Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESÄNUPPUJEN to-su**

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palailen illemmalla kertomaan sit kuulumisia rakenneultrasta, se on siis tänään tossa iltapäivällä!

Jännittää!

Eilinen meni taas tutun kaavan mukaan :o

Klo 15 alkaen nukkumaanmenoon asti podin erittäin huonoa oloa :(

Makasin vaan ja aina kun ylös nousin, alko oksettamaan niin kamalasti. Yök.

Mukavaa torstaita kaikille!

a_j + pötkäle 19+0

Vierailija
2/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aamusta piipahdin neuvolassa ja kaikki on niin mallillaan kuin olla ja voi. Painoa on tullut vain 140g/vko lisää, eli 900g/7vko :) verenpaine 120/70 ja pissa oli puhdas. Kohdunpohjan korkeus oli 15cm. Vauva innostui potkimaan sydänääniä kuunnellessa joten elämää masussa todellakin on :) Ja ne potkut tuntuivat ihan selvästi.

Neuvolan täti kysyi että mitä mieltä minä olen, kumpi tulee? Sanoi luottavansa äidin aavistukseen. Minulla kun tuli siellä viimeisessä ultrassa semmoinen poika-tunne, mutta sehän selviää sitten kuukauden päästä kun pääsen rakenneultraan.

- Pirkko ja punkero rv 16 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jaksan kirjoittaa kun uusi, kauan odotettu jakso tässä raskaudessa on tainnut vihdoin alkaa. Eli yletön pahoinvointi varmaan katkesi tähän viikolle 18 :) Sunnuntaista asti vointi on ollut normaali, joskin väsynyt.

Tuntuu jopa siltä vaikka masua onkin että olenko raskaana, onkohan vauvalla kaikki hyvin? Tahtoisin niin tuntea päivittäin liikkeitä, että tietäisi vauvan siellä jatkavan kasvamista. Mielestäni tunsin jo liikkeitä aikaisemmin mutta nyt on ollut ihan hiljaista. Mielenrauhan saavuttamiseksi tahtoisin varata ajan neuvolaan sydänääniä kuullakseni mutta ehkä jaksan odottaa maanantaihin kun on aamulla neuvola. Rakenneultra on vasta kuun viimeinen päivä. Sitä mielenkiinnolla odottaen :)

Toivotaan että tämä olotila pysyy kesäkuuhun saakka :)

Vierailija
4/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on totalitaarinen eivoisivähempääjaksaayhtäänmitään-päivä. Huomaa siitäkin kun viihdyn tän tietokoneeksikin nimitetyn matolaatikon ääressä.

Poltsiko kyseli muuttamisesta viime metreillä ennen synnytystä?? Itse muutin kolme viikkoa ennen nuorimman syntymää Turusta takaisin Nokialle ja tehtävänä oli tavaroiden paikoilleen määrääminen ja yleinen komentelu. Väsymys kyllä iski normaalia helpommin ja liitoksissa tuntui vaikkei portaissa tarvinnutkaan juosta. Vielä ronttia viikkoa ennen synnytystä olin lavatansseissa ja viisi tuntia tuli pyörittyä umpihikeen asti lattialla. Miehet ei ees valitelleet että iso masu olisi tiellä ollut....=)

Tänään havaittavissa ensimmäinen hikka, säännöllistä ja pitkään kestävää mietoa nykimistä tuntui aamuyöllä kun hereillä olin. Aamusta " Hippu" minua potkuin jo herättelikin, mahtoiko jo kahviaan kaipailla.....*hymy*

Täys loskakeli, ulos en lähde muuten kun lapset hakemaan ja sit takas petiin kirjan kanssa. Harmittaa kun täällä ei rakenneultraan pääse, tasan yksi kontrolli ellei ole ongelmia. Laittoivat lähetteen kyllä sairaalaankin sen vuoksi kun kahdella lapsella on todettuna synnynnäinen sydänvika vaan eipä ole tuosta kuulunut mitään.

Vierailija
5/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olo vaihteeksi parempi - toivottavasti pidempiluonteisesti... Kävin eilen ekaa kertaa tässä raskaudessa odottavien joogassa, teki tosi hyvää. Pitäisi muutenkin panostaa tuohon voimisteluun ja liikuntaan enemmän. Siellä joogassa on yhdistettynä kevyttä voimistelua ja hengitysharjoituksia sekä keskustelua. Ihana oli päästä vähän purkamaan ekaa synnytystä. Ekassa raskaudessa lykkäsin pitkään synnytyksen pohdintaa, keskityin odotuksen ja vauva-ajan miettimiseen. Nyt olen ihan synnytystunnelmissa ollut jo alusta asti. Ekaan synnytykseen liittyy niin paljon pohdittavaa, tai oikeastaan sairaala-aikaan. Siitä jäi aika isot traumat, toivoisi asioiden tällä kertaa menevän jotenkin toisin. Ja mietin siis kovasti miten siihen vaikuttaa... Täällä on mahdollisuus ottaa maksullinen " oma" kätilö, ja olen kallistumassa siihen suuntaan, että palkkaan sellaisen. Hänet saa siis tavata ennen synnytystä, ja on sitten koko synnytyksen ajan läsnä. Käsittääkseni käy sitten jälkikäteenkin vielä tsekkaamassa vointia.

Eilen oli suuri päivä esikoisen tarhaan sopeutumisen suhteen: hän kävi ekaa kertaa siellä vessassa. Kyllä - hän on siis ollut nykyisessä tarhassaan syksystä asti, ja pissimättä. Oli kyllä ihan käsittämätön tunne, jospa se ongelma alkaisi purkautumaan.

Rakenneultraan aikaa vielä reilu kaksi viikkoa, odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Vaikka jostain syystä on aika luottavainen tunne.

Täälläkin loskaa riittää... tulispa taas pikkupakkaset!

Taika, 16+6

Vierailija
6/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja kyllä siinä meinaa tippa silmäkulmaan aina tulla kun naurattaa kuvaa katsoessa. " Tyyppi" istuksi hyvin rennosti jalat pystyssä ristissä ja heilutteli kättä ja varpaita. Terkkatätikin naureskeli, että kaveri ei ainakaan ole hermostunut vaikka äippä sairastaa :)

Painoa oli 185g arviolta jos oikein muistan, muita mittoja ei jäänyt mieleen enkä kuvastakaan osaa tulkita? DE 15 cm? Itsellä kohdunpohjan korkeus 16cm, paino pysynyt viime käynnistä tismalleen samana. Eli en ole odotusaikana lihonut vielä yhtään, tai ainakin alle kilon (alkuaikoina ennen ekaa neuvolaa punnittu kovin tarkasti). Ihan ekasta neuvolapunnituksesta on lähtenyt 200g pois. Hemoglobiini mulla on ollut koko ajan 140 eli erittäin hyvä, verenpaineet 114/67 oli nyt. Mitäs muuta.. Perätilassa tulokas oli, mutta sillä ei liene vielä mitään merkitystä kun ehtii pyörimään miten tahtoo :)

Ultran mukaan se LA olis 13.6. eli mun pitäis sinne listaan vaihtaa päivää, kun menkkojen mukaan se oli 15.6. ja tuo lasten kirjakerhonkin laskuri ilmoittaa 14.6.

En ole tietääkseni oikein liikkeitä vielä ainakaan tuntenut, tosin en ole niitä kovin keskittynyt edes tunnustelemaan.

Flunssa alkaa hissukseen taittua, neuvolan jälkeen kävin TK:ssa vielä valittamassa noista poskionteloista, joita yritin jo sunnuntaina käydä tutkituttamassa mutta lääkäri jätti ne katsomatta. Nyt hoitaja löysi tulehduksen heti ja silmätulehduskin sieltä bongattiin. Nyt on sitten antibiootit ja silmätipat käytössä, ensiviikon tiistaina olis sitten vasta seuraava työpäivä. Aamulla taas oksensin taas kunnolla, kun lima lähtee yön jälkeen ylös noustua ja kuumaa kaakaota juodessa kurkusta liikkeelle ja sitä kakoessa tulee heti oksennus. Johan tässä on oltu puolitoista viikkoa saikulla..

Alcatraz 17+6 ultran mukaan..

Vierailija
7/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, rakenneultra on meillä 14.2.

Vierailija
8/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Kaikki on oikein hyvin meidän pikku pötkäleellä joka ei enää olekaan niin pikku.. hehe.. :D

Sukupuolta ei nähty vaikka sit meninkin kysymään sitä kyllä sitten (uteliaisuus voitti!) mutta sitä ei nähty. Oli vaan aina niin huonossa asennossa ja/tai napanuora just sillain edessä. Lääkäri sanoi että ei kyllä lähde arvailemaan yhtään.. No, ei voi mitään. Nyt jatketaan arvuuttelua ja jännäämistä loppuun saakka sit :)

Tosi vilkas oli meidän pikkuinen, koko ajan meno päällä ja aina kun potki, itse tunsin ne valllan hyvin myös.

Kokoa 20cm ja 330g.. Lääkäri sanoi että kyllä hänen mielestä vastaa viikkoa 20 jo. No, samaahan sanottiin np-ultrassa että oisin viikon pidemmällä mutta laskettua aikaa ei muutettu eikä muutettu nytkään. Mutta sanoi että kannattaa varautua että syntyy tosiaan toukokuun puolella :)

Siellä pikkuinen heitteli tosiaan volttia minkä kerkes ja välillä nähtiin kun joi lapsivettä ja sitten näkyi miten vatsalaukku täyttyi.. hauskaa..

Sydän, keuhkot, aivot, munuaiset, pallea, virtsarakko, vatsalaukku..kaikki oli niinkun pitääkin. Ja samaten näkyi selvästi kaikista raajoista oikea määrä sormia ja varpaita.

Lääkäri siinä kyseli mun yleisvoinnista muutenkin ja kun kertoilin että yhä vaan jatkuu iltapäivä- ja ilta pahikset, hän sanoi että helposti voi jatkua loppuun asti, että vaihtelee vaan välillä. Välillä voi olla helpompaa ja sit taas voi tulla pahempana kerta yhä näillä viikoilla jatkuu..

Tänäänkin mulla on ollut iltapäivän puolella tässä muutamia pahan olon aaltoja, ei onneks liian pahoja.

Mieskin on nyt sit saikulla. Sillä meni eilen kaukalopallotreeneissä polvi jotenkin. Polven kierukka vääntyi tai jotain sellasta. Nyt on tosi vahvat lääkkeet, ei saa ajaa autoa jne. Tuolla se nyt nukkuu.. Harmi! Meillä on muutto muutaman viikon päästä niin ois kiva saada polvi kuntoon. Nyt kun se on tollanen, eipä se paljoa voi kantaa mitään kun linkuttaa vaan :(

Aamupäivällä kävin hierojallakin. Enää en mahallaan pystynyt olla. Mutta hyvin onnistui että olin kyljellään, vaihdoin vaan välillä kylkeä. Ja lopuks olin selällään niin että hän hiero mun käsivarret. Teki hyvää!

Alcatrazille myös onnea hyvistä neuvolakuulumisista :)

Poltsille tsemppiä asuntokauppoihin! Toivottavasti hyvä löytyy pian ettei ihan loppumetreillä tarttis enää muuttaa sit.

Nyt meen lepäilemään..

a_j + pötkäle edelleen 19+0 vaikkakin saattaa olla jo 20+0 :)

Vierailija
9/31 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt säännöllisesti lukemassa teidän kuulumisia mutten millään ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. Nytkin keskityn vaan omaan napaan.

Mulla alkoi supistelut tällä viikolla :( Töissä on ollut tosi stressaavaa ja luultavasti tämä johtuu osaksi siitä. Toivon että olisi vain väliaikaista sillä viimeksi kärsin raskauden loppupuolella säännöllisistä supistuksista niin että jouduin jäämään sairaslomalle 6 viikkoa ennen äitiysloman alkua. Oli tosi kurjaa kun en voinut käydä kävelylenkeilläkään supistelujen ja liitoskipujen takia! Nytkin on jo liitoskipujen ekat oireet ilmaantuneet! Onko teillä muilla (varsinkin uudelleensynnyttäjillä) liitoskipuja? Minulla ne oli viimeksi loppuraskaudessa ihan sietämättömiä. Yöllä ei voinut itkemättä kääntää kylkeä kun tuntui kuin puukolla olisi vedelty nivusista! Mietin vaan että jos toisessa raskaudessa on pahat liitoskivut, onko niitä odotettavissa kolmannessa vielä enemmän! Toisaalta, sanotaan että liitoskivut enteilevät nopeaa synnytystä. Näin kävi ainakin minulle sillä synnytin kakkosen kahdessa tunnissa, joista ponnistin 2 minuuttia (ekaa väänsin 13 tuntia ja ponnistin 1,5 h jonka jälkeen otettiin imukuppi avuksi!).

Mun masu on ihan järkyttävän kokoinen! Ei todellakaan ole aikoihin voinut peitellä raskautta (enkä kyllä haluakaan). Tissit on myös aivan älyttömän kokoiset eli B-kuppi on vaihtunut jo D-kupiksi ja nekin ahdistaa.

Rakenneultra on vasta 5. helmikuuta. Olemme ajatelleet tällä kertaa kysäistä sukupuolta. Edellisissä raskauksissa emme kysyneet. Nyt kun meillä on kaksi tyttöä, kaikki tietysti olettavat meidän toivovan poikaa. Olisi toisaalta hauska hykerrellä muiden arvauksille jos itse tietäisi kumpi on tulossa. Toisaalta sekin on mahtava tunne kun synnytyssalissa saa ensimmäisen kerran kuulla kumpi tuli. Hmm, täytynee vielä miettiä kysymmekö vaiko emme.

GeddyLee rv 17+2 (muistaakseni)

Vierailija
10/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista liitoskivuist tuli mieleen mulla on ollut liitoskipuja jo esikoisen odotuksesta lähtien ja lonkkakivut jäivät.. ja kun tulin raskaaksi lonkkakivut pahenivat sekä häpyliitos on löystynyt, jos makaan kyljellään ja nousen siittä kävelemään häpyliitoksesta kuuluu oikeen ääni kun se " ronksuu" Saa nähdä mitä tästä tulee.. teen istumatyötä joka ei todellakaan helpota asiaa!

Meillä rakenneultra 23.1 sitten pääsee kyseleen sukupuoltakin, minä olen niin utelias että eihän semmosta voi olla kysymättä jos on vaan mahdollista nähdä...

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää alkavaa viikonloppua!

mariatar84 rv 16+5

Vierailija
11/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli eilen neuvolakäynti ja samalla rakenneultra. Kyllä jännitti ihan hirveesti ennen ultrausta ja sen todellakin huomas verenpaineesta, joka mitattiin ennen sitä: 130/80. Hetken päästä mitattiin uudestaan ja sitten oli jo ihan hyvä 113/67. Hemoglobiini oli laskenut ekasta mittauksesta (142) 128:an. Painoa on koko raskauden aikana tullut vain ½ kg eli tosi vähän, mutta syyksi epäillään tota alkuraskauden pahoinvointia, kun ei kyennyt syömään normaalinkokoisia ruoka-annoksia. Nyt onneksi pahoinvointi hellittänyt, joten ehkä tämä paino tästä vielä nousee :)

Ultrassa oli kaikki hyvin - helpotus! Löytyi kaikki mitä pitikin. Tykkäsin kovasti, kun ultraaja selitti tosi tarkasti, mitä oli missäkin ja miten kehittynyt. Vaavi on kasvanut ihan normaalisti, mittoja en nyt kyllä muista...

Kysyin lääkäriltä myös omista " sydänvaivoistani" . Mulla on ollut ennen raskauttakin jotain lisälyöntejä ja sellasta ihme tykytystä - välillä ne ehti jo laantua, mutta nyt on taas ollut enemmän. Lääkäri vaan rauhotteli, että kun ei niihin kerran liity mitään huonoa oloa tms, niin ei ne ole vakavia. Kuulema ennen raskautta olleet vaivat yleensä vaan korostuu raskauden aikana... No, onneksi ei siis mitään vakavaa, rauhotti mieltä ja paljon :)

Näin siis täällä mennään viikoilla 17+2.

Kiva, että muillakin on ollut hyviä ultrakuulumisia! Oikein hyviä vointeja kaikille :)

Vierailija
12/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kävin eilen rakenneultrassa ja jännitin kyllä todella paljon. minusta ultraaja ei ollut niin hyvä kuin esikoisella, jäi vähän epävarma olo.ei meinannut löytyä/näkyä toista kättä ollenkaan, etsi ja etsi. no viimein näkyi,mutta ei saanut samaan kuvaan toisen käden kanssa. ultraaminen kesti n.55min. ja vauveli liikkui kovasti, mutta tuo toinen käsi oli koko ajan koukussa.siis siten, että tietystä kulmasta sormet näkyi pääntakaa. ultraaja kyllä sanoi lopuksi, että kaikki näyttäis olevan hyvin..mutta sitten kun lähdin ja mietin, niin alkoi tod. vaivaamaan tuo koukussa ollut käsi. voihan olla, että vauveli vaan tykkäsi pitää sitä niin. mutta jospa ei saakkaan sitä suoraksi..? plääh, aina pitää miettiä jotain :/ sukupuoltakin kysyin, vaikka en sitä satavarmana tietenkään ota. viimeksi rak.ultrassa näytti tytöltä, tuli poika (mistä kyllä itse olin varma koko ajan).no nyt on sama juttu, tytöltä näytti. vaan samapa tuo kumpi tulee, kun vaan on terve yms.

mulla alkanu selkäsäryt liikkuessa ja kumarrellessa. muuten vointi on hyvä. ensi ti.neuvolaan..

uuvistus+masuasukki 19+3

Vierailija
13/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla en meinannut päästä sängystä ja koko päivän on ollut semmoinen olo että lysähdän kasaan. Ei oo kivaa. Olen kuin haamujen kokoontumisajosta ja uusia testitapauksia vaan pitäisi miettiä ja kirjata kantaan. Ei tule mitään kun aivojen paikalla on kasa jämähtänyttä kaurapuuroa. Tekisi kyllä mieli hakea saikkua tämän takia mutta olen sillai näön vuoksi yrittänyt sitkuilla etteivät ihan romuksi luule.

Mies on kyllä ollut hirmu ymmärtäväinen ja ihana. Alan jo ihmetellä että mitä sekin tämmöisestä valittajasta oikein tykkää. Mutta kun palautusoikeutta ei myönnetty, sen mun isä sanoi naimisiin menon jälkeen suoraan päin naamaa. :D Illalla makoilimme uudella parisängyllä ja vauva meuhkasi vatsassa. Kävimme tyttären ystävän synttäreillä ja minä taisin vetäistä vauvalle siellä sokerihumalan. Oli meno semmoista. Ihan kuin mies olisi tuntenut pienen potkun vatsan päälle. Mutta mene ja tiedä, olisko ollut vielä suolistokaasuja koska viikot ovat vasta 16+1.

- Pirkko ja punkero

Vierailija
14/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskivut on alkaneet myös täällä:( Maha on myös ollut tosi arka pari päivää, se on kyllä kasvanutkin huomattavasti parissa päivässä.

Toissa päivänä (ja eilen)tunsin taas liikkeitä pitkästä aikaa :)

Poltsi kyseli muuttamisesta loppuraskaudessa. Itse olin esikoisen kanssa vielä sairaalassa, kun meillä oli muutto. Mun äiti ja anoppi yritti laittaa keittiön tavarat ja vauvan tavarat paikoilleen ja muutakin muutto apua oli paljon. Se meni vähän päällekkäin kun esikoinen syntyi 17 päivää yli LA:n ja jouduttiin olemaan 8 pvä sairaalassa. Mies oli aika puhki kun kävi päivisin töissä ja iltaisin meitä katsomassa ja sen jälkeen yritti saada entistä ja uutta kotia kuntoon. Itse olin vielä aika huonossa kunnossa kun pääsin kotiin. En pystynyt kunnolla kävelemään ja oli aika tokkurassa kolmesta eri antibiootista ja kipu lääkkeistä. Joten kesti jonkin aikaa kunnes tavarat löysi paikkansa. Mutta kyllä siitäkin selvittiin ja yleesä muuttoon saa hyvin apua.

Nyt mies haluaisi etsiä omakotitaloa. Mutta ilmoitin että en suostu edes katsomaan uutta taloa ennen kuin synnytys on ohi. Sen jälkeen voi alkaa miettiä uuden ostoa ja vanhan myymistä.

ilonella 17+1

Vierailija
15/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun PIITKÄ juttu hävisi taas kesken kirjoittelun!!! Mä vihaan tota langatontahiirtä!!!!!

Ok kirjoitan Wordille ja liitän sitteen tänne, kun ehdin....

Vierailija
16/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa valvotaan appivanhempiani yökylään kun tulevat huomiseksi auttelemaan rakennukselle. Tuo poika olisi kyllä ihan valmis untenmaille, mutta eihän se malta kun mummi ja pappa tulevat kaukaa kylään. Laitoin sille tuohon lastenlauluja tulemaan niin istuu luurit päässä ja ¿lukee¿ kirjakerhonlehtistä : )

Juu, mitäs täällä ollaankaan viimeaikoina keskusteltu? [b]Liitoskivuista[/b] ainakin; itse olen niiltä(kin) säästynyt ainakin toistaiseksi. Ekasta ei ollut juuri ollenkaan ,mutta tokasta jo jonkun verran siellä loppuvaiheessa. Sitten joku kalsarikeskustelu oli ja kai se on omakin korsi kannettava kekoon ; ) eli normeilla hipsterseillä/stringeillä mennään. Mä en kyllä suostuisi mitään ¿korviinvedettäviä¿ mammakalsareita pukemaan :DDDDD Rintsikoissa sama juttu tai siis niitä mun ei ole tarvinnutkaan vaihtaa koonkaan puolesta kun mun rinnat on pysyneet suht´samassa koossa eli 75B:ssä. Minulla muuten ei ole ollut rinnatkaan yhdestäkään raskaudesta kipeät¿

[color=IndianRed]OLENKOHNA MÄ JOTENKIN ERIKOINEN TAPAUS?!?!?!?!? [/color]

[b]Vatsankoosta[/b]kin oli juttelua. Minulla on tuossa edessä tuollainen selvä boltsi. Tänään BodyStepissäkin ohjaaja(tuttu) huomautti asiasta, eli kyllä se taitaa jo näkyä : ) Tätini muuten vitsaili raskaudestani tuossa että mikäs pallo se nyt tässä vaiheessa on tennispallo vai? Nämä raskaudet kun on näkyneet minussa lähinnä erikokoisina palloina tuossa edessä :DDDD Muistan muuten ekasta raskaudesta miten ihmiset TUIJOTTI kun olin kesähelteellä vartalonmyötäisessä minimekossa ja takaa katsottuna ei näkynyt mitään erikoista mutta kun käännyin niin mulla oli se jalkapallo tossa edessä! Mieheni ja kavereideni kanssa saatiin aina hyvät naurut kun katsottiin ihmisten reaktioita :DDDDD

[color=MediumVioletRed]Art rv jotain 19[/color]

Vierailija
17/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ekakertalaisena se on kyllä ollut outoa, kun ihmiset tosiaan katsovat sitä mahaa. Jotenkin se tuntuu niin hassulta, enhän minäkään katsele toisten ruumiinosia, kun jutellaan. Mutta kai se katse kiinnittyy väkisinkin mahaan, kun se tossa edessä möllöttää.

Nyt on selvinnyt, että ihan loppuraskaudessa ei tarvitse muuttaa, vaan kymmenisen viikkoa ennen laskettua aikaa. Toivottavasti siinä ajassa ehtii laittaa kämppää kuntoon.

Viikonloppuja mammoille,

Poltsi 17+6

Vierailija
18/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen vihdoin vaateostoksilla, kun ei housut enää mahdu jalkaan (tai mahtuu, mutta napit painaa...). Ostin tunikan (jonka kanssa maha todellakin näkyy!!) ja äitiysliivit + alkkareita, masutuubin ja bellybeltin ja parit löysät mustat housut. Housujen löytäminen oli kaikkein vaikeinta, täällä meillä kun ei äitiyshousuvalikoima ole oikein minkäänlainen!

Luulen että eilen tunsin liikkeitä. Vaikea ajatella kun ei tiedä tarkalleen miltä niiden pitäisi tuntua :) Yksi niistä kyllä tuntui omaan käteen asti. Nämä tuntui illalla sängyssä maatessa siltä, kuin olisi iso ilmakupla poksahtanut, ja niitä tuli semmoiset 5 kpl 5 minuutin sisällä. Kaippa ne niitä liikkeitä sitten oli :)

Maha on muutenkin tuntunut taas parina päivänä jotenkin " ahdistavalta" ja isolta ja raskaalta, tai jotenkin että se vain " tuntuu" koko ajan. Luulin ensin että tuo antibioottikuuri olisi syypäänä, mutta ehkäpä se ei olekaan.

Tänään tai huomenna käydään hakemassa tutulta vaunut, suht edullisesti saadaan alle vuoden vanhat, vaikkei ne mitkään merkkivaunut olekaan :)

Löysin muuten netistä tuollaisen " seurantalaskurin" jos joku haluaa sivuilleen tms. paikkaan laittaa: http://babystrology.com/tickers/. Tänne ei varmaan pysty tuollaisia liittämään? Tuo olis tosi kiva laittaa jonnekin esille, mutta mullakaan ei oikein ole paikkaa minne laittaa, kun en halua vielä " nettituttujen" yms. ihmisten tietävän.

Alcatraz 18+1

Vierailija
19/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se inhottava pahoinvointi on vissiin loppunut? Ei maistu edelleenkään kaikki ne normit namiruoat mitkä ennen on mennyt, mutta viikkoon en oo oksentanut, ja jotenkin on muutenkin helpompi olla, vaikka maha tuntuu paaaljon täydemmältä ja jotenkin on välillä " ahdasta" hengiltellä. Väsymyskin vähän jo helpottaa, jee :)

TOSIN pötsissä on olluna aika hiljasta tässä viimepäivinä, ja TOKI tää miettii että kaikki ei oo kohillaan kun pahoinvointikin loppui jajaja... Sitä kai se. Joo, sellasta lurpsutusta ja jännää painontunnetta tuntuu, muttei niitä potkuja. Liekö tenava sitten jossain suolenmutkassa selkä mun mahanahkaa kohti, ettei mitään niin tunnukaan. En aio äärettömyyteen huolestua, kerran oon samaisessa olossa sydänäänet käynyt kuuntelemassa ja hyvinhän ne löytyi. Heh.

iotus rv 16+3

Vierailija
20/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ookkaan pariin päivään kirjotellut. Nopsaan menee aika..

Paljon on ollut teillä muillakin hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia, kiva kiva! :)

Mulla pahoinvointia on ja ei oo.

Torstain podin pahaa oloa satunnaisesti. Tuli aaltoina aina välillä.

Eilen ei periaatteessa pahaa oloa ollutkaan??! Hyvä niin....

Maha mulla ei vielä kovin iso ole mutta kyllä se silti mielestäni näkyy ja erottuu kuitenkin. Eikös se ekakertalaisilla voi kestää tosi kauan ennen kun näkyy kunnolla..

Rinnat on älyttömän kipeet, edelleen!!! Tai siis arat, ei kärsi juurikaan kosketusta ja välillä tuntuu vaikeelta olla suihkussakin kun vesi osuu niihin. Mulla on alusta asti ollut herkkänä nuo rinnat ja näköjään on yhä vaan. Toivottavasti helpottais viimeistään kun vauva syntyy, nyt ajatuskin siitä että vauva imis maitoa niistä tuntuu aika hurjalta..

Miehen pojat on tän viikonlopun meillä tässä taas. Eilen kerrottiin heille vauvasta. Olivat ihan innoissaan! Käyvät aina vuorotellen kokeilemassa mun masuja ja ovat tunteneetkin potkuja.. :)

Nuorin sit tänä aamuna kysy että joko se on yöllä se vauva syntynyt.. :D Aika herttaista ;)

Kävin tänä aamuna salilla.. siellä kävelin hyvän kävelylenkin juoksumatolla, tekee hyvää kyllä aina.

Nyt ollaan vaan ja myöhemmin kyläilemään mun kummitytön perheeseen :)

En taas tiedä muistinkohan kommentoida kaikkea mitä pitikin...

Hyviä vointeja kaikille! :)

a_j + pötkäle 19+2