Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ELOKUISET ja viikko 3~~~

14.01.2008 |

Pakkanen paukkuu täällä apaut -17 asteen tietämissä, mutta huomiseksi on taas luvattu nollakelejä, plääh!

Ummaliini kyselit noista närästyslääkkeistä: Mulla itellä ei ollut mitään vaikutusta Renniestä, vaan parhaimman avun toi Multitabsin raskausajan närästystabut, joita saa apteekista. Suosittelen niitä :)

Jahhans, en kerkee enempää, ko aukaseen pinon. Palajan paremmalla aikaa....

AJ & natiainen tasan 8+0

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TarjaMamma: Onnea rakennusprojektiin! Me aloitettiin toissasyksynä rakentamaan hartiapankilla hirsitaloa ja nyt loppu häämöttää: muuttamaan päästään maaliskuun aikana.

Muille kertomisesta: Tytölle (1v7kk) ollaan paljon puhuttu vauvasta, kyselty tykkääkö vauvoista ja aina kovasti nyökyttelee.. Kantaa omia nukkeja kantoliinassa ja työntelee vaunuissa. Toisaalta kun livenä on nähnyt kaverin vauvan niin ei osoita minkäänlaista mielenkiintoa :D

Kavereille olen kertonut mutta aika ristiriitaisia kommentteja, osa on onnitellut, osa ollut huolissaan taas kesken jäävistä opinnoista..

Mun vanhemmille kerrotaan np-ultran jälkeen, miehen vanhemmille sitten jos satutaan näkemään ja huomaavat ;)

Vierailija
22/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiemna ollu taka alalla elokuunpinon suhteen, kiireittenkin vuoksi, mutta kyllä yritän pysyä mukana...

Kolmatta odotan(tytöt 5 ja 7v) laskettuaika 1.8 muuttui ultrassa 12.8 ja kaikki oli kunnossa.

Eka neuvola oli eilen, ja minullekkin tuota painoa oli tullut muutama kilo, vaikka oksentelenkin usein.pieni pelko tuon painonnousun suhteen on, koska ekassa raskaudessa tuli kiloja 45 ja toisessa 30!!sain ne kyylä pois raskauksien jälkeen, mutta kuitenkin..ei ihan noin paljoa tarvis tulla.Muuten on mennyt hyvin, mutta tuo oksentaminen on aika rajua etenkin iltaisin ja nyt oli pakko jäädä sairaslomalle, kun olen oksentanut eilis illasta asti, ja mikään ei meinaa pysyä sisällä, mikään muu ei maistu kuin viili, korppu ja hunajatee.nyt olen jaksanut hetken olla pystyssä..ilman yökkimistä...ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut mitään vastaavaa.

Tytöille kerroin vauvasta paripäivää sitten, koska mahanikin on tullut aika kivasti esiin.pienimmäinen siihen sitten tokaisi, että " äiti, on sun kyllä kerrottava isillekkin, kun sitäkin kuulemma tarvitaan vauvan teossa!" :)etä näin täällä....loppuviikko rauhallisesti huilaten...ja toivottavsti olo helpottaisi...

ei muuta kuin onnea odotuksen suhteen kaikille ja vointeja...

miijo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelempa pitkästä aikaa..

Pahaa oloa edelleen, vaikka on ollut muutama helpompikin päivä, mutta tänään taas se on voimakkaampaa. Onneksi ei ole vielä tarvinnut oksentaa!! Tosin esikoisen kanssa se alkoi muistaakseni vähän myöhemmin, mutta en ole varma että milloin.. ;)

Just soitin neuvolaankin ja sain ajan vasta 6.2. No, ei haittaa kun saahan siellä sitten taas ravata..

Muille kertomisesta: olen kertonut vasta parhaalle ystävälleni, kun sitä tuhruttelua on niin aion pitää matalaa profiilia np-ultraan asti. Tosin äidille ajattelin kertoa kohta puoliin:)

Jopas tuli taas omanapaista tekstiä...

Enkä kyllä nyt muista mitä piti kommentoida..:)

Kaikille hyviä vointeja!

Kamomilla rv 8+2

Vierailija
24/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kans kuulun teihin ;) olen johonkin elokuisiin itteni ilmottanu muttakun tämä kun informointi on vähä epäsäännöllistä..ei tahro keritä koneelle! mutta kolmatta orottelen(likka 01 ja poika 03) ja la ois 5.8 eli nyt on rv 11+1.

raskausoireita ei aluksia ollu juuri mtn, mutta kyllä niitä sitten on tullutkin...rinnat törkeen kipeet ja väsy on kamala ja pahaolo vaivaa ihan kamalasti.masu on pullahtanu pikkasen esille...hoisut pikkasen jo kiristeleepi ;) tosta huonostaolosta haenkin tänään lääkäriltä saikkulia...oon kalkkunatilalla töissä ja hajuhaitat on runsaat ja toi haju tappaa mut..ei ennemmin oo ollu mtn ongelmia mutta nyt reilu viikon on ollu suorastaan yhtä helvettiä ja sen lisäksi se haju ärsytys heittä julmettoman pääkivun..krääh!! toivotaan että olo kohenee ja pystyy tehä hajujen kans viä töitä :)

4.2 ois se np-ultra...toivotaan että kaikki ois hyvin ja ihanaa nähä pikku taateli kunnolla :)

mukavaa orotusaikaa kaikille!!

Vierailija
25/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdestoista viikko alkoi, paha olo ehkä hiukan helpottaa, mikä on ihan positiivista. Paino on noussut liikaa, jo 5 kg - eikä joulusyömisen piikkiin voi laittaa mitään, kun oli silloin niin huono olo. Joku muukin tuota painonnousua mietti ja mulla kans molemmissa edellisissä odotuksissa painoa tuli reilut 20 kg - hiukan vähemmällä mieluusti menisin nyt. Viime kerralla oli selkä tosi kipeä jo keskiraskaudessa, senkään takia painoa ei tarvisi paljoa tulla. Tuo painonnousu toi mieleen myös hiipivän ajatuksen, että mitäs jos vauvoja onkin vatsassa kaksi - sekä mun että miehen suvussa kaksosia on... Menis hiukan suunnitelmat uusiksi siinä tapauksessa :) Se selviää sitten ultrassa 31. päivä.

anna ja rv 11+0

Vierailija
26/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meille tulee kaikista helpoin vaihtoehto; Älvsbytalo. Tiedän, että tästä ollaan montaa mieltä, mutta meillä on vain positiivisia kokemuksia tästä, on useilla tutuilla saman firman talo...

On se kivaa, aamulla tuli ja nyt kävin äsken ihmettelemässä sisätiloissa...onhan siellä ihan vaan seinät ja lattiat ja katto, mutta ai että kun tuntui kivalta. Helmikuun lopulla päästään asumaan..:)

Onnellinen pahoinvoiva TarjaMamma rv 11+0

Vierailija
27/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään esikoisen jumpassa kaksikuisen tuhistelevan vauvan ja olin aivan haltioissani. Teki mieli sanoa, että meillekin on tuollainen tulossa. Mutta ehkei nyt ihan ventovieraille kailoteta ;=)

Miijo, ihana tuo tyttösi kommentti. Isille on tosiaan syytä infota asiasta myös.

Meillä on tuo isi ollut todella tietoinen vaimona siunatusta tilasta. On meinaan olo ollut sellainen, ettei juurikaan ole sängyssä muuta kuin kuorsattu samaan tahtiin. Mies kommentoi, että tähän osasi onneksi varautua.

Töissä vaivaa motivaatiohukka, jota väsymys siivittää. Onko muilla samoja oireita? Kun tietää, että " kohta" pääsee mammavapaalle, niin ei jotensakaan jaksa kiinnostaa.

Nyt jälkikasvua suihkusta kaivelemaan...

Lyle

Vierailija
28/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kirjoittelemaan, kun Lyle puhui työmotivaatiosta.

Nimittäin itseäni mietitytti tosi paljon nämä työjutut siinä vaiheessa, kun alettiin perheenlisäystä suunnitella. Tykkään työstäni, olen tehnyt sitä vasta jokusen vuoden ja vakituisen paikan sain vasta 0,5v. sitten. Tuntui sitä, että en halua/voi jäädä pois, koska kaikkihan kaatuu ilman minua... korvaamaton kun olen! :D Mietin myös, että mitä jos vauvan saatuani haluankin vaan takaisin töihin asap jne.

Mutta kummasti vaan on ajatukset muuttuneet! Nyt oikein lekottelen ajatuksella äippälomasta ja siitä, että ne TOSIAAN ehkä joutuvat pärjäämään ilman minua. Perinteisesti olen järkkäillyt töissä tosi paljon asioita, jotka ei oikeastaan minulle kuulu, koska tykkään siitä, ja niin on saanut vaikuttaa vähän omaankin työhönsä. Mutta tänä keväänä aion antaa ihan muiden ihmisten miettiä niitä asioita! Sitä vaan ei sitten tiedä kuinka hirveän huonoksi motivaatio vielä äityy. Onneksi pääsen lomille jo kesäkuun alusta.

kummitus + n. rv9

Vierailija
29/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitus76: Pakko oli kirjoittaa, sun teksti oli ihan kuin olisin omaani lukenut :) Mä kanssa olen vasta muutaman vuoden ollut töissä ja vakkaripestillä keväällä 2 vuotta - ihan samoin eka ajattelin, että kuinkahan ne pärjää ilman mua ja voi voi ja tuleeko mun sijaiseksi sama kammottava tyyppi kun viimeksi, joka laittoi koko ilmapiirin ihan kummalliseksi. Mutta nyt kun tarkemmin ajattelee, niin vähänkö on kivaa jäädä kesälomilta äitiyslomalle. Mulla kanssa alkaa lomat heti kesäkuun alussa, koulussa kun olen töissä.

Ja työmotivaatio on ollut tosi huono, ei oikein mitään ylimääräistä viitsisi tehdä. Mulla tietty ajatus lomasta on senkin takia ihana, kun tiedän, että mun on kuitenkin palattava töihin heti äitiysloman loputtua.

anna ja rv 11+0

Vierailija
30/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka neuvola ja jännitys tasaantu kun näki että kaikki on ok ja yks sydän sykki miljoonaa,on se vaan hieno tunne kun sen näkee:)

Kuvotuskin lakkas yht äkkiä tossa vkonloppuna mikä on jätte ihanaa! Näin mukavissa merkeissä täällä,toivottavasti muillakin yhtä hyvä fiilis:)

-sarppa-82 rv9+2

Vierailija
31/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä taustaillut ja lueskellut viestejänne samalla kun kuulostelen omaa olotilaani. Vähän outoa, kun mulla ei ole mitään oireita. Viime viikolla oli kyllä älytön väsymys, mutta nyt on helpottanut. Rv 6+4 kävin ultrassa (ankarien vatsakipujen takia), sikiö ja syke näkyi molemmat. Tänään tuli rv 9 ja tuntuu olevan ikuisuus sinne viikon 12 np-ultraan. Tahtois niin käydä yksityisellä sitä ennen tarkistamassa tilanne. Neuvolaankaan en oo vielä ottanu mitään yhteyttä, koska raskauteni olisi saman tien myös työpaikallani tiedossa.

Mullahan oli keskeytynyt keskenmeno, joka meni kaavintaan tuossa lokakuulla, että sen takia tässä hermoilen. Kuukauden jos selviäis eteenpäin, vois ehkä ottaa vähän rennommin. Oulussa Gynekossa näyttäs olevan 84e ultratutkimus alkuraskaudessa, viikon päästä torstaina ois mahdollisuus käydä. Mitähän tekis?

Noh, päivä kerrallaan.

Vierailija
32/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nyt alkoi pelottamaan oikein kunnolla. Tänään iltapäivällä tuli ruskeata vuotoa sen verran, että pikkuhousunsuoja oli todella tarpeen.

Ehkä noin viikko sitten (en nyt oikein muista) tuli kolmisen päivää muutama tippa, mutta nyt huomattavasti enemmän.

Viikkoja pitäisi olla kasassa jo (vasta) 8, ja ultraan en pääse vielä pariin viikkoon.

Voiko olla, että kaikki on ihan ok, vaikka tuota ruskeaa vuotoa tuleekin? Onko kellään kokemusta?

Iluvatar-76 rv8

Vierailija
33/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotellaan kutsua tuohon np-ultraan! Ja tietenkin ajatukset pyörii että onko kaikki o.k tuolla masussa! Tänään olin sitten jumpassa tai mikä body tunti se nyt olikaan ja koville otti kun oli pitkä tauko.

Paljon on käynyt odottavia äitejä siellä ja aika pitkälle ovat pystyneet olee siellä. Itse toivoisin että saisin nyt vähän kuntoa ja lähtis tämä turvotus pikkuisen laskee! Ei olla muuten vielä kerrottu kenellekkään tästä raskaudesta! Haluan ensin varmistuksen että kaikki on hyvin!

Yks mun pojista ehtii täyttää 18v kun tämä pienokainen syntyy;)

Voin sanoa että on " systeemit" vähän muuttuneet kun tuota poikaa odotin ja muutenkin kaikki oli niin erilaista!

Tulipas pitkä tarina

t.me ja rv 9+4

Vierailija
34/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna22, ollaankohan me samassa työpaikassa...?!? :D

kummitus76

Vierailija
35/65 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla et muillakin on siis oireet helpottanut..eli normaalia siis on. Kiitos kaikille vastanneille! Yritän nyt nauttia tästä parantuneesta olosta täysin rinnoin!!!! :) Hyvää viikon jatkoa kaikille ja parempia vointeja!

Vaaka ja pikkunen 11+5

P.S tää näppylä-ongelma ei kyl oo hävinny juuri mihinkään eli onneks on sit edes se " oire" ;)

Vierailija
36/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin tuli eilen vaaleaa verta housuihin...aika paljon vielä...säikähdin tietty. mut jos ei ole mitään vatsakipuja ja veri ei ole kirkasta ja siinä ei ole hyytymiä niin luulisin kaiken olevan ok. minulla tuli vain sen yhen kerran ja sitten loppui...sama on ollut joka raskaudessa.

väsymys on ottanut vallan täällä...voisin vaan nukkua koko ajan. ja uusi himokin on, lakritsi jäätelö nam nam =)

peetu 7+2

Vierailija
37/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän peukkuja kaikille joilla nyt on ollut ongelmia raskauden kanssa, olikohan nyt iluvatar ja peetu. Pelko on varmasti suuri, toivotaan että on vain pieni säikäytys, eikä mitään vakavempaa.

Meillä on tuo esikoinen taas kipeä, yöllä alkoi nuha ja nyt aamulla mittasin kuumeen. Vähän alle 38, mutta hoitoonmeno jäi siihen. Onneksi itsellä on iltavuoro, joten ei tarvi koko päivää olla pois töistä. Odotan että mies tulee kotiin 4 aikaan, hyppään sitten autoon ja hurautan loppuillaksi töihin. Onneksi ei kuitenkaan henkeä ahdista pojalla, joten astman vuoksi voidaan ainakin vielä olla rauhallisin mielin.

Itse kävin eilen np-ultrassa, taas kovasti potkiskeli siellä pikkuinen. Pituutta oli jo huimat 4cm ja risat, tuntuu jotenkin hassulta että siellä jo sydän sykkii, on jalat ja kädet ja mitä kaikkea muuta. Päätin etten käy siellä verikokeessa kun se ei kuitenkaan muuta tilannetta mitenkään, tämä vauva on erittäin haluttu meidän perheeseen. Rakenneultran aikakin varattiin maaliskuulle. Se mun laskettu aikakaan ei muuttunut niistä kuukautisten perusteella lasketusta. Eli on nyt sitten kirjoissa ja kansissa 2.8. Oli ultran perusteella vain 4pv jäljessä, joten silloinhan sitä la.ta ei muuteta. Eikös sen muutoksen pitänyt olla yliviikko , jotta merkattiin eri la?

Mutta nyt antamaan ruokaa tuolle esikoiselle, jottei ihan huonoksi olo mene.

Jaksamisia ja vointeja kaikille!

PV ja 11+5

Vierailija
38/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mäkin nyt kirjoitan pitkästä aikaa.. Olen kyllä usein seurannut juttujanne, mutta jotenkin vaan jätän aina itse kirjottamatta..

Eli täällä kolmatta odotellaan ja kotoolta löytyy kaksi poikaa -00 ja -05 syntyneet.. Olin tiistaina np-ultrassa ja siellä yksi pikkuinen heilutteli jalkoja ja käsiä.. Tuli niin todellinen tunne et siellä on oikeesti asukki.. :)

Mulla ei vaihtunut la; joten 5.8. olis sitten h-hetki..

Tai yliajalle se varmaan menee kun kummatkin pojat on mennyt..

Vanhempi kaks viikkoo yli ja nuorempi viikon yli..

Ihan hyvin olen voinut, minä onnellinen kuulun niihin kenelle ei tule minkäänlaista pahoinvointia raskauden aikana..

Väsynyt olen ollut mutta sekin alkaa pikku hiljaa helpottaa..

Kiloja on kyllä tullut jo 4 ja se saa pientä tressiä aikaiseksi..

Seuraavaks mulla on toinen neuvola käynti ja se on 29.1. ai niin ja se taiskin olla neuvolalääkäri..

Onko teillä muilla otettu jo sydänäänet ensimmäisellä neuvola käynnillä?

Mulla ei otettu ja sen takia tuntuu ihmeelliseltä mennä neuvolalääkärille jo , kun en ole vielä sydän ääniäkään kuunneltu..

Palailen taas.. :)

-Äippä00 ja asukki 11+2

Vierailija
39/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä ei ole sitten sen viisaampi tänään minkään suhteen. Labran tulokset eivät olleet tullet ja th oli yhtä tyly kuin ennenkin. Eli ei varattu aikaa tapaamiseenkaan, ei mitään, tylsää =( Totesi vain että katsotaan sitten ensi viikolla jos on vielä asiaa, teidän toki ettei mitään voi jos kesken menee niin menee, mutta edes pikkaisen myötätunnon rippeitä olisin kaivannut. Hormoonit ja huoli ei ole hyvä yhdistelmä!!

Jollain muillakin oli ollut jonkin asteista vuotoa, myötätuntoni teille, pidetään sormet ja varpaat ristissä että kellään ei oikeasti ole huolta!! Tulehdus (sitä mulla epäillään) voi aiheuttaa vuotoa ja kipuiluakin, joten kannattaa ehkä ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää tulehdusnäytteisiin aikaa!! Niin ainakin jos ei muuta niin pois suljetaan ne mahdollisuudet.

Väsymys painaa täällä, raskauden takia ja valvottujen öiden, koko perhe ollaan sairaana =( Lukuunottamatta esikkoa joka on kuin duracel pupu, jippii!! Mutta jos se tästä, käytiin juuri kaupungissa ja kysäisin mieheltäni siinä matkalla (lapset jäi mummolaan) että onkohan tuossa meidän lähikaupungissa hotellihuoneita vuokrattavissa tunniksi kahdeksi =) Nukkumista suunnittelin, mutta isännällä taisi olla jotain muuta mielessä =)

Nyt jälkikasvu vaatii murkinaa !!

-E-

Vierailija
40/65 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti ole päässyt kirjottelemaan kun oma tietokone rikki,niin tulin piipahtamaan siskolla kylässä!Ja västietokoneella:)

Täällä siis la on 27.8 ,minä olen kärsinyt hematoomasta ja vuotoa jatkunu jo 10 päivää...oottelen että ukko pääsee töistä niin mennään käymään tossa kättärin päivystyksessä näytillä.Onneksi on ymmärtäväisiä ja sanoi että tänne kyllä otetaan ihan akuutit mutta kun on mulla kuukautismaista jomotusta ja vuotoa,niin eikö se riitä!!ei uni tule ja muutenkin pelko pyllyn alla että meneekö kesken!!toivotaan että nappis pysyy masussa turvassa<3

Mutta oireita löytyy ,kuvotuksesta ,viluväreisiin,väsymys,rinnat arat ja olen herkkäkin.öisin joudun herätä pisulle...aika ajoissa jo kun odotin esikoista niin yö pisulla juoksu alkoi rv 20...nooh...

Täällä haaveillaan isommasta asunnosta,jos keväällä sais isomman asunnon ...

mutta nyt hörppään kahvia kun ei meinaa simmut auki pysyä!

tuun ilmoittelee huomenna kuinka kättärillä meni..