Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos kaveriperheen äiti pesisi lapsesi vaatteet?

Vierailija
13.01.2008 |

Meillä oli viime viikonloppuna naapurin 7v tyttö yökylässä ja illalla pesin vieraan tytön ja oman tytön pyykit. Olivat olleet ulkona (ja koko talvi on ollut varsinaista rapakeliä), joten molempien toppahousut ja hanskat olivat aikamoisessa kunnossa. Heitin ne koneeseen, kuten myös vieraan tytön sukat ja puseron, jossa on suklaajätskiä sekä oman tyttöni muuta pyykkiä. Aamulla olivat sitten puhtaat ja kuivat.

Yllätys oli suuri kun tytön äiti soitti alkuviikosta ja tivasi miksi olin pessyt tytön pyykit ja kuvittelenko, etteivät saa omia pyykkejään pestyä? :oO En nyt todellakaan kuvitellut mitään moista, mutta kunhan ajattelin, että olisi mukavampi viedä puhtaat vaatteet kotiin, kun meillähän ne olivat sotkeentuneet: meillä oli kontittu ulkona rapakelillä ja meillä syöty suklaajätskiä...

Olenko nyt ihan tyhmä vai miksi en ymmärrä miten joku voi suuttua moisesta asiasta?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän lapsen vaatteet pestään yökylässä, ei mitään ongelmia tuollaisen asian kanssa

Vierailija
22/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousut voi hyvin pyyhkäistä rätillä polvista puhtaiksi jos kovin kuraiset.

Syynä etten mielelläni anna muiden pestä vaatteitamme on että meillä ei käytetä juuri ollenkaan hajusteita - vain tuoksuttomia deodorantteja, mietoja suihkusaippuoita, ei hajuvesiä tai partavesiä, vain hajusteettomia pesuaineita ja ilman huuteluaineita jne.

Jos vaatteet pestäänkin hajustetulla pesuaineella ja vielä pahimmassa tapauksessa huuhteluaineella, voi hajusta eroon pääseminen olla tosi hankalaa - sitten koko talo haisee sille vaatteelle.

t. hajusteeton perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä harrastan miehen lapsen vaatteiden pesua ihan mielenosoitukseksi ja äidille vihjeeksi, koska äitiä ei se homma kiinnosta ja lähettää meille aina piintyneissä vaatteissa ja kassissa pyykkikorista kaivettuja ja likaisia vaatteita.

Vierailija
24/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan millään tavoin ylimielinen ihminen, päinvastoin oikein mukava, tavallinen keskituloinen ihminen. Meidän koti ei ole rikas, eikä meidän lapset kulje Reimateceissä, joskin on meillä niitäkin ollut, joten tiedän miten ne tulee pestä. Lisäksi varmasti huomasitte, ettei todellakaan tuonut äidin homssuisuutta mitenkään esille kuin vasta puolustuskeinona, kun kävitte kimppuuni kuin yleinen syyttäjä: " ihminen joka pilaa muiden vaatteet, ei osaa pestä jne." ja automaattisesti tosiaan oletitte, että pilasin nyt jonkun turhantärkeän äidin reimatecit ja vielä aiheutin vaikean atopiankin päälle. :oO Yritin vain löytää syytä tälle kys. äidin närkästykselle.

Totuus on, ettei heillä ole kalliita vaatteita, allergioita ja perhe on tuttu. Kys. tyttö on ollut meillä lähes 10 kertaa yötä tyttöjen ystävyyden aikana ja kuten sanoin, olen aina ollut erittäin ystävällinen niin äitiä kuin tytärtäkin kohtaan. Ja miksi en olisi ollut? Äiti on oikein mukava, eikä homssuisuus ole todellakaan mikään sellainen piirre, jota ensimmäisenä ajattelen (mutta voin sen kuitenkin edellämainitusta syystä mainita). Päinvastoin, minusta kys. äiti on oikein mukava ihminen ja olen todellakin aidosti ihmeissäni, miten hän ajatteli minusta noin pahaa?

ap

Vierailija
25/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kysyit loukkaantuuko jos toinen pesee lapsen vaatteet ja kun ihmiset vastaa rehellisesti, vedät herneen nenään. Kovin henkilökohtaisesti otat asiat!

Vierailija
26/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mieti ap lukeekohan se kyseinen äiti tätä palstaa ja sinun purkauksesi.

Kyllä hän varmasti huomasi miten minua loukkasi hänen närkästyksensä ja miten olin ihmeissäni. Lisäksi teidän reimatec-jutut tuskin häntä kiinnostavat, koska itsekin hyvin tietää, ettei ollut reimatecit kyseessä.

Vierailija
27/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä, jotka työpaikalla meinaavat tukehtua, jos jollakin kollegalla on vähän hajuvettä tai hiuslakkaa; niitä, jotka saavat allergisen reaktion vähäisimmistäkin " poikkeavista" tuoksuista, mauista, kemikaaleista,... Mä en ymmärrä teitä hajustevahkoojat, koska te nimenomaan teette lapsillenne karhunpalveluksen, koska heille ei muodostu minkäänlaista vastustukykyä mitään vastaan. Sori.

Vierailija
28/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaatteiden pesemisestä voi ajatella että kuvitteleeko tuo ihminen etten riittävän usein pese lapseni vaatteita - ei kai tuollainen ajatuksenkulku ole pahaa.

Tästedes tiennet että peset vain oman perheesi pyykkiä niin oma mielesi ei pahoitu niin kuin nyt näyttää käyneen.

Tiedämme vain sinun selitykset emme sen toisen osapuolen - valitettavasti

Vierailija
29/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kyllä, mutta oletin ihmisten vastaavan omalta kantiltaan asiasta ja tuovan minulle perspektiiviä. Ei, että minut leimattaisiin ventovieraiden taholta joksikin mitä en ole ja että minulla ei olisi mitään oikeutta puolustautua. :oO Kyllä kuule sanat loukkaa, vaikka sanotkin ne sieltä " vierailija" -nimimerkin takaa. Itse en käs. ole haukkunut ketään teistä...

Vierailija:

Sinä kysyit loukkaantuuko jos toinen pesee lapsen vaatteet ja kun ihmiset vastaa rehellisesti, vedät herneen nenään. Kovin henkilökohtaisesti otat asiat!

Vierailija
30/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitää tottua hajuihin, koska niitä maailmassa riittää ja aina vaan enemmän. Ei saa olla kronkeli vaan kaikki pesuaineista hikeen ovat ihan normaaleja hajuja ja niitä ei pääse mihinkään karkuun!

Vierailija
31/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että loukkaantuuko, jos lapsen vaatteet pestään yökylässä. Oletko siis sitä mieltä, että meidän kaikkien lapset on nimenomaan _sinun_ luonasi yökylässä? Jos sitä halusit kysyä, niin laita nyt ihmeessä nimesi, että tiedämme, kenen pyykkäystä pidämme huonona!

Vierailija
32/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ensimmäiset vastaukset olivat mielestäni ihan asiallisia, ota niistä vaari. Ja eihän tässä mitään pahaa ole tapahtunut. Vaatteet tulivat puhtaaksi, tyttö lienee edelleen terve eikä kenenkään Reimatecit tärveltyneet ;) Ja nytpähän tiedät, että tuo äiti on hieman herkkänahkainen ja osaat olla " loukkaamatta" toiste. :)

Vierailija
33/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea mimosa!

Vierailija
34/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä vaatteiden pesemisestä voi ajatella että kuvitteleeko tuo ihminen etten riittävän usein pese lapseni vaatteita - ei kai tuollainen ajatuksenkulku ole pahaa.

No kyllä minusta se on vähän erikoista, jos pyykinpesun perusteella voi noin ajatella ihmisestä, joka ei ole koskaan käytöksellään mitenkään osoittanut ajattelevansa mitään pahaa. Rehellisesti pesin tytön puseron, koska suklaatahrat on hankala saada puhtaaksi kun ehtii kuivua vaatteeseen ja toppahousut + hanskat pesin, koska minua oikeasti vähän hävetti, että olin antanut tyttöjen niin rypeä ravassa (eli ei todellakaan ollut vähän rapaa polvissa, vaan yltäpäältä tahrassa). Ja sukat nyt heitin joukkoon, kun makasivat keskellä lastenhuoneen lattiaa likaisena (olivat kastuneet ulkona - loskakeli). Mitään muuta syytä tai taka-ajatusta minulla ei asiasta ollut.

Ja kyllä - opin tästä, ettei minkäänlainen ystävällisyys ole sallittua. Ensi kerralla lienee paras pyytää tyttöä tuomaan omat eväänsäkin, tiedä mitä paskaa hänelle syötän aamiaispöydässä!!!

Vierailija
35/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko siis sitä mieltä, että meidän kaikkien lapset on nimenomaan _sinun_ luonasi yökylässä?

niin ei todellakaan kaikki.

Vierailija
36/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa ei panisi pahakseen osa jopa olisi hyvillään.

Nyt on herne palkoineen nenässäsi joten vedä se äkkiä pois.

Halusit mielipiteitä ja sehän on selvää että mielipiteet jakaantuu tässä niin kuin siinä alkuasetelmassakin sinä-naapuri

Olitko raukka siinä uskossa että vain naapurisi ei pitäisi että hänen lapsensa vaatteita pestään.

Tuohon hajusteettomuusasiaan - olen astmaatikko ja ennen siedin loistavasti kaikenlaisia hajuja ja viime vuosina on tullut hankalia tilanteita eteen kun jotkut löyhkäävät voimakkaasti.

Nappaan pikaisesti tarvitsemani pesuainehyllystä sillä en voi seisoskella sen edessä ja tutkia ja vertailla sillä henki salpautuu. Tämä ongelma tuli vasta nelikymppisenä.

Meillä on myös lapsiallergikko joka sietää voimakkaita tuoksuja heikosti ja sille ei itse voi valitettavasti mitään. Allergiaa ei ole opetettu se lienee geeneissä koska molemmat vanhemmat " ongelmallisia" tässä suhteessa, isällään on allergioita heinille, pujolle jne. samoin lapsella.

Vierailija
37/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen sitä, kun haukuit sen ystäväsi homssuiseksi...

Vierailija
38/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Rauhoitu nyt ihmeessä tämä ei ole elämää suurempaa.

Lopeta ennen kuin sanot vielä asiattomampaa.

Vierailija
39/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

suuri osa ei panisi pahakseen osa jopa olisi hyvillään.

Nyt on herne palkoineen nenässäsi joten vedä se äkkiä pois.

Halusit mielipiteitä ja sehän on selvää että mielipiteet jakaantuu tässä niin kuin siinä alkuasetelmassakin sinä-naapuri

Olitko raukka siinä uskossa että vain naapurisi ei pitäisi että hänen lapsensa vaatteita pestään.

esille esimerkiksi nuo vaihtoehdot, että joku on allerginen tai tarkka vaatteistaan, niin kerroin, ettei tässä ole nyt kyse tuosta asiasta. Ymmärrän, että jos olisi, niin asia olisi totaalisesti erilainen! En edes tiedä uskaltaisinko vakavasti allergista lasta ottaa yökylään, koska itselläni ei ole asiasta kokemusta eikä tietoa. Johan se vaikuttaisi kaikkeen, jopa siihen että lapsi nukkuisi meidän lakanoissa ja söisi laittamaani ruokaa, puhumattakaan pyykinpesusta. Tulistuin vasta kun alkoi tulemaan näitä " ylimielinen" -kommentteja... Ne loukkasivat, koska yritin oikeasti vain löytää jotain muuta syytä äidin käytökselle kuin nämä allergiat ja tarkka vaatteistaan-jutut, koska niistä ei ole tällä kertaa kyse. Ja toki huomasin myös ne mukavat kommentit, mutta ne eivät antaneet mitään syytä äidin suuttumiselle ja sillehän nimenomaan hain syytä.

Vierailija
40/58 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mikä meteli moisesta asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi