Huhtihippuset hipsutellen =) vkoon 3
Kommentit (42)
Täällä alkoikin mukavasti uus viikko,varattiin kaverin kanssa matka viroon kylpylälomalle! :)
Ja on jo heti puolentoista viikon päästä,että ei kauan tarvitse odotella!
Mun mielestä tosi edullinen,129e (to-su) sisältää täysihoidon ja 4 kylpylähoitoa. Ihanaa! En edes muista milloin olisin ollut missään matkalla ilman tyttöä,eikä oikein kyllä hänen kanssakaan ole tullut matkailtua.
Vähän jo mietityttää että kuinka sitä osaa olla erossa noin kauan.. kun pisimmillään yhden yön ollut erossa ja nytkin viimeksi kesällä. Noh,tekee varmaan ihan hyvää kummallekkin :)
Sitä vasta nyt kävin miettimään että eihän minun vaan vielä tartte mitään todistuksiakaan toimittaa mihinkään raskaudesta (26+ viikot silloin) eikö laivalla saa kuitenkin matkustaa aika viime viikoille asti..?
Tietääkö kukaan? :)
Muuta ihmeempiä ei oikein tänne kuulu.. nyt kun loppui tuo työharjottelukin,ja kotona vaan möllötän niin välillä tuntuu että seinät kaatuu niskaan. Olis kiva kun jotain tekemistä tässä vielä olis ennen äitiyslomaa,mutta kun en ole keksinyt että mitä.
Onko kukaan muuten mitannut vyötärön ympärystään? :) Minä nyt ekakertaa mittasin,ja 105cm oli! Eli 30cm " kasvua" tapahtunut.
mutta enpä taas keksi enempää tähän hätään.. mukavat viikon alut kaikille!!
Viva rv 24+6
Piiiiitkästä aikaa meiltäpäin mitään kuuluu, mua on alkanu vaivaamaan oikein pahimmanlaatunen pesänrakennusvietti ja oon tehny kotona kaikkea mahollista maalauauksesta kaappien mylläämiseen. Ikkunanpesuinspiraatiota vielä kehrään, ku jäivät syksyllä pesemättä ku naapuri kesästä lokokuulle asti sirkelöi tuolla pihalla tuommosia kivilaattoja talonsa kivijalkaan, mikä sai meän ikkunat kauttaaltaan hienosen pölyn peittoon kaiken muun lian lisäksi. Ihan turhaa niien pesu ois sillon ollu, mutta nyt vaan kehrään innostusta¿ Meillä vaan kun on tätä tilaa niin paljo kotona, niin on nuita ikkunoitaki, pelkästään tässä keskikerroksessa taitaa olla 16, joista tosin osa on onneksi aivan pieniä ja ovien ikkunoita. En ole tosiaan ees ehtiny koneelle lukemaan kuulumisia, nyt tuossa koitin lukasta kiinni edelliset 3vkoa!
Tervetuloa Manteli! Ja Rinoalle kovasti tsemppiä autokoulunkäyntiin :) !
Viimevkolla oli lääkärineuvola ja kaikki OK: paineet 112/60 (vaikka just olin juossu esikoinen sylissä portaat ylös neuvolaan) ja painoki vielä piirun alle 80kg (eli yli 11kg on tullu, mikä toisaalta hirvittää, mutta nousu on ollu aika tasasta, eikä siellä neuvolassakaan onneksi ole tästä moitittu), vauvan sykkeet taas sen saman 150 ja raivotarjonta (tosin epäilen ettei ole enää). Kumma taas uus lääkäri mulle teki sisätutkimuksen täysin kattomatta minne kätensä pisti, ku seiso mun kyljen vieressä, mutta kaippa se osas sieltäki tunnustella, että kaikki OK. SF mitta 23cm(näyttäs olevan 1cm pienempi ku esikoisesta samalla vkolla).
Olo on ollu hyvä ja tarmokaski, ajottain kyllä supistelee, muttei mitään kivuliasta. Eilen jatku taas Latinokses ja meän ihana lationo-ope sano Oo my Good sinä tulit vielä! Mutta tanssi tekee vaan hyvää mulle ja pitää selän kunnossa, tuleepa ees kerran vkossa lähettyä yksin kotoa jonnekki ¿aika terveellistä hermoille, vaikka kotiolo mulle maistuuki. Eli tanssia meinaan niin pitkään ko vaan suinki vointi antaa myöten. Oon vähän ootellu liitoskipuja, mulla on nimittäin näillä vkoilla ekaraskauessa julmat liitoskivut, jotka sai mut vaakkumaan ku ankka, eivätkä oikein hellittäneet missään asennossa. Nyt oon onnellisesti selvinny ilman, mutta voivathan tieten iskeä sitten myöhemmässä vaiheessa.
Vauveli potkielee nykysin enennevässä määrin, mutta mitään kipeitä potkuja en oo saanu (liekkö kiitos eessä olevan istukan?), mutta en muista esikoisenkaan potkineen kipeästi.
Mua vaivaa ajottain aivan karmea uteliaisuus saaha tietää masuasukin ¿merkki¿, että oottasko sitä poikaa vai tyttöä. Joku muuki tais siitä kirjotella. Mieski tuossa heitti, ettei jaksa niin kauhean tarmokkaasti pohtia niitä nimiä, ku ei tiiä kumpia nimiä pohtis. Se 4D ultra taitaa olla niin arvokas, että jää haaveeksi. No sitten mies heitti, että jospa isänsä ultrais! On nimittäin eläkkeellä oleva radiologi, jolla on oma raahattava ultra ¿sitä kuulemma on käytetty viimeaikoina emakkosikalassa sikojen ultraukseen, niin että kaikki emakot riviin vaan :) !!! Heh, tosin appiukko on sen verran yrmyä sorttia, että tuskin moisesta turhuuesta jaksais innostua, mutta mies sano, että jos vaan pakottaa sen¿ Niin että jos tämä pakottava tarve saaha enempi aavistusta sukupuolesta tulee ihan pakottavaksi, niin sitten me ajellaan tässä kevään tullen anoppilaan ultraan.
Mielihalu G: Omput on nyt NIIN kova sana että, vaikka normaalisti en niitä juuri syökkään. Muutki hedelmät maistuu runsain määrin.
Kantoliina G: ostin ihanan luomu hamppu-puuvilla kantoliinan Saran ollessa jo 8kk ( muistaakseni se on Baby Idean) ja neitihän rakastu siihen ensihetkestä lähtien. Vielä marraskuun Kanarianreissullaki se oli loistava kentällä ja koneeseen mennessä (ja koneessa nukkuessa). Suosittelen lämpimästi! Sitominenki on helppoa ja nopeaa kun sen oppii ja ohjeita tulee liinan mukana ja voi kysellä kaupastaki. Tämä tais olla Kruununhaasta muistaakseni Kenguruusta. Mies halusi ostaa ennen esikoisen syntymää Baby Björnin kantorepun, joka oli ¿ihanan tekninen¿, mutta siinä se lapsen asento on kyllä aika karsea, kun jalat roikkuu tyhjän päällä. Sitä on käytetty vähän joskus sillon aiemmin ja onhan se tuolla varastonhyllyllä tallessa.
Hankinta G: Meillä aikalailla kaikki on tuon pian 2v täyttävän esikoisen jäljiltä (tosin vaatteet tietenki tyttömäisiä suurelta osin). Tosin pieniä kestovaippoja aattelin hommata, jos tästä toisesta alkais tuon kestoilun jo alussa, kun on tuo homma hanskassa. Pitäs mennä käymään Ruskovillan juttuja myyvässä kaupassa keskustassa (siis Helsingissä), mutta mie oon vaan niin laiska sinne lähtemään ja rikkomaan tuon neitosen päivärytmejä. Valtavat varat hankintoihin ei tosiaan ookkaan näin hoitovapaalla, mutta aattelin kun otetaan toi äippäavustus rahana, että ne rahat onki soma investoia kestovaippahommeleihin.
Vakuutus G: ei otettu ekallekaan raskausaikana, eikä oteta nytkään. Saralle otettiin vakuutus syntymän jälkeen, mikä teki sen paljon halvemmaksi ja onhan se kuiten ollu hyvä olemassa, kun neitosella on nuita allergioita ja erityisruokavalioita, vaikka eipä me kauhiasti ole yksityisellä juostukkaan.
Kotonaolo G: Luulisin, että oon kotona ainaki vuoden 09 loppuun. Mulla on työmatkaa melko huikonen kehä 3:sta ja se hoitorumban ajattelu tuntuu kauhealta yhistettynä työstäpaluuruuhkiin¿ Ja vähän mietin kyllä sitäki, että haluanko palata sinne mistä olen nyt poissa¿ Mulla on siellä aika originelli lähiesimies, joka on saanu koko työyhteisön enempivähempi sekasiin ja helisemään -ja se kun tahtoo vielä puuttua joka asiaan. Ehkä mie sitten työhönpaluuta miettiessä alan aktivoitumaan työnhaussa, jos järkevämmän matkan päästä sais töitä.
Burde, mahtavaa että saat hyvän doulan synnytykseen! Kuulostaa mielenkiintoselta, mutta mulle taitaa tuo miehen käsiraukka korvata doulan. Tai eihän sitä tiiä kuinka mieli muuttuu.
Synnytys G: En osaa taaskaan aatella sitä synnytystä kovin ¿vakavissani¿, tosin Haikaranpesään mennään jos kaikki on siinäki vaiheessa hyvin ja aika luomuna ajattelin selvitä, ku ekastaki selvisin varovaisilla naukuilla ilokaasua ja synnytyslaululla.
Ulkovaate G: Tavallinen talvitakki on aika piukea, mut iänvanha toppis mahtuu varmasti pitkään ja pakkasten varalta mulla on semmonen lammasturkki, joka kyllä mahtuu. Toppahousut menee vielä, mut vetskari on aivan V ja kaulaliina saa suojata sepalusta. Saa nähä mitä keksin ulkoiluja varten sitten ku tämä housujärjestely ei toimi¿ Meillä nimittäin tuulahtelee yleensä niin raikkaasti tuolta mereltä, että en missään farkuissa viitti lähteä ulkoilemaan.
Tässäpä siis tarinaa monen vkon eestä : )!
Voikaa hyvin hippumammat ja hellikää ittejänne ¿ja masuasukkejanne!
hymyterkuin Hanna, masuasukki 27+ ja kohta 2v esikoinen
VivaS kyseli, onko kukaan mitannut masua. Itse asiassa mittasin juuri la ja näytti paksuimmalta kohdalta olevan 94 cm. Nyt jumppaan ja muut turinat myöhemmin!
Winku ja Veera, rv 27
Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki paremmin kuin hyvin, vaikka muuta epäilinkin. Paineet 116/68, painoa oli tullut viidessä viikossa 2,8kg, eli alusta tähän nyt 5,6kg. Pissa puhdas, hemppaa ei otettu, sf-mitta 27, nirppunen RT 1. Paikat kiinteet ja kiinni :). Kerroin unettomuudestani ja kysyi sit, että jaksanko. Mie siihen sit, et täs olis enää kolme vk töitä ennen talvilomaa, et jos mie yrittäisin jaksaa. Sanoi sit, et ota sit yhteyttä, kun tuntuu ettet jaksa. Hyvä tietää, että saan saikkua sitten, kun mittari tulee oikeasti täyteen, vielä mie täällä jotenkii mennä keikun.
Mie oon näköjään jättänyt pariin galluppiin vastaamatta, eli täältä tulee :
VakuutusG: Isäntä tuossa vaihtoi joku kuukausi sitten vakuutusyhtiöä mein vakuutuksille ja siihen samaan syssyyn sitten otti tulokkallekin vakuutuksen. Lukallekin otettiin jo odotusaikana, näille kahdelle isommalle en aikanaan edes ymmärtänyt ajatella koko vakuutusasiaa.
MielihaluG: Miulla ei varsinaisesti oo tullut sitä, että on ihan PAKKO saada jotakin tiettyä, mutta appelsiinit on nyt tässä raskaudessa ihan pop. Aikaisemmin on tomaatti ollut sellanen intohimo, mut nyt kiilas appelsiini ohi. Ja makeakin on maistunut kyllä ihan tarpeeksi hyvin :), suklaa ja lakut...namia!
KantoliinaG: Mie huusin meille Huutiksesta Hug-a-bub pitkän trikooliinan.Kokeillaan, miten meillä liinailu lähtee sujumaan, en oo aikaisemmin kokeillutkaan.
Nyt katkes ajatus, alkaa taas väsyttää, miks aina silloin, kun ei nukkumaan pääse ja silloin kun pitäs nukkuu, ei varmasti nukuta yhtään?! Viime yönä taas heräsin jo klo 3.20 odottelemaan et kello herättäs viideltä ja pääsisi töihin.
Nyt appiukon kaa kahville, jos piristyisi edes hieman :)
Vointeja kaikille!
Niina ja nirppu rv 28+5
p.s. Pitääkin kaivella mittanauha ja mitata tuo kummun ympärys, mahtaa tulla lukemat :) Ilmoilen ne myöhemmin
Kaamean kiireinen päivä ja vielä päivystysvuoro ja kotia pääsy vain venyi ja venyi..pituutta työpäivälle tuli melkein 10 tuntia ja jaloillaan lähes koko aika. Huh!!!! Ihme että selkä ei tämän pahemmaksi äitynyt-kiitos tukivyön. Jalat onkin sitten melko pötikät, täytynee nostaa ylös. Huomenna vielä päivystysvuoro ja sitten onkin onneksi pitempi väli eli pysyy tuo työaika kohtuuden rajoissa ja mies huomenna kotona vaapaalla poikien kanssa ettei mun tarvi enään puskea vaunuilla poikia tuolla sohjossa.
Muuten sitä samaa, selässä välillä tosi polttavaa särkyä, jos seisoo paikallaan paljon tai joutuu lattialta pyllistelemään tai nostelemaan noita pojan jässiköitä tai ihan muuten vain ja mikään muu ei auta kuin lepo! ja lämmin kaurapussi! Vauva potkii tosi kivuliaasti tonne alakertaan rakkoon tai jonnekin kohdunsuulle?! Muutenkin sellainen ikiliikkuja etten ole varma miten päin poika oikein on, elossa ainakin!!!
Ja vielä vajaa 2kk töissä pitäisi jaksaa (välillä mietin jo mahan koon takia miten ihmeessä se on mahdollista )..toisaalta haluaisin olla ihan loppuun asti töissä pään takia...raskaus kun menee tietenkin taas yli lasketun ajan, joten kotona oloa ja synnytyksen odotuksen tuskaa ehtii muutenkin tulemaan..ja niitä vastauksia uteluihin " eikö se vieläkään ole syntynyt?" En kuluta lomapäiviä ennen äippälomaa, haluaisin jemmata niitä jonnekin hamaan tulevaisuuteen ja käyttää sittenkunjoskus palaan töihin.
No nyt pitää nämä nestepötkölät nostaa kattoa kohti ja " rentoutua" kun pojat ajelevat autotadalla kauhean vinkunan säestämänä**********
-klematis ja pikku-ukko rv 27+jotain......
No niin, nyt on kanssajumppaajien huviksi käyty masun kanssa liikkumassa. Ärsyttää, kun porukka tuijottaa ihan avoimesti sen näköisenä, että olisin spitaalinen/vihreä/pilkullinen tai jotain todella outoa. Ei raskaus ole sairaus, kele! Siinäpä sitten vasta ovatkin ihmeissään, kun kolmen kuukauden päästä vielä änkeän mahoineni jumppaan tai puntille. Oletan nimittäin, että loppuun asti pystyn liikkumaan - intoa ainakin piisaa. Juuri iltapäivällä sovin omaohjaajan kanssa, että tehdään loppuraskaudeksi uusi punttisohjelma perjantaina. Mun ei passaa lopettaa liikkumista, sillä ihan ilman raskauttakin selkä brakaa parissa viikossa, jos ei treenaa.
Mielihalugalluppia oli ilmassa. Erityisiä himoja ei ole ilmaantunut, mutta ei niitä ollut viimeksikään. Tosin mä olen kyllä vähän huono noudattamaan noita kaiken maailman kieltolistoja ja tänään juuri söin lounaalla blinejä muikunmädin kera. :-P Jos kaikkia kieltoja noudattaisin, niin luultavasti himoitsisin mahdottomasti juuri kylmäsavulohta ja mätiä.
VivaS - et tarvitse laivamatkaa varten mitään lääkärintodistusta. Jos Itämeren paateilla sattuu jotain äkillistä hoitoa vaativaa, niin tulevat tarvittaessa noukkimaan helikopterilla. Nauti kylpylämatkasta, itse meinaan heti mammaloman alettua lähteä " botox-risteilylle" Tallinnaan. Tuon nimen firman ukot ovat antaneet lahden taakse tehtäville kauneushoitolakeikoille, vaikka todellisuudessa ei siellä kukaan botoxia itseensä ole pistättänyt. Pitää vaan keksiä, että kenet saan houkuteltua mukaan kaunistautumaan. Valuuttaakin on kaapissa vaikka kuinka, kun edellisellä reissulla jäi tuhlaamatta.
Rauhallista loppuiltaa, Winku
heippa vaan taas!
ihanaa, Viva pääsee kaunistautumaan! just mietittiin miehen kanssa tänään, että josko lähettäis ihan vaan tonne Naantalin kylpylään...
ja Rantsu, koita pärjäillä unettomuuden kanssa! ei varmasti ole helppoa. otat sitte heti saikkua, kun alkaa siltä tuntua!
soitin tänään neuvolaan siitä seuraavasta ajasta. sekin oli varattu sille samalle naiselle, jolla kävin viimeks! _onneks_ siis soitin, siirsin sen sille mun omalle kätilölle. huh.
mielihaluista: hedelmät maistuu tosi hyvin, etenkin verigreippi ja appelsiini tällä hetkellä. makea maistuis, mutta oon edelleen lakossa. muuten menee tasasesti kaikki. :) inhokki sekä tässä että esikoisraskaudessa on ollu sellaset valmiiks marinoidut kanasuikaleet. ei me normaalistikaan niitä niin kamalasti syödä, mutta nyt ei sitäkään vähää. kana muutenkin inhottaa jotenkin, esim sellanen grillattu. hyi! ;)
vakuutuksista: ei otettu esikoiselle etukäteen, eikä oteta nytkään. otetaan kyllä sitte syntymän jälkeen jossain vaiheessa, kunhan ehitään.
mitäs vielä... tänään oli taas hikinen päivä luentosalissa. huh huh... 8 tuntia kun yrittää keskittyä joka sanaan, minkä luennoitsija sanoo ja tehä muistiinpanoja ja vielä muistaakin jotain, niin kyllä alkaa olla aika uupunu iltapäivästä. sitte kun luennoilla ei ole taukoja, että 1,5 tuntia aina kerrallaan istuu vaan paikallaan, niin kyllä on pylly niin puutunu ja maha turvonnu puol neljän aikaan, ettei tosikaan. otan osaa istumatyöläiset! vaikka Klematisko oli kun puhui jaloilla olemisesta koko päivän? ei sekään kivalta kuulosta. siirrytään ens viikolla sairaalan puolelle, joten pääsee ees vähän liikkumaan. vaikka sittenpä sitä ollaan taas paljon jalkojen päällä... ei oo hyvä koskaan, ei. ;)
mahaa en oo vielä mitannut, ja nyt ei jaksa kaivaa mittaa esille. taidan syödä vielä toisen appelsiinin ja mennä sitte sänkyyn. josko vaikka pääsis aikasin nukkumaan. huomena tosi aikanen herätys, koululla pitäis olla jo puol 8.
t.VadelmaMama, rv 26+6!!! 30 lähestyy... :)
Pitipä tulla kertomaan, sain sit eilen sen äitiyspakkauksen=) Kuopuksen kanssa sitä pengottiin ja ihailtiin!! Onhan siinä melko paljon niitä isompia vaatteita, mutta on sulosia nekin!!
Oli tarkoitus lähteä nyt aamuksi pajalle vähän tekemään hommia, mutta enpähän taida jaksaa. Kuopuksen flunssa meni eilen korviin ja piti käydä päivystyksessä. Lääkäri totesi samalla sydämen sivuääniä, jotka olisi vissiin tutkittava=(( Viime yön neiti nukkui niin levottomasti, ettei omastakaan nukkumisesta tullut oikein mitään.
Niitä liitoskipuja on edelleen ollut, mulla tosin vain liikkuessa. Muuten olo on ollut mitä mainioin!!
Tuija + hippunen rv 28+4
Tiistai-aamua vaan kaikille!
Heti nyt kun muistan niin vastaan noihin gallupeihein:
Vakuutus ollaan otettu kahdelle ekalle jo ennen syntymää ja niin nytkin... Kaikki muut vakuutukset on siirretty jo muuhun yhtiöön, mut näiden muksujen takia koti-irtain pysyy vielä Tapiolassa...
Virkavapaus ja Kela-paperit pyörivät tuossa pöydällä. Pitää viimeistään ensi vkolla palauttaa. Jään äippälomalle 33 ap ennen la:ta. Hiukan taktikointia, jotta mies vois pitää kesällä 12 ap vanhempainlomaa. Palaan töihin sitten heti vanhempainloman päätyttyä. Täytyy myöntää, että ihan taloudellisista syistä. Miehen on tarkoitus aloittaa viimeistään silloin opintovapaa ja opiskelu, joten... Tuon meidän kuopuksen kanssa olin pari kk hoitovapaalla, jotta saatiin ens. ikävuosi täyteen...
Talvitakkina mulla on mennyt semmonen pitkä tikattu toppis. Lisäksi yksi villakankainen pitkä ja tikattu lyhyt takki jemmassa, joten enköhän pärjäile. Toppahousut alkavat jo ahistaa, ajattelin käyväni jotkut halpikset ostamassa tällä viikolla ja vetäisen niistä vyötäröltä sivusaumat auki ja ompelen niihin resorikangasta kaksinkerroin, siis sellaiset kiilat, että masu saa tilaa.
Liikkeet alkavat olla aika napakoita, ja tuntuu tuo masu enemmän tällä hetkellä kasvavan ylöspäin... En ole mitannut vyötärön ympärystä, housunvyötärö taitaa kertoa parhaiten ;)
Selkä siis jumiutui taas su:na. Edelleenkin tosi kipeä. Normaalisti siis kerran vuoteen kipeä, jolloin relaxantit laukaisevat, mutta nyt kun ei voi niitä syödä, täytyy yrittää kotikonsteja. Tosin näköjään nekään eivät hirveästi auta... (joulukuussa oli viimeksi)
Mettäntyttökö se oli tanssissa käynyt? Mullakin Bollywood-tunti kerta vkoon, josta en luovu mistään hinnasta. Aivan ihanaa, ja tahdin ja rankkuuden voi aivan itse säädellä. Mun jumit hartiatkin saa kyytiä! Astangajooga on tässä raskaudessa jäänyt hyvin vähiin, kun tuo alkuraskaus meni enemmän tai vähemmän kärvistellessä... Vähän olen aurinkotervehdyksiä tehnyt, mutta palailen joogan pariin sitten kesällä...
Klematiksella taitaa olla samanlaiset tuntemukset töissäolosta. Toisaalta kivaa, mutta mulla ainakin kokonaisvaltainen väsymys ja tuo selkä sekä ihanta supparit ja painontunteet.... ajattelin itseäni tsempata tuohon helmikuun alkuun ja sitten onkin vkolla 9 talvilomavko. Jos jaksais vaikka aina muutaman vkon töissä kerrallaan. Voihan sitä sairauslomaakin sitten pyytä vaikka viikon väliin.
Nimiasiaa: pojalle nimi jemmassa, tytölle vielä hakusessa, tarkoitus jotain lyhyttä ja kivaa, toisen nimen osaltakain pitäis jokin tarina olla. Tytsyillä tokat nimet minun ja sitten mummojensa mukaan...
Kantoliinoja multa löytyy sekä pari trikoista itsetehtyä sidottavaa, tosi kätsyt pienen vauvan kanssa ja sitten pitkä kudottu, joka on hyvä isommalle muksulle. Tosin meidän neidit on kävelleet jo 9 ja 10 kk:n ikäisinä, joten jonkin verran on tullut käytettyä sitten jo sellaista selkärinkkaa. esikoinen aikoinaan nukku siinä mm. imoroinnin ajan mun selässä =)), pieni vähän pelkäsi möreää ääntä.
Tässäpä tätä turinaa...
Ai niin, piti vielä kysymäni, että mitäs kaikkea meillä hippusissa oikein opiskellaan? Itse olen jo siis työelämässä, mutta se ikuinen opiskelija sisälläni janoaa näköjään aina jotain. Olen nyt pätevöitymiskoulutuksessa opiskelemassa englannin kieltä, joten saas nähdä, mitä sitä sitten isona oikein aikuisten oikeesti tekee...
Pahnu
Voisihan sitä itsekin pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia eli perjantaina oli lääkärineuvola jossa vähän kaikki rempallaan, kohdunsuu pehmeä kaulakanavaa jäljellä 0,5cm, hb 116,pissa puhdas, sf-mitta 22 (ei ollut kasvanut kuukauteen ollenkaan) verenpaineet koholla vähän 142/78... Huoh no eilen kävin sitten äippäpolilla tarkastuttamassa tilanteen ja vauva vastasi viikkoja oli jo 1kg:n painoinen ja asioiden todettiin olevan kunnossa, lähdin sieltä pois niin soitto tuli verikokeista että nyt sitten kolmannen kerran sain hepatogestoosin. Sehän tarkoittaa tieuhenevaa äpkl-seurantaa ja verikoe-rumbaa + tod.näk käynnistys rv 38+
Olipas siinä vain valittamista ja nyt täytyy rientää taas tyttöjen kanssa.
Bzz 27+1
Täällä sitä kotona töitä tehdään, kun esikoinen kiljui yöllä noin tunnin välein ja aamulla oli heti herätessä lämpöä 37,3. Valittaa nenän tukkoisuutta, mutta muuten on ihan ok. Mies ei voinut palaverien takia jäädä kotia ja huomenna minullakin on koulutuspäivä, joten täytyy soitella anoppia hätiin. Jos anoppi ei pääse, niin onneksi miehen työpaikka kustantaa hoitajan kotiin. Täytyy sanoa, että ihan hyvä olla tänään kotona sen takia, että pääsen itsekin nukkumaan päiväunet. Olen huomannut, että jos syystä tai toisesta tulee valvottua liikaa, niin alkaa supistelemaan.
Täytynee mennä laittamaan lounasta, jotta päästään päiväunille!
Winku
tänään ruhtinaalisen pitkä sellainen, ehtii vähän netissäkin pyöriä. :)
voi kurja, oliko Tuikku kun sanoi että teiän lapselta löytyi sivuääni? toivotaan ettei ole mitään vakavaa, varmasti kyllä huolestuttaa kamalasti tollanen. hyvä että tutkivat sen.
puin tänään eilisestä turvotuspiinasta viisastuneena hameen päälle, ja on kyllä huomattavasti mukavempi istua tuolla. ei kuulu oikeen mitään tänne. nukahdin äsken yhelle luennolle, kun jotenkin nukuin yön niin huonosti ja se oli sellasta aika puuduttavaa atk-asiaa mitä käytiin läpi... no, nythän sitä jaksaa sitte istua iltapäivän. :)
mä kanssa mietin tätä äippälomalle jäämistä, ja yritän kyllä pyöriä (lähes kirjaimellisestikin...) täällä tän mahani kanssa ihan melkeen sinne laskettuun asti. tais olla Klematis kun puhui, että hajoilee sitte pää vähemmän kun menee kuitenkin yliaikaseks. sama juttu täällä. olin kyllä esikoista odottaessa niin rikki sen viimesen kahen viikon ajan, ettei tosikaan. joten nyt sitte ajattelin kokeilla näin. ainot vaan, että on jotenkin aika väsy ja koulussa on tosi tiivis tahti. että sikäli kyllä tekis mieli jäädä lomalle jo vähän aikasemminkin. mutta sitte taas jos jään aikasemmin lomalle, niin joudun laittamaan kuopuksen jo vuoden päästä hoitoon, kun opintoja jää rästiin niin paljon, eikä sekään oo kiva. ja jos saisin tehtyä tän kevään loppuun, niin saisin sit tehä noita pakollisia harjotteluita ja muita jo ens vuoden aikana. niistä maksetaan jonkun verran, joten senkin takia tietysti kiva. sais vähän lisärahaa. toisaalt mutku toisaalt...
tällaista pohditaa tänään. :)
täytyy tästä mennä. mukavaa päivää kaikille hippusille! t.VadelmaMama, rv 27 tasan
Mie oon taas saikulla, nyt hengen ahistuksen takia. Lääkärillä käin eilen, oireet alko uutena vuotena. Olo on ku ei aivohin menis happi ja haukon ku kala kuivalla maalla.
Lääkäri laitto miut sit sydänkäyrää ja veritulppaverikokeesee. Kumpikii oli ihan ok, mut veritulppaverikokeen tulos voi näyttää virhettä suuntaa tai toisee nyt ku on raskaana. Joku normaaliluku on alle 0,5 ja miulla oli 0,42. Nyt pitää seurailla sit tuleeko rintakipua, sydämen tyytyksiä (rytmihäiriöitä), kuumetta, yskää vai paheneeko ahistus tästä. Eli kivat viimiset 15 viikkoo tiedossa ku saa olla pelko persuuksissa. Nyt saikkuu on tuonne 23. pv asti. Pitää ottaa rauhassa.
Hemoglobiini oli nyt 128 ja paineet 116/61 ettei sieltä ainaksaa voi johtuu. En tiiä.
Pahnu: Käin tänää perhekerhossa, sain Adrilta terkut, kiitti.
Niina: Miul ois muutamia tyttöjen vaatteita, ei kyl ollukkaa kauheesti. Olin kai laitanu pois. Mut saat tulla kattelemaa joku päivä. Inhotti vaa ku olin säätäny Tytin laitokselta tulovaatteet et ne ois ainaski säätössä ni hiiri oli käyny syömässä niihi reijät. Ei mihikää muuhu vaatteesee. Inhottaa, en ees tienny et mein varastossa ois hiiriä.
Mut nyt pakko mennä vaaka-asentoo. Pää ei enää kestä.
Terkuin Tytikkä rv 25 tasan
Viikonloppu meni flunssassa, mutta eilen oli jo sen verran parempi olo että käytiin teatterissa Iloisiin kuulemiin ja näkemiin -näytelmän ensi-illassa. Se oli ihan hauska, mutta mun oli todella vaikea olla ja istua: jos ei selkää jomottanut niin sitten repi mahaa tai nivusta tai sitten puutuivat jalat. Lisäksi ilma oli niin huono että olin melkein pyörtyä kun lähdettiin pois =(
Muuten kaikki hyvin, masuasukki potkii ja touhuaa paljon, supistukset ovat levon myötä rauhoittuneet, ihanaa. Liitoskivut vaan on edelleen tosi ankarat. Lepo on tehnyt mulle kuitenkin tosi hyvää, eli ihan viisas päätös oli jäädä jo nyt töistä pois.
Jotain gallupejakin oli heitelty:
MASUN YMPÄRYSMITASTA: näytti olevan 95 cm.
NIMEÄ on tytölle jo mietitty ja aika selvät & yhteiset sävelet jo on. Tosin siinä vaiheessahan sen tietää vasta varmasti, kun saa vauvan syliinsä.. Että onko se mietityn nimen näköinen.
MIELIHALUISTA: alkuraskaudessa oli greippi, nykyään ei oikein mitään. Tai pikemminkin niin, että tykkään syödä salaatteja, marjoja ja hedelmiä enemmän kuin ennen ja tykkään vältellä kaikkea epäterveellistä mm. karkkeja ja sipsejä. Hyvä niin!
VivaS oli lähdössä KYLPYLÄÄN, ja Winkuko se suunnitteli " botox-risteilyä" :) Mies osti mulle day spahan lahjakortin, joka oikeuttaa raskaushierontaan ja kasvohoitoon, ihanaa! Tosin en tiedä, kuinka paljon raskaushieronnasta on varsinasta hyötyä, voisin kuvitella että on enemmäkin rentouttavaa ja hemmottelevaa. Käyn fysioterapiassa ihan tavallisella fysioterapeutilla iskiaksen takia, mutta kiva päästä hemmottelemaan itseään.
Nyt lähden ostamaan itselleni TUKIVYÖTÄ, kaverilta saadut vyöt on mulle turhan suuria. Anitan tukivyö on tarkoitus ostaa. Onko muut saaneet apua vyöstä tässä tai aikaisemmissa raskauksissa?
en ole todellkaan saanut mitään aikaiseksi täll kirjoitusrintamalla ja aika harvoin muutenkin käynyt lukemassa. Hyvää alkanutta vuotta kaikille hipsuille kuitnekin näin vähän jälkijunassa.
Mua väsyttää siis aivan tajuttomasti. En millään jaksais pitäää silmiä aukai. Täällä töissä kuitnekin kärvistelen, kun omatunto ei salli jäädä pois. Huomisen tosin suunnittlein hiljaa mielessä pitäväni rokulia, sillä tekis vaan mieli nukkua. Edessä olisi vielä viitisen viikkoa ennen äippäloman lakua. Nyt kyllä tuntuu siltä ettei voi jaksaa millään ... :( Ihan on mieli maassa.
Kovinkaan paljon en ehtinyt lukaista teidän juttuja, mutta toivottavasti kaikilla on olo suht kunnossa ja etenemme tasiasesi kohti huhtikuuta. :) Edellä oli muutamia huonoja uutisia, öö .. jos nyt muistan niin tukun tyttärellä oli onkkelmia sydänäänien kanssa. Toivottavasti väärä hälytys ja voimia ja jaksamisia myös Bzzlle.
Ihan kuin nyt sitten tässä raskaudessa ei olis tarpeeksi niin ollaan ajoitettu keittiörtemontti tuohon kuun vaihteeseen. AArrgghh, onkohan sitä piilomasokisti vai millä ihemeellä mä nyt senkin vielä selvitän. Eilen tyhjensin melkein kaikki keittiön kaapit, että päästään ne viikonloppuna repimään alsa ja sitten katot ja seinät uusiksi myös .. Hmph .. voip olla että ensi vuonna vielä tähän aikaan ihmetellään maalaamattomia seinä yms .... Ihanaa saada uutta ilmettä kotiin, mutta mä olen kyllä ihan loppu ..
Voimia ja jaksamisia kuitnekin kaikille ja odotelleen kevättä!
Jo-an rv 29+1 (ens viikolla jo 30 täynnä)
tytikälle (ja kiitos kiitoksesta =)), Bzz:lle ja Jo-Anille. Toivottavasti sulla Bzz ei tuo tilanne pahene. Taitaa vaan olla sen verran yllätyksiä täynnä oleva juttu, et hyvähän se on, että seurataan. Muutamalla kaverilla on käynyt just päin vastoin - ensin vähätellään ja sitten tulee oikea kiire ja hätä.
Väsymyksestä puheenollen, olen itsekin huomannut (kuten joku toinenkin - en muista kuka), et väsyneenä supistelee huomattavasti enemmän ja nuo yöunet on kyllä tosi tärkeet. Meidän kakkosta odottaessa mulla hävis yöunet jo joskus näillä viikoilla ja täytyy ihmetellä miten jaksoin lähes äippälomaan asti käydä töissä. Sitten tajusin n. 2 vkoa ennen virallisen loman alkua, kun meinasin nukahtaa kotimatkalla rattiin, et ehkä syytä ois jäädä jo kotiin. Lääkärissäkin kun kävin, niin itkuhan siinä tuli.... Nyt vielä porskutellaan (koputtaa puuta) vain näiden muiden vaivojen kanssa.
Kaikista lomista ja hemmotteluista puheenollen, lähdetään mieheni kanssa (ja muutaman muun pariskunnan kanssa) tekemään yhden yön reissu Hkiin ensi kuun puolella. Ohjelmassa olis venemessut ja ehkä meidän naisten osalta myös muutama muu kauppa, hih! Lisäksi työnantaja ilmoitti viime vkolla, että maaliskuun alussa olis tarjolla itselle ja puolisolle liput yhteen paikalliseen musikaaliin, joten pientä piristystä luvassa täälläkin.
Pahnu
Juu...neuvolassa käyty sitten tänään taas ja mun ongelmana on nyt nuo verenpaineet. Eka mittauksella 180/108...no lepäsin sitten siinä jonkin aikaa ja laski sitten 160/97. Harmittaa ja mä tiedän et mulla on aina kauheet paineet sinne mennessä. Ressaan hullun lailla kaikkea ja jännitän sitä mittausta. Kotona mitattuna on aina ihan normaali. Tosi kummaa! Ekan raskauden aikana oli paineet joka mittauksella 170/100 aina, mutta muista oireita ei ollut eli en saanut edes mitään lääkitystä. Ottaa päähän, mutta tiedän et mulla on taipumusta korkeisiin paineisiin. Nyt on taas sitte paineiden tarkistusta viikottain. Toisaalta hyvä niin, että tarkistavat!
Mua kyllä ahdistaa ja tuntuu tukalalta tällä hetkellä kaikki. Onneksi sentään sokeri, hb ja pissa oli ok!
Anteeksi valitukseni! Olo on vaan niin väsynyt tänään. Mitään valmistelujakaan en vielä ole tehnyt ja pitäis kaiketi jos vaikka vauva tulisikin aikaisemmin. Työssä pitäis vielä sinnitellä muutama päivä....Onneksi en tee enää kun puoliaikaisesti eli vuoroni ovat lyhkäisiä. Kokonaan pois jään sitte 6 helmikuuta eli pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Ihanaa!
Onko teillä muuten turvotusta havaittavissa? Mua huolettaa sekin, että mikä turvotus on liikaa...varsinkin nyt kun itse joudun tarkkailemaan tuota hommaa. Neuvolan täti sanoi et minulla on hieman enemmän turvotusta kun aikaisemmin. Sanoi näkevänsä naamasta...jee, kiva! Oikeen pallo naama;)
Terkut kaikille hipsuille!
Elisabeth 28+4 tai jotain
Viime viikon pinolla oli jo pituutta, joten tässäpä uutta alkua!
Kirjoittelen myöhemmin lisää, mutta pikakuulumiset tässä:
Viime neuvola meni ihan kivasti. Verenpaineet oli ihan yhtä alhaalla kuin aina ennenkin, hemppa hiukan laskenut, joten siirryn taas ottamaan kaksi monivitamiinitabua päivittäin. Painoa oli tullut reilut kolme kiloa neljässä viikossa. Olo on kyllä jonkin verran turvonnutkin...
Viime viikon jaksoin töissä kivasti, ei supistellut eikä jomotellut alaskaan. Saikku ja loma siihen päälle tekin kyllä tosi hyvää (vaikka uuden vuoden viikko meni perheeltä mahataudissa, itse sentään säästyin). Mutta, mutta, eilen illalla alaselkä sanoi työsopimuksen irti. Yöllä rupes supistelemaan ja nyt äsken alkoi tuo paineentunnekin vaivata. Neuvola olis puolentoista vkon päästä. Jospa sinne asti pärjäis...
Kirjoittelen myöhemmin lisää ja vastailen gallupeihin...
Pahnu 24+2 (jipii, seitemäs kuukausi aluillaan!)