En ole eläissäni näin säikähtänyt!!!
Olen nyt käyttänyt n. 3kk ajan Sun konetiskitabletteja, joissa on se liukeneva muovi päällä.
Ensinnäkin tajusin äsken vasta että sitä suojamuovia ei pidä poistaa vaan se laitetaan koneeseen niine hyvineen.
Sitten huomasin että paketissa sanotaan, että käytä vähintään 55 asteen pesuohjelmaa.
Siitä hätäännyin täysin. Olen käyttänyt välillä 65 asteen ohjelmaa mutta hyvin usein käytän 50 asteen eko-ohjelmaa. Se pesee astioita kyllä yli 2 tuntia, joten voisi olettaa että pesee hyvin......?
Menin paniikkiin, kun mietin että olen nyt syönyt monta kuukautta raskausaikana astioista joissa ehkä on pesuainejäämää liian alhaisen pesulämpötilan vuoksi. :(((
Soitin lopulta äitipolille ja melkein itkin asiani kätilölle. Hän sanoi heti että en ensinnäkään edes voi tuntea kädelläni jotain 5 asteen lämpötila eroa joten sillä tuskin on merkitystä. Ja oli muutenkin sitä mieltä, että en ole voinut vauvaa vahingoittaa. Tarkisti asian kahdelta vieressään olevalta kätilöltä ja synnytyslääkäriltä. Kaikki sanoivat yksimielisesti, että ei mitään hätää.
Mietin vain mielessäni jo ties mitä kauheuksia joita olen voinut vauvalle aiheuttaa liian alhaisella pesulämpötilalla. Joskus kattiloissa on jotain valkoista näkynyt pesun jälkeen kuivuneen ja ne pesen aina käsipelillä pois, mutta missään laseissa tai lautasissa en mielestäni ole nähnyt mitään erikoista.
Pelkäisittekö te tälläistä?
Nyt siis tasan 28+0. Laatikko on 100 kappaleen paketti mutta olen käyttänyt varmaan maksimissaan puolet..... en ehkäsitäkään ja osassa siis se 65 asteen pesuohjelma
Kommentit (22)
olen ollut mukana ruumiinavauksessa ja me kysyttiin tätä tiskiainejuttua patologilta. Hänen kommenttinsa oli, että ihmiset tunkee itseensä monia myrkkyjä, osa niistä näkyy ja osa ei, konetiskiaine ei näy.
Taitaa tuo pesulämpötilasuositus olla vain siksi, että se suojamuovi tms. sulaisi kunnolla. Ainakin niin minä heti ajattelin.