Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puette lapsenne liian pieniin tai rikkinäisiin ulkovaatteisiin? Päiväkotiin siis.

Vierailija
14.11.2008 |

Yhdelläkin muksulla on ollut koko syksyn kaksi numeroa liian pieni haalari, nilkat ja ranteet paistaa paljaina ja lapsi näyttää ihan makkarankuorelta :(

Ollaan huomautettu vanhemmille, että lapsen haalari on pieni, mutta ei mitään vaikutusta :(

Sama juttu nuo vanhemmat, jotka eivät osta lapsilleen ehjiä kurarukkasia tai kuriksia, vaikka esim. polvissa on isoja reikiä ja rukkasten saumoissa on reikiä eli kummatkaan eivät pidä enää vettä ja lapsi on sisälle tullessa aina märkä.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein liian pienet tai reikäiset (tai molempia) vaatteet, mutta rahasta ei kuitenkaan näyttäisi olevan puutetta, kun auto on uusi ja hieno ja vanhemmat ihan siististi pukeutuneita.

Aloitin työt uudessa pk.ryhmässä. Eräillä sisaruksilla oli karmeita, pieniä ja kylmiä vaatteita. Ajattelin, ettei heillä ollut parempaan varaa (ehkä silti oikean kokoisiin...???) Muutaman päivän päästä olimme ulkoilemassa, kun lapsia haettiin. Pihaan ei kaartanutkaan vanha ooppeli, vaan tuliterä tila-auto :-/

Jotkut eivät tosiaan vaan välitä, mitä jälkikasvun päällä on!

(Vanhempien vaatetus oli neutraalia ... ei mitään viimeistä huutoa, muttei nyt silti ihan vuodelta -92)

Vierailija
42/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkovarusteista. oikeasti joku saattaa oikein protestoida jos LTO sanoo jotain, eikä sitten piruuttaankaan totella. Silleen perinteisesti "muahan et rupee neuvomaan" -asenteella. :)

mä tiedän kanssa yhden lapsen, jonka ulkoiluvarusteet on ihan mitä sattuu. Likaisia ja väärän kokoisia, esim pipo joka on niin iso että on koko ajan silmillä. Hoitajat ei kovin helposti noista huomauttele kun luulisi että aikuiset ymmärtää sanomattakin. Yhden lapsen kanssa näin syksyllä puistossa Crocseilla ja collegeasussa kun muilla oli jo kumpparit ja haalari... oli hoitaja hieman pulassa sen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en odota että hän vähää yhteistä aikaa lasten kanssa käyttäisi siihen että pähkäilee mitä lapsille laitetaan ulos päälle, kun ítsellänikin on välillä vaikea valita sopiva vaatetus, kun ilma voi vaihdella päivän aikana paljonkin.

Minä hoidan vaatetuksen, kuten oikeistaan kaiken muunkin arjen pyöritykseen liittyvän. Mies tuo rahaa taloon ja nauttii lasten kanssa leikkimisestä.

Jos mies veisi meidän lapset hoitoon, niin voisin kuvitella että lapset olisi aika mielenkiintoisesti puettu.

Ei kai missään päiväkodissa tehtäisi lastensuojeluun ilmoitusta jos lapsella on pyjama päivävaatteiden alla? Kaverin 3v ei suostu edes ottamaan suosikkipyjamaa pois päältä.

Vierailija
44/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat varmasti tuovat vaihto- ja varavaatteita ilmaiseksi päiväkdoin kaappiin- jos ap kauniisti pyytää:::)))

ja huomaavat kotonakin, ne joilla vieraita vaatteita,että uutta garderoopia pk kaipaa...

t. alan ammattilainen myös

Vierailija
45/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona on kaksi vuotta nuorempi kuopuskin, jolle ne ovat vuoden pääst sopivia...

Meillä mies sotkee kahden tytön vaatteet keskenään. Ei erota kummat ovat kummankin. Ja sama moka sattuu kyllä myös muillekin, mummolle ja viimeksi MLL:n hoitajalle.

Vierailija
46/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kotona on kaksi vuotta nuorempi kuopuskin, jolle ne ovat vuoden pääst sopivia...

.

Vierailija
47/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jossain määrin. Olen meinaan kieltätynyt viemästä 1v tytölle kuravaatteita ja kumppareita ja isosiskolle kurahousuja ja kumppareita tarhaan. En vain yksinkertaisesti ole löytänyt nuoremmalle mistään sopivia. jos joku tietää mistä saa 70cm kuravaatteet ja numeron 18 kumpparit kertokaa.

Meidän nuorempi ei vielä kävele joten ihmettelen mihin se niitä tarttee, maassa makaa vaan rähmällään ja syö hiekkaa. Vanhempi ei saanut kurahousuja koska oli vienyt sinne vaal.pun/val. vettäpitävän haalarin, hoitajien mielestä se vaan oli liian hieno kuralätäkköön, no muutakaan ei meillä ole. Kumpparit taas on jääny pieniks ja vien kalvopinnoitetut kengät jotka ainakin kotona on pitäny vettä ihan lätäkössäkin.

Molempien lasten vaatteet on siis mun mielestä on ok, pitävät vettä ja ovat lämpimiä, mutta eivät satu olemaan hoitajien mieleen. Ostan kyllä heitä miellyttävät vatteet kunhan saan siihen tarpeeksi rahaa ja löydän meidän kukkarolle sopivat.

Vierailija
48/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kurahousujen pitää olla isommat kuin haalarin eli koko 80 on täysin oikea.

Vierailija
49/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kumppareita löytyy? en ole ite löytäny 19 pienempää ja ne on isot 2 villasukienkin kanssa. Ja kuravaatteiden pitää olla kokoa 70 max 74 tai lapsemme hukkuu niihin, meidän isommallekin menee noi 80 senttiset haalarin päälle. Joo tiedän lapsemme ovat normaalikokoisia pienempiä.

Vierailija
50/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ovat lapset olleet 1-vuotiaina 68-senttisissä haalareissa, kengät ovat olleet koko 17-18.

Silti käyttivät ihan normaalisti koon 80 kuravaatteita. Niiden pitääkin olla noin 10 senttiä isommat kuin muut vaatteet.

Ja koon 19 kumppareita käytin. Sukkaa vaan sitten enemmän aluksi.

Tosin meillä olivat kotona...

59

Vierailija
51/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä resuissa. Paras ystäväni esim. antoi 3 vuotiaansa kulkea päiväkodissa 2-3 numeroa liian pienissä kengissä--naureskeli vaan,että kun päiväkodista oli jo mainittu,olivat sitten sieltä lainanneet varakengät. HEillä on iso omakotitalo,mökki saaressa,pari autoa ja kaikki velattomia!

prismassa oli todella pieniä kumppareita,itse olen ostanut k-kengästä,meillä on kymmenkuisesta oltu hiekkiksella kurikset jalassa.

Vierailija
52/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mielestäni aika pienet tulot; mies saa 1500 käteen kuussa ja minä saan opintotukea n. 280€. maksetaan nuista asuntolainaa ja muut tavalliset kulut, onpa meillä kolme koiraakin.

Silti meidän lapsilla on kunnon vaatteet. Onhan meillä LAPSILISÄT. Ostan jokaisena lapsilisäpäivänä kuukauden vaipat, tarvittavat vaatteet jms LASTEN jutut.

Esim. viime keväänä kysyin paikallisesta Cittarista toukokuun lopussa, että onko jäänyt varastoon lojumaan yhtään toppapukua, jonka sais halvalla. Reilu, suora kysymys maksoi vaivan; sain ostettua kaks Remun toppahaalaria 40€/kpl. Nyt poika 7v ja tyttö 18kkv ulkoilevat koulussa ja ryhmiksessä kunnon vaatteissa, sopivia ovat tottakai.

Vierailija
53/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorempi ei vielä kävele joten ihmettelen mihin se niitä tarttee, maassa makaa vaan rähmällään ja syö hiekkaa. Vanhempi ei saanut kurahousuja koska oli vienyt sinne vaal.pun/val. vettäpitävän haalarin, hoitajien mielestä se vaan oli liian hieno kuralätäkköön, no muutakaan ei meillä ole. Kumpparit taas on jääny pieniks ja vien kalvopinnoitetut kengät jotka ainakin kotona on pitäny vettä ihan lätäkössäkin.

.

Minäkin käytin konttaavalla lapsella kalvokenkiä, koska kumpparit eivät pysyneet ollenkaan jalassa. Luulisi hoitajienkin olevan vain tyytyväisiä kun eivät joudu koko ajan korjaamaan kumppareita takaisin jalkaan :o) Ja kunnon kosteussuojahaalari on mainio vaate kun ei vielä kävele, kurahousujen kanssa se konttaaminen vasta onkin tönkköä!

Vierailija
54/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestä niitä "halpis-crockseja" on kumppareina koosta 18 alkaen...

Mutta ihan tuosta muusta asiasta,oon itsekkin ihmetellyt ihan samaa. Me ollaan "tilastollisesti köyhiä" heh heh,mutta ikinä meidän lapset ei oo olleet pienissä/likaisissa/rikkinäisissä vaatteissa! Ja kengätkin on kelien mukaiset :)

Itse ostan sisävaatteet alesta,H&M:ltä,Cittarista (usein tulee se -20% alelappu siitä cittarin lastenkerhost Lotta&Lassi vaatteista) ja "halpisketjuista" (tarjoustalot yms) joista collegepuvun (housut+paita) saa 14e jne

Mun lapset ei todellakaan oo puettu mun maun mukaan,tykkään raidallisista ja yksivärisistä,iloisen värisistä "tyylikkäistä" vaatteista mutta tingin mielummin ulkonäöstä vaatteissa ja ostan kuormuri-collaripuvun kuin puen liian pieniin tmv huonoihin...

Me ollaan myös huomattu Lassien puvut kaikista kestävimmiksi ja on kyllä kokemusta myös esim reimateckistä,kun on saatu joskus uutena lahjaksi tai ostettu tehtaanmyymälästä (I-laatua)... Lassien G-tech puvut on aivan superit ja kestää tuollaiselta rymyävältä 5v:ltä vielä seuraavan käyttöön!! Ja ovat sitäpaitsi vielä ihan siistejäkin toisellakin,ei mene edes peppu pilalle!!

Vierailija
55/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä antaa enää seuraavalle sisarukselle

- ap:han sanoi, että vaatteet ovat jo valmiiksi rikki

t. nro 44

Vierailija
56/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä ne silti oikeanlaiset vaatteet päälle saa,ihan siitä syystä ettei meillä ole kuin oikeanlaisia vaatteita :) Eli vaikkei ne yhdistelmät kaikkein kauneimpia olisi niin asiansa ajavia kyllä.

Ulkovaatteita meillä on kaappi jossa "päivittäisvaatteet" ja sit toisessa kaapissa ne "hienommat",siis ylipäänsä koko perheeltä. Helppoa kun ei tarvi ulos lähtiessä etsiä eri kaapeista :) Ja kun siinä käyttövaatteissa on helppoa sekin et ne on värikoodattu,esikoisella on esim turkoosi-ruskeaa ja kuopuksella vihreä-mustaa tänä vuonna ja kun pipot ja hanskat on pukjen mukaiset ja mies ei värisokea niin kylllä ne sieltä löytyy :)

Vierailija
57/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen ihminen saa olla silloin niin avuton, ettei saisi lapsilleen hoidettua SEKÄ ruokaa pöytään että vaatteita päälle. Ynnä muut lasten perustarpeet.,

että jokaikinen asia pitää osata ja takuulla puoliksi.

Meillä mies huolehtii perheen ruokataloudesta, minä vaatehuollosta. Ei ole mitään järkeä kummankin tehdä, vaan aina toisen, eikös vain?

Vierailija
58/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ne lapset silloin _aina_ olisi vääränlaisissa vaatteissa. Ja söisivät ehkä joskus hampurilaista iltapalaksi.

Vierailija
59/64 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

j

Ei kai missään päiväkodissa tehtäisi lastensuojeluun ilmoitusta jos lapsella on pyjama päivävaatteiden alla? Kaverin 3v ei suostu edes ottamaan suosikkipyjamaa pois päältä.

Jotka eivät laita lapsilleen sopivan kokoisia ja ehjiä vaatteita hoitoon. Aikuisten tehtävä on päättää mitä lapsi pukee päälleen, siis että on sääolosuhteisiin nähden asiallisesti puettu. Ja kyllä minunkin 3-vuotiaani olisi aina vaan pyjamassa tai pelkissä pikkuhousuissa, mutta MINÄ olen tehnyt selväksi, että se ei käy. Eli meillä vaatteet puetaan päälle, vaikka lapsi sitä ei haluaisikaan.

Meidän pojan tarhassa on lapsi, joka on likainen ja kulkee likaisissa vaatteissa. Vanhemmat on hyvin puettuja ja rahallisesti heillä menee tosi hyvin, mutta koska lapsi ei halua käydä pesulla (pestä edes hampaitaan tai käsiään) on sitten likainen, kun vanhemmat eivät saa häntä siihen suostumaan.

Minusta vanhemmille voisi hyvin sanoa, että heistä tehdään lastensuojeluilmoitus, tuo on selkeää perustarpeiden laiminlyöntiä, että lapsen vaatteet on liian pienet/rikkinäiset tai likaiset. Ja sama juttu, jos lapsi on likainen (siis todella likainen), eivätkä vanhemmat saa häntä pesulle.

Kyllä se on AIKUINEN joka päättää koska lapsi käy pesulla ja minkälaiset vaatteet hänellä on päällä.

Vierailija
60/64 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhyys. jos varaa on niin kai jokainen ostaisi lapsilleen kunnon vaatteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän