Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö liikkumaan oppivan vauvan kanssa ilman, että laittaa portaiden eteen portit?

Vierailija
14.11.2008 |

En millään haluaisi laittaa portaiden eteen portteja, mutta olen huolissani putoaako vauva vahingossa portaisiin, jos jatkuva valvonta pettää. Muutettiin yksi kerroksisesta kolmikerroksiseen taloon, kun esikoinen oli n. 1,5 vuotta ja hän oppi hyvin nopeasti liikkumaan portaissa (esin konttasi ja peruutti, mutta pian jo meni edes takas kävellen) eikä portteja koskaan hänen takia laitettu. Nyt mietittää onko vauvan takia pakko laittaa vai miten pian vauva oppisi niissä itse kulkemaan ja pystyykö häntä koko ajan niin hyvin valvomaan ettei niihin itse mene??

Vai onko portit käytännössä pakko laittaa??

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tällä hetkellä 1v3kk ja on kulkenyt jo ainakin 4kk itse portaita kontaten ylös ja jalat edellä "mahaliukua" alas. Portaissa on tosin aina joku aikuinen tai vanhempi sisarus takana varmistamassa kulkua, ettei ainakaan alas asti tipahda. Alakerrassa meillä on matkasänky, johon saan lapsen laitettua jos en itse pysty syystä tai toisesta vahtimaan, esim. vessassa ja postilaatikolla käynnin ajaksi tai jos on ruuanlaitto pahassa vaiheessa. Lapsen huone on yläkerrassa ja siellä on portti oviaukossa. Usein lapsi haluaa yksin omaan huoneeseensa leikkimään, niin silloin voi portin sulkea ja lapsi pysyy turvallisesti huoneessaan touhuilemassa kunnes huhuilee jonkun hakemaan. Minusta tuo portti oman huoneen oviaukossa on ollut hyvä vaihtoehto, koska isosisarukset pääsevät kuitenkin kulkemaan portaissa ilman porttia ja pikkusisarus pysyy erossa isompien pienistä tavaroista samoin kuin yläkerran kiipeiltävistä paikoista. Lisäksi matalalaitaiseen sänkyyn siirryttäessä ei ole ainaista pelkoa, että pikkuinen kompuroi yöllä portaissa.

Meillä tosin on rauhallinen lapsi, joka viihtyy myös paljon yksikseen leikkimässä. Tosin hän on myös jo oppinut kuinka saa huomion käännettyä itseensä kiipeämällä portaisiin.

Vierailija
22/23 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selvästi oma laiskuus/mukavuus (ei jaksa asentaa, ei jaksa avata joka kerta, ei näytä hyvältä, yms) menee lasten turvallisuuden edelle. Asenna itse se portti siihen alas jos mies ei osaa. Vai vahtiiko miehesi lapsianne menemästä portaisiin enemmän kuin sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meillä esim ruoanlaitosta ei tulisi mitään ilman porttia kun lapsi on kokoajan rapuissa,kuori siinä sitten perunoita ja samalla kirmaile lapsen perässä,no thanks!