Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munasarjakystan puhkeaminen

Vierailija
19.04.2014 |

Kellään kokemusta munasarjakystasta? Kun se puhkeaa tai tyhjenee, onko ollut vaginaalista vuotoa, entä hyytymiä? Oletko ollut kipeä? 

Mulla alkas kp11 vuoto,joka jatkuu edelleen, nyt kp 14. Jotain hyytymän tapaista on,sekä menkkamaiset kivut ovat kovat. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop,lisää kokemuksia!

Vierailija
2/31 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kysta oli hävinnyt, todettiin eilisessä ultrassa. Lääkäri oli sitä mieltä että välivuoto oli kystasta johtuvaa. Ne roippeet ja runsas vuoto olivat siis vaan merkki siitä,että kysta koki loppunsa. Aivan mahtava fiilis!

lääkärin mukaan kysta harvoin vuotelee ulos asti,vaan vatsaonteloon,mistä kovat kivut johtuvat. No,onneksi tuli ulos eikä jäänyt sisään muhimaan :)

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulla puhkesi, tajuton kipu, ensin jäytävä ja sitten jatkuva ja pistävä, multa meinas henki lähteä kun kysta puhkesi ja aiheutti vatsakalvontulehduksen, olin teholla viikon ja sairaalassa 2 viikkoo, leikkauksessa vietiin myös umppari ja munasarjat, onneks oli lapset tehty jo

Vierailija
4/31 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suli hiljaa itsestään pois.

Vierailija
5/31 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä se vuoto tuoksuu?

Vierailija
6/31 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuotanut kysta vähän verta joka oli hyytynyt lääkärin sanojen mukaan tulee joskus ulos itsestään vuotona.. Kipu ei ole ollut missään vaiheessa sietämätön jonka takia en ollut hakeutunut uudestaan lääkäriin.. Lääkärit toteaa ainoastaan kyllä ne sieltä häviää.. Ainoa asia joka mietityttää että kun se on kerran vuotanut yks kaks ilman kovaa särkyä tuleeko särky seuraavalla kerralla kovasti ajoissa jotta osaisi ajoissa lähteä sairaalaan ennenkuin jotain pahempaa tapahtuu munasarjoissa..

Vierailija
7/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kipeä, mutta ei se kystan sisältö vaginan kautta pois tullut vaan jäi liimaamaan munatorvet tukkoon ja munasarjan kiinni vatsapeitteisiin.

Vierailija
8/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on niin kova että tajunnan rajamailla mennään, ja veri vuotaa vatsaonteloon.

Vierailija
9/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko sama asia mut mulla on ilmeisesti ovulaatiokysta (lääkärin käyttämä termi) puhjennut. Sattui niin paljon että lähdin myöhään illalla ensiapuun, perille kun päästiin niin kipu lähes loppunut. Vuotoja ei ollut. Lääkäri vaan totes et joillekin normaalia tiettyyn aikaan kierrosta.

Vierailija
10/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui niin paljon, että jouduin sairaalaan. Epäilivät ensin umpisuolen puhjenneen.

Vierailija
11/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui niin paljon, että jouduin sairaalaan. Epäilivät ensin umpisuolen puhjenneen.

Vierailija
12/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tajuton kipu, tärisin sängyssä kivusta ja itkin.

Vierailija
13/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajunnan vievä kipu, seuraavana päivänä kävin gynellä joka ultras ja kertoi että kysta puhjennu ja nesteet valunu vatsaonteloon..

Vierailija
14/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 21:24"]Tajunnan vievä kipu, seuraavana päivänä kävin gynellä joka ultras ja kertoi että kysta puhjennu ja nesteet valunu vatsaonteloon..

[/quote] jatkan vielä, ei mitään vuotoa ollu.

Vierailija
15/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää,mitä tää vuoto on, sellasia ihme kökkäreitä tulee siteeseen..ovat kuin jotain kalvoa. Vuoto on tosi runsasta ja kipua on, tosin vielä olen ollut ilman särkkäriä. menen ensikuun alussa uuteen kystan seurantaultraan. 

-ap-

Vierailija
16/31 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Se miltään tuoksunut, vereltä vaan :/

-ap-

Vierailija
17/31 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 16 vuotias ja mulla tuli yhtäkkiä aivan kauhia kipu alavatsaan ja säteili jalkoihin asti ja huusin en pysyny seisaallaa ei mikää asento ollu hyvä. Nii kova kipu et oksensin enkä pystyny särkylääkettä nielee ambulanssi soitettii ja ku ne tuli ei ollu kivuista tietookaa. Kivut kesti noin 15 minuuttia, Lääkärit sano että kysta oli. (Tapahtu tänä kesänä.)

Vierailija
18/31 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski järkyttävä kipu kesken tunnin kun istahdin ja lääkäri totesi että kysta oli puhjennu

Vierailija
19/31 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Teidän kommentit kuulostavat niin tutuilta. Mulla puhkesi toiminnallinen nestekysta munasarjoissa kolmena eri kuukautena vuoden aikana. Kipu oli kyllä todella raju. Ekalla kerralla puhkesi jo ennen menkkoja. Kipu kesti muutamia tunteja, ei vuotoa ym. Toinen oli puolen vuoden kuluttua menkkojen ekana päivänä. Makasin sohvalla oikealla kyljellä (kysta vasemmalla), söin 800mg Buranaa ja Panadolia. Mieheni kantoi minulle ruokaa ja juomista. Huh. Nousi pieni kuumekin. Seuraavat kaksi päivää oli vaikea kävellä. Kaikki tärinä sattui. Toinen kerta oli heti seuraavat menkat ja nyt vieläkin kipeämmät. Tällä kertaa menkkavuodot jatkuivat yli 3vkoa. Sitten ei ole enää puhjennut. Onneksi. Kysyin muuten ensiavusta milloin pitää tulla päivystykseen. Sanoivat että jos nousee kova kuume. Tällöin vatsaonteloon valunut kystavuoto on tulehduttanut kudokset ontelossa. Tsemppiä kaikille!

Vierailija
20/31 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä puhjennut toiminnallinen munasarjakysta kolme kertaa noin 2 vuoden sisällä. Aivan jumalaton kipu, kahdella kertaa meinannut pyörtyä, kun kipu alkaa aivan yhtäkkiä. Yhdellä kertaa pyörryinkin ja oksensin. Kipukohtaus kestänyt joka kerta noin 20-30 min ja vienyt täysin voimat. Tsemppiä todellakin jokaiselle, joka tämän asian kanssa joutuu painiskelemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi