sitä kun mies oli tuonu kaupasta mulle tämän hetkistä elämän eliksiiriäni, punaista viiliä. Keskustelu meni sitten kuta kuinkin näin:

Mies (ihan ihmeissään); Onko joku hätänä?

Minä; ei ei.

Mies; Mikä ihme sitten?

Minä; Mulla itkettää tuo viili.

Mies (tuumaa siihen); Voi sen nakata roskiin jos pahaa tekee.

Minä vaan pillitän ja pillitän; ei saa laittaa roskiin, minä haluan syödä sen heti.

Mies katsoo pikkasen hitaasti ja kieroon mua ja kävelee pois päätään pyöritellen. Ei ilmeisesti ymmärrä naisen logiikkaa, ainakaan raskaana olevan vaimonsa logiikkaa...

Mullakin on työmotivaatio todella huonolla tolalla tällä hetkellä. Mitään ei huvittais tehdä, tai paremminkin jaksais. Koko ajan väsyttää, ihan armottomasti. Vaikka ois yöllä nukkunu 12 tuntia niin tunnin kuluttua heräämisestä väsyttää. Mun työ on vielä seisomista ja kävelyä (myyjä) niin iltaisin olen aika poikki. Onneksi mun tämän hetkinen esimies on todella ihana ja ymmärtäväinen ihminen, joka ei ota pulttia siitä etten nyt ihan voimissani ja parhaimmillani olekaan.

Täytyy sanoa että onneksi on eri esimies kuin edellisen raskauden aikana. Tämä edellinen oli todella pikkutarkka ja suunnitteli joka päivä jokaisen työt tarkalleen. Laski vielä ajan että kuinka kauan mihinkin hommaan menee. Jos sitten meni 10minuuttia pitempään kuin mitä hän laski niin tivasi semmoiset meriselitykset että miten voi kestää niin kauan. Aivan kuin oltais laiskoteltu. Ja sehän on tosiasia että kun raskaus etenee niin liikkeet muuttuu hitaammiksi ja kömpelömmiksi, kumartelut ja nostelut (joita on myyjän työssä koko ajan) on huomattavasti hitaampia. Tämä esimies vaan totesi että raskaus ei ole sairaus ja kyllä lääkäri määrää sairaslomalle jos jotain vaaraa olisi. Mitäpä siihen oikein sanoi, yritti parhaansa, mutta kyllä oli hirveä stressi silloin. Mites teillä muilla työt? Entä työkavereiden suhtautuminen?

Mutta nyt nukkumaan, hyviä öitä kaikille, jos vielä muita yökyöpeleitä on linjoilla.

PV 11+6

Vierailija
60/65 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä kukka sentään, että osaa pientä ihmistä väsyttää!! Vaikka kuinka suht hyvät unet viime yönä sainkin.

Tänään on pakko yrittää tehdä jotain, niin moni asia on rempallaan, että ei tule mitään. Esikko lähtee ukin kanssa edustamaan meidän perhettä isomummon synttäreille ja kun saan pienemmän päikkäreille alan paahta kirjapitoa tai siivoamaan!!! (lue varmasti makaan sohvalla ja ajattelen,että ihan kohta) =)

Tulet uuniin jo onneksi sain ja koneellisen pyykkiä pestyä, eikös sekin ole jo jotain ??

ON: verta ei ole näkynyt, jomottelee ja kuumottaa välillä, ei supistuksia kuitenkaan onneksi (tai ainakaan kovia). Limaa tulee koko ajan, mutta se on kirkasta, joten syytä huoleen ei kait ??!!?? Kyllä tämä on n i i n rasittavaa!! Lämmöt on normalisoituineet, mitähän siitä pitäisi päätellä ???

mietteliäänä -E- 7+6