Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kiusasi ja ketä?

Vierailija
15.11.2008 |

Minulla on puhehäiriöinen ekaluokkalainen jota kiusataan aika sumeilematta. Kerran taas kotipihalla naapurin saman ikäinen poika alkoi kavereineen kiusaamaan. Sellaista vittumaista "Sano ferrari, niin miten se meni, ei fellali vaan ferrari, hähää et osaa" ja sitten vielä pottumaisempia juttuja (sellaisia että kielihäiriöinen ei tajua kiusaksi ja tehdään ihan naurunalaiseksi). Pojilla kauhea räkätys päällä, välillä käytiin sylkemässä päälle, välillä tönimässä, juostiin nimitelleen karkuun kun lapseni yritti mennä heidän kanssaan leikkimään, kuiskittiin tyyliin "tuo on se sieltä koulusta joka ei osaa puhua"...

Minä sanoin rauhallisesti lapselleni, että "Jotkut ihmiset ovat vain syntyneet niin tyhmiksi että eivät osaa muuta kuin kiusata. Ei kannata leikkiä idioottien kanssa, käy hakemassa joitain mukavia lapsia ulos". Ja niin lapseni lähti hakemaan bestistään.

Nyt naapurin rouva on verisesti loukkaantunut koska "haukuin" hänen lastaan. Ilmeisesti.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttääpä taas, mistä noita naapurin rouvan kaltaisia ihmisiä sikiää...

Vierailija
22/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää hoitaa tilanne niin, ettei synny kiusaamisen kierrettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että elämä opettaa, että toisia ei saa kiusata.

Vierailija
24/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toisia haukkuu. Näinhän se on. Ja vanhemmille, jos olette kuulolla, kun lastanne kiusataan; heti vaan kiusaajat puhutteluun.

Vierailija
25/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuten mitään järkeä olisi ollut. Ja poika kertoi äidilleen.

Siitä vain, aion vastakin puuttua kiusaamiseen leimaamalla kiusaajat tyhmiksi.

PS: ei ole ko. pojat enää kiusanneet poikaani. Tämä naapurin poika on jopa tehnyt pieniä lähestymisyrityksiä, minä en kanna häntä kohtaan kaunaa ja saa kaikessa rauhassa lähestyä lastani. Ilmeisesti ei enää tahdo olla "tyhmä kiusaaja". Ainoa joka nyt on käärmeissään on pojan äiti, joka nyt lakkasi jopa tervehtimästä. Siitä vain.

Vierailija
26/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä paras mahdollinen tapa toimia, mutta ymmärrettävä. Ehkä sinun kannattaisi kertoa koko juttu naapurin rouvalle, lapsi tuskin on kertonut ihan koko tarinaa, ehkä hieman kaunisteli omaa osuuttaan. Ainakin voisit tehdä hänelle selväksi, ettet hyväksy tuollaista toimintaa.

Vierailija
27/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kaihertaako se rouva kuitenkin alitajunnassa?

Oletko siis puhunut rouvan kanssa, vai yritätkö vain tulkita hänen käyttäytymisestää? Mitä jos sitä hävettää poikansa käyttäytyminen niin, ettei kehtaa enää tervehtiä? Se, että poikansa on tehnyt lehentymisyrityksiä kertoisi siitä, että on saanut kuulla kotona kunniansa ja nyt yrittää parhaansa.

Vierailija
28/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mallia, että äitikin voi haukkua muita tyhmiksi ja idiooteiksi. Pistin kiusaajat koville, sanoin tiukasti, etten enää halua moista kuulla, ja jos kuulen, asia ei jää siihen jne. Lapselleni selitin, että jotkut vaan ei ymmärrä sitä, että kaikki ei osaa kaikkea heti niin hyvin, ja että varmasti on asioita joissa hän on parempi kun nämä kiusaajat jne. En myöskään haluaisi, että lapseni tulevaisuudessa minun mallistani haukkuisi jotain idiootiksi tai tyhmäksi.

Vierailija
29/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani lapseni saa koska tahansa haukkua kiusaajaa idiootiksi. Ja toivottavasti tekeekin sen, myös silloin kun näkee toisia kiusattavan. Selvästi meillä on täysin eri linja. Minä en hyväksy kiusaamista missään nimessä eikä "älkää nyt viitsikö kohta soitan teidän äidille"-jutut oikeasti toimi. Mutta kukaan ei tahdo leimautua tyhmäksi. Siksi olisi sitä parempi mitä enemmän saataisiin vallalle ajatusta, että kiusaajat ovat idiootteja. Niin kuin ovatkin.

ap

Vierailija
30/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme jeesustelijoita täällä taas!!!

Vierailija
31/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin, jos joudun vastaavaan tilanteeseen. Tyhmiähän kiusaajat ovatkin, mitä sitä peittelemään. Ehkä jopa ottavat opiksi ja lakkaavat olemasta tyhmiä. Tässäkin ketjussa huomaa miten osa kiusaajien vanhemmista pelästyi, kun tajusivat, että heidän kullannuppunsa voidaan leimata tyhmiksi.

Anteeksi äskeinen lause, oli pakko hieman provosoida. Kiusaaminen on kuitenkin niin vakava asia, että ap:n käyttämä keino on täysin sallittua. Se ollaan huomattu aika päiviä sitten, että lässyttäminen ei tehoa kiusaajiin.

Vierailija
32/32 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani lapseni saa koska tahansa haukkua kiusaajaa idiootiksi. Ja toivottavasti tekeekin sen, myös silloin kun näkee toisia kiusattavan. Selvästi meillä on täysin eri linja. Minä en hyväksy kiusaamista missään nimessä eikä "älkää nyt viitsikö kohta soitan teidän äidille"-jutut oikeasti toimi. Mutta kukaan ei tahdo leimautua tyhmäksi. Siksi olisi sitä parempi mitä enemmän saataisiin vallalle ajatusta, että kiusaajat ovat idiootteja. Niin kuin ovatkin.

ap

Kyse on lapsista, ja tosiaan, jos oikeasti soittaisit sille äidille, etkä uhkailisi vain, huomaisit, että nimenomaan sillä on iso vaikutus. Ja kaveriksi tekemisellä myös. Eli kutsu naapurin poika teille leikkimään. Kun pojista tulee kavereita, toinenkin huomaa, että tätä ei ole syytä kiusata, vaikka puhe tuottaakin hankaluuksia.

Avoimuus muuten erityislasten kohdalla on minusta parasta. Meillä on lievästi vammainen lapsi, ja kiusausta ei ole esiintynyt. Koululuokkaan olemme kutsuneet kuntoutusohjaajan kertomaan kavereille vaivasta, samoin aikoinaan päiväkotiin, ja kun asiasta puhutaan ja kaikkiin lasten kysymyksiin vastataan, ei enää lapsille jää tarvetta kiusata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan