Kiinnostaisi tietää, jos täällä on liikuntaa harrastamattomia, mistä johtuu
ettette harrasta mitään liikuntaa? Ja oleko koskaan harrastanut säännöllistä liikuntaa ja voisit näin verrata millaista on liikuntaa harrastamattoman ja liikuntaa harrastavan elämänlaatu? Kiinnostaa oikeasti syyt, tämän ei ole tarkoitus olla irvailuketju liikuntaa harrastamattomille, kiitos!
Kommentit (28)
ennen lapsia ole harrastanut liikuntaa. Nyt yleiskunto huono, vaikkei ylipainoa ole. Käyn töissä, opiskelen ja on kolme pientä lasta. Selitän itselleni, ettei ole aikaa/voimia urheilla.
joista toisella astma, firma ja mies matkatöissä. Pari vuotta astman kanssa tapellessa ja samalla pyörittäessä arkea, en vain ole joko a) päässyt mihinkään tai b) univelkaisena tai itse jossain lasten pöpössä kyennyt enää liikahtamaankaan, vaan nukkunut jopa seisaalleni, kun vihdoin on taas hellittänyt. Kotona on crosstraineri ja aina hyötyliikun eli kävelen, mutta kaikki muu on jäänyt. En ehdi, en jaksa. Vaikka juu, tiedän, että liikunnalla jaksaisin paremmin. Eli kierteessä elän.
Liikunta- tai minkä tahansa muun harratuksen pitäisi tapahtua ennen klo kuutta aamulla tai yhdeksän jälkeen illalla. Mä oon valinnu nukkumisen liikkumisen sijaan.
Sanoisin, että yhdistelmä väsymystä/motivaation puutetta/ajan puutetta.
Meillä on kolme lasta, kaksi alle 2-vuotiasta. En pysty sitoutumaan mihinkään säännölliseen harrastukseen tällä hetkellä, ja kotona jumppaamiseen motivaatio säilyy korkeintaan pari viikkoa.
Olen harrastanut tanssia, koripalloa, sählyä, voimistelua. Kyllä oli selvästi parempi olo kun liikkui säännöllisesti. Ehkä taas jonkin ajan kuluttua jaksaa jatkaa.
Noh, onneksi meillä ei ole autoa, niin pakosta tulee liikuttua edes jonkin verran ;)
ainakin itse ja usein myös lasten. Jonain päivinä on näiden lisäksi ehdittävä myös kauppaan. Missä on aika liikunnalle???
Lauantaisin ehdittäisiin, mutta useimmiten lasten uimahallikäynti tai joku muu lasten juttu menee edelle. Minulla on kuntosalin vuosikortti ja pyrin käyttämään sitä niin usein kun mahdollista, mutta aikaa on tosi vähän :(
Elämänlaatuun en huomaa muutosta, kilot vähän lisääntyy kun ei ehdi käymään salilla.
Ulkona en käy juuri koskaan ja sisällä liikunta on kotipuuhastelua, siis ei rasittavaa. Syy tähän on 3pientä lasta, joista yksi vauva. Ennen kävin jopa kuntosalilla, mutta nyt ei mitään. En koskaan ole pitänyt liikunnasta, aina se on ollut pakkopullaa. Ja ei, en ole lihava, painoindeksi liikkuu 22-23 välillä. Olen vain laiska.
Aikaa olisi pari kertaa viikossa, mutten jaksa. Aina olen ollut tällainen plösö, pullea.
Lapsen kanssa tietysti käydään kävelyllä useamman kerran viikossa, mutta tahti on niin hidas, että ei se minulle liikunnasta käy.
Toivon lapsestani parempaa liikkujaa vaikka itse näytän huonoa esimerkkiä. Onneksi mieheni on liikunnallinen ja aikoo viedä lasta pelaamaan kunhan se kasvaa.
Kiiruhdan töistä kotiin olemaan lasten kanssa ja sitten kun ne on nukkumassa olen liian väsynyt polkemaan stepperilla tms. Vatsalihasliikkeitä teen joka toinen päivä.
Olen harrastanut ennen lapsia paljonkin liikuntaa, jalkapalloa, laskettelua, joogaa, jumppaa, kävelyä. En tiedä onko tuo elämänlaatu nyt sen takia muuttunut, lasten enemmänkin.