Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myydäänkö pariisin piiraita enää missään kaupoissa?

Vierailija
10.04.2014 |

Muistan, kun lapsena niitä oli kiva syödä saunan jälkeen esim pizzan sijasta. ♥

Sellainen pienessä pyöreässä foliovuoassa oleva jauheliha-tai kinkkupiirakka. Muistaakseni ne kulki ainakin silloin nimellä "pariisin piiras" tjs.

Tekisi joskus mieli ostaa sellaisia suolaiseen nälkään, mutta ei tunnu enää löytyvän mistään niitä. Onko niiden valmistus lopetettu kokonaan? :-/

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli joskus eväänä. oli hyvää. pitänee opetella tekemään itse, voi tulla jopa parempi ;)

Vierailija
2/48 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun näin tokmannilla ja lidlissä niitä. Minunkin herkkua olivat nuorempana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat kyllä mahtavia. Uskomatonta että niitä ei saa enää mistään.

Vierailija
4/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvän makuisia olivat, mutta eipä ole enää näkynyt. Toinen piirakan versio oli .. jotenkin italiaan viittaava .. ? Vai  muistanko väärin. Oisko siinä ollut jotain kinkkua täytteenä? Mutta se Pariisin piiras oli näistä se paremman makuinen

Vierailija
5/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytäisiinkö nykyään Quiche Lorraine -nimellä, onko sama? https://www.foodie.fi/entry/rainbow-quiche-lorraine-kinkkupiiras-2-x-15…

Vierailija
6/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on tuollaisia "ranskalaisilla viikoilla" mutta ymmärtääkseni ei jatkuvasti.

Vierailija
7/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 15 vuotta sitten nähnyt näitä viimeksi, ihan hyviä ja ruokaisiahan ne oli.

Vierailija
8/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytäisiinkö nykyään Quiche Lorraine -nimellä, onko sama? https://www.foodie.fi/entry/rainbow-quiche-lorraine-kinkkupiiras-2-x-15…

Quiche Lorraine taitaa olla lähtökohtaisesti kinkkutäytteellä. Tää Pariisin piiras oli itseasiassa jauhelihatäytteellä. Luulen että nimi oli ihan kotimaista keksintöä :)  Ja se oli eineshyllyssä eli ei ollut pakaste. Aika pienikin se oli, veikkaisin että paino tuskin oli ainakaan yli 100 g. 

Vierailija
9/48 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei niitä enää eineshyllystä saa. Olivat hyvänmakuisia, edullisia ja syntisen rasvaisia. Kuitenkin salaatin kanssa kiva lounas duunissa. Tai jos päivällinen jäi väliiin, niin tuhti iltapala.

Niitä oli kolmea eri sorttia: jauheliha, kinkku ja kasvis.

Juurikin viime viikolla haikeudella kävin eineshyllyjä läpi. Nyt on vaan lihapiirakkaa, vihistä ja sitten niitä nyyttejä, jossa ällöttävän paljon taikinaa ja vähän makua. Intilaisittain ja meksikolaisittain väittävät maistuvan, paskat.

Vierailija
10/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kaivannut Portin valmistamia Pariisin Piiraita. Todellakin erinomaisen hyviä pieneen suolaiseen nälkään tai esim. Salaatin kanssa tms. Voisivat todellakin aloittaa valmistuksen uudestaan, Niitä Kaivataan, kuten näistäkin keskusteluista käy ilmi.

Vierailija
11/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Portin piiraiden valmistus lopetettiin useammaksi vuodeksi 90-luvun jälkeen.

Kauppojen einesaltaista (prismat esim.) on kuitenkin löytynyt vastaavia piirakoita nyt jo vuoden. Löytyy eineshyllystä osastolta pizzat ja piirakat. Vaihtoehtoja on kolme: kasvis, kinkku ja lohi.

Aivan samanlaisia, kuin portin piiraat aikoinaan!

T: portin piirakkafani

Vierailija
12/48 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole näkynyt pariisinpiirasta. Se oli noista ainut joka maistui minulle. Meinaa pää revetä kun ajattelenkin kuinka hyviä nuo piiraat oli!

Vierailija
13/48 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei niitä enää eineshyllystä saa. Olivat hyvänmakuisia, edullisia ja syntisen rasvaisia. Kuitenkin salaatin kanssa kiva lounas duunissa. Tai jos päivällinen jäi väliiin, niin tuhti iltapala.

Niitä oli kolmea eri sorttia: jauheliha, kinkku ja kasvis.

Juurikin viime viikolla haikeudella kävin eineshyllyjä läpi. Nyt on vaan lihapiirakkaa, vihistä ja sitten niitä nyyttejä, jossa ällöttävän paljon taikinaa ja vähän makua. Intilaisittain ja meksikolaisittain väittävät maistuvan, paskat.

Salamipiiras oli myös ja nimenomaan tätä rupean himoitsemaan tasaisin väliajoin kun tulee mieleen vaan eipä noita enää saa :(

14/48 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina söin usein Portin Pariisin piiraita, niitä kasvispiiraita. Ne olivat tosi hyviä. Täytyy kokeilla noita uusia.

Vierailija
15/48 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PORTTI tuo nyt ne helvetin piirakat takaisin myyntiin, niitä kaipaa moni! 

Vierailija
16/48 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä myydään enää perunapiirakoita/kakkaroita? Järjestäen pelkkiä riisipiirakoita kaupoissa:(

Vierailija
17/48 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Eikö ne lue Portilla somea ollenkaan? Jonkun täytyisi avata oma Facebook-sivu Pariisinpiiraille. Kuka tekee? Tuskin jää kuolleeksi sivuksi.

Vierailija
18/48 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka perustaa adressin? Tai vähintäänkin ketkä kaikki laittaa nyt Portille asiakaspalautteena tuotetoiveen pariisin piirakasta? 

Vierailija
19/48 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ne v tun pariisinpiiraat takas myyntiin PORTTI HOHOI

Vierailija
20/48 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan pariisinpiiraita. Ottaa kaaliin kun paras välipala vietiin pois kaupoista. Olen yrittänyt tehdä itse vastaavia mutta en saa yhtä hyviä tehtyä millään. Lisäksi ei ole aina aikaa tehdä itse. Harmittaa vietävästi.