Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt miksi lapsille pitää opettaa automerkit?

Vierailija
11.01.2008 |

Siis kun monet on niin ylpeitä kun meidän Kalle-Ville suunnilleen viittoi automerkit jo kehdossa...

Ja siis mitä se tarkoittaa, että lapsi osaa tunnistaa automerkit? Että lastenistuimestaan hihkuu, että tuolla menee nyt Toyota Avensis...

Kuulostaa niin junttien puuhalta...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-> opettelu kehittää muistia

-> on ns. maskuliinista

Vierailija
2/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika osasi automerkit jo 2-vuotiaana. Itse oli kiinnostunut ja kyseli jatkuvasti autojen merkkejä niin tottakai me kerroimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun esikoisemme 2,5 vuotiaana alkoi niita kyselemaan, niin mun piti aina lukea auton perasta auton nimi - nyt olen sitten oppinut jo logotkin :)

Kyse on vain siita, etta usein lapsia kiinnostavat tallaiset jutut, ja olen jostain lukenut lapsi joka oppii helposti tunnistamaan logoja oppii todennakoisesti myos helposti lukemaan (ehka vanhempien ylpeys johtuu siita, eika niinkaan automerkkien osaamisesta...).

Vierailija
4/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös autonmerkit. Oppii siinä samalla, kun niitä kerrotaan. Ei mitenkään varsinansiesti opeteta.

Vierailija
5/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaa kiinnostaa tyttöä ei

Vierailija
6/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä ole autoa, me emme autoile, mies ei ole autoista yhtään kiinnostunut, minä vielä vähemmän. Mutta poika on.

Vierailija
7/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, meillä on pojat ihan pienestä pitäen olleet kiinnostuneita autoista, ja kyllä tyttökin tietää monen auton merkit.

Vierailija
8/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vanhempien lasten kanssa voi pitkillä matkoilla pelata pelejä, mjotka liittyy automerkkeihin: Jokainen valitsee oman automerkin ja katotaan, kenen merkkiä tulee vastaan eniten ennen seuraavaa bensa-asemaa. Tai valitaan joku merkki ja aina, kun sellainen tulee vastaan yritetään huutaa hep ennen muita. Vääristä hep-huudoista saa miinuspisteitä. Eli automerkkien tuntemus helpottaa sovussa matkustamista.

Vierailija
9/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis kun monet on niin ylpeitä kun meidän Kalle-Ville suunnilleen viittoi automerkit jo kehdossa...

Ja siis mitä se tarkoittaa, että lapsi osaa tunnistaa automerkit? Että lastenistuimestaan hihkuu, että tuolla menee nyt Toyota Avensis...

Kuulostaa niin junttien puuhalta...

Etkä edes ymmärtänyt opettaa. Peli ei oo vielä menetetty. Ehkä sen sun nukeista tykkäävä poikakin vielä jossain vaiheessa kiinnostuu? Ja voithan aina ylpeillä sillä että, sun poikas tietää kaikkien nukkejen nimet, " toi on barbie, toi on Baby Born.."

Vierailija
10/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on poika VAIN jos tietää automerkit, on villi, käy vain " riehuntakerhoissa" , tappelee ja painii.

Vierailija:

Vierailija:

Etkä edes ymmärtänyt opettaa. Peli ei oo vielä menetetty. Ehkä sen sun nukeista tykkäävä poikakin vielä jossain vaiheessa kiinnostuu? Ja voithan aina ylpeillä sillä että, sun poikas tietää kaikkien nukkejen nimet, " toi on barbie, toi on Baby Born.."

Vierailija
11/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

poika on poika VAIN jos tietää automerkit, on villi, käy vain " riehuntakerhoissa" , tappelee ja painii.

Vierailija:

Vierailija:

Se että joku ei siedä sitä, kun joku toinen tai toisen lapsi osaa, jotain mitä oma ei. Tai että ei ymmärrä sitä että moni lapsi ihan luonnostaan kyselee ja tykkää oppia, jopa ihan pieni lapsi.

Se on järkkyä, kun sitten joku katkera mamma tulee tänne itkemään!

Vierailija
12/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kasvatuksessa tulee huomioida myös lapsen halut, tarpeet ja mielenkiinnonkohteet. Muu on itsekästä, ja vanhemman halujen toteuttamista.

Vierailija
13/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua joskus ärsyttää tämä pienestä pojasta uhkuva " äijyys" . Sieltä se tulee, vaikka en yritä mitenkään kasvattaa pojasta maskuliinista. Poika on maskuliininen luonnostaan ja haistaa jo kaukaa kiinnostavat äijä jutut. Miesten maailma vetää puoleensa, vaikka minä yrittäisinkin laittaa vastaan. No, en kyllä enää yritä. Olen tullut järkiini. :)

Silti meidän 3v tuntee autot. On kysellyt isältään ja isä tietysti kertoo. Nyt pojasta on mahtavaa, että hänellä ja isillä on sellainen oma juttu, mitä äiti ei osaa. Hienoa, kun voi äitille kertoa että tuolta tulee Nissan, kun äiti kerran itse sitä hoksaa. Tietenkään en kiellä mitään asiaa, mistä lapsi tuntee niin aitoa ylpeyttä, olkoonkin että asia minulle on yhdentekevä. Se ei kuitenkaan asian arvoa vähennä, se on minun mielipiteeni.

Että näin sitä kasvetaan, pojat ja äidit. :)

Vierailija
14/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten minä, äiti, olen täydellinen idiootti kun en edes oppi, vaikka joka ainoa iltapäivä niitä minulta kuulustellaan.

Vierailija
15/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei voisi autot vähempää kiinnostaa, mutta kun se lapsi koko ajan kysyy mikä auto toi on, niin pakkohan se on vastata. Tästä harjoittelusta sitten seuraa, että kohtahan se jo osaa ne.

Ehkä jossain perheessä oikein opetetaan, meillä ei mieskään välitä autoista yhtään. Kuljetaan pyörällä ja silti lapsi osaa kaikki automerkit.

Vierailija
16/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle " opetettiin" aikanaan eri maiden lippuja, koska kyselin niitä jatkuvasti.

Vierailija
17/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole meidän juttu. Ei meillä ole edes autoa.

Vierailija
18/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne ainakin näyttää nykyään NIIN samanlaisilta kaikki...

Vierailija
19/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo on keltainen auto ja tuo punainen ja tuolla menee sininen ;)

Onneksi tytär on yhtä kiinnostunut autoista kuin äitikin eli molemmat osaamme ilmoittaa omien autojen merkit noin suunnilleen, mutta siihen se jääkin

eli onneksi meille ei tullutkaan sitä autoista kiinnostunutta lasta. Olisin ollut ihan pulassa, kun ei vois itseä vähempää kiinnostaa ;)

Vierailija
20/25 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain uteliaisuudesta kysyn, että kerrotko lapsillesi polkupyörä- ja moottoripyörämerkitkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi