Huhtihippuset hipsutellen =) vkoon 3
Kommentit (42)
Ääh, pitää lähteä pojan kanssa vielä lekuriin, kun nuhakuumeen lisäksi alkoi valittaa syyliä. Pelkän nuhakuumeen takia en tosiaan olisi vielä lähtenyt, mutta kurkatkoon nyt samalla korvat, kun kerran syyliä mennään näyttämään. En millään olisi viitsinyt alkaa tekemään itsestäni ihmisen näköistä näin illaksi, kun päivän olen kerran kotona peikon näköisenä töitä tehnyt.
Tuijan tytöllä oli todettu sivuääni sydämessä. Olen usealta tuttavalta kuullut vastaavista tapauksista, mutta kaikilla on ollut kyseessä flunssaan liittynyt häiriö. Eli ei ole löytynyt sen ihmeempää vaan ääni on ollut poissa, kun flunssa on parantunut. Sama juttu yhdellä aikuisella ystävällä. Kannattaa tietysti aina tarkastaa, mutta ei välttämättä ole mitään vakavaa.
Bzzllä heitti arvot ja muitakin kremppoja saaneita tuntuu olevan useita. Tsemppiä itse kullekin ja koittakaa muistaa levätä mahdollisuuksien mukaan! Itse nukuin pojan kanssa tänään 2,5 h päiväunet, kun kerran kotiin jouduin jäämään ja jos ei olisi tuota mahdollisuutta ollut, niin varmaan olisi jo alkanut supistelemaan.
VivaS, se sun huutama liina on varmaan nk. kudottu liina, jos ei kerran jousta. Trikoiset joustaa ja sen joustavammasta materiaalista tehdyistä liinoista en ole kuullutkaan.
Nimen kanssa meillä on ongelma. Ei kerta kaikkiaan meinata keksiä hyvää etunimeä tytölle, toinen nimi on sentään selvillä. Uhkaavasti näyttää jo siltä, että pojan antama työnimi Veera saattaa jäädä pysyväksi. Siinä tapauksessa kyllä pitää niistää toinen e pois... Mutta kuulostellaan ja tunnustellaan asiaa. Minulla on hyvä ehdokas etunimeksi, mutta miehen mielestä se vaikuttaa " keksityltä" .
Kai tästä pitää alkaa tukkaa vääntämään ja naamankuvaa piirtämään. Jos kerran Tapiolaan raahaudun, niin tuo sairaskin ipana saa kiepahtaa mun kanssa Stockan laukkuosastolla, kun tältä mammalta puuttuu ruskea käsilaukku. Jos siellä vaikka olisi joku kiva alennuksessa!
Winku ja Veera 27+1
No nyt esikoinen nukkuu ja mies lahti salille, joten eikohan aikaa kirjoitella loydy enemman!
Tosi paljon tsemppia Bzz:lle, Elisabethille ja Tytikalle vaivojen kanssa. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin loppuun asti!!!!!
Tuikulle ja Winkulle jaksamisia sairastavien lasten kanssa.
WINKUlle piti noista jumpista sanoa. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut ton tekstin! On nimittain tullut mieleen etta olen kuin jokin suuremmankin luokan nahtavyys noilla tunneilla :) Esikoisen kanssa liikuin loppuun asti, ja se on tarkoitus nytkin. Tietty rauhallisemmalla tempolla, mut kuitenkin. Se on mulle sellainen henkireika.
Nimi on meillakin viela hakusessa.. Jotenkin on vaikeaa loytaa sellaista kansainvalista, mutta kuitenkin suomalaista nimea pojalle. Tytoille tuntuisi olevan paljon enemman! Esikoiselle nimi loytyi suht helposti. No onhan tassa aikaa viela pohtia, vaikka meilla sen nimen pitaa olla valmiina heti vauvan synnyttya, etta saadaan rekisteriin ja passiasiat kuntoon. Eli kaikki ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan :)
Vyotaron ymparys 93 cm. Aikamoinen pallo tossa edessa, sivuilla ei mitaan... esikoisen kanssa oli sama juttu, eli ei eroa tytto- ja poikamahalla meilla ;)
Jaksamisia ja hyvaa viikonalkua kaikille taalta kaukaa
Browniette 27+5
Me just tässä lähi-kirjastolla satu-tunnilla. nyt pitäis kotiapäi lähteä.. kamala keli!! Olikohan se talvi jo siinä..?
mutta ei muuta :)
Viva 25+1
Just tuossa sain kolme housuvaippaa kuopukselle tehtyä, mut kyl tuossa alkaa olla jo asennon kanssa tekemistä, kun pitää jotain tarkempaa tehdä...
Väsymyskin on tullut takaisin - kuopus on taas nukkunu hyviä öitä - joten äippäkin luulis levänneempi olevan, mut ei ilman päikkäreitä onnistu päivät. Se on vain ikävää, kun pitäis jaksaa viel pariin tenttiin lukea, ja aina kutsuu nukkumatti kesken kaiken.
Huomenna olis 1v. kuvaus, joka peruuntui viime viikolta, neidin kuumeen vuoksi. Tuleekin hieman erilaisia kuvia, kun ei neiti vielä nouse seisomaan, kuten isot siskot tuossa vaiheessa...
Sais tulla pakkaset takaisin, et sais nuo lapset viihtymään tuolla ulkona - toki isommat leikki tänään " lälly-leikkejä" , kun vettä tippui räystäältä, mut luisteleminen olis varmaan viel mukavampaa - kuopuskin pääsis ottamaan kyytiä ;)))
Mistähän sitä onkaan ollut puhetta..... nyt ei tule mieleen.. Taidan lähteä iltahommiin...
--Mirpa ja masu rv 27+6, ja tenavatx3--
Jospa mäkin jotain tänne kirjoittelisin, kun on taas monta viikkoa vierähtänyt...
Olo on kamala. Ei nyt saisi aina tulla tänne valittamaan, mutta nyt ei paljon muuta mielessä liiku. Niin on huono happi, että oksat pois. Olin viime viikolla kolme päivää NKL:lla makaamassa, koska supisteli niin prrrrkllllsti, että pelättiin jo synnytyksen käynnistyvän. Siellä molemmat vauvat kuitenkin ONNEKSI edelleen tyytyväisenä köllöttää ja kasvaa, niin että vatsaan sattuu. Kohdunkaula oli juuri tuon ns. kipurajan yläpuolella, joten sain sitten lopulta lähteä kotiin lepäämään. No täällähän nyt sitten mökkeydyn ja koitan muka jotain koulujuttuja räpeltää. Mutta on se vaan niin eri, kuin istua luennolla... Sosiaalinen elämä siis nolla.
Eipä sillä, että paljon mitään pystyisi tekemäänkään. Koska koska, riesaksi on toki palannut pahoinvointi. Niin, että aamut menee oksentaessa ja toisinaan pyörtyillessä, koska raudan raivokkaasta syömisestä huolimatta Hb on ihan päin helveedosta. Vähänkin kun on liikaa pystyssä, niin joko supistaa, pyörryttää, oksettaa tai sitten muuten vaan repii, kun tää vatsa on mun pieneen vartaloon niin iso jo nyt. En ymmärrä, miten tästä muka selviää. Uskon tällä hetkellä vakaasti, että on tapahtunut joku evoluutiovirhe, että mulle on tullut kaksoset. Niin kovasti, kuin heitä odotetaankin, alkaa tää raskaus tuntua ihan kohtuuttoman raskaalta.
Haluisin niin kvasti jumppaankin, kun jotkut teistä on täällä siitä puhuneet. No juu.... pääasia tietty et bebet on kunnossa.
NIMISTÄ on ollut puhetta; meillä on pojalle ollu alusta asti kaksi vaihtista, joista toinen nyt näyttää karsiutuneen pois. Tytön nimeä vielä vähän tapaillaan, mutta kyllä sekin on alkanut nyt pikkuhiljaa muotoutua. Jotenkin tuntuu paljon vaikeammalta keksiä tytölle kivaa nimeä... En tiedä miks.
Meen nyt katsomaan Greyn anatomiaa. Anteeksi valitus. Palaan varmaan perjantaina kertomaan ultrakuulumisia ja vauvojen kokoja. Pari viikkoa sitten olivat n.850g. Olisiko jo kilon raja rikki. Jännää!
-Bea ja pienet, rv 27+0-
Tänään oli taas liitoskipu-päivä, kun uskaltauduin vähän kaupoille ja jouduin kävelemään ees taas. Tuntui, että maha oli revetä =(
Mutta paljon kivaa tuli tytsylle ostettua! Ja itselleni ostin sen Anitan tukivyön, tuntuu ihanalta päällä. Suosittelen kaikille selkäkivuista kärsiville ja liitoskivutkin kuulemma helpottaa.
Winkua ja muita tuntui pännivän muitten asenne jumpissa. Mä olen nyt pari kertaa käynyt mamma-joogassa ja se on aivan i-ha-naa! Ja siellä ei kukaan katsele pallomasuista kummeksuen, päin vastoin. Suosittelen kyllä mammajoogaa kaikille joilla vain on sellaista mahdollisuus päästä harrastamaan.
Bea-raukalle on palannut pahoinvointi! Voimia! Mulla oli paha raskauspahoinvointi viikolle 21 asti ja pelkään että se tulee jossain vaiheessa takaisin.
Tytikkä ja Viva olivat kärsineet hengenahdistuksesta. Mulla on astma taustalla, ja mulla on ollut välillä vaikea hengittää. Mutta uskon, että ennemminkin syy on siinä että kohtu painaa keuhkoihin, kuten Vivakin epäili.
Aika paljon on kaikki valittaneet oloaan... Eipä se täälläkään hääppöinen ole mutta onneksi masuasukit on kaikilla kondiksessa. Jaksamista meille kaikille krempoista kärsiville!!! Kyllä se tästä!
Marinelle 28 tasan
Eipä kuulosta kovinkaan monen olo kovin hääppöiseltä, erityis tsemppiä kuitenkin Bealle! Ja taidan jättää omat vaivat väliin kun eivät ole äityneet tällä viikolla ihan noin hirmuisiksi. Mutta mahan lapset mittaili ja 88 cm löytyi.
Tuikku oli jo tainnut saada äippäpakkauksen? Onko kukaan muu? Mie täällä malttamattomana odottelen, vaikka paperitkin on jätetty vasta puolitoista viikkoa sitten. Tavarahankinnassa olen muuten edistynyt kun kaukalon löysin ja viikonlopulle olisi kovat tavoitteet etsiä vaunut. Vaatteista en enää edes oikeastaan murehdi, kun niitä tuntuu löytyvän yllin kyllin sukulaisilta ja tutuilta.
Burde kävin kattomassa netissä niitä Cuddlebunsin vaippoja ja olivat kyllä tosi makeita, melkein jo olin tilaamassa muutamat. Mutta kysyn sulta vielä, kun muistelin, että sanoit aiemmin, että teijjän tyttö on hoikkanen, niin onko teillä ollut käytössä se bikini cut? Meillä kun pojat olivat aika hoikkia ja sen takia just monet kestikset vuoti, kun ne oli malliltaan niin leveitä.
Varsinaisia mielihaluja mulla on yllättävän vähän. Tuoremehua pitää saada aamulla ja mandariinit ja appelsiinit maistuu sika hyviltä. Maksaa olen aina raskauden aikana himoinnut¿.mutta onneksi en niin pahasti, että olisin sortunut. Ja nyt onneksi maksamakkara on sallittu.
Mutta nyt töihin!
June ja viikot unohduksissa
minä nyt täälä näköjään joka päivä :) ..eei mitenkään käy aika pitkäksi kun ei oikein mitään tekemistä ole.. :)
Winku,aijaa,eli tuo on siis kudottu liina.. oikea ekspertti siis olen! Osaatko sanoa että olisko sellanen trikoo-liina fiksumpi ostos ainakin aluksi? Vai pärjäänköhän tuon kanssa.. voishan sitä koittaa tytön nuken kans harjotella et osain sit sitoa oikein.
Ja Bealle paljon tsemppiä!! ei osaa kyllä kuvitella millasta on kun kaks vauvaa mahassa. mutta koita jaksaa!
Mutta nyt rupeaakin aika loppumaan,missähän kaikki on kun on täällä taas ollut niin hiljasta..? :)
Viva rv 25+2
Vihdoin sain itseäni niskasta kiinni ja pääsin sepustelemaan tänne. Pitkin viikkoa olen käyny lukemassa kuulumisia mutten ole ehtiny vastailla itse.
Voimia vaan kaikille vaivaisille, täälä meno jatkuu edelleen samanlaisena, kädet puuduksissa ja alkuviikosta selkä sanoi itsensä irti töissä.. Nyt saikulla nämä kaksi päivää ja maanantaina yritetään taas työskennellä.
Tulokkaan liikkeet on onneksi palanneet entistä voimakkaampina takaisin viime viikkoon verrattuna, kun niitä tuskin olikaan.
Tehtiin alkuviikosta päätös että otetaan esikoinen kotiin hoidosta noin kuukausi vauvan syntymän jälkeen, niin ollaan saatu rytmit kohdalleen. Siellä on jotain kränää parin muksun kanssa eikä poika tykkää yhtään lähteä sinne.. :( Ja on se vasta itsekin niin pieni että mielelläni otan takaisin äidin kainaloon. :)
siinä sitä tähän hätään, palataan myöhemmin asiaan.
äiti-05-08 rv 25+2 (muistaakseni)
tänään kävin vähän shoppailemassa,mukaan lähti bodeja,parit potkuhousut.lastentarvikeliikkeestä löysin ihanan huovan mihin kääriä pikku-ihmisen.huomenna olisi lääkäri,kattoo kohdunsuun tilanteen ja sen tyrän.vähän jänskättää,kun parina iltana on vähän maha ollut tyrän kohtaan arka.onko kellään muulla ollut samanlaista vaivaa?aattelin vaan että leikataanko tyriä odotusaikana jos onkin vakava se tyrä?pelottaa että jos tarviin leikkauksen ja vauva vaikka syntyykin etuajassa,niin se on siirto lahdesta tampereelle.on tullut jo kaikkea mietittyä.......
jos neuvolan lääkäri laittaa äitipolille huomiseksi käynnin niin ajattelin vähän udella lekurilta kumpi siellä masussa asustelee.onneksi pääsee ihan yksin käymään lääkärillä,kun kaveri tulee vahtimaan noita isompia.
meillä 3v. tyttö toivoo kovasti tyttöä ja vanhin poika 5v. toivoo taas veljeä.
mulla ei oikeastaan ole ollut minkäänlaisia mielihaluja,kaupassa käydessä suolakurkut tuoksuvat syntisen hyvälle,mutta en voisi kuvitella syöväni niitä.makeata ei oikeastaan ole tehnyt mieli yhtään,mikä on kyllä ihan hyvä kun joudun sinne sokerirasitukseen.nykysin heräilen yölläkin vessaan,ja närästys on oikeaa kidutusta.se iskee juuri ennen nukkumaanmenoa.vauva on asettunut mielestäni ylös,alavatsalla ei liikkeitä tunnu oikeastaan yhtään.
mutta eikun pesukonetta pyörittämään,saa nähä miten ensi yönä uni maittaa.
hyvää loppuviikkoa kaikille huhtihipuille!
äityliini-81 ja ipanat ja vaavi
Kävin tänään hakemassa postista huutamani turvakaukalon, se on tosi ihana! Tuli vaan sellanen olo, että kumpa sais siihen pian täytettä=(
Tänään tuli uusi aika sinne kipupolille. Eka aikahan mun piti perua kun en sinne päässy, se olis ollu rv 24, no sitten sovittiin, että uusi aika varataan tammi-helmikuulle. No nyt sitten tuli aika 17.3.!!! Sillon on jo menossa rv 38 ja sektiohan pitäis tehä ennen laskettua aikaa ja nää puudutus/nukutusasiat piti sopia valmiiksi hyvissä ajoin=((
No, olohan on mitä mainioin, mitä nyt liitoskivut välillä vaivaa, mutta muuten vointi on ollu mahtava!!
Voi teitä jotka ootte kärsiny kaiken maailman vaivoista!! Toivottavasti ne vaivat pian helpottaa- pianhan se jo palkintokin on luvassa=)))
Tuija + hippunen rv 28+6
...kyllä tätä viikon viimoista työpäivää on taas odotettu kuin kuuta nousevaa. Väsymys ei ota laantuakseen, mutta tunnollisuus taas toisaalta ei ole vielä antanut periksi hakea saikkua. Mie lasken nyt sitten vaan viikkoja. Pitäisköhän aamukampa hankkia? :) Pomolle kyllä kieltäydyin tekemästä ylitöitä eli ilta ja viikonloppuhommia, vaikka kuin on tiedossa tilaisuuksia ja kiirettä. En mie nyt ihan selkärangasta rupee intoa tähän työhön repimään.
Voimia kaikille kipuiselle ja muilla joilla alkaa nämä loppuraskauden vaivat peittoamaan keskiraskauden energisyyden. Henk. koht. mulla ei kyllä ole ollut minkäänlaista energisyyden tai hehkun aikaa. Kyllä tuntuu olevan totta kun ikaa tulee niin vaivat lisääntyy. Ekan kanssa silloin vajaa kuusi vuotta sitten olin ihan koko raskauden tosi hyvin voiva. Ei kivuista ai vaivoista tietoakaan alkuraskauden kuvotuksen jälkeen. Tää tuntuu olevan jo iahn toista maat. Nooh, kolmekymppiä ohitettu niin taitaa olla suunta vaan alaspäin ... :)
Kovasti olette jo hankintoja tehneet. Meillä ei ole vielä tuohon panostettu. Tarkoitus on alkaa äippäloman aikana kaapia tavaroita kokoon ja tilaa uudelle tulokkaalle raivaamaan. Ihan kun tää väsy nyt sitten ei riittäisi niin päätettiin aloittaa keittiöremppa tähän väliin. Ensi kuun alussa tulee uudet kalusteet, joten nyt olen kaapeja tyhjentänyt ja viikonloppuna olisi tarkoitus alkaa repimään vanhoja kaapistoja alas. Katot ja lattiat menee myös uusiksi, joten nekin pitäisi repiä alas ja saada valmiiksi enen uusien kalusteiden tuloa. Jooh, ja eipä ressiä lainkaa. Mieskin on viikot poissa, joten tietää kyllä tarkasti kuinka nää pari viiikonloppua sujuu. Se siitä levosta. Nooh jaksettavahan se on ...
Joskus tulevaisuudessa esim kesällä kun on tenavat kainal0ossa olisi mukava hieman kartoittaa olisiko joku yhteistapaaminen meillä hippusilla mahdollinen. Pistäkää kuitenkin mietintä myssyn alle, vaikka jotain alueellista miitinkiää ...
Jaksamisia siskot!
Jo-an 29+4 oho ...
Ollut melkoista säätöä tämä viikko, kun poika on kipeä ja molemmilla vanhemmilla enemmän kuin tarpeeksi töitä. Nyt ollaan kuitenkin tämä työviikko loppuun luovittu ja maanantaina on onneksi anoppikin tarvittaessa soitettavissa hätiin. Outoa tässä on se, että jätkällä ei ole kuumetta, ihan hillitön nuha ja aika kova yskä vaan vaivaa. Näiden takia yöt on olleet yhtä hulinaa ja sen näkee omien silmien alta...
Vivalle sen verran liinoista, että toki kannattaa harjoitella nuken kanssa, mutta valitettavasti se lötkö, niskasta tuettava pikkuihminen on ihan eri asia saada sinne liinaan, kuin nukke. Suosittelen edelleen trikoisen hommaamista aluksi, sillä jos kudottu liian on liian löysällä -> vauva tippuu tai ainakin on huono kantaa ja liian tiukalle sidottuun kudottuun liinaan et edes lasta saa pujotettua.
Omaa napaa ja vähän valitusta täältäkin. Keskiviikon istuin kurssilla 8-16 ja välissä vain kahvitauot + lounas. Lopputuloksena kipeytynyt häntäluu ja nyt ei juuri tee mieli ahteria penkkiin iskeä. Normaalina työpäivänä liikun paljon enemmän, kun pomppaan vähän väliä etsimässä jotain paperia, neuvottelemassa kollegojen kanssa tai ihan vaan juoma-automaatilla. Täytyy jatkossa muistaa, ettei passaa noin paljoa istua yhden päivän aikana.
Meidän Veera-neitokainen on kauhea myllääjä. Pari päivänä on tullut huono olo siitä, että mahassa käy niin mahdoton myllerrys. Mua vaan huolestuttaa, kun edelleen tuntuu olevan neiti poikittain. Saisi pikkuhiljaa jo asettua pää alaspäin. En todellakaan pidä ajatuksesta, että joutuisin sektioon poikkeavan tarjonnan takia, kun oletusarvona on, että rt:ssä oleva vauva tulisi suht helposti alakautta.
Täytynee alkaa etsiä treenitossuja, menen viideksi päivittämään punttisohjelmaani, että saan sitten mammiksen alettua veivata rautaa päivät pitkät. Siellä on toinenkin " mahakas" puntin puolella, joten ei ole niin paljon tuijottajia, kuin jumpissa. Mammajoogassa noita tuijottajia ei olisi, mutta sen verran mä olen pihi, etten enää kuntoklubin maksun lisäksi viitsi erikseen mammajoogasta maksaa. Lisäksi on vaikea sitoutua menemään johonkin tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. Eikä kyllä klubin JOOGAtunneilla kukaan tuijota, ne on vaan ne viiskyt ja risat rouvat siellä jumpissa.
Winku ja Veera, rv 27+4
Täällä myös yksi vaivainen vaikka Bean kirjoituksen luettuani en meinaa edes kehdata mitään sanoa... Kovasti vaan jaksamisia sulle Bea, onneks vauvat kuitenkin voivat hyvin ja kasvavat kuten pitää :)
Mä olen keskiviikosta asti ollut 50% sairauslomalla ja jatkossa teen vain 15h viikossa töitä. Jospa nämä liitos- ja selkäkivut sitten vähän helpottaisivat... Nyt ei siis ole oikein meikäläinen nukkunut kivuilta eikä päivätkään mitään herkkua ole. Töissä ollut hirveetä kiirettä jne ja hyvä kun kotiin olen päässyt kävelemään. Sitten ois vielä toi esikko hoidettava... Lääkäri kirjoitti heti saikkua helmikuun loppuun (siis tota osa-aikaista) ja käski heti soittaa jos en sitäkään jaksa. Mut haluan mielelläni olla töissä jotta ei seinät ala kaatumaan päälle. Ja tukivyön sain kans tänään joten saapi nähdä onko siitä mitään apua.
Kovasti jaksamisia meille kaikille, tuntuu aika monella olevan vaivoja!!
Emmis 25+5 ja esikko 2.v
[color=blue] Siis mua harmittaa kun en oo ehtiny palstailemaan teidän kanssa. Yks päivä alotin jo kirjottaa, mut sit tuli asiakas yksilökeskusteluun ja se tyssäs heti alkuunsa.
Pinoa lukiessa alkoi jo ihan huvittaa, että kylläpä meistä on tullu ihan raihnasia ja vaivasia.. =0) Kellä kolottaa mitäkin paikkaa ja mitä vaivoja on kenelläkin. Heh. Ei siis millään pahalla todellakaan! =) Itte oon kans ihan toiskuntonen ja on tosiaan kaikenmaailman vaivoja. Kai se on tää kun ollaan jo menossa loppuhuipennusta kohti, ni alkaa ne loppuraskauden " vitsaukset" vaivaamaan?! =D
Omista vaivoista sen verran, että Taysin lähete sokereista palautu taas kerran kommentilla " dieettihoito jatkuu" . =) Eli ei siis tartte mennä sinne tai alottaa mitään insuliineja. Supistuksia, paineen tunnetta ja alaselän särkyä on ihan kiitettävästi. Väsyttääkin tosi paljon, mutta ei " ehdi" lepäämään. Kai sitä vaan tartteis ottaa itsekkäämpi asenne ja pistää kylmän viileesti mies kaikkiin hommiin. Vaikka eipä sen puoleen... kyllähän se paljon tekeekin.
Doula-juttua sen verran, että doula kävi meillä eilen kylässä ja oli ihan kiva jutella.. Juteltiin eteeristen öljyjen ja akupunktion käytöstä synnytyksessä. Vielä ei laitettu paperille mitään sen kummempaa..Ens kuussa sitten, kun tavataan uudestaan. Vara-doulaa en taidakaan ottaa. Yks ehdokas tossa jo oli, mutta ei vaikuttanut ollenkaan meille sopivalta.
Ääh... Eipä nyt muuta. On tällä kertaa niskat ihan jumissa.. Käytiin siskon kanssa laittamassa verhoja ym. sisustusjuttuja mun työpaikalle, ni siitä meni hartiat ihan jumiin. Noh... On ne huomenna jo taas ok, varsinki jos saa tuon ukon vähän hieromaan niitä. =)
Voikaa hyvin!
Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 28+5
Kyllä me tosiaan ollaan vaivaista porukkaa, mutta eteenpäin mennään sitkeesti. Itsekkin jo lasken päiviä äippäloman alkuun.
Kokeilin tänään uintia noihin mukaviin liitoskipuihin. Tänään vaikuttaa hyvältä, mutta katsotaan onko huomenna taas sitten pahempi. Toivottavasti ei. Nauratti, kun yritin ängetä urheiluuimapukua ylleni, eihän siitä mitään tullut. Kaivoin kaapista vanhan ja venähtäneen uimapuvun joka menikin näppärästi päälle. Altaasta noustessa tosin piti varmistaa kyseisen kappaleen pysyneen yläosasta paikallaan. = )
Huomenna ajattelin tempaista mammajoogalla. En ole ennen kokeillut, edes tavallista saati sitten mahan kanssa. Jollain varmasti on kokemuksia, miltä on tuntunut? Kateellisena olen lukenut teidän osan jumppaintoa. Itse en saa tavallisestikaan itseäni liikkeelle saatika sitten nyt. Tsemppiä teidän jumppahetkiin!
Lokoista lauantaita toivottaen K3ngu 27+4
Kerrankin voin kirjoitella hyvällä mielellä eikä ainaisilla valitteluilla krempoista! :)
Tänään ratkesi yksi hankinta ongelma, kiitos tulevan kummitädin, kun oli menny tilaamaan lahjaksi meille vauva-lehden. Hän oli saanut sieltä tilaajalahjaksi brion kaukalon autoon ja lahjoitti sen vielä lehden lisäksi uudelle tulokkaalle. :) Enää ei tarvitse miettiä kuin mitä tehdä sen vaunu asian kanssa, tuplat vai ei..
Ja joku kyseli äitiyspakkauksista. Omani sain perjantaina, oli viime vuoden mallia, mutta tykkäsin itse kyllä siitä, vaatteet mukavan neutraaleja ajatellen kumpi sitten tuleekin. Ja kaikkein tyytyväisin olin toppapuvun malliin, se oli parantunut huimasti vuoden 2005 mallista, nyt sitä voi jopa käyttää. ;)
Räntäsateisin terveisin äiti-05-08 rv 25+5
[color=teal] Sitä mä vaan tulin tänne ihan pikasesti käymään, että mä ostin tossa viikolla uuden kirjan -> " Väkevä hauras" . Se on Maija Buttersin kirjottama kirja, joka sisältää ¿kuvia ja tekstiä äitiyden mysteeristä¿. Se on muista aivan ihana ja haluunki pistää tähän yhen pätkän siitä, kun se sopii NIIN HYVIN mun viime aikaisiin " aivottomuuksiin" ym. juttuihin. =)
[color=darkviolet]
¿Kuin sisälläni keinuisi hiljaa ja kauniisti, olen kehto pienelle elämälle. Tunnen leijuvani tai kelluvani jossain. Maailmankaikkeus kaikkeudessa. Unenomainen tunne.
Tämä on siunattu tila. Niin siunattu, että sieluni on mennyt sijoiltaan. Kuin shamaani matkallaan: läsnä tässä kehossa ja silti jatkuvasti vähän toisaalla. Jossain raja-alueella, bardossa, ehkä etsimässä pienen ihmisen sielua, hakemassa poikaseni henkeä.
Täällä mutta toisaalla. Tämä tunne seuraa minua läpi raskauden ja tiivistyy synnytykseen. Joskus mietin itsekseni, mikä on se toinen paikka jonne henkeni haluaa matkata. Ehkä se on se, jossa tiedämme sanomatta ja jossa näemme katsomatta. Jonne on jatkuva ikävä.
Kuin painovoima olisi muuttunut: kohdustani on tullut kaiken keskipiste. ¿¿ [/color]
Ei muuta.. Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa! =)
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 29+0
Mä kävin Heidiä odottaessa mammajoogassa ja tykkäsin hirveesti! Se teki ihan hyvää ja liikkeet oli sopivia mahakkaalle. =) Meillä se olis kestäny 6 kertaa jos muistan oikein, mutta en ehtiny käydä kaikkia, kun Heidi syntykin jo 38+5. Olin siis siellä kaikista iso mahasin, mutta eipä se menoa haitannu. =)
Toivottavasti tykkäät teidän mammajoogasta! :)
burde taas (29+0)
Mulla ei oikeastaan ole mitään asiaakaan,kunhan tässä koneella satun istumaan niin pitää jotain kirjotella :)
Pitikin jo aikasemmin sanoa burdelle että tosi mielenkiintoselta kuulostaa tuo doula-homma. Varmasti mukava kun mukana on joku joka varmasti tietää synnytyksistä ym. Itselläni synnytykseen lähtee äiti tukihenkilöksi,oli myös esikoisen synnytyksessä ja hyvä tuki olikin,en olis pärjännyt ilman!
Ja koitanpa nyt muistella mitä galluppeja on ollut tässä.. ainakin vakuutuksista,otan vauutuksen sitten vasta lapsen synnyttyä. Nytkään tuota 2,5veetä en ole koskaan yksityisellä käyttänyt,hyvin päjätty näillä kunnallisilla palveluilla :) niin toivon että näin myös tällä kertaa.
Ja KANTOLIINOISTA. minä huusin huuto.netistä sellaisen,oliskohan trikoinen liina,ja sitä kun kokeilin niin mietin että parempi taitais kuitenkin olla joku joustavampi? tuo kun sellasta ei-joustavaa kangasta,niin varmaan hankala saada sidottua just oikein. te jotka liinoista tiedätte,olisko tälläsen alottelijan eka hankkia joustavaa kangasta oleva liina?
Ja Jo-an,vau! sulla jo se 30vkoa noin lähellä!! hassua kun rupee huhtikuisillakin tuo raja-pyykki lähestymään :) kai se aika kuitenkin menee aika vauhdilla!
Vadelma-mama,hienoa kun jaksat noin koulussa istua vaikka turvottaa ja puuduttaa! itse olin koulussa esikoista odottaessa,niin tiedän kyllä että myös se pitkien aikojen istuminen voi olla aika TUSKAA! :)
Itsellä vielä vähän mietinnässä että teenkö vielä jotain tässä ennen ä-lomaa.. kun toisaalta puuduttaa kotona oleminen ja toisaalta en kyllä yhtään rankemmassa työharjottelussa enää jaksais. Ja sellasta suht kevyttä hommaa en ole keksinyt,että mikä kiinnostais. avoimen amk:n tarjontaakin tutkin,mutta tää niin pien paikkakunta että eipä sielläkään mitään ollut.
Ja Winku,kateellisena kuuntelen kun tollei jaksat jumpissa käydä!! Varmaan auttaa tuo yös synnytyksessä ja siitä palautumisessa kun hyvä peruskunto! (ja sen verran,että ehkä ne ihmiset katsoo vaan ihaillen sua ja masua ;) muistan ainakin itse kun joskus jumpissa ahkerasti kävi yksi raskaana oleva nainen,niin itse tuli huomaamattakin häntä vilkuiltua,ihan hyvässä mielessä kyllä :))
nii joo,ja tytikälle vielä piti sanoa,että toivottavasti tuo nyt ei ois mitään vakavaa!! kuinka pahasti sulla henkeä ahdistaa? -mullakin useemman viikon jo ahdistanut aika paljon,mutta ajatellut vaan että johtuu siitä kun kohtu painaa keuhkoja tms.
Noh,jospa tää jaarittelu riittäis tältä erää! Me lähdetään kohta elokuviin kattomaan se sooloilua :)
Viva,rv 25 tasan