Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuinalueista Espoossa

Vierailija
09.01.2008 |

Hei!

Voisiko joku valoittaa hieman alueita, joilta olemme katsoneet asuntoja? En ole koskaan käynyt Espoossa, mutta viikonloppuna pitäisi käydä katsomassa muutamaa kämppää. Kyseessä siis omakotitalo, ja pientaloalueet.

Kerro alueiden hyvät/ huonot puolet, ja vertaa niitä keskenään jos viitsit.

-Mankkaa

-Latokaski

-Viherlaakso

-Tontunmäki

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuljetteko julkisilla vai autolla?

Vierailija
2/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse muuttaisin mieluiten noista mankkaalle tai tontunmäkeen. Itse pidän kulkuyhteyksiä tärkeinä ja niistä on parahimmat kulkuyhetydet helsinkiin jos käy siellä töissä. Tapiolan ja ison omenan palvelut lähellä. Tontunmäki on tulevaisuudessa länsimetron läheisyydessä paremmin kuin muut paikat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaski on mielestäni aika eristyksissä ja kaukana kattavsita palveluista. siellä luontoa kuitenkin varmasti enemmän ympärillä. Viherlaakso myös mielestäni kauempana kuin mankkaa ja tontunmäki. kaikkialla varmasti kouluja lähellä

Vierailija
4/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noista vaihtoehdoista valitsisin ehdottomasti Latokasken.

Ja jos ei ole välttämätön, että iso kauppakeskus on aivan vieressä niin ei se niin syrjässä ole. Isoon Omenaan ja Lippulaivaan ajaa noin 10 minuuttia, Helsinkiin reilu 20 minuuttia.

Bussejakin kulkee mielestäni ihan hyvin, esim Helsinkiin noin 15 minuutin välein.

Vierailija
5/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitain mun aatoksia, vaikka en ole ko. alueilla asunutkaan, mutta Espoossa sen sijaan pitkään.

Mankkaa on erittäin hyvämaineinen alue, joskus mietin, että vähän turhankin, koska alueella on kuitenkin vanha kaatopaikka ja minä en itse ainakaan haluaisi asua ihan vanhan kaatopaikan päällä. Samoin tietyssä laidassa Mankkaata menee melkoinen voimalinja - sen vaikutuksista ihmisiin voi olla toki montaa mieltä, mutta jos moinen asia mietityttää, niin ei ehkä kannata muuttaa hirmuisen suuren voimalinjan alle. Lisäksi yksi tuttu perhe oli muuttamassa Helsingistä Munkkivuorersta Mankkaalle ja heillä oli 3 päiväkoti-ikäistä, mutta muuttointo loppui siihen, kun selvisi, että kaikki kolme lasta olisi menneet eri päiväkoteihin. Oikein hyvä ystäväni asuu kyllä erittäin ihanassa paikassa Mankkaalla ja he ovat tyytyväisiä, joten on paljon tuurista ja pienalueestakin kiinni, että minkälaista siellä on.

Latokaski on noista ehkä minusta syrjäisin. Monet tuntuvat alueesta tykkäävän kuitenkin, mutta itse en ole siellä kuin pari kertaa käynyt ja jäin miettimään, että aika moneen työpaikkaan sieltä on melkoisesti matkaa.

Viherlaakso on osittain kerrostalo ja osittain pientaloaluetta. Alueella on omat palvelut ja minusta näistä ehkä hinta-laatusuhteeltaan voisi olla paras. Sielläkin on asunut erittäin hyvä ystäväni.

Tontunmäki on oikein kivaa aluetta myös, sielläkin on asunut erittäin hyvä ystäväni (ihan alkaa kuulostamaan siltä kuin mulla olisi ystäviä! ;-) Palvelut sielläkin taitaa olla aika pienet.

Jos perheessä ei ole kahta autoa, niin sitten kyllä itse valitsisin noista Viherlaakson. Ei ole taatusti arvostetuin noista (sitten pitää mennä Mankkaalle, Tontunmäki toisella sijalla), mutta jos se ei ole tärkeää, niin on minusta oikein ok alue. Mitään hirmuisen huonoa pientaloaluetta ei Espoosta edes löydykään, joten minä kiinnittäisin ennenkaikkea huomioa perheen muihin tarpeisiin, kuten siihen, että mihin pitää ja millä päästä töihin yms.

Kyse on kuitenkin arvovalinnoista aina ja pitäisi tietää enemmän siitä, mitä te haluatte ja missä teidän työt on ja onko teillä kaksi autoa ennen kuin uskaltaisi suositella mitään. Itse voisin heittää ajatuksen asteelle kyllä vielä vaikka Mäkkylän, Olarin ja vaikka Laaksolahdenkin. Kaikissa niissäkin omat hyvät puolensa (yhdessä sijainti, yhdessä koulut ja yhdessä statusta ;-).

Vierailija
6/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa aluetta, paljon lapsiperheitä. Palvelut suht hyvät; pari ruokakauppaa, R-kioski jossa posti, kirjasto, apteekki, pari kampaamoa, päiväkoteja muutama, ala-aste, yläaste ja lukio jne... Selloon pääsee autolla 10 minuutissa. Lapsiperheille on hyvin toimiva asukaspuisto ja seurakunnan perhekerhoja.

Vierailija
7/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 20 minuuttia Latokaskesta Helsinkiin kuulostaa kyllä " hiukka" liioitellulta. Reilusti menee nimittäin yli.

Me itse asutaan Espoossa niin, että ei paljon lähempänä Helsinkiä voisi olla (keskustaan 10 km) ja todellakaan ei meiltäkään pääse Helsingin keskustaan 20 minuutissa varsinkaan ruuhka-aikana. Latokaskesta on Helsingin keskustaan n. 24 km, mikä on ruuhka-aikana ehkä mahdollista päästä julkisilla (käyttäen osittain junaa, tai sitten bussikaistoja) 40-45 minuutissa, omalla autolla saattaa mennä pidempikin aika.

Kannattaa muistaa, että pääkaupunkiseudulla on varsin kiva käydä ajelemassa noita reittejä " ei ruuhka-aikaan" ja kertoa sitten niitä matka-aikoja. Todelliset matka-ajat on kuitenkin aika toista, jos työ on suht normaaliin kellonaikaan. Ja tärkeää on myös tietää suunta, mihin mennään. Minä olen ajanut itse pääkaupunkiseudulla 20 km työmatkaa ja siihen on mennyt ihan sama aika kuin mieheltäni, jolla on 5 km työmatkaa. Suunta on vaan eri.

Vierailija
8/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla autolla

Vierailija
9/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kulkuvälineellä suoraan se ei onnistu tai matkaan tärveltyy aikaa ruuhka-aikana yli 1 h yhteen suuntaan. Omalla autolla matka-aika sen sijaan on kohtuullinen. Muutimme itse Länsiväylän varteen Tapiolaan juuri tuon asian takia.

Vierailija
10/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asumme ihan vieressä, Niittymaalla ja tämä on todella rauhaisaa ja mukavaa seutua, asuntojen hinnat vaan valitettavasti ehkä juuri siksi melko korkeita. Kulkuyhteydet on hyvät; (itselläni ei korttia, joten käytän julkisia) Tapiolaan on kävelymatka ja keskustaan pääsee nopeasti bussilla. Plussaa on ehdottamasti se, että metro tulee pysähtymään tässä lähellä ja silloin kyllä nopeutuu entisestään matkanteko!

Kauppoja ei ehkä ihan vieressä ole, mutta meitä lämmittää 24h auki oleva bensa-asema ja Lidl, pari kertaa viikossa käydään sitten isommilla ostoksilla Isossa Omenassa tai Tapiolassa. Tyytyväinen olen ollut... :-)

Vierailija
11/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Latokaskesta pääsee Kamppiin puolessa tunnissa, kun menee nopealla bussilla 160. Mutta aikaa meneekin Kampista eteenpäin vaihtoihin ym. Omalla autolla tietysti hitaampaa, länsiväylä voi olla aika tukossa tiettyihin aikoihin..

Vierailija
12/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuttaisin Mankkaalle jos noista pitäisi valita, asun nyt Tapiolassa enkä vaihtaisi tätä mihinkään noista vaihtoehdoista.

Vierailija
13/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen alueeseen. Lapsiperheita paljon ja asumme ihanalla paikalla Lippajärven rannassa. Uimaranta on vieressä ja järven jäätyessä sinne pääsee hiihtelemään ja luistelemaan ja pulkkailemaan (toivottavasti).

Leikkipuistot on kivat ja palvelut menettelevät (mm. oma kirjasto ja neuvola). Ainoa asia, joka ei tyydytä, on julkinen liikenne Hgin keskustaan. Dösälinja on toivoton ja dösä-juna-yhteyskin joskus aika hidas, kun bussi Leppävaaraan kiertelee. Olen töissä Kauniaisissa, joten sinne pääsen vaikka kävellen, bussilla tai pyörällä. Yhteys mm. Tapiolaan on ihan toimiva, mutta tosiaan toivoisin, että Hgin keskustaan saataisiin linja, joka menisi Kehä kakkosta ja Turuntietä, eikä tota toivotonta 248-linjaa, jolla menee about tunti keskustaan.

Vierailija
14/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni uusi työpaikan sijainti tulee olemaan länsiväylän varrella, lähellä Westendiä ja haukilahtea. Katsoimme että kaikista noista kaupunginosista pääsee suht helposti kulkemaan sinne. Itselläni on auto käytössä, ja olen nyt varmaan pari vuotta kotona. Mankkaan asunto olisi miellyttävin, joskin myös kallein. Isommille lapsille on luvattu Otaniemestä päiväkotipaikka, joten Mankkaalta pääsisi käsittääkseni myös sinne helposti. Meillä kun on kolmoset tulossa, niin ajattelin että isommat saisivat selväjärkistä aikuista seuraa pk:sta. (lyhennetty päivä)

Vierailija
15/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit jos siihen tulee vielä golf-kenttä, niin miestäkin voi joskus kesällä nähdä kotona. Ei mene niin kauan matkoihin, ja voi ottaa pojat mukaan. : )

Vierailija
17/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muutkin alueet ihan kivoja niin minusta esim. Tontunmäki on niin kamalan ruma 70-lukulainen sen aikaisine taloineen. Mankkaa on lisäksi uusien palveluiden kuten laajenevan Leppävaaran ja Tapiolan välissä.

Vierailija
18/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet täällä nyt viisi vuotta, esikoinen on nelivuotias ja voin kertoa, että tosi hyvin on viihdytty. Alueen plussat on monikin jo kertonut. Ainoa miinus mitä mieleen tulee on, että jos on Hesan keskustassa töissä, niin työmatkaan saattaa palaa tolkuttomasti aikaa liityntäliikenteen/Turuntien/Länsiväylän tukkoisuuden ja takkuamisen takia (ruuhkassa menee n. tunti keskustaan). Onneksi shoppailu ja lähes kaikki muu hoituu lähialueilla, mukaanlukien sairastaminen (Jorvi) ja kuolema (Espoon vanha kirkko & hautuumaa ;)

Vierailija
19/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania paikkoja ja sitten vähemmän kivoja. V-laaksossa kiva ala-aste. Mankkaan kouluista en tiedä.