Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lasisiin vauvan ruokapurkkeihin (Piltti yms.) pakastaa itse tehtyjä soseita?

Vierailija
10.01.2008 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastaessa tai sulattaessa

Vierailija
2/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska soseet on suureksi osaksi vettä, joka laajenee jäätyessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon tehnyt lähes kaikki vauva soseet noihin purkkeihin eikä yksikään ole haljennut. tosi helppoa!!

Vierailija
4/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulattaessa täytyy muistaa, että kun korkki ei ole ilmatiivis, purkki ei säily kauaakaan jääkaapissa avattuna. Muuten ovat kyllä tosi käteviä tuohon tarkoitukseen!

Vierailija
5/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisenä ei kannata laittaa mikroon vaan antaa hieman sulaa ensin. Muuten halkeaa. Pakastin aina kasvissoseet purkkeihin ja lihat (n. 2 rkl) jääpalakuutioihin. Mikäs sen helpompaa kuin keittää kanaa, naudanlihaa tai kalaa ja soseuttaa ne ja laittaa jääpalakuutiohin. Sitten sekoittaa siitä aina yhden annoksen mm perunamuussiin joka on helppo ja nopea tehdä. Sitä ei kannata pakastaa. Halpaa ja hyvää ja lapsi oppii syömään rakeista ruokaa. Pilttipurkit on suhteessa kalliita kun ajattelee että niissä on lihaa vain teelusikallinen.

Vierailija
6/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yksikään ole haljennut

Vierailija
7/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkaseen mahtuu paremmin pussissa pakastettu (litistä ohueksi levyksi, helppo napsaista sopiva pala).

Vierailija
8/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan jätä laajenemistilaa

ja sulata mikrossa ilman kantta

Vierailija
9/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pakastanut myös minigripeissä mutta mielestäni lasipurkki parempi koska pussiin pakastaessa maku menee nopeasti huonoksi, ruokaan " tarttuu pakkasen maku" mitä ei purkkiin pakastaessa tapahdu.

Vierailija
10/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään purkkia ei ole mennyt rikki. Kun jättää ilmavaran

Vierailija
11/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minigrip-pussista on vähän hakala syödä :)

Vierailija
12/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole meilläkään yksikään purkki hajonnut vaikka kahden lapsen ruoat olen Pilttipurkkeihin pakastanut.

Vierailija
13/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun ollaan retkenmääränpäässä on usein ruoka jo sulaa ja jos ei ole niin termarista kuumaa vettä ja avot sie kylmä pysyy kylmänä ja ruoka helposti mukana. Eikä ruoka ainakaan valu pois pussin kulmasta

Vierailija
14/14 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sotkua sitten saikin siivota kivasti.

tein aina neljässä isossa kattilassa eri annokset, jotka soseutin ja suoraan purkkeihin. esim. kala yhteen, nauta toiseen, kana kolmanteen ja possu neljänteen. mausteet ja vihannekset mukaan ja valmiit soseutetaan. kanaan ja possuun esim. oreganoa, nautaan persiljaa ja kalaan tilliä