Loukkaantuisitko jos kaveriperheen äiti pesisi lapsesi vaatteet?
Meillä oli viime viikonloppuna naapurin 7v tyttö yökylässä ja illalla pesin vieraan tytön ja oman tytön pyykit. Olivat olleet ulkona (ja koko talvi on ollut varsinaista rapakeliä), joten molempien toppahousut ja hanskat olivat aikamoisessa kunnossa. Heitin ne koneeseen, kuten myös vieraan tytön sukat ja puseron, jossa on suklaajätskiä sekä oman tyttöni muuta pyykkiä. Aamulla olivat sitten puhtaat ja kuivat.
Yllätys oli suuri kun tytön äiti soitti alkuviikosta ja tivasi miksi olin pessyt tytön pyykit ja kuvittelenko, etteivät saa omia pyykkejään pestyä? :oO En nyt todellakaan kuvitellut mitään moista, mutta kunhan ajattelin, että olisi mukavampi viedä puhtaat vaatteet kotiin, kun meillähän ne olivat sotkeentuneet: meillä oli kontittu ulkona rapakelillä ja meillä syöty suklaajätskiä...
Olenko nyt ihan tyhmä vai miksi en ymmärrä miten joku voi suuttua moisesta asiasta?
Kommentit (58)
On mm. usein itse jutellut asiasta, kun olemme istuneet yhdessä hiekkalaatikolla. Miten ei jaksa laittaa itseään ja miten siivoaminen on pakkopullaa... Mutta en minä kuitenkaan ole häntä siinäkin tilanteessa haukkunut, kuunnellut vain ja jutellut ystävällisesti, miten ei sitä vain aina jaksa (ja itsekin olen kaukana täydellisestä).
Vierailija:
ennen sitä, kun haukuit sen ystäväsi homssuiseksi...
joten hermostuit jo ennen kirjoittamaani viestiä jota kopioit
Mene kävelylle josko rauhoittuisit
homssuinen on siis kauniisti ja asiallisesti sanottu, mutta sulle ei saa sanoa mitään.
Joutuisin kuitenkin pesemään ne uudelleen (paitsi toppavaatteita), koska tyttäreni vaatteet on pestävä Minirisk pesuaineella ja huuhteluaineella. Lisäksi niille on vielä tehtävä ylimääräinen huuhtelu, muutoin tyttäreni iho ärtyy vaatteita käytettäessä.
Mutta ehkä tuo äiti ajatteli ettei hän sinusta huolehdi tyttärestään (ja hänen vaatteistaan) tarpeeksi hyvin ja että olet jotenkin halunnut " auttaa tyttö raasua" että on edes puhtaat vaatteet päällä.
Jotkut ajattelevat aina niin negatiivisesti! Minä olisin pitänyt sitä vain hyvänä, mikäli lapseni ei olisi niin herkkä ihoinen.
Vierailija:
joten hermostuit jo ennen kirjoittamaani viestiä jota kopioit
Tulivathan nuo kommentit nyt jo paljon ennen sinun viestiäsi. En ymmärrä mitä tarkoitat? Enhän edes sanonut loukkaantuneeni vasta sinun viestistäsi nro 44.
että se toinen äiti hyväksyy haukkumasanan itsestään...
Olin mielestäni aluksi varsin kärsivällinen kommenttien kanssa ja kun tuli...
Vierailija:
suuri osa ei panisi pahakseen osa jopa olisi hyvillään.
Nyt on herne palkoineen nenässäsi joten vedä se äkkiä pois.
Halusit mielipiteitä ja sehän on selvää että mielipiteet jakaantuu tässä niin kuin siinä alkuasetelmassakin sinä-naapuri
Olitko raukka siinä uskossa että vain naapurisi ei pitäisi että hänen lapsensa vaatteita pestään.
Kiitos asiallisille kommentoijille; niille jotka olivat kanssani samaa mieltä asian harmittomuudesta sekä myös niille, jotka toivat asiallisesti esille negatiivisia puolia, kuten nämä allergiat ja kalliit vaatteet-jutut. Osasta kommenteista otin nokkiini, selkeästi ;o) . mutta elämä varmaan jatkuu siitä huolimatta.
Sen kuitenkin totean, että todella paljon harmittaa tämä välikohtaus. En tiedä millaiseksi tyttäremme välit muuttuvat tästä lähtien, toivottavasti eivät miksikään, mutta todellakaan kauhistuttaa seuraava kerta, kun tyttö haluaa tulla meille yökylään. Tiedä mitä väärää satun silloin tekemään tietämättäni. Jos asia ei ollut tärkeä (äiti en antanut närkästykselleen muuta syytä kuin tuon oletuksen, että pidän hänen taloudenhoitoaan huonona), niin olisin suonut, että ei olisi soittanut perään. Olisi voinut vaikka ensi kerralla pihalla tavatessamme, sanoa, ettei tarvitse pestä pyykkiä vaikka kuin likaantuisi - kyllä hän pesee itse sitten kun tyttö tulee kotiin. Eli ei se, että kielsi, mutta se miten asian esitti harmitti minua ja tekee mielestäni kanssakäymisen jatkossa vaivaantuneeksi. :o(
Meinaan että pikkuisen on perspektiivit ja mittasuhteet hukassa...
" Tiedä mitä väärää satun silloin tekemään tietämättäni."
voi ei olet surkea
Vierailija:
Olin mielestäni aluksi varsin kärsivällinen kommenttien kanssa ja kun tuli...
Aivan, alussa vastailin myös negatiivisiin mielipiteisiin asiallisesti ja vain antaen lisäinfoa sen suhteen millaiset vaatteet lapsella oli ja ettei ole allergioita. Ja loukkaannuin sitten kun kommentit menivät henkilökohtaiseksi haukkumiseksi. Mikä nyt on epäselvää?
Vierailija:
" Tiedä mitä väärää satun silloin tekemään tietämättäni."
Ja on paljon muutakin elämää kuin taloudenpito - en ole mikään 24/7 kotihengetär, vaikka naapurin pari vaatetta nyt pesinkin.
ja vedä henkeä. Olet täysin naurettava! Yksi perkeleen pyykki ja sinä vedät tuollaisen shown!
Ja jos meillä likaantuisi vieraan lapsen vaatteet, niin en ilkiäisi takasin kotia päästää pesemättä!
Itsekin olisin varmaan TUOSSA TILANTEESSA tehnyt samoin.
Tilanteita on toki niin erilaisia, mutta ihan normaalia tuo oli.