Montako joululahjaa ostat lapsillesi ja mitä ostat heille? Iät, sukupuoli?
Kommentit (37)
En vielä tiedä mitä ostan, kaikenlaista... On tuossa jo listaa väsäilty. Varmaan rahaa menee n. 1000e/lapsi.
menee kyllä ihan liian pitkälle. tässä taas äiti joka kasvattaa lapsistaan niitä pilalle hemmoteltuja kakaroita joita en voi sietää. kauhee huuto jos ei heti saa/saa tehdä mitä haluaa
Liika krääsä kuuluu asiaan.
Mun 7-v tyttö saa ainakin: Little pets -hoitolaitoksen, Lego-talon (suuri), Lego-poliisiaseman (toivoi), autoradan (toivoi)
Vielä ostan luultavasti: kampauspään, pari Bratzia, sen uuden talvimuumimukin, jonkun pc-pelin, jonkun dvd:n.
Siinä oli Tuhkimopeli paketissa mukana.
Poika 3 vuotta saa parkkitalon.
Me ei osteta kuin 1 lahja/lapsi. Lahjoja tulee ihan liikaa muutenkin eli molemmille varmaan 20 pakettia. Riittää :)
pojalle. Isommalle, 2v, on junarataan paloja ja lisää junia sekä kirja. Pienemmälle, 6kk, kirja sekä "palikka-auto".
Lisäksi lahjoja tulee sukulaisilta ja ystäviltä.
en välttämättä osta yhtään. lapsi on 1v ja paketteja tulee muutenkin todella paljon.
mies saattaa lapselle ostaa multa salassa jotain mikä saadaan lapsen kanssa yhdessä avata.
ensi vuonna ostetaan lapselle joululahjoja, kun lapsi ymmärtää enenmmän joulusta
yhdet isommat lahjat jokatapauksessa ja sitten varmaan 5 pientä pakettia
lasten iät 14 11 ja 2v
ei osteta montaa lahjaa. Lapset 5 ja 3 v, ja molemmille olen ostanut pari vaatejuttua alesta jo valmiiksi. Vielä ostetaan varmaan jotkut yhdet lelujutut, jotkut sellaiset joita lapset ovat toivoneet. Eli ehkä 2-3 pakettia saavat meiltä vanhemmilta.
kun kaikki sukulaiset ostaa kuitenkin kaikkia upeita leluja jotka nämä voi sitten unohtaa alle sekunnissa ja palata piirtelemään tai kasaamaan mun ikivanhoja legoja.. :) sitten lahjoitan ne uudet lelut köyhille lapsille tai sairaalaan, näin jo monena vuonna. tosi typerää hukuttaa lapsia tavaraan...
Yhdeltä mummilta saavat meidän ostaman (ei halua käydä itse ostamassa) n 20e lahjan. Otan sen huomioon lahjakasaa miettiessäni. Toisilta isovanhemmilta saavat maksimissaan värityskirjan tai satukirjan.
Me vanhemmat toteutamme yhdet n. 40-60e arvoiset toiveet ja sen lisäksi pakkaan joulupukinsäkkiin yökkärit, kirjat, pelin, kukkaron, kellon, pyyhkeet, lefaliput jne. Joten tottakai tuo yksi lahja on se kaikkein mieluisin, onhan se toivottu ja odotettu, mutta kyllä on hauska availla niitä paketteja muitakin.
Meidän lapset eivät saa kauppareissuilta noin vaan mukaan leluja, lehtiä, levyjä vaan toiveisiin säästetään tai niitä toivotaan saavaksi synttäreillä, nimppareilla ja jouluna.
Mieli tekisi mutta ei kannata, koska sukulaisilta tulee lahjoja PALJON...Lapset 5 v tyttö, n. 4 v poika ja 2 v tyttö. Ostamme todennäköisesti yhdet toivelahjat jokaiselle ja yhteiseksi yhden toive-dvd:n (Frööbelin palikat). Lapset todellakin saavat paljon lahjoja muualta (myös jouluaattona), joten enempää meidän ei kannata hankkia. Mielestäni lapset saavat liikaa lahjoja jo nyt :/. Poika saanee meiltä hartaasti toivomansa Hämähäkkimiespuvun, jonka arvoa äiti ei ymmärrä ;D mutta pojan listalla se on Ykkönen. Isomman tytön lahja vielä mietinnässä, samoin pienemmän tytön.
En vielä tiedä montako lahjaa ostan. Ehkä ostan vielä 1-2 lahjaa/lapsi. Tyttöjä 1v ja 4v.
Viime vuonna sai meiltänoin 20 pakettia ja sukulaisilta saman verran ja varmaan saman verran saa tänäkin vuonna, oisko jotain 30-40 pakettia. Ihan normaalimäärä mielestäni paketteja yhdelle. On sitten lapsi tai aikuinen.
Meillä yksi lapsi, 3-v. tyttö. Saa joitakin lahjoja kummeilta ym. tuttavilta. Nyt olen itse ostanut jo kaksi pientä lahjaa ja puolen kymmentä on mielessä lisäksi mitä "pitäisi" ostaa. Ja mies tietysti hankkii tapansa mukaan jotain järjettomän kallista, turhaa, isokokoista ja epäkäytännällistä jota lapsi rakastaa kuin hullu puuroa.
Yhden "romu"-lahjan aion hankkia, en tiedä onko se sitten Brätsi vai Litle poni vai pinsanne nukke... Muuten menee pelejä, palapelejä, askartelujuttuja yms. linjalle. Romua on mökki täysi jo muutenkin. Tarkoitus muutama laatikollinen lahjoittaa pois ennen Joulua :).
joka ei osta yhtään lahjaa lapsilleen.
-Kun ne saavat sukulaisiltaan kuitenkin, niin ei meidän tarvitse, sanovat vanhemmat.
Niin, ja ennenkuin kukaan ehtii sanoa, että opettavat lapsia hyville tavoille, niin my ass! Käyttävät vaan säästyneet rahat jouluviinoihin.
Eli se siitä epä-materialismin opettamisesta. Ainakin tässä tapauksessa sukulaisia käytetään hyväksi, että vanhemmat saavat itselleen viinaa, ei tarvii sitten tuhlata rahoja omien lasten joululahjoihin, ostakoot sukulaiset niitä lahjoja.
Itse ostamma lapsille (5-v. poika ja 2, 5-v. tyttö) kymmenen kerran lahjakortit sisäleikkipuistoon, 30€/lahjakortti. Lisäksi poika saa skeittilaudan ja suojukset ja tyttö rannekellon ja Barbien.
(Emme asu Suomessa ja täällä skeittauskausi kestää vuoden ympäri)
vanhoja kun ei sais laittaa pois, niin mix hommata uusia???? Kummit ja mummit kuitseki ostaa
isovanhemmilta ja kummeilta tulee lahjat sen verran kun tarviikin.
Kuitenkin käy niin, että yksi lahjoista nousee yli muiden ja muut jäävät.
Pojat 3 ja 4v.