Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko kohtu olla liian pieni hormonikierukalle?

Vierailija
10.01.2008 |

siis minkä kokoinen se härveli oikein on?

mun 3 lasta synnyttäneen kohtu on pituudeltaan noin 3cm. netissä lueskelin että keskimäärin kohtu on sellaiset 7cm pitkä. Lääkäri totesi että se saattaa tulla itsestään pois.

Ja nyt muistelen että jossain olen kuullut että joillekin ei se hormonikierukka ole mahtunut kunnolla.

onkonmun kohtu onnettoman pieni- vai onko täällä joku joka samoilla mitoilla olis saanut sen härvelin pysymään? kannattaako mun edes yrittää? vuotohäiriöihin siis tuota tyrkyttävät- pillerit eivät käy..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti sitä kierukan pituutta jotenkin voidaan säätää- wikipedia niin sanoi. mutta kiinnostaisi todella tietää mikä on minimimitta- täällä varmasti kierukallisia on, mutta kun tuo mittaaminen on liian haasteellista ;-)

mua epäilyttää muutenkin koko kierukkahomma. kuparikierukasta erittäin pahat kokemukset. samoin pelkistä keltarauhashormoneista..

ap

Vierailija
2/8 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan laiton yhteydessä, samoin kuin gyn. tutkimuksen yhteydessä kierukan sisämitta voidaan mitata sondilla.

Minulle ei ole tullut vastaan yhtään synnyttänyttä naista, jolle kierukka ei olisi sopinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei muuta säädetä kuin se syvyys, mihin kierukka kohdussa laitetaan.

Vierailija
4/8 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kierukan pituutta tai muutakaan kokoa ei voi mitenkään säätää. Se on kaikille ihan sama. Kierukkaa laittaessa otetaan mitta kohdunsuulta kohtuontelon pohjaan. Normaalisti se on noin 6-8 cm hedelmällisessä iässä olevalla naisella. Ehkä jollain vaihdevuosi-ikäisellä mummolla voi olla 3 cm:n kohtu, mutta ei normaalilla hormonitoiminnalla varustetulla nuorehkolla naisella.

Vierailija
5/8 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Caprilon, jos siis tulee runsaasti.

Vierailija
6/8 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla todellakin on vain kolmen cm kohtu ja kohdunkaulakin vain vajaa 2cm.

kuparikierukka tuli itsestään pois jokunen vuosi sitten. hormonitoiminta ihan sekaisin nyt ja tiputtelee jatkuvasti. ja en muuten ole vaihdevuosi-ikäinen mummo- ikää 31v. toisella siskollani on kuulemma myös saman kokoinen kohtu- kaipa tää on jotenkin perinnöllistä. :-(

mutta hermot menee vuotoihin. pitänee googlettaa lääkettä.

mua raivostuttaa ajatella että lääkärin mielestä pitäisi kokeilla vaan taas kierukkaa. (itse en niistä todellakaan pidä ja kun se kuparikin tuli itsestään ulos niin ei hyvä) mutta kun eivät kuulemma haluaisi näin nuorelle tehdä kohdunpoistoakaan...

ap

Vierailija
7/8 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä palautuisko kun imetyksen lopettaa, ilmeisesti, vielä kun ei ole kuukautisiakaan.

Vierailija
8/8 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. lapsen jälkeen. Aiheutti sitten sen että asennus ei kai onnistunut ja tipotteli muutaman kuukauden ennenkuin poistettiin kokonaan. 3. lapsen jälkeen 2 hormonikierukkaa onnistui loistavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi