Asuntojen hinnat taas nousussa.
Hesarin mukaan syyskuun notkahduksen jälkeen esim Helsingissä asuntojen hinnat ovat taas kääntyneet nousuun.
Mielenkiinnolla odotan sitä romahdusta. Ostimme nimittäin vuoden 1997 lopussa ensimmäisen omistusasuntomme, ja silloin jo puhuttiin, että asuntojen hinnat kohta putoavat. Nyt olen 11 vuotta odottanut, ja sama puhe jatkuu. Jos ne joskus sitten putoavat, eivät ehkä kuitenkaan sille -97 vuoden tasolle..
Kommentit (22)
sitä kyllä saa täällä katsoa tarkkaan, mistä asunnon hommaa, että mikä on työmatkan pituus! Ja onko ruuhkaista reittiä , mitkä bussiyhteydet jne.
30 min ei mielestäni ole yhtään paha, se on vielä tosi vähän itse asiassa... mutta tunti mielestäni tosi paljon - siksi ei olla muutettukaan Espoosta kauemmaksi vaikka täälläkin kallista. En halua käyttää 2 h päivässä matkoihin!
Ja Espoossakin toki pitää vähän katsoa missä asuu. Meiltä menee n. 30 min. bussi keskustaan (ruuhka-aikaan ehkä vähän enemmän, muuten ehkä n. 20-25 min.) - mielestäni ihan ok vielä.
Hyvin paljon työpaikkoja on tosin kyllä muuallakin kuin keskustassa... esim. Espoossa on paljon firmoja. Tai Kehä III:n varrella Vantaalla. Mutta riippuu tietty omasta alasta...
11
Se näkyy mm. just siinä, etten voi kuvitella käyttäväni jotain 30 min- 1 h suuntaansa työmatkoihin. Olen töissä keskustassa ja en millään voisi ajatella, että tulisin junalla, bussilla (tai puhumattakaan autolla) jostain Espoosta tai Sipoosta päivittäin töihin. Siihenhän menee ihan hirvittävästi aikaa.. Eikä ne julkisetkaan ole mitään ilmaisia liikennevälineitä.
Miten ihmeessä voi jonglöörata sen yhtälön kanssa, että työpäivä on klo 8-16 ja sitten pitäisi ehtiä keskustasta Espooseen tai Sipooseen ennen päiväkodin sulkeutumista. Mun mielestä ainoa vaihtoehto olisi etsiä joku työpaikka lähempää, mutta alani työt taitavat olla vain keskustassa.
Kaikki se hirvittävä työmatkoihin käytetty aikahan on suoraan pois vapaa-ajasta.
Viihdyn kyllä ihan mainosti keskustassa kun kaikki on niin lähellä, mutta mitään omaa asuntoa edes meille kahdelle en kyllä kuvittele voivani ostaa. Se kotikonnuille muutto sitten vanhempana ja harmaana on varmaan mulle ihan hyvä vaihtoehto.
10