Olisitteko jättäneet kaupaan??
Olin äsken ostamassa Rukan kurahousuja 5v. pojalle. Kassalla huomasin, että myyjä otti lahkeesta irti hälyttimen, saumassa oli siis hälyttimestä jäänyt pienen pieni reikä!! Jätin kurikset ostamatta.. Ei se välttämättä olisi valskannut, oli niin pieni reikä, mutta periaatteesta jo jätin ne siihen kassalle, kerran noin huolimattomasti tunkevat niitä halyttimiään..
Pitää lähteä muualle kurisostoksille.. =)
Kommentit (11)
En olisi minäkään ostanut! Ihan oikein, että jätit kauppaan. Sanoitko myyjälle, että miksi et ottanut? Jos siitä vaikka ottaisivat oppia, että kannattaisi vähän miettiä mihin menee tunkemaan niitä hälyjä.
Minä ostin tytölle Lennen toppahaalarin ja vasta kotona lappuja irrottaessa tajusin, että ne tuotelaput oli kiinnitetty kainaloon. Ihan typerää, nyt kosteussuojatussa puvussa on reiät kainalossa! No, ne nyt ei onneksi siellä ihmeemmin haittaa, kun on ihan pienet reiät kainalossa, sinne nyt ei hirveästi vettä pääse muutenkaan :) Mutta miksi ei niitäkin lappuja olisi voinut kiinnittää haalarin sisään! Ja nämä siis vieläpä ne tehtaan laput! Ei ne aina siellä tehtaallakaan mieti loppuun saakka.. :/
Ja kyllä hän itsekin sen reiän huomasi. Kassa sanoi juttelevansa hälyjä laittavien myyjien kanssa. Mutta sinänsä ärsyttää vielä enemmän, kun en enää muualta tänään ehdi niitä housuja lähteä etsimään ja pojan nykyiset kurikset on aivan liian piukat uuden muhkean toppapuvun kanssa..Toivottavasti jotenkin selviää maanantain pk:ssa..
Eli olisin myös jättänyt kurikset kassalle.
Muistaakseni, vai oliko sittenkin Lindex. Tästä on aikaa nyt noin vuosi niin en muista kumpi ketju oli kyseessä. Mutta silloin ostelin vauvanvaatteita sieltä ja kaikki hälyttimet oli keskellä kangasta ja kaikista jäi selvä reikä keskelle vaatetta. Ja koska pieniä trikoovaatteita kyseessä niin niihin oli venynyt myös selvä jälki muutenkin. Todellä ärsyttävää.
En saanut ikinä mitään vastausta joten valitin seuraavalla kerralla kaupassa myyjälle samasta asiasta. Hän sanoi että heidän kuuluu tehdä niin ettei hälyttimiä voisi helposti ottaa pois. No joo, ihan järkeen käypää mutta itse en osta enää sitten niitä vaatteita sillä se reikä tosiaan on ihan pysyvä.
..että KappAhlista en ole aikoihin ostellut vaatteita lapsille, etenkään housuja. Ärsyttää se, että venyttävät pienten housuja varsinkin, sellaisiin isoihin henkareihin! eikä se kuminauha palaudu entiselleen henkarista irrotettua, eli housut ovat vyötäröstä ihan ylivenyneet..Monessa paikassahan laittavat housut sellaisiin " nipsu" henkareihin, joissa housu saa säilyttää muotonsa.
En tiedä kylläkään vieläkö tätä tekevät, koska en ole paljoa siellä käynyt katselemassa..
Kappahlissakin joskus. Olenkin tarkistanut niiden tuotteet aina kassalla tai viimeistään kaupanulkopuolella ja palauttanut samantien. Ilman mitään vastalausetta on saanut palauttaa.
Ihan hyvinhän ne olisi voineet laittaa niihin kuriksiin sen hälyn henkseleihin, tai jos oli vyötärömalli, niin vyötärösaumaan, kun se on kuitenkin niissä housuissa niin ylhäällä että ennen kuin siitä pienestä reiästä ehtii mennä menee jo vyötäröstä.
Samon haalreissa tosiaan mitä järkeä laittaa kainaloon, ihan hyvin vois laittaa niskalenkkiin tai tuulilistaan ylös ym.
Olen muutaman kerran valittanut siitä kassalla. Yleensä myyjä pyörittelee vaatetta hetken käsissään ja toteaa että langat ei ole menneet hälyllä poikki joten vaate on myyntikuntoinen. Kuitenkin hälyn jälki näkyy vaatteessa monta pesua.
Voisi sen hälyn laittaa vauvan bodeissakin vaikka alaosaan joka jää yleensä housujen alle piiloon mutta aina se vaan on siinä keskellä vaatetta.
tulevan paljon herkemmin reikiä ja palkeenkieliä kuin muihin. Nämä muut ovat olleet kaikki lisäksi paljon edullisempia
Olen itse lastenvaatemyyjä ja ikinä hälyttimiä ei tule pistää pinnoitetun kankaan läpi. Esim. talvihaalari tai juuri kurahousut. Kyllä sieltä usein löytyy joku toinen kohta johon sen voi " tökätä" . Kuten haalareissa vetoketju ja esim. henkseli-mallisissa kurahousuissa henkseliin.
Itsekkin olen noiden kanssa tarkkana, sillä sisävaatteeseen voi huoletta pistää hälyttimen kankaaseen ilman, että se sitä rikkoo. MUTTA sen voi myös ryntätä siihen kankaaseen niin, että siitä jää kamala jälki.
Viivi
Tässä taannoin kirpparilla katselin paria reimatecin talvihattua, joihin myydä oli laittanut hälyttimet huoletta keskelle hattua kosteussuojista välittämättä...jos oli ennen sitä vielä vedenpitäviä niin ei enää sen jälkeen....ja lisäksi oli vielä niin keskeisellä paikalla, ettei hattua voinut edes sovittaa lapsen päähän.." hyviä" myynnin edistämis kikkoja ;) Ei taida moni tulla ajatelleeksi tuota reikää kosteussuojassa...
Niin jäi ne hatut kirpparille, samoin olisi jäänyt nuo kuriksetkin.
Ärsyttävää on muuten juuri se, että joku tampio tunkee varashälyttimiä vaatteisiin kiinni siten, että vaatteeseen tulee reikä. En jaksa tajuta mikä järki siinä on..?