^^MAALIKSET -07- TAMMIKUUSSA^^
Alkukuun juttuja:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=12075954&p=4&tmo…
Kasvupinoa:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11811046&p=4&tmo…
Kommentit (39)
Tökkikää mua nyt sit, jos oon kauheen väärässä, mut jotenkin jäi hämärä mielikuva jostain toooosi pitkän ajan takaa, että Emmi ois lähteny sinne miehensä kotiseudulle?? Kun muistaakseni Hanan oli menossa ja Emmi myös. Voin olla tosi väärässä, mut kun näin muistelen. Et annetaan anteeks, jos rouva siellä on eikä siksi vastaa. =D
Papu
Kävin tossa katsomassa, että vaaaanhasta vanhasta pinosta löytyi Emmin maininta, että ensi kesänä menee kuudeksi viikoksi pois eli Tökstöks itselleni nyt sitten, ei ole Emmi siellä vielä.
Nyt sit huudetaan kaikki yhteen ääneen EEEEMMMIIIIIIIII!!!!!
=)=)
Ja kaikille muillekin tervehdys pitkästä aikaa!
Tänään on taas maanantai, mukava päivä :-). Tiistait on mun viikkojen kauhuja, mutta aina niistä yli pääsee...
Meilläkin toivutaan flunssasta. Pikkuneiti oli kovin kovin kipeänä pari viikoa sitten, kun kuume nousi yli neljänkymmenen ja pieni valitti koko ajan kipujaan. Helpotti sitten, eikä vielä ainakaan ole korvatulehdusta. Esikoinen selvisi vähimmällä, mutta me aikuisetkin oltiin kuumeessa ja mulla kesti neljä päivää ennen kuin laski normaalille tasolle. Oli aika kauhee viime viikko... Mutta siitäkin selvittiin :-)
Meidän touhuhäslääjä on aika aurinkoinen tapaus. Totisempi kuin siskonsa ja vetää herneet herkemmin nenään, mutta kova on meno ja meninki silti. Hampaita sillä on 3 ja kovasti tukea vasten kävelee. Näköjään konttaus alkaa tympiä kun eilenkin kovasti neiti mietti että mitenkäs tästä pääsis ylös.
Tissimaito on yhä pop ja tämäkin neiti on jymähtänyt meidän sänkyyn nukkumaan. nyt yöt alkaa vähän rauhoittumaan.. Neidillä on maitoallergia, joten maitotuotteita ei kokeillakaan ennen kuin joskus. Pitäisi vaan lääkäritkin saada uskomaan, että maitoon tyttö reagoi mutta viiveellä...
Ostin muuten Yamo-kantorepun ja on muuten hyvä vekotin! Iso tyttö kiikkuu selässä sujuvasti ja vuoden vaihteessakin tehtiin piiiitkä metsäretki isolla porukalla. niille poluille ei vaunut olis ikinä mahtunut ja tyttö kattelikin ihastuneena metsän huminoita. Kunnes nukahti :-)
Kestovaippaileeko muuten maaliksista joku?
Tervetuloa meidän raskaiden joukkoon ;)
Telma: meillä kestoillaan.
Nyt kiire, ei ehdi enempää.
Jouhi ja tyttö 9,5kk + rv 12+5
Iltoja vain Maalikset !!!
Ekana: Onneksi olkoon papu ja uusi alku. Nyt vain vauvaliimaa ja tarrasukkia n. 40-viikon yhteiselle matkalle.
On tää palstailu vähän jäänyt vähiin, kun olen aloitellut työt, ja olin ihan todella sairaana kaksi viikkoa, ja lääkekuurilla, ja tyttökin sairastui korvatulehdukseen, sai lääkekuurin, nyt vaikuttaa olevan jo paljon parempi, ei enää hiero korviaan. Kahden viikon kuluttua kontrolli käynti lääkäriin.
Mäkin plussasin viikko sitten, ja siitä meni pari pvää ja alkoi hermoton vuoto .. eli kesken meni. Mutta, mehän ei vielä vauvaa olla yritettykään vaan aloittaa pitäisi vasta kesä/heinäkuussa08. Meille kävi se klassinen juttu, ehkäisy petti. Mutta toki oltaisiin otettu oikein innolla vastaan tämä ' ylläri' jollei olisi mennyt kesken. Epäilen että oma kova flunssani vaikutti keskenmenoon.
Miehen isä kuoli tuossa reilu viikko sitten, ja mies tietenkin lähti sen siliäntien kotimaahansa hautajaisiin. Sai lomaa viikon ja juuri eilen palasi kotiin. Täällä kyseltiin kerran, olikohan sinna, että mistä mies on kotoisin niin sri lankalainenhan hän on. Me ollaan lähdössä kaikki tod.näk. kesällä sinne lomailemaan tai oikeastaan sukuloimaan.
Hananille on pitänyt monen monta x lähettä pahoittelut, ettet päässyt miehesi ja Safian matkaan. Ja kurjaa oli tuollainen tulehdus, että sairaalaan jouduit. Toivottavasti kaikki nyt hyvin.
Meillä asuu pikku ilkimys. Tekee kaikkea mitä ei saisi tehdä, ja jos komennetaan niin kiukkuaa, eli menee selälleen lattialle, itkee ja potkii jaloilla lattiaa, hui, olin kuvitellut, että n. 3v voisivat käyttäytyä noin, muttei pienet vauvat. Muuten oikein tyytyväinen ja iloinen. Sanoo muutamia sanoja, ja liikkuu ympäriinsä. Seisoo tukea vasten. Meilläkin aloiteltu maistelemaan hapantuotteita, ja tyttö tykkää. Hampaitakin jo on ja lisää tulossa. Tyttö osaa halata, vilkuttaa, juoda pillistä jnejne ..Tuntuu, että oppii uusia asioita päivittäin. Ei ole juurikaan kiinnostunut leluistaan, mutta kaikki muu sitten kiinnostaakin :-//
Kuinka Raisalla kasvetaan ja kehitytään ?? Ja kaikilla muillakin .. Missä ihmeessä on tappi, masuli, leanna jnejne ??
Nyt hyvää yötä kaikille t. emmi ja Rosanna
Valtavat onnittelut ensin teille !!!
Ja toivottavasti Hananilla on kaikki nyt ok !
Emmille pahoitteluni, meilläkin on tarkoitus tämän vuoden aikana yritellä taas, vaikka hieman pelottaakin, että mitähän siitä tulee sen syksyisen tuulimunan jälkeen, mulla kun on näillä väliaikaispillereillä niin sekavat menkat, että pahaa tekee. Mutta niin kauan kun tuo poikulainen on öisin tissillä ei voi muita käyttää.
Juu ja yritystä sitten siirtää sekin, että aloitan työt... yhdessä pojun kanssa siis :P Musta tulee siis perhepäivähoitaja, kun en millään raaskinut jättää pientä hoitoon. Tarjolla oli 3 vuorotyötä lähellä tai kaukana ihan valinnan mukaan, mutta en vain voinu tuota poikaa silmistäni päästää :) Näinpä sitten mennään ensin eteenpäin ja katsotaan sitten joskus taas(eli lähinnä plussauksen jälkeen;)) miten siitä sitten eteenpäin. Rahajuttuja en jaksanut ajatella, mielessä pyöri vain se, että en jaksa sitä sotkua miehen työn oman työn ja hoitopaikan aikataulujen pähkäilemisen kanssa.
Meillä kontataan, kiivetään ja selitetään kovasti. Yhdesti poju pääsi kävelykärryn kanssa pari askelta, mutta mikä lie kun ei sen jälkeen ole päässyt. Kovat voimat pojalla on, sillä sohvat ja nojatuolit siirtyilee kun poju puskee niitä paikoiltaan. Tuo kiipeily on aika kamalaa, kun joskus poika saa aina jonku lelun alleen ja saattaa päästä esim sohvalle. Tänään säikähdin toden teolla, kun luin lehteä keittiön pöydän ääressä ja yhtäkkiä poika katsoo mua sieltä pöydän toiselta laidalta!!! Mielessäni ajattelin, että elä nyt vaan liiku ja hiljaa menin katsomaan mitä pojan jalkojen alla oli ja yllätys yllätys, siellä ei ollut mitään !! Ilmeisesti pöydän jalkaa myöten poika oli päässyt nousemaan ja sitten saanut pöydän reunasta kiinni. Ennen joulua meillä siis lähdettiin liikkeelle ja joka paikka on tutkittu jo kymmeneen kertaan. Aluksi poju ei uskaltanut lähteä kovin kauas, mutta nyt saa poikaa välillä etsiä pitkin taloa. Joskus poika on löytynyt esim. ison veljen sängyn alta :D
Että semmoista meillä täällä!
t.Punkeli ja poju 10kk (huomenna 10kk neuvola)
Ihania uutisia, lisää plussia!
Minullakin tuo kierukkaresepti edelleen lojuu eikä se taida paljon siellä apteekin hyllyllä ehkäistä... tässä ollaan vähän niin ja näin mitä tehdään =)
Reeta vipeltää hurjaa vauhtia, kävelee sujuvasti ja ottaapa muutaman juoksuaskeleenkin kun oikein innostuu. Puuhastelee ja touhuilee, välillä pitkäänkin ihan itsekseen. Nyt on alkanut jalka nousemaan ja pitäisi päästä kiipeilemään kun on vähänkin korkeampaa edessä.
Hämmentää ja hääräilee, pikkuinen säätäjä :)
Hapanmaitotuotteet meillä jää lehmänmaitoallergian vuoksi. Pitäisi katsoa liekö Qatlylla maidottomia/soijattomia jogurtteja tms.
Hampaita ei ole vieläkään?? Mutta hyvin menee ikenilläkin. Reeta on keksinyt miten mukavaa on syödä omin sormin leipää tms. Laitan vähän Keijua päälle ja pilkon. Napsii mielellään ja tuntuu olevan hyvää.
Pitää mennä nukkumaan, alkaa silmät lupsua :O
Z ja Reeta pian 10kk sekä muu katras
Papu: Mahtavaa :))))))))) Aivan mielettömän ihania uutisia!!!!!!!!!!!
Syyskuuhun on vielä pitkä matka, mutta usko mua, se aika hurahtaa taas tosi nopeeta!! Onnea siis koko perheelle ja tarrasukkia roppakaupalla!!!
Möhkis: Onnittelut uudesta puhelimesta;) Oli hauska juttu sinänsä kun luin sen sun puhelimen joutuneen pesukoneeseen.
Oma vointi on nyt palannut niin normaaliksi ja hyväksi kun näillä mun viikoilla (rv33) voi olla! Kittos kaikille jotka ovat minuakin muistaneet!!
Kovasti jo tuleva synnytys mietityttää, ja tietenkin mietin päivittäin kumpi siletä sitten loppujen lopuksi tulee ja onhan vauvalla kaikki ok.
Safia porhaltaa siellä mummolassa kovaa vauhtia kontaten, kärryn avulla ja nyt jo harjoittelee pystyyn nousemista. Näin jopa kameran kautta kun se ihme tapahtui toisen kerran, ja kyllä se sai itkut aikasex vaikka en siellä paikan päällä ollutkaan, kuva onnex niin selkee ja hyvä:)
Mihinköhän se Tappi on juuttunut?? JUHUU!!!!!
Hanan
Pitkästä aikaa pääsen tänne, vaihdoin nikkiä kun entinen jatkuvasti herjaili niin kokeillaan sitten toimisiko tämä uusi paremmin ;) Entinen nikki oli m@mma-74
Ihan ensiksi Paljon Onnea papu plussasta =))
Meilläkin kovasti odotellaan sitä ++ tänne =D
Uusia taitoja tyttö kehitti heti vuoden ensimmäisenä aamuna, nousi sängyssä ensi kertaa seisomaan itse :)
Nyt on viikon verran sitten treenailtu tukea vasten nousemista, alastulo itse ei ihan vielä ole hallussa. Että äipällä riittää kyllä hommia.....
Syömiset ja paino menee ihan samanlailla kuin ennenkin. Ei vieläkään maistu/putoa isompien vauvojen ruuat, kovasti ollaan kyllä yrittetty ;) Loppukuusta on 10kk neuvola sitten saattaa olla jo 7kg rikki. Hampaita on 7kpl toistaiseksi, taitaa yksi olla kohta hilkulla tulossa.
Muuten ei mitään ihmeempiä kuulu. Palsta hiljaisuus oli oikein sattumien summa, ensin hajosi tietokone ja samalla viikolla pesukone, tietenkin just ennen joulua!
Ja jostain kumman syystä halusin ensin toimivan pesukoneen (kun näitä lapsia on muutama) ilman sitä ei yksinkertaisesti voi olla :D No nyt pitäisi toimia taas hetken verran näiden kodinkoneiden, pitäisköhän koputtaa puuta silti, heh?!
No nyt tuo neiti heräskin jo päikkäreiltä, kutsu kuuluu....
Palailen taas =)
Hei kaikille pitkästä aikaa! Viikoittain käyn lukemassa teidän kuulumisia,mutta itselle ei muka koskaan kuulu kummempia,joten aina jää kirjautumatta.Nyt kun luin PAPUn plussanneen oli pakko kirjautua, ja ONNITELLA!!! Toivon koko sydämestäni,että kaikki menisi mallikkaasti ja teitä siunattaisiin syysvauvalla! Hurjasti onnea vielä kerran!!
Meillä SINJA on ensi maanantaina jo 11kk (hänhän päätti ryhtyä helmikuiseksi, ja syntyi jo 21.2, heh). Punnitus meillä on ensi tiistaina,joten tarkkaa painoa en tiedä, mutta luulisin hänen olevan ehkä juuri 8kg. Pitkä, siro tyttö,mutta niin touhukas! Sinjalla on uusien oppimisessa selvästi " tauko" .Hän on osannut nousta seisomaan jo kuukauden, ja kävelee sohvaa pitkin, irrottaa jo otteenkin hetkeksi, mutta ei kävele ilman tukea vielä. taaperokärryä työntää, mutta takana pitää kulkea koko ajan,koska voi hyvin vielä kaatua. Jotenkin jouluna ajattelin, että varmasti kävelee tammikuun aikana, mutta eipä tuo taito ole kehittynyt kuukaudessa. Vaan ei väliä, oppiihan tuo :)
Sinja syö jo ihan hyvin, mutta täysin sileää ruokaa, yhtään kökköä ei saa olla, heti yökkää. Ja koska vatsaportti on löysä (refluksitauti) niin jos alkaa yökkiä, niin oksentaa ruokansa pois. Siksi meillä tuo kokkareisen ruoan opettelu on jäänyt. Nyt tuntuu siltä, ettei se IKINÄ opi syömään kokkareista ruokaa! Hän ei yhtään tajua, että hampailla voisi pureskella,ja hampaita on jo 8kpl! Hän kyllä voi haukata esim omenasta palan, mutta sitten joko sylkee, tai yrittää nielaista, jonka seurauksena äiti kiidättää altaan ylle, kun oksentaa vatsansa tyhjäksi. Turhauttavaa! Mitenköhän tuon saisi oppimaan? Eihän tuo opi, jos ei saa mitään pureskeltavaa, mutta kun sitä antaa, niin todellakin oksentaa kaiken mitä vatsassa on!!
Monetko päikkärit teillä nukutaan?
Meillä Sinja nukkuu aamulla klo 10-11 ja sitten toiset klo 14-15.30,ja tosi pitkään saa turjuttaa vaunuissa ennen kuin nukahtaa ( 30min). Taitaisi kohta olla aika siirtää yksiin. Nyt käy yöunille klo20.00.
Yhtään tunnistettavaa sanaa ei vielä tule, mutta joka päivä yllätyn, kuinka paljon hän ymmärtää puhetta! Kova tyttö jokeltamaan hän on kyllä :) Aika ihana pakkaus!
Hyvää alkanutta vuotta kaikille,tarrasukkia plussanneille,onnea synnytykseen sinne kohta meneville, ja plussasäteitä yrittäville!
Caius ja Sinja kohta 11kk
Ja onnea PAPU ja kaikki muutkin plussanneet!!!
Kyllä se vaan kävi mielessä kuinka itse aloin tätä kuopusta odottamaan kakkosen ollessa 8kk eli olin tässä vaiheessa (kakkosen ollessa 10kk) toisella kuulla raskaana :) ONNEA siis hirmuisesti odotukseen ja jaksamisia pienten kanssa!
Kieltämättä itsellä välillä sellainen olo, josko joskus vielä neljäs... :)
Vaan ei vielä meillä mahdollista, pakko ensin vähän töissä käydä ja isompi koti meille tarvittaisiin jo tällä nykyisellä porukallakin.
Meillä on melkoista menoa nykyään, kun tää mein pikkuherra koittaa mennä isompien mukana ja tutkii kaappeja ja kääntää kukkamultia ja kaikki kielletty tuntuu kiehtovan. Kielto saa aikaan hurjan itkunpuuskan ja loukkaantumisen, on vaan niin söpö kun on niin herkkis :)
Ääntä kokeillaan melko äänekkäästi, siis ihan silleen että äidin korvissa soi.
Viimeyö meni meillä risaisesti. Poika heräsi puolenyön tuntumassa huutamaan ja kiikutin sitten tänne alakertaan jottei tuolla isompia herätetty kun ei millään tahtonut rauhoittua. Tuntui että johonkin häntä koski ja annoin sitten särkylääkettä. Meni kolmeen ennenkuin nukahti uudelleen ja isommat heräs jo seittemältä aamulla :/
Pikkasen oli nuutunut olo aamulla mutta eipä meillä montaa yötä olla huonosti nikuttu. Liekkö nyt sitten lisää hampaita pukkaa kun noin kiukutti.
Mutta nyt tää lähtee nukkumaan. TAPPIA huhuilen vielä minäkin pinoon!!! Ja HANNAN kuulumisia olis kanssa kiva kuulla.
t. K@tju ja pojat
Täällä sitä aherretaan. Mies nimittäin joskus taannoin erehtyi lupaamaan, että meille tulee tiskikone sitten, kun tulee toinen vauva ja nyt sitten oon aamun siivoillut keittiössä niin, että tilaa ois sille koneelle. Eli siis menetän yhden kaapin säilytystilat, mutta kyllä täällä näemmä tilaa on. Nyt vaan en pidäkään tosta järjestyksestä, joten taidan vähän muokata sitä vielä.. Onneks on aikaa, kun en sitä konetta saa kun vasta sitten syssymmällä.. =D
Meidän Hermanni se sitten kävi eilen neuvolassa ihastuttamassa terkkaa. Oli niin aurinkoinen ja touhukas, vaikka räkä valuu nenästä kaameina köntteinä ja yskii kovasti. Mitat pitäis päivittää kasvupinoon, kun ehtii.. Pituutta oli 74,5cm ja painoa 9390g ja pipokin mitattiin ja se oli 44,3cm.
Kiitos kaikille vielä onnitteluista. :) Ei vieläkään silti tunnu kovin todelliselta tämä odotus. Ehkä nautin sitten täysillä vasta, kun on eka ultra takana ja siihenhän on kyllä vielä jokunen kk aikaa. Jännittää vaan, että miten sitä täällä pärjää tuon juniorin kanssa, jos saan elää pää pöntössä, kuten edellisenkin raskauden.. Kurjaa.
Nyt meen kyllä uudestaan värkkää tota keittiöö. Poju päikillä ja herää kohta lounaalle, mut hetken tässä vielä ehtii värkätä. :)
Papu ja Hermanni 10kk
Papu: Kokemuksesta voi sanoa, että vaikka pää katoisikin sinne pönttöön aika usein sinulla lähipäivinä, niin kyllä sä sen pikkusen kanssa silti pärjäät ihan hyvin:)
Tosin Safiahan oli viime kesänä vielä pieni ja uskalsi/pystyi jättämään sänkyyn ihan huoletta, kun piti sinne veskiin päästä.
Ota kaveri vaikka vessaan mukaan;) Katteleepa sitten sua oudoksuen et mix se äiti nyt tolleen tekee???
Mua jännitää/ mietittyttää eniten kuinka mustis Safia voi uudesta vauvasta olla, riittääkö mun rakkaus/syli/ aika molemmille tasaisesti? MIten ruokailut tulee sujumaan??? Plääh.
Me ollaan anomassa anopille viisumia ensi kesäksi. Mies on kuitenkin paljon työn takia poissa kotoota, ja anopilla ja Safialla menee nyt niin loistavasti yhdessä, niin mä saisin seuraa ja apua, kun niitä pikkuisia on kaksi.Toivottavasti se viisumi onnistuisi.
Hanan rv33+2
Minä luen aivan haltioissani plussanneista :)
K@tju: Mulla on vähän samanlaisia mietteitä, että josko vielä neljäs... tuntuu että uskaltaako sitä edes ajatella, saati että ääneen sanoisi ;) Mies ei laittaisi pahakseen. Täytyy tunnustaa, että vähän kuumeiluttaa.
Että mitäs tässä nyt tekisi, tunteet sanoo kyllä mutta järki sanoo ei.
Menisi koko elämä uusiksi, tai ainakin auto. Muutettiin just vuoden vaihteessa isompaan asuntoon, että tänne kyllä mahtuisi vielä yksi pikkuinen.
Mutta sitten muuta. Reeta on tänään 10kk, kävelee sujuvasti ja ollaankin nyt harjoiteltu kenkien pitämistä. Arvaahan sen miten siinä sitten kävi. Että peppu maahan ja pienen ihmetyksen jälkeen siirryttiin takaisin konttamaan. Että niilläkö pitäisi kävellä?? No, pikkuhiljaa opitaan tuokin taito.
Jaahas, neito heräsikin kesken unien. Nukkkuu pihalla vaunuissa ja meidän remppamies hakkaa jotain ihan vieressä, että jurppii!!!
Z ja Reeta 10kk sekä muu katras
Vauva kuumetta on täälläkin ilmassa ja sais tulla ihan milloin vaan mutta vielä ei oo kuulunut.
Meillä on tytöllä vasta 2 hammasta ja ens viikolla tulee 10kk täyteen.
Ottaa tukeavasten pari askelta mut sit pettää jalat alta. Iina ei oikeestaan ryöminyt koskaan vaan lähti suoraan konttaamaan. Sanoja olen odotellut mutta ei ole vielä tullut vaikka omanlaista asiaa riittää toden teolla. Osaa moikata käsi pystyssä ja eilen oppi vilkuttamaan. Taputtamaan oppi ennen joukua ja nyt innostuessaan taputtaa aina.
Emmiköse oli joka mainitsi että heidän tyttö raivostuessaan polkee jalkaa. Niin meillläkin. Tai oikestaan jos jokin menee vinoon jonkun lelun kanssa niin silloin voi lelut lentää ja jalan hakkaaminen ja käsien viuhkominen alkaa. Hassun näköistä se todella on.
Mekin ostettiin juuri joulun alla uusi ja isompi pyykinpesu kone kun edellinen alkoi pesemään pyykin huonommin ja alkoi jättämään vedet sisälle ja lisäksi sen täyttömäärä oli aivan liian pieni.
Tammi kuu onkin mennyt työn huonetta sisustellen. Työt alkaa ensi kuussa tai oikestaan olen osittaisella hoitovapaalla eli teen 2 vkl töitä kuussa ainakin helmi ja maaliskuun ja huhtikuussa sit katotaan mikä on tilanne. Tyttöä en hoitoon vielä haluaisi viedä joten työvuorot sovitellaan sitten miehen työvuorojen mukaan.
Meidän vanhimmainen berninpaimenkoira on nuyt 4kk sisään saanut kolme hotspot ihottumaa ja taas joutu pitkälle antibiootti kuurille. Seuraavaksi jos uusiintuu pitää otta näyte ihosta jotta selviäis mistä se johtuu. Haavaa pitää hoitaa 2 kertaa päivässä ja lääkettä antaa. Sekin tuo lisä työtä tähän arkeen. Onko kellään koiran omistajalla tästä kokemusta. Ketään kohtalotoveria en ole vielä tavannut?
Jaahas jo sitä alkas sapuskan tekoo jotta miehelle olisi ruokaa kun tulee kertausharjoituksissa tämän viikon. Onneksi tulee kotiin. =)
Mutta palaillaan ja hyväää viikonloppua kaikille!!
Tappi jos luet pian kertoon sinunkin kuulumisia. Onkohan se jo muuttanut sinne anoppilaan? Eikös se jotain puhunu vai muistanko väärin?
Nemotus ja Iina
Nemotus: Meidän 10kk:sella ei ole vielä yhtään hammasta! Joten älä ole huolissasi.
Moniko maaliksista on palaillut/palailemassa töihin lähiaikoina?
Minä olen hoitovapaalla ainakin elokuun loppuun.
Mihin on kadonnut Leanna?
Z
Ihan ensin onnittelut papulle ja kaikille muille plussanneille = )
Ajattelinpa minäkin vähän kirjoitella kuulumisia.Meillä Venla lähti uudenvuodenpäivänä kävelemään ja nyt sitä tassutellaan joka paikkaan ja on niin hellyyttävän suloinen taapertaessaan.Eli alle 10 kk:n ikäisenä lähti niinkuin veli ja sisko aikoinaan.Onneksi ollaan pysytty kaikki terveinä eikä taudit ole päässet iskemäään(kopkop nyt piti ihan puuta koputtaa).Pikku neiti on myös alkanut syömään vihdoinkin kunnolla mutta sitkeyttä se vaati kun mikään ei kelvannut,mutta omaan sänkyyn ei suostu ollenkaan nukkumaan.Nyt tämä mamma painuu pehkuihin kun lapsukaisetkin jo nukkuvat..Hyvää viikonloppua kaikille........
t:zappe ja Venla 10kk ja risat
enpä ole käynyt täällä kirjottelemassa.. on ollut mukamas niin paljon muita kiireitä..
tai no kyllä nuo hääsuunnittelut kiireisenä on pitänyt:D
mulla ei vaan menkkoja näy eikä kuulu. ei ole siis vielä lainkaan synnytyksen jäljiltä alkaneet, ja juliuskin täyttää maanantaina 10kk! johtunee tuo menkkojen viivästys siitä että vielä imetän.
ihan kauhea vauvakuume päällä:/
meillä julius on nyt ottanut ensimmäiset askeleensa ilman tukea<3 iso poika:D
ja PAPUA ONNITELLA!!! Onneaonneaonnea!
Pikapikaa meidän kuulumisia: muutaman viikon valvottujen öiden tuloksena yksi pikkiriikkinen hampaannysä toisen kaveriksi! Onneksi! vähäksi aikaa on nyt siis meidän yöt hieman rauhoittuneet, enkä edes uskalla ajatella muiden hampaiden tuloa. Muutoin jatketaan samaa rataa peppukiitäjänä eteenpäin uusia kolttosia keksien ja tehden :)
Nyt sapuskan laittoon!
EMMI MISSÄ OOT? Ja muut?
Raisa ja rimpsessa muutamaa päivää vajaa 10 kk