Kaveri haukkui huonoksi äidiksi. Viimeinen pisara.
Minut lähetetään työmatkalle Intiaan 1,5 viikoksi keväällä. Kaverini sanoi, ettei ikinä voisi lähteä ja jättää lapsia tuoksi ajaksi. Minulla on 3- ja 5-vuotiaat pojat (hei vain kaikki, jotka mut tästä tunnistaa) ja heillä on erittäin hyvä ja ihana isä, joka on ihan yhtä paljon vanhempi kuin minäkin. Myös mies on välillä työmatkoilla, mutta se on kuulemma eri juttu. Hyvä äiti ei lähtisi matkaan, knun lapset ovat näin pieniä.
Ilmoitin, etten ole kiinnostunut hänen mielipiteestään, ohjasin hänet ulos talosta ja totestin, että eiköhän tuo ollut tuossa. Kai nainekin saa tehdä uraa ja matka ei todellakaan ole mikään huvimatka - hyvä jos näen muuta kuin hotellin, jossa tilaisuus järjestetään. Lapsia tulee ikävä - tietysti. Ja miestä.
Kommentit (45)
Sanoiko kaverisi ihan suoraan, että olet huono äiti, vai vaan ettei itse lähtisi?
Ja vaikka olisi huvimatkakin, se ei tee sinusta huonoa äitiä :)
Jos joku haukkuu minua huoraksi ja pahoitan siitä mieleni, se tarkoittaa, että olenkin oikeasti huora?
kesällä mummulassa hoidossa mummin kesälömalla 1,5 viikkoa, että sain rauhassa tehdä näyttötyötäni, kun opiskelu oli loppusuoralla.. lapsesi ovat, kuitenkin jo pikkasen vanhempia, kuin minun.
Ja tiedän muitakin, jotka laittaa lapset silloin tällöin mummulaan viikoksi, jostain tärkeästä syystä.
Älä välitä kaverisi kommentoinnista. Tuollainen ei tee kestäkään huonoa äitiä!
Minä lähtisin ilman muuta! Todellakin, naisellakin, jopa perheellisellä ja nuorella, on oikeus tehdä uraa ja ottaa vastaan muitakin kuin paskavaipanvaihtohaasteita.
Mustakin tuntuu, että sun kaveri on kateellinen suppeakatseinen paikallaanjunnaava ikuinen kotiäiti, joka haaveilee jostain sellaisesta, johon sinä olet päässyt käsiksi.
skippaa 2-vuotiaan yökylään 1,5 viikoksi.
15
Mutta se ei tarkoita, että ap olisi huono äiti. Voisin kuvitella, että itselläni olisi huono omatunto vastaavassa tilanteessa, vaikka tietäsinkin tekeväni aivan oikein. Jos ja kun isä on hyvä isä, joka hoitaa lapsia aivan yhtä hyvin kuin äiti, niin silloin minäkin lähtisin Intiaan. Tai oikeastaan meillä isä hoitaa aika paljon lapsia, kun minä olen yksin menossa, mutta ne ovat vain päivän matkoja. Silti etukäteen varmasti välillä tulisi alitajunnasta tunne, voinko sittenkään olla erossa lapsistani noin kauan, vaikka tiedän, että heitä hoidetaan hyvin.
Kyse on täysin työmatkasta, jonne ei voi ottaa perhettä mukaan. Se ei vain ole mahdollista.
Menen Kiinaan. Ollaan myös usein isän työmatkoilla mukana.
20
esim. terveyteni kannalta yms. Turha oli kommenttisi.
Vierailija:
skippaa 2-vuotiaan yökylään 1,5 viikoksi.15
vaikka tiedän, että en ole huono äiti ja lähtisin vastaavalle työmatkalle jos lapset ovat jo 3 ja 5. ei ole mikään ystävä, joka noin toista haukkuu. Katsoisi vain itse peiliin onko vara noin sanoa. Onneksi itse tiedät totuuden:)
unohda koko typerä juttu ja typerä ilkeämielinen kateellinen " ystäväsi" .
Sinun äitiytesi ja päätöksesi ei kuulu muille yhtään mitään. En näe syytä miksi isän matkat olisi muka eri asia jne. Lapsethan on kuitenkin noin isojakin jo. Ja vaikka olisi pienempiäkin niin mitä sitten.
Tottakai sinulla tulee ikävä ja lapsilla kanssa, mutta kun nykyään on niin helppo soitellakkin päivittäin ja on netit ja web-kamerat ja kaikki. JA turha nyt sitten tulla kenenkään rääkymään että joo taas näitä äitejä jotka hoitaa vanhemmuuttaan tietokoneella ja kännykällä. En ole, hyvä jos osaan nettiä käytää ja sähköpostia lähettää.
Lähde sinne matkalaae hyvillä ja avoimin mielin ja ole onnellinen että sinun miehesi on noin ihana isä.
Niin muuten olisi varmaan monen näitten kitisijöittenkin miehet, jos nämä ainutlaatuiset superäidit vain olisivat antaneet isien olla isiä. Mutta ku " eiii voi ei sitten millään kun eihän kukaan muu voi osata hoitaa lapsiani paremmin kuin minäminäminä maailman paras ja uhrautuvaisin äiti. Se isihän saattaa vaikka laittaa joskus vaipan vaikka takaperin ja lapselle jää siitä elinikäiset traumat. Tai herranjumala sentään se voi vaikka KYLVETTÄÄ lapsen illalla vaikka eihän tänään ole missään nimessä kylpypäivä. IIIK!" .
Anna mennä vaan ja upeaa että heiti todella kaverisi ulos moisesta idioottikommentoinnista johtuen. Olet HYVÄ äiti!
nyt tää menee siihen, että loppujen lopuksi olitkin kuolemansairas ja uupunut ja yksinhuoltaja ja siksi halusit lapsesti eroon.
Miten se sitten liittyy enää ap:n tilanteeseen?
Lopputyön tekemisen takia ei 2-vuotiasta tarvitse kotoaan häätää. Ja se on se, mitä kerroit tehneesi.
Eiköhän ne lapset tuon kestä traumoitta :). Mutta aika helposti susta huono äiti tuli ;)
ja sinulle joka olet hylännyt lapsesi loppuytön takia peräti niinkin kamalaan paikkaan kuin mummolle, joka itse on halunnut lapsen luokseen: olet HYVÄ äiti myös kun ymmärsit käyttää noin ihanan tilaisuuden ja rauhassa työskennellä ennemmin kuin ehkä kiireisenä ja stressaantuneena yrittää suoriutua lapsen rutiineista ja lopputyöstäsi. Älä välitä näistä paskantärkeistä katkerista sädekehämammoista.
kysynyt heti, että milloin olisit lähdössä ja voinko tällöin auttaa jotenkin lastenhoidossa.
En voi vaan ymmärtää. Ei todellakaan ole kyseessä enää vauvaikäset, jotka elää samanlaisessa symbioosissa äidin kanssa.
Tuohan oli vielä lyhyt aika.
Ääliö kaveri sulla.
kuulostaa siltä että toi sun ystäväs on kateellinen....ei se tee susta todellakaan huonoa äitiä tai ihmistä. vaikka on lapsia täytyy olla myös omaa elämää ja aikaa..... eikä todellakaan kannata välittää muiden mielipiteistä jokainen ite parhaiten tietää mikä on parasta. ja voiko tommonen ihminen olla " ystävä" oka noin arvostelee? Haukaa työmatkaa ja mukavaa kevään odotusta