Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira ampui isäntänsä :' (

Vierailija
09.01.2008 |

Hanhenmetsästys päättyi traagisesti.

Texasilainen opettaja ja innokas metsästäjä Perry Price, 46, oli ampunut hanhen ja palasi avolavapakettiautolleen päästääkseen koiransa etsimään linnun tiheiköstä. Hän laittoi haulikkonsa autoon ja avasi koirahäkin oven.

- Kun koira alkoi hypellä ympäriinsä, ase laukesi, Chambersin piirikunnan apulaissheriffi Nachael Bonin kertoi uutistoimisto AFP:lle.

Haulit lävistivät auton takaluukun ja haavoittivat Pricea reiteen. Miehen ystävät kiidättivät hänet muutaman kilometrin päässä sijaitsevaan sairaalaan, mutta haulit olivat vaurioittaneet valtimoa niin pahoin, ettei hänen henkeään pystytty pelastamaan. Hänet julistettiin kuolleeksi lauantai-iltana.

- Haulit osuivat pahaan paikkaan. Kyseessä oli outo onnettomuus, Bonin totesi.

Poliisin mukaan lisätutkimuksia ei tarvita, koska surma-ase oli täynnä labradorinnoutajan mutaisia tassunjälkiä.

Vastaava tilanne sattui lokakuussa Iowan osavaltiossa metsästyskoirien astuttua maahan lasketun aseen päälle. Metsästäjä sai noin 100-120 birdshot-haulia pohkeeseensa ja haavoittui pahoin, mutta selvisi hengissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darwin awardin paikka.

Vierailija
2/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuo ei kyllä liikuta yhtään, että joku vieras ihminen kuolee toisella puolella maapalloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aitoja jne. Ja tosiaan Darwin palkinnon paikka aina. Aseissa on varmistimet, joita pidetään päällä aina, kun ase ei ole jo poskella valmiina laukaukseen. Askeltakaan ei oteta varmistamattoman aseen kanssa. Jos kävelee pidempään, ylittää ojan tai aikoo muuten loikata tai kävelee kivikossa, niin ase tyhjennetään. Tyhjä ase ei ammu ketään. Siitä huolimatta tyhjäkään ase ei ikinä osoita ketään päin. Asetta kannetaan aina niin, että se ei osoita ketään päin, oli se tyhjä tai täysi. Perusmetsästysaseen käsittelyä, jota metsästäjille yleensä opetetaan pienestä pitäen, metsästyskorttikurssilla ja esimerkiksi itse sain aiheesta vielä luennon isältäni, kun olin metsästyskortin jo suorittanut ja hän opetti minua ampumaan kunnolla.

Vierailija
4/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, muka vahinko! Se hurtta oli suunnitellut tuota jo pitkään, sanokaa mun sanoneen. Totuus julki!

Vierailija
5/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladattussa aseessa pidettän aina lukko auki. Ja jos eitarvita asetta metsästykseen niin otetaan patit pois. ja tuolaisessa tilanteessa silloinkin lukko auki. voi kääk mitä ihmisten huolimattomuutta.

- ammuntaa harrastava.

Vierailija
6/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jodutaan virittämään enne laukausua. eli tukista vedetään edestakas liike jonka jälkeen ase on viritetty ja valmis laukeamaan. ilman tuota liikettä se ei tee mitään.

- ammuntaa harrastava.