Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KERTOKAA pliis, miten teidän 5-vuotiaat POJAT selviytyy pukemisesta ja riisumisesta?

Vierailija
10.01.2008 |

Tuntuu että meidän 5,5 vuotias poika on ainoa jota ei pukeminen kiinnosta ja tulokset on sen mukaisia:/ Osaa pukea ja riisua sisävaatteet ihan hyvin, tosin välillä housunkaulukset on rullalla..Mutta nuo ulkokamppeet: ei koskaan muista että ensin on laitettava kauluri ja sitten vasta haalari. Kauluri keikkuu kaulalla miten sattuu, haalarin lahkeita ei saa kengän päälle. Saako muiden tän ikäiset lahkeet kengän päälle?

Tuntemani tytöt ovat loistopukeutujia ja siksi tämä kysymys vain poikien äideille. Huolestuttaa ajatellakin, että ensi syksynä poika menee eskariin ja kerkeekö edes välitunneille jos pukeminen on vielä tuota luokkaa..! Sorminäppäryys taitaa olla aika huono, esim. pikkulegoilla rakentelu on vielä aika tuskaa -harjoitellaan parhaillaan rakentelua ja kehitystä on kyllä tapahtunut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonommin pukee kuin kolmevuotias pikkusysteri, ihan totta!

Vierailija
2/7 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukee itse kaikki vaatteet.

haalarin vetoketjua ei saa kiinni eikä lahkeita kenkien päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim farkkujen nappi on vielä vähän hankala

Vierailija
4/7 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja apua tarvitsee, nimenomaan ulkovaatteiden kanssa. Kolmevuotias pikkusiskonsakin on näppärämpi. Pojalla on lisäksi joku ihme vaihe noiden vaatteiden kanssa muutenkin, ei tahdo mikään kelvata, tai aina on sukka tai joku sauma tai muu väärin... Nyt vasta on alkanut saada haalarinkin itse päälle, mutta kenkien ja lahkeiden kanssa pitää auttaa. En tiedä saisiko itse, kun ei edes viitsi yrittää.

Vierailija
5/7 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappia kiinni. Haalarin ja jopa takin vetoketjun saa yleensä kiinni. Mutta siis mitään nappeja ei saa laitettua.

Vierailija
6/7 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarin lenksuja ei saa kengän alle (riisuessa saa ne kyllä pois), eikä hanskoja haalarin hihojen alle, mutta muuten saa kaikki talviulkovaatteet itse päälle. Ovat kyllä sen verran rempallaan, että yleensä suoristan vähän myssyjä yms. Tämä pukeminen ja riisuminen onkin meidän pojan yksi vahvimmista taidoista ja on monia juttuja, joissa poika on ikäisiään jäljessä.

Vierailija
7/7 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oppi n. 4-vuotiaana laittamaan nappinsa kiinni (eli ne jotka laitetaan napinlävestä). Menee välillä kyllä " juopon napeille" , eikä millään saisi auttaa.