Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äippäraha ja kaksi lasta kolmessa vuodessa

Vierailija
11.01.2008 |

Kelan sivuilta:

Vanhempainpäiväraha voi määräytyä myös edellisen vanhempainpäivärahan perusteena olleen työtulon mukaan. Tällöin edellytetään, ettei lapsi, jonka perusteella edellistä vanhempainpäivärahaa on maksettu, ole täyttänyt kolmea vuotta ennen uuden raskauden laskettua synnytysaikaa tai adoptiolapsen hoitoon ottamista.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että jos saan lapsen ennen kuin edellinen on täyttänyt kolme vuotta, niin saan samaa äippärahaa mitä edellisestäkin? Olin ennen esikoista töissä ja sain äippärahaa työtulojen mukaan. Tokasta lapsesta sain samaa äippärahaa, koska väliä oli alle kolme vuotta. Jos nyt saisin vielä kolmannen lapsen enkä kävisi töissä tässä välissä, niin saisinko taas sitä samaa äippärahaa mitä kahdesta edellisestäkin? Niin tuosta voisi päätellä, mutta viimeksi Kelan sivuilla luki tuo asia eri lailla. Onko nyt sitten laki jotenkin muuttunut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan ketjuun omalla kysymykselläni:

jos saan toisen lapsen ennen kuin esikoinen täyttää kolme, mutta olen ollut siinä välissä töissä, niin voiko äitiyspäiväraha silti määräytyä edellisen äitiyspäivärahan mukaan? Tämä myöhempi työpätkä on nimittäin huomattavasti huonompipalkkainen kuin aiempi työ.

Vierailija
2/3 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmasti, mutta luulisi että raha lasketaan sen mukaan mikä on äidille kannattavampaa? Muutenhan ei ainakaan sen puolesta kannattaisi käyäd välillä (huonompipalkkaisessa) työssä. Itsekin mietin töihin menoa tässä välissä, mutta palkka olisi tosiaan huonompi.

Tietääkö kukaan vastausta mun kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset