Pisin tietämäsi suomenkielinen sana? Ev
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Äteritsiputeritsipuolilautatsijänkä, oli aikoinaan myös baarin nimi.
paitsi, että se baari on Äteritsiputeritsipuolilautatsibaari.
Ikivanha ketju, mutta muistelen lukeneeni joskus sanahirviön lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkökään
Tämä ei ole sana. Se on taivutusmuoto, ja siinä on liitepartikkeleita ja omistusliite. Tämä tai mikään muu vastaava väännös ei kelpaa.. Vain perusmuodossa oleva sana kelpaa. Olen näitä joskus nähnyt, joku oli ainakin joku tekninen termi ja sitten oli jotain armeijasanastoa. Eivätköhän ne googlailemalla löydy. Lakatkaa kuitenkin ehdottamasta tuota keinotekoista sanamuotoa, se ei ole sana, eikä se myöskään tarkoita mitään.
Itse asiassa se on sana, tosin ei perusmuotoinen sana, mutta sana kumminkin, suomen kielessä sanoista kun voidaan muodostaa toisia sanoja liittämällä siihen vaikka johtimia ja taivutuspäätteitä. Jos haetaan perusmuotoista sanaa, niin kannattaa myös mainita se heti otsikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut baarin nimessä jänkää.
Ei ollut ei, olisi pitänyt mainita erikseen, että jänkän nimi oli baarin nimenä.
Aloitusvuodelta2008kukanäitänosteleetehkääainauusialoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkökään
Tämä ei ole sana. Se on taivutusmuoto, ja siinä on liitepartikkeleita ja omistusliite. Tämä tai mikään muu vastaava väännös ei kelpaa.. Vain perusmuodossa oleva sana kelpaa. Olen näitä joskus nähnyt, joku oli ainakin joku tekninen termi ja sitten oli jotain armeijasanastoa. Eivätköhän ne googlailemalla löydy. Lakatkaa kuitenkin ehdottamasta tuota keinotekoista sanamuotoa, se ei ole sana, eikä se myöskään tarkoita mitään.
Itse asiassa se on sana, tosin ei perusmuotoinen sana, mutta sana kumminkin, suomen kielessä sanoista kun voidaan muodostaa toisia sanoja liittämällä siihen vaikka johtimia ja taivutuspäätteitä. Jos haetaan perusmuotoista sanaa, niin kannattaa myös mainita se heti otsikossa.
Silloin ne ovat sanamuotoja, eivät sanoja. Eikä tuo epääajbåsdlkghsdjofökldjvölask ole sana, joka olisi käytössä tai tarkoittaisi mitään. Kyllähän mäkin voin keksiä jonkin mahdottoman pitkän litanian, jota sitten väitän suomen kielen pisimmäksi sanaksi.
Tämä ainakin on varmasti käytössä:
peruspalveluliikelaitoskuntayhtymä
Jos kysytään pisintä suomenkielistä sanaa, niin kyllä se pitää olla käytössä. Tuo taitaa olla juuri se, jonka olen kuullut, mutta sen todenperäisyyttä en tiedä.