Kuka teillä päättää mitä lapsilla on päällä?
Jos äiti ei ole paikalla, niin kuka päättää mitä lapsilla on tuolloin päällään? Antaako äiti isille ohjeet pukeutumisen suhteen vai päättääkö itse miten lapset puetaan esim. ulos lähtiessä tai tarhaan/ synttäreille mennessä? Nyt ajattelen lähinnä leikki-ikäisiä lapsia, jotka ei vielä itse päätä pukeutumisestaan.
Kommentit (10)
ei se muuten opi - eli jos minä valitsen vaatteet, jättää hän myös kaiken vastuun minulle...
mies kun ei oikeasti osaa valita mitään toisiinsa sopivaa lapsen päälle - hyvä että itselleen.
Ihan esimerkkinä, että jos pojat käyttää kokoja 116, 98 ja 86, niin silti isä ei välttämättä erota kenen paita on kyseessä!
Se kun ei ole niin tarkkaa. ;-)
Kyllä meillä silti isäntä oman mielipiteensä kertoo.
Tottakai isä osallitsuu ihan normaaleihin arkijuttuihin ainakin meillä, ja lasten pukeutuminen kuuluu siihen.
Jos saavat itse päättää niin nakuna mennään.
Olemme muuten hyvin tasa-arvoinen ja moderni perhe, mutta tässä vaateasiassa päätän minä. Valitsen siis lapsille aamulla vaatteet ja jos käy niin, että isän on määrä olla lasten kanssa silloin, kun vaatteet valitaan, minä valitsen ne valmiiksi.
Syy on se, että en kertakaikkiaan halua nähdä lapsiani niissä yhdistelmissä, joita mies valitsee. Meinaa taju lähteä, vaikka eivät olisi edes yleisellä paikalla käyneet näyttäytymässä. Siis ilmat tulee pihalle kun tulen kotiin ja näen lapseni niissä rytkyissä. Hrr.
Olen itse tarkka lapsen vaatteita, että on sävy sävyyn jne ja mies ei. Hänelle on pääasia, että on puhtaat ja säänmukaiset vaatteet. Mutta laittakoot mitä lystää.
paitsi jos haluaa kysyä esim. kylään mennessä, mitä laitetaan. Lapset toki jo itse kertoo mitä haluavat, mutta isän on päätösvalta siitä onko puettava ok ja riittävä esim. ulkoiluun.
En ole koskaan ymmärtänyt äitejä, jotka ei anna isän pukea lasta, vaan määräävät miten lapsen pitää olla puettu.
Helpotan isän stressiä. Ja tulee kyllä paremmin mietittyä, mitä tarvitaan ulkoilulle yms.
jos juhliin ovat menossa ja mä en oo valvomassa pukeutumista niin laitan vaatteet valmiiksi odottamaan.
Joskus miehellä vaan ei oo yhtään maalaisjärkeä tän asian suhteen...