Myydäänkö pariisin piiraita enää missään kaupoissa?
Muistan, kun lapsena niitä oli kiva syödä saunan jälkeen esim pizzan sijasta. ♥
Sellainen pienessä pyöreässä foliovuoassa oleva jauheliha-tai kinkkupiirakka. Muistaakseni ne kulki ainakin silloin nimellä "pariisin piiras" tjs.
Tekisi joskus mieli ostaa sellaisia suolaiseen nälkään, mutta ei tunnu enää löytyvän mistään niitä. Onko niiden valmistus lopetettu kokonaan? :-/
Kommentit (48)
Voi huokaus. Olin unohtanut jo nuo piiraat mutta maistui minullekin. Tykkäsin syödä noita kylmänä. Ja oli ihan parasta evästä pitkille automatkoille.
Varaisin liput Pariisin välittömästi jos noita sillä kontilla saisi!!!
HOVIRUOKA HALOO!! Ettekö seuraa lainkaan somekeskustelua? PARIISINPIIRAS TAKAISIN JA ÄKKIÄ, ALKUPERÄISELLÄ RESEPTILLÄ. Lihotan itseni vaikka 100-kiloiseksi jos vielä saan jonain päivänä ostaa pariisinpiirasta
hoviruoka :((( pliis pariisin piirakka takas
Oli herkkua ympärillä ja sopivan kokoinen välipalaksi tai pieneksi lounaaksi salaatin kanssa
Ne oli hyviä! Pariisin piiraat takaisin, kiitos!
Nevahööd nyt kyllä nämä Pariisin piiraat.
Ovat olleet sitten oikeasti hyviä kun näin moni niitä kaipailee. Ainoa herkku menneiltä vuosilta jota on jäänyt kaipaamaan ja luulin olevani ainoa joka vielä muistaa sen pieneen foliorasiaan pakatun piirakan. En muista milloin niitä ei enää lähikaupasta saanut mutta muistan että Pariisin piirakka oli suurta herkkua kun olin lapsi. Vähää väliä pyysin vanhempia ostamaan kaupasta sellaisen. Se oli suuri pettymys ja ihmettelyn aihe kun niitä ei enää saanut mistään, en voinut uskoa ettei sitä enää saanut.
Mutta Enpä tiedä uskaltaisinko toivoa kauppoihin tätä uudelleen, tulee kumminkin olemaan pettymys kun on tehty mahdollisimman halpana… tulisi olemaan vain pettymys….
Sitten oli sellaisia englantilaisten piirakoiden tyylisiäkin olemassa.
Mahtavaa että muutkin tätä on kaivanneet. Olis törkeän hienoa jos näitä vielä kerran saisi maistaa. Vaikka sitten rajoitetun ajan. Pyydän teitä portti/hoviruoka. Tehkää unelmistani totta ja tuokaa tämä taivaallinen herkku takaisin. Tai jos ette niin laittakaa vaikka resepti jonnekin näkyville. Tulen hulluksi jos en saa noita. Olen noita odottanut takaisin varmaan 20 vuotta!!!
Siis voiko näin pitkän ajan jälkeen tulla himo noihin. Näköjään voi. Näköjään turha toivo että vielä joskus näitä sais.
On tämäkin. Kaupan hyllyllä on nykyään vaan roskaa. Tälläinen legendaarinen piirakka sitten muka ei myy? En kyllä oikein usko. Täähän voittaa nuo nykyroskat 100-0. PARIISINPIIRAS TAKAS JA VÄHÄN ÄKKIÄ!
Oi niitä kultaisia muistoja kun kaupassa oli pariisinpiiraita. Se kasvispiiras ja kinkkupiiras oli ihan kuraa. Mutta tämä pariisinpiiras oli kylmänäkin erittäin hyvä välipala. Ehkä hieman rasvainen joo mutta hyvä kun mikä.
Muistan brittipiiraat, en pariisinpiiraita.
Ja minulla ei ole aavistustakaan mikä Pariisin piiras on?
Vm-71
En kestä. Nuo oli mun herkkua. Parempia nuo oli kuin yksikään hoviruoan nykyiset tekeleet. Varmaan eivät enää osaa valmistaa noita. Liekö reseptiin unohtunut. No muisto elää. Pariisinpiiras forever