Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lentoemäntä vastailee kysmyksiin iltansa ratoksi. - ev -

Vierailija
11.01.2008 |

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen kynä siis. Niitä ei varmaan kuulu lentokoneen varusteisiin.

Vierailija
42/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vähän aikaa sitten JIMiltä dokumentissä (eli ei kauhean suuri salaisuus).

Tämän jälkeen koneisiin on tehty parannuksia. Mittarit kertovat suoraan kummassa moottorissa on vika (silloin se ei sitä kertonut, vaan kapteenin oli katsottava se itse). Ja nykyään tuolalsta ei tapahdu, koska kone voi laskeutua yhdellä moottorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljonko maksat omasta lennostasi?

Vierailija
44/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laskun ajaksi pitää kyllä hipsiä takaisin omalle paikalle. tämäkin tosin on konetyypistä riippuvainen asia.

Vierailija
45/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennoillasi ollut ns. häirikköjä? Miten toimitte, jos huomaatte, että joku on potentiaalinen ongelmatapaus?

Vierailija
46/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap jatkaa vielä että koneella voi toki laskeutua ilman moottoreitakin. ja ihan onnistuneesti!

Vierailija
47/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan. hinta riippuu kohteesta, vuodenajasta ja siitä, kuinka ajoissa lennon varaat.

Vierailija
48/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minun lennollani joka ikinen häirikkö lentää vain ulos koneesta mikäli ei olla vielä nousukiidossa. muuta en voi aiheesta sanoa.

Vierailija
49/69 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on aika hyvät puhelahjat.

Vierailija
50/69 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lentänyt aika paljon (no, ei verrattuna sinuun) ja myös pitkiä lentoja Thaimaahan, Floridaan ym. Mulla on jonkinlainen lentopelko, ei niin etten pystyisi hengittämään mut vatsassa tuntuu vähän jännältä ja tarkkailen teitä koko ajan jos kuuluu joku outo ääni. Nyt ois taas Thaimaan matka lähestymässä (miksi pitää aina lähteä sit, he) - tämä ketju rauhoitti kyllä. Kerro nyt onko oikeesti syytä pelätä tai onko lentäminen turvallista? Kiitän oikein paljon jos vielä vastaat.

Vierailija
51/69 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarallisempaa on tämän päivän uutisten mukaan olla kotona :0) en itse lentäisi ellen uskoisi tuota. kyllä minuakin jännitti ehkä ensimmäiset sata nousua ja laskua mutta siihen jännitykseen " tottuu" ajan mittaan.

hätätilanteessakin voi vielä tehdä paljon, paljon asioita jotta henkikulta säästyy (vinkki; kuuntele turvademo ensi kerralla ajatuksen kanssa!). ymmärrän kyllä toisaalta myös lentopelkoisia; istua nyt ahtaassa alumiiniputkessa täysin ventovieraiden ihmisten ympäröimänä.. monesti lentopelko onkin muuten ahtaan paikan kammoa! lentopelkoon saa myös apua, katso finnairin sivuilta. ja muista kertoa lentoemännälle että pelkäät lentämistä kun seuraavan kerran lähdet reissuun.

Vierailija
52/69 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pitää lennähtää sohvalle katsomaan wallanderia!

Vierailija
53/69 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy siis lentoemännältä niitä koneen eri ääniä. minua ainakin rauhoittaa kun kuulen tietyt äänet tiettyyn aikaan ja taas tiedän odottaa jotain viivettä tmv mikäli näitä ääniä ei kuulu.

ääniä voi olla esim. laskutelineluukkujen aukeaminen/sulkeutuminen, laippojen ulos/sisäänveto jne

Vierailija
54/69 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan silloin pitää mennä ensiapuun hengittämään spiraa!!!

T:yksi astmaatikko, joka kantaa aina piippua mukana, mutta joka on joutunut käymään ties kuinka monta kertaa ensiavussa hengittelemässä spiraa, kun piippu ei ole auttanut!

Vierailija
55/69 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

spr:n ohjeiden mukaan kuitenkin toimitaan koneessa jossa spiraa ei ole.

ja 80: ulkomaalainen voi hyvinkin päästä stuertiksi. minulla on parikin kollegaa jotka eivät ole syntyperäisiä suomalaisia. hyvä suomen ja ruotsin kielen taito on kuitenkin kotimaisissa yhtiöissä ymmärrettävästi pääsyn edellytyksenä.

Vierailija
56/69 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin " ryhmä Pullman" alkaa.

shoot!

Vierailija
57/69 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskallammeko enää matkustaa lentokoneella?

Vierailija
58/69 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko miehelläsi ehkä poskiontelon tulehdus? se voi aiheuttaa kovaa paineen tunnetta silmien alle ja otsaan.

Vierailija
59/69 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta " matkustajien tarkkailusta" kysyisin; Mitkä esim ovat ensi merkkejä teille häiriköstä?

-->Olin kaukolennolla, jolla ennen lähtöä lentoemäntä tuli erään miehen luo kysymään, onko hänestä aiheutumassa häiriötä. Mies oli humalassa mutta rauhallinen. Nukkui sitten koko lennon. Todella jämäkän tuntuinen oli tämä " emo" , ilmeisesti jokin päällikkö, en tiedä oikeaa nimitystä?

Vierailija
60/69 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no humala ihan varmasti on ensimmäinen huomiota herättävä merkki. hyvänä kakkosena tulee ohjeiden noudattamatta jättäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi