Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko muilla 8-kuukauden ikäisillä vielä sanoja?

10.01.2008 |

Meillä tyttö jo sujuvasti huutelee " kakka" kun pieraisee tai välillä jää muutenkin hokemaan tuota :) Vauvaa osaa myös toistella. Äitiä vielä odotellaan ;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk iässä osasi sanoa äiti,auto,että(vettä) hahmotteli sanoja jo 8kk iässä,mutta 9kk iässä ne tulivat kunnolla! Oppi monta sanaa 9kk ikäisenä, mutta 1vuoden ja 1kk iässä hoki vain äitiä ja muut sanat unohtuivat heti kun oppi kävelemään. Puhetulva tulikin sitten 1,5v.

Nyt poika jo 3v=)

Vierailija
2/5 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo pitempään sanonut " äitä" ja " ishi" ..myös " pappa" tulee hyvin!

Välillä oon miettiny että tarkottaako noilla mitään ja onko vaan oppinut perässä, mutta aamulla kun korvan juuresta pieni ääni kuiskailee äitää niin uskon vahvasti että tietää mitä tarkoittaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanansa oppi sanomaan " äiti" 7,5kk:n ikäisenä. Neuvolalääkärikin pääsi tämän ihmeen todistamaan ja sanoi, ettei uskoisi, ellei omin korvin kuulisi :) Mielestäni tyttö kyllä tiesi sanan merkityksen, oppi muitakin sanoja pian tuon jälkeen ja vähän päälle vuoden ikäisenä omasi jo 70 sanan varaston. No, sen koomin en ole sanoja jaksanut laskeskella, nyt on jo parivuotias pajattaja.

Hauska seurata milloin pian viisikuinen pikkusiskonsa sanoo ensimmäisen sanansa.

Vierailija
4/5 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei sitä koskaan sano minulle,joten luulen ettei tosiaankaan tiedä mitä tarkoittaa. Jotenkin vain päästää suustaan ja kait nuo kaksi isompaa sisarrusta hokevat sitä sanaa niin paljon että on tälle nuorimmaiselle jäänyt päähän.

Aluksi epäilin että onko edes sana äiti,kun alkoi tosiaan tossa 7 kk iässä, nyt on tullut kokoajan selvemmäksi sanaksi niin kait se on pakko uskoa. Meillä kun tämä vanhempi kaksikko rupes yksittäisiä sanoja sanomaan vasta reilun vuoden iässä ja vähän enemmän puhumaan vasta 2 v iässä...

Vierailija
5/5 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en kyllä usko minkään 8 kuisen (saatika sitten nuoremman) sanovan yhtään mitään ja itseasiassa ymmärtävän mitä sanovat.

titimetsä:

Meillä tyttö jo sujuvasti huutelee " kakka" kun pieraisee tai välillä jää muutenkin hokemaan tuota :) Vauvaa osaa myös toistella. Äitiä vielä odotellaan ;)

Vauvat nyt sattuvat hokemaan yhtä sun toista, eri ääniä ja äännähdyksiä, kuten juuri tuo " kakka" , tai pikimmiten " kakkakkakkakkak" . Samaa rataa taidetaan mennä mamman ja papan kanssa, mammammammam, pappappappap JNE.

Mutta se, että osaako vauva ihan oikeesti SANOA esim. " kakka" , niin epäilenpä.

Jos näin olisi, niin minulla on täällä sitten joku supernero vauveli koska hän jo alle 4kk sanoi sujuvasti mm. " äiti ei!" , " kakka" , " mamma" ,

" pappa" , " täkki" , " anna olla" , jne. ...hmm..........mitäs luulette..tuskin sentään??

Toki itse tiedätte mitä vauvanne osaa ja ei osaa tehdä, mutta miettikääpä, osaako vauvanne ihan todella SANOA ja ymmärtää mitä sanookaan vai hokeeko vauva vaan tapaansa jotain ja äiti kuulee mitä haluaa kuulla?? ;-)