Kuinka moni suunnittelee perheensa lounaat/paivalliset muutamaksi viikoksi eteenpain... Ette haluis paljastaa milla periaatteella lista tai jopa itse listaa :-)
Kommentit (7)
ihailen kyllä tuollaista suunnitelmallisuutta.
Selailen yleensä pe tai lauantai-aamulla vanhoja Yhteishyvän välissä tulleita ruokalehtisiä, joissa on todella helppoja ja hyviä ruokia.
Siinä sitten kirjoitan ruokalistan ja kauppalistan samalla, niin ei unohdu mikään :))
Lisäksi siinä säästää mlkoisesti kun ostaa kerralla kaikki ruoka-aineet!
Meillä oli kiertävä kuukauden lista viime talvena kun mä olin raskaana ja pim pom pelistä pois ja mies hoiti koko talouden. Siinä oli suunnitelmallisuus valttia ja oli valmiit ostoslistatkin joka viikolle.
Selailen yleensä pe tai lauantai-aamulla vanhoja Yhteishyvän välissä tulleita ruokalehtisiä, joissa on todella helppoja ja hyviä ruokia.
Siinä sitten kirjoitan ruokalistan ja kauppalistan samalla, niin ei unohdu mikään :))
Lisäksi siinä säästää kun ostaa kaikki ruoka-aineet samalla kertaa!
pakastimesta löytyy yleensä erilaisia perunapakasteita ja kasviksia, wok-vihanneksia, ja muutamaa sorttia lihaa, ja kuiva-aineita on aina ne perusjutut.
kaupasta ostan sitä mitä silloin sattuu huvittaa laittaa ruoaksi. yleensä ostan pariksi päiväksi tavarat. riittää siis, että tiedän, että tänään on broilerin suikaleista tehtyä ja huomenna on jotain jauhelihasta..
kaupassa käydään 2-3krt viikossa.
tänään tiedän huomisen pääruuan ainoastaan silloin, kun olen tehnyt ruokaa tänään niin paljon, että sitä riittää myös huomiseksi..
me mennään aina ulos syömään ja alkaa olla kallista kun sen joka päivä tekee : /