Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä RUOKIA vois tehdä valmiiksi pakastimeen?

Vierailija
09.01.2008 |

mulle ei oikein tuu mitään mieleen.

Jos mä alotan: makaronilaatikko

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaukset, esim. lohi-, kinkku-, broileri

lihapullat ja -murekkeet

kasvissosekeitot

Vierailija
2/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa voi ruskistaa ja maustaa valmiiksi, siitä saa sitten vaikka jauhelihakeiton taikka tortilloja tms. nopeasti. Jauhelihamurekkeen voi pakastaa. Muita:

- lasagne

- kaalilaatikko

- kasvissosekeitto

- hernekeitto (itsetehty)

- lihapiirakka

- useimmat keitot voi myös pakastaa, jotkut pakastavat ilman perunoita sen valmiin keiton, kiehauttavat sitten vain perunat siihen keittoon lämmittäessään

- pizza

- kaalikääryleet

- lihapullat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim broilerisuikaleista, jauhelihasta tms valmiiksi pakkaseen ja sitten vain äkkiä kiehautetaan makaroonit tai riisit niin ruoka tulee nopeasti.

Vierailija
4/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä teen kerralla ison satsin liha-/broiler-/kalapyöryköitä tai -pihvejä.

Vierailija
5/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen oikeastaan jokaista ruokaa suuremman annoksen, josta osa sitten pakastetaan (keitettyjä perunoita tosin en :-)). Näin vajaa 3-vuotiaalla on aina kiireessäkin kotiruokaa eikä tarvita eineksiä.

Vierailija
6/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikkeet ovat helppoja. Meillä se on usein joku spagettiin sopiva kastike jota teen tupla-annoksen, tomaattipohjainen ja tonnikalaa/ porkkanaa/ sipulia. Myös sosekeitot ovat helppoja pakastettavia ja sulatettavia.

Energian säästösyistä kuulemma pitäisi pakaste sulattaa aina jääkaapissa. En tiedä kauanko siihen sitten menee, nyt otan n 1,5 l keiton sulamaan pöydänkulmalle aamulla ennen töihin lähtöä. Oiskohan sit että edellisenä iltana jääkaappiin?

Vierailija
7/7 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina sitä miettii, että voikohan tätä ja sitä pakastaa, eikä sitten oikein uskalla tehä isoa määrää kun ei tiedä soveltuuko pakastimeen..

Voiko tosiaan lasagnea pakastaa? Oon kuullu ettei juustoa/-ruokia voi pakastaa, rakenne ja maku muuttuu. Väärää tietoa vai, ootko kokeillu?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme